Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z cesty

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.

Rozšířit náhled Přehled tématu: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z cesty

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od miroslav » úte 04. čer 2024 9:06:27

salmo1cz. píše:Nejsou žádný dva světy, ale existuje nekonečno pohledů na svět.Na jeden svět.
Z pohledu ega je svět tam venku, oddělený.
Z pohledu Já je vše Já, celý svět je Já


Nerad ruším moc pěkné vysvětlování návštěvníka, ale když už si s tím Salmo začal:
První věta nemá chybu.
Druhá věta:
Z pohledu ega je svět tam venku většinou oddělený, ale jsou stavy a zabloudění ega, že si ego na základě duchovních textů zbožští samo sebe a celý svět je ono - rozšíří své hranice na celý svět a zažívá tak také jednotu, ale ne se světem ale se svými představami světa. A všechny vjemy si překládá do tohoto pohledu.
Třetí věta:
Já, žádný svůj pohled nemá.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od salmo1cz. » úte 04. čer 2024 8:51:43

Nejsou žádný dva světy, ale existuje nekonečno pohledů na svět.Na jeden svět.
Z pohledu ega je svět tam venku, oddělený.
Z pohledu Já je vše Já, celý svět je Já

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » úte 04. čer 2024 8:46:32

Jana píše:Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?


Správně jsi nedávno potvrdila, že ve slovech to skutečně není - takže klidně potvrdím, že to, co říká Nisargadatta slovy, je nesmysl. Nesmysl ale není to, co ho vede to lidem takto "říkat"...

Konkrétní slova jsou určena konkrétním lidem, kteří jsou připraveni pochopit ta slovní spojení správně a také správně je uvést do vlastního života.
Kdyby to totiž bylo v těch slovech, mluvili by všichni úplně stejné věty. Protože ale takto nemluví, musí v tom být nějaký fígl...¨

A ten "fígl" je pouze v tom, že oni mluví k živým lidem, kteří v dané chvíli mají konkrétní schopnost pochopení těchto slov.

My tedy máme dvě možnosti, jak s tím naložit:

1. vzít ta slova úplně doslovně jako všeobecně platné dogma, a tak se dostat často do polemiky s jinými vyjádřeními
anebo
2. snažit se pochopit to, co se snaží mluvčí těmi slovy vyjádřit - doslova se dá napsat "jít za pouhá slova".

To rozhodnutí je na každém zvlášť.
Pro mne není podstatné jakými slovy to kdo popisuje, mne vždy přitahuje to, co se snaží těmi slovy skutečně vyjádřit...

Jeden pisatel to vysvětloval na jiném příkladě. Říkával, že Chrám je sice postaven z kamenů, ale i když ty kameny roztřídíš kolem sebe podle velikosti, v těch kamenech samých ten Chrám neuvidíš.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » úte 04. čer 2024 8:28:24

Jana píše:To osobní je iluze. Co zůstává, když se iluze rozplyne?.


Zcela určitě zmizí "ta" Jana...

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » úte 04. čer 2024 7:58:58

.Petra píše:
Jana píše:
Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost


To ti doporučuji. Potom přestaneš psát nesmysly o dvou světech a že svět je neskutečný. Ovšem dosáhne to jen málokdo, takže se uvidí, kolik inkarnací na to ještě budeš potřebovat. Ale jednou to určitě bude, utěšuje Nisargadatta. :)


Ta citace Nisargadatty o dvou světech, skutečném - který poznává Probuzený a neskutečném, iluzorním, který je běžně poznáván skrz tělo a mysl Ti připadá nesmyslná?

Nisargadatta říkal nesmysly, když mluvil o těchto dvou světech?

Tazatel: Existují dva světy?

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.

viewtopic.php?f=60&t=6458&start=20#p170081


Je to, co říká Nisardadatta podle Tebe opravdu nesmysl?

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od .Petra » úte 04. čer 2024 7:52:32

Jana píše:
Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost


To ti doporučuji. Potom přestaneš psát nesmysly o dvou světech a že svět je neskutečný. Ovšem dosáhne to jen málokdo, takže se uvidí, kolik inkarnací na to ještě budeš potřebovat. Ale jednou to určitě bude, utěšuje Nisargadatta. :)

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » úte 04. čer 2024 6:09:10

.Petra píše:Takže jsi vůbec nic nepochopila. A já pitomec ti hledám ty citace, úplně zbytečně.



Návštěvník píše:Jana si jednou svou zoufalou potřebou potvrzovat tu pravdu, kterou vnímá ve svém srdci, i skrze mysl a myšlenky ve slovech, přivodí lobotomii.


.Petra píše:Nebo naprostou demenci. :what:


Návštěvník píše:Demence je v takovém případě mnohem přijatelnější, než lobotomie.


Takže Petra by měla být pitomec a Jana by měla mít demenci nebo lobotomii?

:D :D :D

Není to příliš osobní, na to, aby to mohlo být osvíceným poznáním, o kterém mluví Probuzení?

To osobní je iluze. Co zůstává, když se iluze rozplyne?

Nebylo by dobré přeci jen zkusit poznat Skutečnost o které mluví Ramana?

Všimni si, jak je ten popis nádherný, dokonalý.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » pon 03. čer 2024 18:58:47

.Petra píše:
Návštěvník píše:
.Petra píše:Takže jsi vůbec nic nepochopila. A já pitomec ti hledám ty citace, úplně zbytečně.


Jana si jednou svou zoufalou potřebou potvrzovat tu pravdu, kterou vnímá ve svém srdci, i skrze mysl a myšlenky ve slovech, přivodí lobotomii.


Nebo naprostou demenci. :what:


Demence je v takovém případě mnohem přijatelnější, než lobotomie.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » pon 03. čer 2024 18:56:53

Jana píše:
Návštěvník píše:
Je velká škoda, že ti tve ego neumožňuje vidět Pravdu [b]i v románovém příběhu...


:D :D :D

Bože

Vážně uvažuješ o tom, že v románovém příběhu můžeš vidět Pravdu?

Pravdou je snad jen pravé Já, které je bez jakéhokoliv příběhu, ne?

Příběh má jen ego.

Je to tak?


Zkus to jinak:

Když mistr použije pro obrazné vysvětlení konkrétní věci nějaký příbeh, kde si to ego musí půjčit?

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od .Petra » pon 03. čer 2024 18:54:34

Návštěvník píše:
.Petra píše:Takže jsi vůbec nic nepochopila. A já pitomec ti hledám ty citace, úplně zbytečně.


Jana si jednou svou zoufalou potřebou potvrzovat tu pravdu, kterou vnímá ve svém srdci, i skrze mysl a myšlenky ve slovech, přivodí lobotomii.


Nebo naprostou demenci. :what:

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » pon 03. čer 2024 18:50:50

.Petra píše:Takže jsi vůbec nic nepochopila. A já pitomec ti hledám ty citace, úplně zbytečně.


Jana si jednou svou zoufalou potřebou potvrzovat tu pravdu, kterou vnímá ve svém srdci, i skrze mysl a myšlenky ve slovech, přivodí lobotomii. Neumím posoudit, zda ji to pomůže k poznání, ale umím posoudit, že do té doby bude o svých interpretacích skutečně skálopevně přesvedčená, že zobrazují Pravdu a nic jiného něž Pravdu.

Psychologický popis tohoto se dá nalézt k každé lepší Encyklopedii.

Na tvém místě bych se tím netrápil - je to normální průvodní jev.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » pon 03. čer 2024 18:49:38

Návštěvník píše:
Je velká škoda, že ti tve ego neumožňuje vidět Pravdu [b]i v románovém příběhu...


:D :D :D

Bože

Vážně uvažuješ o tom, že v románovém příběhu můžeš vidět Pravdu?

Pravdou je snad jen pravé Já, které je bez jakéhokoliv příběhu, ne?

Příběh má jen ego.

Je to tak?

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Návštěvník » pon 03. čer 2024 18:42:57

Jana píše:
Návštěvník píše:například:
Když ve sdělení je řečeno Hledejte Pravdu a nic jiného než Pravdu, a já si z toho vytvořím interpretaci, že sdělení hovoří o hledání Sat-Čit-Ánandy, mohu se utápět v nadšení, jak hluboce jsem sdělení pochopil, ale ve skutečnosti jsem si jen vytvořil svou osobní dezinterpretaci, která mi okamžitě brání vidět tu myšlenku tak, jak byla řečena.
Když zahradníkovi je dána poklona "pěstuješ krásné růže s vůní Pravdy", neznamená to, že automaticky z každé růže musí ta Pravda ihned úplně všem také vonět...


Troufl by sis definovat Pravdu? Je pravda něco jiného, než Skutečnost?

Jana píše:
Návštěvník píše:A jestli sat-čit-ánanda není pro Tebe jen abstraktním pojmem, je něčím jiným, než Skutečnost, o kterém mluví Ramana a všichni Probuzení?


Miluješ myšlenky jiných, nemám potřebu je duplikovat:

Tehdy jsem se cítil, jako bych byl ještě slepý a moje oči se měly otevřít. A pak jsem viděl do nebe, kde jsou ti, kteří uctívají Boha.
Velká milost se na ně vylévala, právě taková, kolik měli místa ve svých srdcích. Andělé je obklopovali a učili je ještě hlubšímu uctívání, takže měli místo ještě pro větší milost.
Pomyslel jsem si: ‚To je blaženost. Ale kde je Bůh?‘
Protože on nebyl v zemi blažených.
Nemohl tam být nikdo kromě nich samých, protože oni se modlili k Bohu kvůli sobě samým, aby byli plni jeho milosti.


Skutečnost není odděleností od Boha, pochop to, tohle, cos sem dal, je pohádka, sen. Je to výňatek z románu "Kámen mudrců", ale ale Tvá citace zdaleka nedosahuje poznání Skutečnosti, o které mluví Ramana.

Kdyby sis alespoň jednou přečetl pozorně ten text Ramany o Skutečnosti:

20. Ten, kdo zří Boha, aniž by nazíral Já, vidí pouze mentální představy. Realizovaní prohlašují, že ten, kdo nazírá Já, nahlíží i Boha. Ten, jenž zcela ztratil pocit omezenosti (ego), nazírá Já a zároveň nalezl Boha, neboť Já neexistuje odděleně od Boha.

21. Tvrdí-li se v posvátných knihách, že pokud někdo nazírá své Já, vidí zároveň Boha, pak co je to za Pravdu? Může někdo vidět své vlastní Já? Přece vlastní Já není nic než my sami, ne? Proto své Já nebo Boha vidět prostě nelze? Pouze snad v případě, když se stáváme Jeho kořistí.

22. Božské osvětluje mysl a září v ní. Božské Já nelze poznat jinak než pomocí mysli, kterou obrátíme dovnitř a stabilizujeme v Božském.


S poznáním, kdo jsi, nebudeš hledat Pravdu v románovém příběhu.


Je velká škoda, že ti tve ego neumožňuje vidět Pravdu i v románovém příběhu...

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od .Petra » pon 03. čer 2024 18:38:28

Jana píše:
Je to tedy tak, jak vysvětloval E. Tomáš: Pro Mudrce je svět skutečný. A v žádném případě neexistují dva světy.


Jistě, že neexistují, vždyť také Nisargadatta vysvětluje, že ten proměnlivý svět tvarů, jmen, forem, který je plný nedokonalostí, není skutečný.

Skutečný svět je ten, který Nisargadatta popisuje jako neměnný, dokonalý.

Ramanova cesta je kratší:


24.1. 1935

Tazatel: Co je iluze?

Ramana:

Kdo se klame? Najděte to a potom iluze zmizí.

Lidé chtějí stále vědět, co je klam (mája), co je iluze a nezkoumají, kdo se klame. To je pošetilé. Klam je venku a neznámý, hledající je ale předpokládán jako známý a je vevnitř. Poznejte nejdříve to bezprostřední a blízké, abyste přišel na to vzdálené a neznámé.


Tady máš tu přesnou citaci. Ale je už naposledy, co to dělám.


To je v pořádku. Jakmile poznáváš, kdo jsi, a že to všechno je Tvým pravým Já, tak si se snovým světem neděláš starosti.


Protože poznáš, že ten svět, který jsi pokládala za snový, je skutečný. Ale toho se těžko u tebe dočkáme.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od .Petra » pon 03. čer 2024 18:35:07

Takže jsi vůbec nic nepochopila. A já pitomec ti hledám ty citace, úplně zbytečně.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » pon 03. čer 2024 18:26:37

Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.

Tazatel: Existují dva světy?

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.

T: V čem se váš svět liší od mého?

M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.

https://www.advaita.cz/26232n-23.-rozli ... ja-jsem-to

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » pon 03. čer 2024 18:24:28

Je to tedy tak, jak vysvětloval E. Tomáš: Pro Mudrce je svět skutečný. A v žádném případě neexistují dva světy.


Jistě, že neexistují, vždyť také Nisargadatta vysvětluje, že ten proměnlivý svět tvarů, jmen, forem, který je plný nedokonalostí, není skutečný.

Skutečný svět je ten, který Nisargadatta popisuje jako neměnný, dokonalý.

Ramanova cesta je kratší:


24.1. 1935

Tazatel: Co je iluze?

Ramana:

Kdo se klame? Najděte to a potom iluze zmizí.

Lidé chtějí stále vědět, co je klam (mája), co je iluze a nezkoumají, kdo se klame. To je pošetilé. Klam je venku a neznámý, hledající je ale předpokládán jako známý a je vevnitř. Poznejte nejdříve to bezprostřední a blízké, abyste přišel na to vzdálené a neznámé.


Tady máš tu přesnou citaci. Ale je už naposledy, co to dělám.


To je v pořádku. Jakmile poznáváš, kdo jsi, a že to všechno je Tvým pravým Já, tak si se snovým světem neděláš starosti.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » pon 03. čer 2024 18:21:02

.Petra píše:
Jana píše:
.Petra píše:
Podle Ramany Maharišiho je pošetilé, chtít vědět, co je iluze.


.Petra píše:.
Nikdy by mne nenapadlo tvrdit, že realizovaní řekli něco, co opravdu neřekli. Vůbec nechápu, jak tě to může napadnout. Děláš to snad sama, a proto předpokládáš, že to dělají i ostatní?


???

Iluze.png


2.2.1935

Tazatel: Nejvyšší Duch, Brahman, je opravdu skutečný, svět je iluze je základní výrok šri šankary. Jiní ale tvrdí, že svět je skutečný. Co je správné?

Ramana: Obě tvrzení. Jen se vztahují na různé stadia vývoje a jsou řečena z různých stanovisek. Usilující začíná s definicí, že to, co je skutečné, tady vždy je; vyloučí svět jako neskutečný, protože se proměnuje. "Ne to, ne toto..." Konečně dosáhne hledající pravé Já a pozná To jako Jediné. Tím ale také pozná, že to, co původně odmítal jako neskutečné, se podílí na Tom Jediném. Vzešlý v pravé Skutečnosti, je také svět opravdu skutečný.


Vždyť neříkám nic jiného. Jakmile se probudí poznání jednoty všeho, tak všechno, co existuje, je skutečné. Je nekonečným neměnným dokonalým Bytím, sat-čit-ánanda.

Na cokoliv se podíváš, je nekonečná ničím nepodmíněná láska. Tvar a jméno jsou neskutečné, sat-čit-ánanda je skutečná.

Sádhu Óm: Brahman má pět aspektů. Sat-čit-ánanda-náma-rúpa (bytí-vědomí-míruplná blaženost-jméno a forma). První tři aspekty jsou skutečné, věčně osvětlující, zatímco jméno a forma představují neskutečné aspekty, protože se jenom zdají existovat a jsou závislé na tom, že je sat-čit-ánanda osvětluje (umožňuje jejich zdánlivou existenci – pozn. překl.).
https://www.ramana-maharisi.cz/article/ ... st-sveta-i


:D

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od Jana » pon 03. čer 2024 18:12:49

Návštěvník píše:
Jana píše:
Návštěvník píše:
například:
Když ve sdělení je řečeno Hledejte Pravdu a nic jiného než Pravdu, a já si z toho vytvořím interpretaci, že sdělení hovoří o hledání Sat-Čit-Ánandy, mohu se utápět v nadšení, jak hluboce jsem sdělení pochopil, ale ve skutečnosti jsem si jen vytvořil svou osobní dezinterpretaci, která mi okamžitě brání vidět tu myšlenku tak, jak byla řečena.
Když zahradníkovi je dána poklona "pěstuješ krásné růže s vůní Pravdy", neznamená to, že automaticky z každé růže musí ta Pravda ihned úplně všem také vonět...


Troufl by sis definovat Pravdu? Je pravda něco jiného, než Skutečnost?

A jestli sat-čit-ánanda není pro Tebe jen abstraktním pojmem, je něčím jiným, než Skutečnost, o kterém mluví Ramana a všichni Probuzení?


Miluješ myšlenky jiných, nemám potřebu je duplikovat:

Tehdy jsem se cítil, jako bych byl ještě slepý a moje oči se měly otevřít. A pak jsem viděl do nebe, kde jsou ti, kteří uctívají Boha.
Velká milost se na ně vylévala, právě taková, kolik měli místa ve svých srdcích. Andělé je obklopovali a učili je ještě hlubšímu uctívání, takže měli místo ještě pro větší milost.
Pomyslel jsem si: ‚To je blaženost. Ale kde je Bůh?‘
Protože on nebyl v zemi blažených.
Nemohl tam být nikdo kromě nich samých, protože oni se modlili k Bohu kvůli sobě samým, aby byli plni jeho milosti.


Skutečnost není odděleností od Boha, pochop to, tohle, cos sem dal, je pohádka, sen. Je to výňatek z románu "Kámen mudrců", ale Tvá citace zdaleka nedosahuje poznání Skutečnosti, o které mluví Ramana.

Kdyby sis alespoň jednou přečetl pozorně ten text Ramany o Skutečnosti:

20. Ten, kdo zří Boha, aniž by nazíral Já, vidí pouze mentální představy. Realizovaní prohlašují, že ten, kdo nazírá Já, nahlíží i Boha. Ten, jenž zcela ztratil pocit omezenosti (ego), nazírá Já a zároveň nalezl Boha, neboť Já neexistuje odděleně od Boha.

21. Tvrdí-li se v posvátných knihách, že pokud někdo nazírá své Já, vidí zároveň Boha, pak co je to za Pravdu? Může někdo vidět své vlastní Já? Přece vlastní Já není nic než my sami, ne? Proto své Já nebo Boha vidět prostě nelze? Pouze snad v případě, když se stáváme Jeho kořistí.

22. Božské osvětluje mysl a září v ní. Božské Já nelze poznat jinak než pomocí mysli, kterou obrátíme dovnitř a stabilizujeme v Božském.


S poznáním, kdo jsi, nebudeš hledat Pravdu v románovém příběhu.

Re: Miroslavova upozornění na to, kde Probuzení mluví z ces

Příspěvek od .Petra » pon 03. čer 2024 18:10:06

Jana píše:
.Petra píše:
Podle Ramany Maharišiho je pošetilé, chtít vědět, co je iluze.


.Petra píše:.
Nikdy by mne nenapadlo tvrdit, že realizovaní řekli něco, co opravdu neřekli. Vůbec nechápu, jak tě to může napadnout. Děláš to snad sama, a proto předpokládáš, že to dělají i ostatní?


???

Iluze.png


2.2.1935

Tazatel: Nejvyšší Duch, Brahman, je opravdu skutečný, svět je iluze je základní výrok šri šankary. Jiní ale tvrdí, že svět je skutečný. Co je správné?

Ramana: Obě tvrzení. Jen se vztahují na různé stadia vývoje a jsou řečena z různých stanovisek. Usilující začíná s definicí, že to, co je skutečné, tady vždy je; vyloučí svět jako neskutečný, protože se proměnuje. "Ne to, ne toto..." Konečně dosáhne hledající pravé Já a pozná To jako Jediné. Tím ale také pozná, že to, co původně odmítal jako neskutečné, se podílí na Tom Jediném. Vzešlý v pravé Skutečnosti, je také svět opravdu skutečný.


Je to tedy tak, jak vysvětloval E. Tomáš: Pro Mudrce je svět skutečný. A v žádném případě neexistují dva světy.

Ramanova cesta je kratší:


24.1. 1935

Tazatel: Co je iluze?

Ramana:

Kdo se klame? Najděte to a potom iluze zmizí.

Lidé chtějí stále vědět, co je klam (mája), co je iluze a nezkoumají, kdo se klame. To je pošetilé. Klam je venku a neznámý, hledající je ale předpokládán jako známý a je vevnitř. Poznejte nejdříve to bezprostřední a blízké, abyste přišel na to vzdálené a neznámé.


Tady máš tu přesnou citaci. Ale je už naposledy, co to dělám.

Nahoru