od Návštěvník » pát 08. zář 2017 19:56:45
Theosofický slovník" pro Brahman na str. 62 definuje Brahman stejným způsobem jako definoval Parabrahm:
" Brahma (Sk) . Student musí rozlišovat mezi Brahmou a sestrou a Brahmou, mužským tvůrcem indického Pantheonu. Bývalý, Brahma nebo Brahman, je neosobní, nejvyšší a nepoznatelný princip vesmíru, z jehož podstaty vychází vše a do níž se všechny vracejí, které jsou nehmotné, nemateriální, nenarozené, věčné, začínající a nekonečné. Je všudypřítomná, animuje nejvyššího boha i nejmenšího minerálního atomu. "
Zde HPB jednoznačně vystihuje pojmy "Brahma", "Brahman" a "Brahma za kastrát", a zároveň ji definuje přesně tak, jak definovala "Parabrahm".
V indexu svazku "Tajná doktrína", publikovaná v roce 1997 Theosophical University Press, překladatelé rozpoznali pojmy "Parabrahm", "Parabrahman", "Brahman", "Brahma" (bez přízvuku) a "Brahma "Aby byly všechny stejné a obsahovaly odkazy na každý z těchto výrazů pod jednou položkou.
Ve výpovědi o Kalahansovi v "Theosofické glosáři" (str. 169) HPB výslovně rodí Brahma (tj. Kastrát, Brahman) s Parabrahem, psaním prvního jako "Brahma (nebo Parabrahman)".
HPB napsala na různých místech o tom, jak západní orientalisté její doby často zmatení a smíchají Brahmana a Brahmu ve svých překladech hinduistických písem a textů. Byla si vědoma svých chyb, samozřejmě musí znát lépe, než samy se samy dopustit.
V kapitole 10 o jeho vydávání Bhagavad Gita William Judge uvádí definici v poznámce pod čarou o tom, co znamená "Parabrahm", poté co Arjuna říká: "Ty jsi Parabrahm!" Na Krišnu. Jeho poznámka pod čarou uvádí, že definice "Parabrahmu" je "Za Brahmou".
Na str. 11 z "Epizódy teosofie" říká, že Brahman znamená "neosobní Parabrahman".
V glosáři, který sám publikoval, najdeme tento záznam: "BRAHMA: Absolutní, Parabrahman." A toto: "PARA-BRAHMA (také PARA-BRAHMAN): Absolutní, především ve všech a všechen; Brahma, Neznalost, nad Brahmou a všemi tvůrci. "
Poslední citace, kterou předložíme, je z p. 2 z "Transakce Blávatskyho domečku":
"IT je v hindské filozofii Parabrahm to, co je za Brahmou, nebo, jak se dnes nazývá v Evropě," nepoznatelné "."
S výjimkou několika zjevných chybných překladů Evropanů a dalších Západů je Brahman a Parabrahman ve filozofii Hinduismu v Vedantovi totožné. To je dobře známý fakt pro každého, kdo četl Upanišády a / nebo se seznámil s učením Adi Shankaracharya, například zakladatelem a kodifikátorem Advaity Vedanta a o koho HPB mluví tak vysoko. (Viz Život a časy Adi Shankaracharya )
Pokud by z jakéhokoli důvodu chtěla používat Brahmana a Parabrahmana jako s jinými významy, určitě by to výslovně řekla a vysvětlila to ve prospěch všech jejích čtenářů a studentů? Jinak by tito čtenáři a studenti, pokud se předtím seznámili s filosofiemi, písmy a knihami, odkud pocházejí, by automaticky předpokládali, že je používá jako synonyma.
V mysli nějakého vzdělaného Advaitina by bylo vážné a velice zvláštní, že někdo tvrdí, že Brahman a Parabrahman jsou dva odlišné pojmy s různými významy. Mistři, jejich poslové a jejich poselství původní teozofie neudělají a my jsme to dokázali stejně, jako by někdo dokázal něco ukázat. Teprve pozdější studenti udělali tuto chybu.
Druhým hlavním cílem nebo objektem, pro který bylo založeno Theosofické hnutí, bylo "Propagovat studium indických a jiných východních literatur, náboženství a věd".
Členové hnutí - ať už jsou přidruženi ke svazu Theosophists, Theosophical Society - Pasadena, Teosofická společnost - Point Loma, Teosofická společnost - Adyar, nebo kteří nejsou přidruženi k žádné organizaci nebo skupině - mají odpovědnost zapojit se do takového studia ... nikoliv primárně kvůli sobě, ale aby byli schopni lépe pomoci a učit se ostatním, světlo pravých duchovních znalostí může žít jasněji a jasněji v každé mysli a srdci.
~ Blavatsky Theosophy Group
Theosofický slovník" pro Brahman na str. 62 definuje Brahman stejným způsobem jako definoval Parabrahm:
" Brahma (Sk) . Student musí rozlišovat mezi Brahmou a sestrou a Brahmou, mužským tvůrcem indického Pantheonu. Bývalý, Brahma nebo Brahman, je neosobní, nejvyšší a nepoznatelný princip vesmíru, z jehož podstaty vychází vše a do níž se všechny vracejí, které jsou nehmotné, nemateriální, nenarozené, věčné, začínající a nekonečné. Je všudypřítomná, animuje nejvyššího boha i nejmenšího minerálního atomu. "
Zde HPB jednoznačně vystihuje pojmy "Brahma", "Brahman" a "Brahma za kastrát", a zároveň ji definuje přesně tak, jak definovala "Parabrahm".
V indexu svazku "Tajná doktrína", publikovaná v roce 1997 Theosophical University Press, překladatelé rozpoznali pojmy "Parabrahm", "Parabrahman", "Brahman", "Brahma" (bez přízvuku) a "Brahma "Aby byly všechny stejné a obsahovaly odkazy na každý z těchto výrazů pod jednou položkou.
Ve výpovědi o Kalahansovi v "Theosofické glosáři" (str. 169) HPB výslovně rodí Brahma (tj. Kastrát, Brahman) s Parabrahem, psaním prvního jako "Brahma (nebo Parabrahman)".
HPB napsala na různých místech o tom, jak západní orientalisté její doby často zmatení a smíchají Brahmana a Brahmu ve svých překladech hinduistických písem a textů. Byla si vědoma svých chyb, samozřejmě musí znát lépe, než samy se samy dopustit.
V kapitole 10 o jeho vydávání Bhagavad Gita William Judge uvádí definici v poznámce pod čarou o tom, co znamená "Parabrahm", poté co Arjuna říká: "Ty jsi Parabrahm!" Na Krišnu. Jeho poznámka pod čarou uvádí, že definice "Parabrahmu" je "Za Brahmou".
Na str. 11 z "Epizódy teosofie" říká, že Brahman znamená "neosobní Parabrahman".
V glosáři, který sám publikoval, najdeme tento záznam: "BRAHMA: Absolutní, Parabrahman." A toto: "PARA-BRAHMA (také PARA-BRAHMAN): Absolutní, především ve všech a všechen; Brahma, Neznalost, nad Brahmou a všemi tvůrci. "
Poslední citace, kterou předložíme, je z p. 2 z "Transakce Blávatskyho domečku":
"IT je v hindské filozofii Parabrahm to, co je za Brahmou, nebo, jak se dnes nazývá v Evropě," nepoznatelné "."
S výjimkou několika zjevných chybných překladů Evropanů a dalších Západů je Brahman a Parabrahman ve filozofii Hinduismu v Vedantovi totožné. To je dobře známý fakt pro každého, kdo četl Upanišády a / nebo se seznámil s učením Adi Shankaracharya, například zakladatelem a kodifikátorem Advaity Vedanta a o koho HPB mluví tak vysoko. (Viz Život a časy Adi Shankaracharya )
Pokud by z jakéhokoli důvodu chtěla používat Brahmana a Parabrahmana jako s jinými významy, určitě by to výslovně řekla a vysvětlila to ve prospěch všech jejích čtenářů a studentů? Jinak by tito čtenáři a studenti, pokud se předtím seznámili s filosofiemi, písmy a knihami, odkud pocházejí, by automaticky předpokládali, že je používá jako synonyma.
V mysli nějakého vzdělaného Advaitina by bylo vážné a velice zvláštní, že někdo tvrdí, že Brahman a Parabrahman jsou dva odlišné pojmy s různými významy. Mistři, jejich poslové a jejich poselství původní teozofie neudělají a my jsme to dokázali stejně, jako by někdo dokázal něco ukázat. Teprve pozdější studenti udělali tuto chybu.
Druhým hlavním cílem nebo objektem, pro který bylo založeno Theosofické hnutí, bylo "Propagovat studium indických a jiných východních literatur, náboženství a věd".
Členové hnutí - ať už jsou přidruženi ke svazu Theosophists, Theosophical Society - Pasadena, Teosofická společnost - Point Loma, Teosofická společnost - Adyar, nebo kteří nejsou přidruženi k žádné organizaci nebo skupině - mají odpovědnost zapojit se do takového studia ... nikoliv primárně kvůli sobě, ale aby byli schopni lépe pomoci a učit se ostatním, světlo pravých duchovních znalostí může žít jasněji a jasněji v každé mysli a srdci.
~ Blavatsky Theosophy Group