od Návštěvník » pon 17. zář 2018 12:24:27
Nejenom Krišna, ale i Kristus a Buddha se projevili skrze potravinovou esenci Podstaty BytíM:Po nekonečně dlouhou dobu, miliony milionů let, zkrátka nikdy jsem nevěděl, že jsem byl. Koho to zajímalo? V Absolutním stavu nebylo toto jáství dostupné a nic tu nebylo. Co se stalo? Jáství , aby se projevilo, potřebuje tělo, a to může vzniknout jedině na základě pohlavního styku. Jakýkoliv stav, který existuje před početím, je vaším nejpřirozenějším a nejdokonalejším stavem, který stále přetrvává. Když tato Podstata Bytí zmizí, tento stav tu bude stále, protože přetrvává věčně.
Stav, ve kterém jste byl 8 dní před početím a ještě další miliony let předtím, ať byl jakýkoliv, tak stále přetrvává jako nyní a po odchodu této Podstaty Bytí bude stále přetrvávat. Moje slova jsou zapuštěna jen v Absolutnu. Musíte být schopen vytušit z těchto slov nějaký význam.
M:Nejenom Krišna, ale i Kristus a Buddha se projevili pouze skrze potravinovou esenci Podstaty Bytí. Když se narodil Krišna, dostalo se mu tohoto dotyku vjemu "já jsem". Stejně to bylo s vámi. Pochopte to! Co je tento vjem, dotyk "jáství", tento dotyk dítěte ve vás? Odkdy víte, že jste? A co vám umožnilo vědět, že jste? Jak vzniklo "já jsem"? Co je jeho zdrojem? Čím je udržováno? Co je to za chvění já jsem, já jsem, já jsem?
Kdy a jak zakusíte poprvé svět? Tato zkušenost je možná pouze po projevení Podstaty Bytí z 5-ti elementárního těla, které je vyživované potravinovou esencí. Tedy tato Podstata Bytí je něco jako dalekohled. Pozorovatel vidí slunce, měsíc, hvězdy atd. skrze dalekohled, ale pozorovatel není ani dalekohledem a ani polem k pozorování. Podobně pozorování 5-ti elementárního projeveného světa a vesmíru se děje Absolutnu, neboli Nezrozenému věčnému principu nazývanému Parabrahman. Ovšem tímto Absolutnem čili Pozorovatelem není Podstata Bytí, která je médiem – zprostředkovatelem, umožňující pozorování a není jím ani projevený vesmír, který pozorujeme.
Nyní mám otázku. Co jste dělal 10 dní před vaším početím?
T:
Pouze jsem pozoroval.M:Tato odpověď není správná. Z jakého hlediska odpovídáte? Chci vás přibít do centra tohoto dalekohledu. Přivádím vás k této Podstatě Bytí, vy ale kličkujete.O kterém dalekohledu jsem hovořil? Víte právě zde nyní, co je tím dalekohledem? Je z něčeho utvořen, z něčeho se projevil. Místo toho, abyste zaměřil svoji pozornost k tomuto bodu, povídáte o tom či onom a považujete se za znalého všech věcí. Není to právě dalekohled, skrze který zakoušíte a pozorujete svět? Ovšem vy, Absolutno, nejste tímto dalekohledem. Či snad ano?
Pro vás je dobré, když zůstanete usazen zde v tomto bodě, v této Podstatě Bytí. Vy ovšem skáčete sem a tam, přičemž opouštíte právě svoji jednobodovost. Jak potom chcete nabýt klidu a míru?
T:
To je úplný popis a hra života. M: S vaším současným postojem vám nepřinese klid žádné, jakkoliv velké množství poznání. Podstatě Bytí je dáváno nespočetné množství jmen a titulů. Trvá to devět měsíců, než se vytvoří z 5-ti elementů tento dalekohled, tato Podstata Bytí. Přemýšlíte vy vůbec někdy o tom? S tímto dalekohledem je toto všechno zakoušeno a viděno, ale Pozorovatel není dalekohledem.
T:
Podle Kršnova prohlášení tu nikdy nebyl okamžik, kdy bych tu nebyl… M:Skrze dalekohled, který je Podstatou bytí, což je jen projevem Pozorovatele, pozoruje toto Absolutno projevený svět. Myslíte si ale, že Pozorovatel v okamžiku, kdy jsou jak dalekohled tak i pole k pozorování "pryč", také zmizí?
Pokud budete tvrdit, že objekt existuje, měly by být splněny dvě podmínky. První podmínkou je samotný objekt a druhou je pozorovatel objektu, který říká, že "objekt je". Základní kvalitou Podstaty Bytí je vjem "jáství". Později vzniká nepřeberné množství kvalit. Ovšem Pozorovatel, Absolutno, je zcela osvobozen od jakékoliv kvality a proto se nazývá nirguna, což znamená "bez popisu, vlastnosti, atributu atd.
T:
Souhlasíte s s tím, že Krišna nemohl pronést žádné prohlášení v době, kdy nebyl v tělesné formě, protože tu nebyl nikdo, kdo by to učinil? M:Samozřejmě, protože Krišna v Absolutním stavu nemá žádný nástroj, kterým by takové prohlášení učinil…..a ke komu také?
Jakmile si uvědomíte,že všechny tyto děje jsou prostými produkty a hrou 5-ti elementů v oblasti Podstaty projeveného Bytí, zůstanete tím zcela neovlivněn a oproštěn.
Moje pozornost je pouze zaměřena na médium – zprostředkovatele, díky kterému vím, že "já jsem" a díky kterému zakouším svět. Nevěnuji žádnou pozornost silám siddhi nebo čemukoliv, co se zjeví. Jedinou vhodnou otázkou zůstane to, jak se přihodilo, že toto médium tu je?
T:
Co máte proti vědomí? M:Je to břemeno. Tělo znamená břemeno. Smyslové vjemy, touhy, myšlenky – to všechno jsou břemena.
T:
Cítím břímě semeno "jáství". Jak se toho mám zbavit? M:Kde vzniká otázka? Jak se můžete něčeho zbavit, když jste nic nezasadil?
T:
Zjevuje se tomu, kdo zná brahma, stále svět? M: Když je tu kvalitativní stav "jáství", svět je. Jakmile je tento stav transcendován, není tu žádný stav. V kvalitativním "jáství", ve vědomí, je projevený svět. Ve stavu "Ne-jáství" není žádný svět. Znalec tohoto "jáství" a světa… uvnitř tohoto stavu "Znalce" není žádný svět. Ale ve stavu "jáství" je svět.
T:
Ale Znalec potom zná svět, Parabrahma zná svět? M: ( Ukazujíce na svůj zapalovač) Vidíte, tento plamen je jako "jáství". Když se objeví, zjeví se taktéž svět. Vy jako Parabrahma, to sledujete. Když tu není plamen, nevidíte nic. Když tu je plamen, zjevilo se "jáství", a proto se objevil i svět.
T:
Takže v Parabrahma můžete znát jak svět, tak i ne-svět. M:Vše závisí na zjevení tohoto vědomí. Jestliže je tu toto vědomí, potom se také uskutečňuje pozorování světa. Jestliže tu není žádné vědomí, pak tu není žádný svět. Proč víte cokoliv právě nyní?
T:
Protože já jsem. M:Kvůli tomuto "jáství" znáte svět. Před sto lety jste neznal nic. Byl jste pouze Parabrahma, protože "jáství"tu ještě nebylo. Zaměřte svou pozornost pouze na toto "já jsem". Nenechte se zmýlit všemi těmi takzvanými duchovními disciplínami a nesmyslnými obřady.
M:Skutečnost se neprojevuje žádným činem, pocitem ani myšlenkou. Neexistuje žádná věc, která by byla vyjádřením Skutečnosti. Vnášíte dualitu tam, kde žádná není. Pouze Skutečnost je nic jiného není. Tři stavy bdění, snění a hlubokého spánku nejsou mnou a já nejsem v nich.. Sníme o tom, že jsme vzhůru, a sníme i o tom, že spíme. Všechny tři stavy jsou jen variacemi snění.
T
:Když Šrí Ramana Mahárši zemřel, vznikl tím pro něj nějaký rozdíl? M:Ne. Tím, čím byl, je i teď – Absolutní Skutečností.
M:Není pochyb o tom, že Podstata Bytí a svět jsou důležité. Ale můj věčný Absolutní stav, který je před Podstatou Bytí, kdy tu nebylo poselství "já jsem", je tím nejvýznamnějším.V tomto stavu "Já" spočívám sám a to dokonce i bez poselství "já jsem".
http://www.advaita.cz/24898-nejenom-kri ... staty-byti
[color=#FF8000][b][size=150]Nejenom Krišna, ale i Kristus a Buddha se projevili skrze potravinovou esenci Podstaty Bytí[/size][/b][/color]
M:Po nekonečně dlouhou dobu, miliony milionů let, zkrátka nikdy jsem nevěděl, že jsem byl. Koho to zajímalo? V Absolutním stavu nebylo toto jáství dostupné a nic tu nebylo. Co se stalo? Jáství , aby se projevilo, potřebuje tělo, a to může vzniknout jedině na základě pohlavního styku. Jakýkoliv stav, který existuje před početím, je vaším nejpřirozenějším a nejdokonalejším stavem, který stále přetrvává. Když tato Podstata Bytí zmizí, tento stav tu bude stále, protože přetrvává věčně. [b]Stav, ve kterém jste byl 8 dní před početím a ještě další miliony let předtím, ať byl jakýkoliv, tak stále přetrvává jako nyní a po odchodu této Podstaty Bytí bude stále přetrvávat.[/b] Moje slova jsou zapuštěna jen v Absolutnu. Musíte být schopen vytušit z těchto slov nějaký význam.
M:Nejenom Krišna, ale i Kristus a Buddha se projevili pouze skrze potravinovou esenci Podstaty Bytí. Když se narodil Krišna, dostalo se mu tohoto dotyku vjemu "já jsem". Stejně to bylo s vámi. Pochopte to! Co je tento vjem, dotyk "jáství", tento dotyk dítěte ve vás? Odkdy víte, že jste? A co vám umožnilo vědět, že jste? Jak vzniklo "já jsem"? Co je jeho zdrojem? Čím je udržováno? Co je to za chvění já jsem, já jsem, já jsem?
Kdy a jak zakusíte poprvé svět? Tato zkušenost je možná pouze po projevení Podstaty Bytí z 5-ti elementárního těla, které je vyživované potravinovou esencí. Tedy tato Podstata Bytí je něco jako dalekohled. Pozorovatel vidí slunce, měsíc, hvězdy atd. skrze dalekohled, ale pozorovatel není ani dalekohledem a ani polem k pozorování. Podobně pozorování 5-ti elementárního projeveného světa a vesmíru se děje Absolutnu, neboli Nezrozenému věčnému principu nazývanému Parabrahman. Ovšem tímto Absolutnem čili Pozorovatelem není Podstata Bytí, která je médiem – zprostředkovatelem, umožňující pozorování a není jím ani projevený vesmír, který pozorujeme.
Nyní mám otázku. Co jste dělal 10 dní před vaším početím?
T: [i]Pouze jsem pozoroval.[/i]
M:Tato odpověď není správná. Z jakého hlediska odpovídáte? Chci vás přibít do centra tohoto dalekohledu. Přivádím vás k této Podstatě Bytí, vy ale kličkujete.O kterém dalekohledu jsem hovořil? Víte právě zde nyní, co je tím dalekohledem? Je z něčeho utvořen, z něčeho se projevil. Místo toho, abyste zaměřil svoji pozornost k tomuto bodu, povídáte o tom či onom a považujete se za znalého všech věcí. Není to právě dalekohled, skrze který zakoušíte a pozorujete svět? Ovšem vy, Absolutno, nejste tímto dalekohledem. Či snad ano?
Pro vás je dobré, když zůstanete usazen zde v tomto bodě, v této Podstatě Bytí. Vy ovšem skáčete sem a tam, přičemž opouštíte právě svoji jednobodovost. Jak potom chcete nabýt klidu a míru?
T: [i]To je úplný popis a hra života.[/i]
M: S vaším současným postojem vám nepřinese klid žádné, jakkoliv velké množství poznání. Podstatě Bytí je dáváno nespočetné množství jmen a titulů. Trvá to devět měsíců, než se vytvoří z 5-ti elementů tento dalekohled, tato Podstata Bytí. Přemýšlíte vy vůbec někdy o tom? S tímto dalekohledem je toto všechno zakoušeno a viděno, ale Pozorovatel není dalekohledem.
T: [i]Podle Kršnova prohlášení tu nikdy nebyl okamžik, kdy bych tu nebyl…[/i]
M:Skrze dalekohled, který je Podstatou bytí, což je jen projevem Pozorovatele, pozoruje toto Absolutno projevený svět. Myslíte si ale, že Pozorovatel v okamžiku, kdy jsou jak dalekohled tak i pole k pozorování "pryč", také zmizí?
Pokud budete tvrdit, že objekt existuje, měly by být splněny dvě podmínky. První podmínkou je samotný objekt a druhou je pozorovatel objektu, který říká, že "objekt je". Základní kvalitou Podstaty Bytí je vjem "jáství". Později vzniká nepřeberné množství kvalit. Ovšem Pozorovatel, Absolutno, je zcela osvobozen od jakékoliv kvality a proto se nazývá nirguna, což znamená "bez popisu, vlastnosti, atributu atd.
T:[i]Souhlasíte s s tím, že Krišna nemohl pronést žádné prohlášení v době, kdy nebyl v tělesné formě, protože tu nebyl nikdo, kdo by to učinil?[/i]
M:Samozřejmě, protože Krišna v Absolutním stavu nemá žádný nástroj, kterým by takové prohlášení učinil…..a ke komu také?
Jakmile si uvědomíte,že všechny tyto děje jsou prostými produkty a hrou 5-ti elementů v oblasti Podstaty projeveného Bytí, zůstanete tím zcela neovlivněn a oproštěn.
Moje pozornost je pouze zaměřena na médium – zprostředkovatele, díky kterému vím, že "já jsem" a díky kterému zakouším svět. Nevěnuji žádnou pozornost silám siddhi nebo čemukoliv, co se zjeví. Jedinou vhodnou otázkou zůstane to, jak se přihodilo, že toto médium tu je?
T: [i]Co máte proti vědomí?[/i]
M:Je to břemeno. Tělo znamená břemeno. Smyslové vjemy, touhy, myšlenky – to všechno jsou břemena.
T:[i]Cítím břímě semeno "jáství". Jak se toho mám zbavit?[/i]
M:Kde vzniká otázka? Jak se můžete něčeho zbavit, když jste nic nezasadil?
T: [i]Zjevuje se tomu, kdo zná brahma, stále svět?[/i]
M: Když je tu kvalitativní stav "jáství", svět je. Jakmile je tento stav transcendován, není tu žádný stav. V kvalitativním "jáství", ve vědomí, je projevený svět. Ve stavu "Ne-jáství" není žádný svět. Znalec tohoto "jáství" a světa… uvnitř tohoto stavu "Znalce" není žádný svět. Ale ve stavu "jáství" je svět.
T:[i]Ale Znalec potom zná svět, Parabrahma zná svět?[/i]
M: ( Ukazujíce na svůj zapalovač) Vidíte, tento plamen je jako "jáství". Když se objeví, zjeví se taktéž svět. Vy jako Parabrahma, to sledujete. Když tu není plamen, nevidíte nic. Když tu je plamen, zjevilo se "jáství", a proto se objevil i svět.
T: [i]Takže v Parabrahma můžete znát jak svět, tak i ne-svět.[/i]
M:Vše závisí na zjevení tohoto vědomí. Jestliže je tu toto vědomí, potom se také uskutečňuje pozorování světa. Jestliže tu není žádné vědomí, pak tu není žádný svět. Proč víte cokoliv právě nyní?
T:[i]Protože já jsem.[/i]
M:Kvůli tomuto "jáství" znáte svět. Před sto lety jste neznal nic. Byl jste pouze Parabrahma, protože "jáství"tu ještě nebylo. Zaměřte svou pozornost pouze na toto "já jsem". Nenechte se zmýlit všemi těmi takzvanými duchovními disciplínami a nesmyslnými obřady.
M:Skutečnost se neprojevuje žádným činem, pocitem ani myšlenkou. Neexistuje žádná věc, která by byla vyjádřením Skutečnosti. Vnášíte dualitu tam, kde žádná není. Pouze Skutečnost je nic jiného není. Tři stavy bdění, snění a hlubokého spánku nejsou mnou a já nejsem v nich.. Sníme o tom, že jsme vzhůru, a sníme i o tom, že spíme. Všechny tři stavy jsou jen variacemi snění.
T[i]:Když Šrí Ramana Mahárši zemřel, vznikl tím pro něj nějaký rozdíl?[/i]
M:Ne. Tím, čím byl, je i teď – Absolutní Skutečností.
M:Není pochyb o tom, že Podstata Bytí a svět jsou důležité. Ale můj věčný Absolutní stav, který je před Podstatou Bytí, kdy tu nebylo poselství "já jsem", je tím nejvýznamnějším.V tomto stavu "Já" spočívám sám a to dokonce i bez poselství "já jsem".
http://www.advaita.cz/24898-nejenom-krisna-ale-i-kristus-a-buddha-se-projevili-skrze-potravinovou-esenci-podstaty-byti