od Návštěvník » pon 03. čer 2024 18:42:57
Jana píše:Návštěvník píše:například:
Když ve sdělení je řečeno Hledejte Pravdu a nic jiného než Pravdu, a já si z toho vytvořím interpretaci, že sdělení hovoří o hledání Sat-Čit-Ánandy, mohu se utápět v nadšení, jak hluboce jsem sdělení pochopil, ale ve skutečnosti jsem si jen vytvořil svou osobní dezinterpretaci, která mi okamžitě brání vidět tu myšlenku tak, jak byla řečena.
Když zahradníkovi je dána poklona "pěstuješ krásné růže s vůní Pravdy", neznamená to, že automaticky z každé růže musí ta Pravda ihned úplně všem také vonět...
Troufl by sis definovat Pravdu? Je pravda něco jiného, než
Skutečnost?
Jana píše:Návštěvník píše:A jestli sat-čit-ánanda není pro Tebe jen abstraktním pojmem, je něčím jiným, než Skutečnost, o kterém mluví Ramana a všichni Probuzení?
Miluješ myšlenky jiných, nemám potřebu je duplikovat:
Tehdy jsem se cítil, jako bych byl ještě slepý a moje oči se měly otevřít. A pak jsem viděl do nebe, kde jsou ti, kteří uctívají Boha.
Velká milost se na ně vylévala, právě taková, kolik měli místa ve svých srdcích. Andělé je obklopovali a učili je ještě hlubšímu uctívání, takže měli místo ještě pro větší milost.
Pomyslel jsem si: ‚To je blaženost. Ale kde je Bůh?‘
Protože on nebyl v zemi blažených.
Nemohl tam být nikdo kromě nich samých, protože oni se modlili k Bohu kvůli sobě samým, aby byli plni jeho milosti.
Skutečnost není odděleností od Boha, pochop to, tohle, cos sem dal, je pohádka, sen. Je to výňatek z románu "Kámen mudrců", ale ale Tvá citace zdaleka nedosahuje poznání Skutečnosti, o které mluví Ramana.
Kdyby sis alespoň jednou přečetl pozorně ten text Ramany o
Skutečnosti:
20. Ten, kdo zří Boha, aniž by nazíral Já, vidí pouze mentální představy. Realizovaní prohlašují, že ten, kdo nazírá Já, nahlíží i Boha. Ten, jenž zcela ztratil pocit omezenosti (ego), nazírá Já a zároveň nalezl Boha, neboť Já neexistuje odděleně od Boha.
21. Tvrdí-li se v posvátných knihách, že pokud někdo nazírá své Já, vidí zároveň Boha, pak co je to za Pravdu? Může někdo vidět své vlastní Já? Přece vlastní Já není nic než my sami, ne? Proto své Já nebo Boha vidět prostě nelze? Pouze snad v případě, když se stáváme Jeho kořistí.
22. Božské osvětluje mysl a září v ní. Božské Já nelze poznat jinak než pomocí mysli, kterou obrátíme dovnitř a stabilizujeme v Božském.
S poznáním, kdo jsi, nebudeš hledat Pravdu v románovém příběhu.
Je velká škoda, že ti tve ego neumožňuje vidět Pravdu
i v románovém příběhu...
[quote="Jana"][quote="Návštěvník"]
například:
Když ve sdělení je řečeno [i]Hledejte Pravdu a nic jiného než Pravdu[/i], a já si z toho vytvořím interpretaci, že sdělení hovoří o hledání Sat-Čit-Ánandy, mohu se utápět v nadšení, jak hluboce jsem sdělení pochopil, ale ve skutečnosti jsem si jen vytvořil svou osobní dezinterpretaci, která mi okamžitě brání vidět tu myšlenku tak, jak byla řečena.
Když zahradníkovi je dána poklona [i]"pěstuješ krásné růže s vůní Pravdy"[/i], neznamená to, že automaticky z každé růže musí ta Pravda ihned úplně všem také vonět...[/quote]
Troufl by sis definovat Pravdu? Je pravda něco jiného, než [url=http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.php?f=60&t=3757&start=20#p205182][b]Skutečnost[/b][/url]?
[quote="Jana"][quote="Návštěvník"]
A jestli sat-čit-ánanda není pro Tebe jen abstraktním pojmem, je něčím jiným, než Skutečnost, o kterém mluví Ramana a všichni Probuzení?[/quote]
Miluješ myšlenky jiných, nemám potřebu je duplikovat:
[i]Tehdy jsem se cítil, jako bych byl ještě slepý a moje oči se měly otevřít. A pak jsem viděl do nebe, kde jsou ti, kteří uctívají Boha.
Velká milost se na ně vylévala, právě taková, kolik měli místa ve svých srdcích. Andělé je obklopovali a učili je ještě hlubšímu uctívání, takže měli místo ještě pro větší milost.
Pomyslel jsem si: ‚To je blaženost. Ale kde je Bůh?‘
Protože on nebyl v zemi blažených.
Nemohl tam být nikdo kromě nich samých, protože oni se modlili k Bohu kvůli sobě samým, aby byli plni jeho milosti.[/i][/quote]
Skutečnost není odděleností od Boha, pochop to, tohle, cos sem dal, je pohádka, sen. Je to výňatek z románu "Kámen mudrců", ale ale Tvá citace zdaleka nedosahuje poznání Skutečnosti, o které mluví Ramana.
Kdyby sis alespoň jednou přečetl pozorně ten text Ramany o [url=http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.php?f=145&t=9470&start=240#p205206][b]Skutečnosti[/b][/url]:
[quote]20. Ten, kdo zří Boha, aniž by nazíral Já, vidí pouze mentální představy. Realizovaní prohlašují, že ten, kdo nazírá Já, nahlíží i Boha. Ten, jenž zcela ztratil pocit omezenosti (ego), nazírá Já a zároveň nalezl Boha, neboť Já neexistuje odděleně od Boha.
21. Tvrdí-li se v posvátných knihách, že pokud někdo nazírá své Já, vidí zároveň Boha, pak co je to za Pravdu? Může někdo vidět své vlastní Já? Přece vlastní Já není nic než my sami, ne? Proto své Já nebo Boha vidět prostě nelze? Pouze snad v případě, když se stáváme Jeho kořistí.
22. Božské osvětluje mysl a září v ní. Božské Já nelze poznat jinak než pomocí mysli, kterou obrátíme dovnitř a stabilizujeme v Božském.
[/quote]
S poznáním, kdo jsi, nebudeš hledat Pravdu v románovém příběhu.[/quote]
Je velká škoda, že ti tve ego neumožňuje vidět Pravdu [b]i v románovém příběhu...[/b]