Duchovní diskuzní fórum
Přejít na obsah
Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.
od Honzam » čtv 31. říj 2013 22:46:14
od ujo » čtv 31. říj 2013 22:24:21
Jana píše:ujo píše:Kvantologové temu říkajó vakuum. Dokonca kurňa vybádali, že ani totok absolutní vakuum není prázdné, jak by sa čekálo, ále že v ňom furt spontáně vznikajó a zanikajó ti fotóni... Aneb jak sa praví: na počátku je světlo.Díky, Ujo, a ti fotóni sou ta moc ? Nebo je jich jen moc ?
ujo píše:Kvantologové temu říkajó vakuum. Dokonca kurňa vybádali, že ani totok absolutní vakuum není prázdné, jak by sa čekálo, ále že v ňom furt spontáně vznikajó a zanikajó ti fotóni... Aneb jak sa praví: na počátku je světlo.
od ujo » čtv 31. říj 2013 21:27:07
od roman » čtv 31. říj 2013 21:01:00
Ale není nakonec potencialita k čemukoliv obrovskou mocí ?
od roman » čtv 31. říj 2013 20:42:43
Honzam píše:roman píše:Ta nezrozená podstata je mocProč moc? Moc je vždy spojena s pocitem vydělení, ta esence, podstata v prazákladu nic neví, je nedvojná, pouze umožnuje projev. Jak může mít prázdnota moc, nebo být bezmocná?Kdyby teď zaniklo všechno, co je, byla by z toho moc sama o sobě. Není to prázdnota ve smyslu prostoru nebo prostoru vědomí. Je to čistá moc, která je neexistencí čehokoliv. Normálně si lidé představují nevědomí jako nějaké prázdno bez obsahu, ale ve skutečnosti je mocí. Každý určitě zná ten pocit, kdy má nějakou moc. Je to přesně tahle moc bez kohokoliv, kdo by měl být mocný, a bez čehokoliv, nad čím by ji měl mít, jen je nelidsky obrovská. Nevědomí má právě takový charakter. Nirvána je moc. Parinirvána je absolutní moc.
roman píše:Ta nezrozená podstata je mocProč moc? Moc je vždy spojena s pocitem vydělení, ta esence, podstata v prazákladu nic neví, je nedvojná, pouze umožnuje projev. Jak může mít prázdnota moc, nebo být bezmocná?
Ta nezrozená podstata je moc
od roman » čtv 31. říj 2013 20:25:06
U když, svým způsobem to Moc je.Tvoří, udržuje, boří.
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 20:15:12
od Honzam » čtv 31. říj 2013 20:05:57
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:59:57
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:49:53
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:49:35
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:48:49
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:46:02
od roman » čtv 31. říj 2013 19:41:27
od Návštěvník » čtv 31. říj 2013 19:20:07
od Honzam » čtv 31. říj 2013 19:10:19
od Alaja. » čtv 31. říj 2013 18:16:32
roman píše:No viděl bych to spíše jako alogický vyjádření vztahující se k podstatě, čili esenci, která je základem pro osobní vydělování se(tj. individualní pocit já jsem). V komunikaci se používájí spojení jako "Já jsem nezrozený", "Já jsem To", apod., ikdyž pravdivější je, že skutečnost je pouze "To" a to "já" v tom "To" zmizelo, tedy bylo absorbováno - je pouze Já(nezrozená skutečnost). Čím přesněji by to mělo být vyjadřováno, tím by to bylo obtížnější, někteří mistři proto o tom čím jsou, nebo nejsou, zda vůbec jsou.-), apod. raději mlčí, nebo se vyjádří paradoxně. Většinou se proto jedná o příměry a podobenství, aby komunikace vůbec byla možná. Nelze to brát tedy doslova. Tedy i výraz "byl jsem nezrozen" je samo chybný, pač nezrození(tedy nezrozená skutečnost) je mimo čas a nelze o ní mluvit v časových souvislostech - jako byl jsem jí a budu jí, pouze jsem jí, nebo ještě lépe, že pouze je, klidně taky že je i není, nebo je mimo "je i není", což asi už moc smysl nedává:-)). Řekl bych, že když je tu zkušenost "toho" tak to smysl dávat bude, ikdyž to moc logickej smysl dávat nemusí a když tu zkušenost nebude tak to nejspíše zůstane pouze nelogickým vyjádřením, protimluvem.
od roman » čtv 31. říj 2013 17:09:23
Honzam píše:Jana píše:Jak rozumíš tomuhle ?“Come to the conclusion: I am unborn, I was unborn and I shall remain unborn” - Sri Nisargadatta Maharaj"I am" (Já jsem) a "unborn" (nenarozený) je protimluv. "Být nenarozený" je to samé, jako nebýt. Kdyby nebyl, nemohl by plácat nesmysly. Maharadž to nemohl vědět, protože nebyl Buddha. Míchá jablka s hruškami.
Jana píše:Jak rozumíš tomuhle ?“Come to the conclusion: I am unborn, I was unborn and I shall remain unborn” - Sri Nisargadatta Maharaj
od Honzam » pon 28. říj 2013 22:09:51
vostalpetr píše:I samotné pozorování hry je stále hrou.No jak se to vezme,nemáš totiž už o co hrát, tedy pokud ti náhodou nezbyly v kapse nějaký drobáky...tedy nějaká ta vůle k "něčemu"
I samotné pozorování hry je stále hrou.
od irulan » pon 28. říj 2013 19:19:41
rafael píše:ha..jsem někdo..něco..řekne ego.. ne duše.. možná že bůh vloží prvotní něco do duše, aby se učila a zrodila.. nebo ji prostě pošlou čistou a uč se..a duše si pak sama nabalí na sebe první připoutanost a kolotoč zrození je na světě..
rafael píše:Existuje absolutní Já, z něhož vychází jiskra jako z ohně. Jiskra májméno ego. U nevědomého člověka se v okamžiku svého vzniku ztotožnís objektem. Na takovém sdružování s objekty nemůže ego zůstat nezávislé.Sdružování je adžňána čili nevědomost a její destrukce je cílem našich snah. Jelijeho tendence k objektivizaci odstraněna, zůstane ego čisté a také se ponořído zdroje..........Toto duchové ego, jež je bez tvaru, vchází přijetím tvaru do existence; přijmelitvar, trvá; vyživujíc se tvary jež přijímá, roste ještě více; opouštějíc jeden tvar,přijímá jiný, ale je-li hledáno, prchá. Jen existuje-li ona první osoba, ego, ve formě, „Já jsem tělo“, existuje druháa třetí osoba (ty, on, oni atd.)......
Nahoru