od nop » pát 13. pro 2013 1:02:56
Josef píše:mmuller píše:“Člověk musí dojít za vykoupení a nanebevstoupení, aby jednal a myslel bez předsudků, bez cenzury. Jen nepřítomností naděje zjistí, čím vskutku JE.”
To je citace z knihy E.A.Koetting: Book of Azazel
to je presny!!
Porovnej se slovy Krista „Bože můj, proč jsi mne opustil“ (Eli, Eli, lama sabachthani). Vykladačům Písma to dělá starosti.
Prý mluvil slova ze žalmu, poněvadž u židů bylo rozšířené mluvit často pomocí citátů. I Hemingway psal něco podobného: „Američané mluví v obměňovaných větách“. :
Žalm 71, 10 Nebo mluvili nepřátelé moji proti mně, a ti, jenž střehou duše mé, radili se spolu,
11 pravíce: Bůh jej opustil, hoňte a popadněte jej, nebo kdo pak by ho zachránil? není žádného.
12 Bože, nevzdaluj se ode mne, Bože můj, přispěj mi na pomoc.
Z toho všeho je v Písmu uvedené jen krátce jako odkaz k příslušnému místu Písma to: „Bože můj, proč jsi mne opustil“.
Nemusel to mít lehké, čekalo ho trápení těla a byl připravený obětovat se, ale večer před tím v zahradě měl rozhovor s Bohem:
Matouš 26, 36 Tedy přišel s nimi Ježíš na místo, kteréž sloulo Getsemany. I dí učedlníkům: Poseďtež tuto, až odejda, pomodlím se tamto.
37 A pojav s sebou Petra a dva syny Zebedeovy, počal se rmoutiti a teskliv býti.
38 Tedy dí jim: Smutná jest duše má až k smrti. Pozůstaňtež tuto, a bděte se mnou.
39 A poodšed maličko, padl na tvář svou, modle se a řka: Otče můj, jest-li možné, nechť odejde ode mne kalich tento. A však ne jakž já chci, ale jakž ty….
42 Opět podruhé odšed, modlil se, řka: Otče můj, nemůže-li tento kalich minouti mne, než abych jej pil, staniž se vůle tvá.
[quote="Josef"][quote="mmuller"]“Člověk musí dojít za vykoupení a nanebevstoupení, aby jednal a myslel bez předsudků, bez cenzury. Jen nepřítomností naděje zjistí, čím vskutku JE.”
To je citace z knihy E.A.Koetting: Book of Azazel[/quote]
to je presny!! :)[/quote]
Porovnej se slovy Krista „Bože můj, proč jsi mne opustil“ (Eli, Eli, lama sabachthani). Vykladačům Písma to dělá starosti.
Prý mluvil slova ze žalmu, poněvadž u židů bylo rozšířené mluvit často pomocí citátů. I Hemingway psal něco podobného: „Američané mluví v obměňovaných větách“. :
Žalm 71, 10 Nebo mluvili nepřátelé moji proti mně, a ti, jenž střehou duše mé, radili se spolu,
11 pravíce: Bůh jej opustil, hoňte a popadněte jej, nebo kdo pak by ho zachránil? není žádného.
12 Bože, nevzdaluj se ode mne, Bože můj, přispěj mi na pomoc.
Z toho všeho je v Písmu uvedené jen krátce jako odkaz k příslušnému místu Písma to: „Bože můj, proč jsi mne opustil“.
Nemusel to mít lehké, čekalo ho trápení těla a byl připravený obětovat se, ale večer před tím v zahradě měl rozhovor s Bohem:
Matouš 26, 36 Tedy přišel s nimi Ježíš na místo, kteréž sloulo Getsemany. I dí učedlníkům: Poseďtež tuto, až odejda, pomodlím se tamto.
37 A pojav s sebou Petra a dva syny Zebedeovy, počal se rmoutiti a teskliv býti.
38 Tedy dí jim: Smutná jest duše má až k smrti. Pozůstaňtež tuto, a bděte se mnou.
39 A poodšed maličko, padl na tvář svou, modle se a řka: Otče můj, jest-li možné, nechť odejde ode mne kalich tento. A však ne jakž já chci, ale jakž ty….
42 Opět podruhé odšed, modlil se, řka: Otče můj, nemůže-li tento kalich minouti mne, než abych jej pil, staniž se vůle tvá.