od ryu.nin » stř 12. lis 2014 1:00:39
rafael stále píše - ego se snaží, ego si myslí, zen je ego, náboženství je ego, všechno je ego, když ego zmizí, pak tu je ticho, pravda, atd.
ano, ale to je připoutání k cíli a zanedbání prostředků, zanedbání formy za účelem obsahu
je snad forma - např zazen - popřením obsahu, tedy pravdy?
je snad slovo Buddhovo důkaz jeho egoismu, jeho omezenosti? To bych neřekl. Proto musíme rozlišovat mezi formou a obsahem a současně chápat, že forma se neliší od obsahu. Tedy zazen je forma, nikoliv pravda, ale současně zazen je pravda. Buddhovo slovo je pouze forma, pouze návod, pouze směr, kde najít pravdu, ale současně, Buddhovo slovo je samotná pravda. Steně jako když malé dítě řekne: Hele, brouček!
Buddhismus samozřejmě není omezen egem lidí. Ale nemůže se vydělit ze světa formy. Bez toho bychom mohli rovnou popřít jakýkoliv smysl Buddhova učení nebo cvičení.
Když tedy pouze cvičíme, není tu ego, není tu já. Když ke cvičení přidáváme "já cvičím", není to už buddhismus. Chápete?
Původně je vše dokonalé. Povídejte to lidem. Kdo poznal pravdu, nezřekl se formy. Protože forma je pravda. Pravda je forma.
Zen je jen blbá nálepka. I buddhismus je jen blbá nálepka. Musíme se tedy ptát, o co nám jde. Kam chceme jít? Dharma je pouze skutečnost, nic víc. Buddhismus je pouze skutečnost- Lidé říkají, můžu ležet a přitom meditovat. Ano, nebo nemusí meditovat vůbec. Vše je meditace. To není problém. Ale Buddha měl formu cvičení, formu vysvětlování ,nějakou teorii. Bez toho, bez formy, bez cvičení, bez teorie lidi nechápou smysl formy, teorie a cvičení. Cvičíme, abychom cvičili, ne abychom dosáhli pravdy. Cvičení, zazen je pravda. Protože forma je pravda. A je jedno jeslti to říká osvícený nebo neosvícený. Rozdělovat lidi na osvícené a neosvícené, lidi bez ega a s eem, je taky jen důkaz toho, že daný člověk, který takto rozděluje, nepronikl k pravdě, která ve své nejzazší podobě nerozlišuje. Stromy se kýávají ve větru a neříkají to tomu egoí nebo pravda nebo účel. Dharma je strom, který se kývá ve větru. Dharma je skutečnost, a je jedno čemu kdo věří, jestli buddhismu nebo atheismu nebo islámu. Pravda se neptá, pravda je.
rafael stále píše - ego se snaží, ego si myslí, zen je ego, náboženství je ego, všechno je ego, když ego zmizí, pak tu je ticho, pravda, atd.
ano, ale to je připoutání k cíli a zanedbání prostředků, zanedbání formy za účelem obsahu
je snad forma - např zazen - popřením obsahu, tedy pravdy?
je snad slovo Buddhovo důkaz jeho egoismu, jeho omezenosti? To bych neřekl. Proto musíme rozlišovat mezi formou a obsahem a současně chápat, že forma se neliší od obsahu. Tedy zazen je forma, nikoliv pravda, ale současně zazen je pravda. Buddhovo slovo je pouze forma, pouze návod, pouze směr, kde najít pravdu, ale současně, Buddhovo slovo je samotná pravda. Steně jako když malé dítě řekne: Hele, brouček!
Buddhismus samozřejmě není omezen egem lidí. Ale nemůže se vydělit ze světa formy. Bez toho bychom mohli rovnou popřít jakýkoliv smysl Buddhova učení nebo cvičení.
Když tedy pouze cvičíme, není tu ego, není tu já. Když ke cvičení přidáváme "já cvičím", není to už buddhismus. Chápete?
Původně je vše dokonalé. Povídejte to lidem. Kdo poznal pravdu, nezřekl se formy. Protože forma je pravda. Pravda je forma.
Zen je jen blbá nálepka. I buddhismus je jen blbá nálepka. Musíme se tedy ptát, o co nám jde. Kam chceme jít? Dharma je pouze skutečnost, nic víc. Buddhismus je pouze skutečnost- Lidé říkají, můžu ležet a přitom meditovat. Ano, nebo nemusí meditovat vůbec. Vše je meditace. To není problém. Ale Buddha měl formu cvičení, formu vysvětlování ,nějakou teorii. Bez toho, bez formy, bez cvičení, bez teorie lidi nechápou smysl formy, teorie a cvičení. Cvičíme, abychom cvičili, ne abychom dosáhli pravdy. Cvičení, zazen je pravda. Protože forma je pravda. A je jedno jeslti to říká osvícený nebo neosvícený. Rozdělovat lidi na osvícené a neosvícené, lidi bez ega a s eem, je taky jen důkaz toho, že daný člověk, který takto rozděluje, nepronikl k pravdě, která ve své nejzazší podobě nerozlišuje. Stromy se kýávají ve větru a neříkají to tomu egoí nebo pravda nebo účel. Dharma je strom, který se kývá ve větru. Dharma je skutečnost, a je jedno čemu kdo věří, jestli buddhismu nebo atheismu nebo islámu. Pravda se neptá, pravda je.