od Ja.na » stř 16. črc 2014 9:35:03
Pochopila, psala jsem o poznávání vědomé existence neztotožněné s prožíváním osoby a Tys mi vysvětlovala, že se považuji za Vědomí, ale přitom svým projevem stále prokazuji, že jsem tou konkrétní osobou.
Samadhi je na projevu osoby nezávislé, je tady při bdění (tedy i při jakémkoliv projevu psychosomatiky), je tady při snění i hlubokém spánku. Ale jakmile se objeví ztotožnění s osobou, tak jako by neexistovalo, jako by bylo nedostupné, jako by tady nebylo.
To ztotožnění s osobou nemusí vypadat tak, že si budu říkat: já jsem tohle tělo, já mám tohle jméno, tenhle projev, myslím si o sobě to a to. Může to být i tak, že začnu posuzovat ty druhé, jaká je jejich osoba na rozdíl ode mě, objevují se důvody, proč ten druhý nemůže být přijatelný, rázem vzniká iluze oddělenosti.
Proto tady Vostálpetr vyšiluje nad těmi psychoanalýzami a posudky jeho osoby. Uvědomuje si přesně to, co já.
Pochopila, psala jsem o poznávání vědomé existence neztotožněné s prožíváním osoby a Tys mi vysvětlovala, že se považuji za Vědomí, ale přitom svým projevem stále prokazuji, že jsem tou konkrétní osobou.
Samadhi je na projevu osoby nezávislé, je tady při bdění (tedy i při jakémkoliv projevu psychosomatiky), je tady při snění i hlubokém spánku. Ale jakmile se objeví ztotožnění s osobou, tak jako by neexistovalo, jako by bylo nedostupné, jako by tady nebylo.
To ztotožnění s osobou nemusí vypadat tak, že si budu říkat: já jsem tohle tělo, já mám tohle jméno, tenhle projev, myslím si o sobě to a to. Může to být i tak, že začnu posuzovat ty druhé, jaká je jejich osoba na rozdíl ode mě, objevují se důvody, proč ten druhý nemůže být přijatelný, rázem vzniká iluze oddělenosti.
Proto tady Vostálpetr vyšiluje nad těmi psychoanalýzami a posudky jeho osoby. Uvědomuje si přesně to, co já.