Buddhismus - Vadžrajána

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Rozšířit náhled Přehled tématu: Buddhismus - Vadžrajána

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od vostal petr » pon 24. kvě 2021 21:58:04

Teorie rozhodně k ničemu není,

páč pak si děláme představy o svém přímém poznání kdo jsme které jsou zcela mylné...

Což je tvůj případ,

nepochopení teorie a nesmyslné představy o své přímém poznání...

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » čtv 10. pro 2020 8:49:43

Petra. píše:
Jana píše:Nicméně Probuzenému je jasné, že Tvá existence není ničím jiným, než láskou.


Dělat si představy co je probuzenému jsané, je vzhledem k probuzení kontraproduktivni.


Přesně tak, bez přímého poznání, kým jsme, je nám všechna teorie k ničemu.

:)

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 8:31:53

Jana píše:Nicméně Probuzenému je jasné, že Tvá existence není ničím jiným, než láskou.


Dělat si představy co je probuzenému jsané, je vzhledem k probuzení kontraproduktivni.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 8:29:51

Petra. píše:
A logicky to, co je pomíjivé, pomíjí a věčné zůstává.


Pomíjivost je věčná, a proto zůstává. :


Bez pomíjivosti by neexistovala lidská forma, nedalo by se debatovat.

Všechno jednou pomine, ale pomíjivost zůstává. Pomíjivost je láska v praxi. :)

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » čtv 10. pro 2020 8:28:50

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » čtv 10. pro 2020 8:27:02

Nicméně Probuzenému je jasné, že Tvá existence není ničím jiným, než láskou.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » čtv 10. pro 2020 8:23:01

Petra. píše:
A logicky to, co je pomíjivé, pomíjí a věčné zůstává.


Pomíjivost je věčná, a proto zůstává. :)


:D

Jak říká klasik, může to být tak, naopak a ještě i úplně jinak.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 8:14:57

A logicky to, co je pomíjivé, pomíjí a věčné zůstává.


Pomíjivost je věčná, a proto zůstává. :)

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » čtv 10. pro 2020 8:11:16

Petra. píše:
Jana píše:Tedy přesněji řečeno, nepitváme ty druhé, jestli jsou dostatečně láskyplní,


No, jasně, jen je pitváme, že jsou nevědomí, že nepoznávají lásku a pod.. To je něco úplně jiného. To je správné pitvání. :D


Bylo by dobré sem dávat přímo citace, jakého textu se to týká, jestli se bavíme o tom, jak to je v obecné rovině, jak se to může jevit, jak vzniká například nevědomost a nepoznávání, kým skutečně jsme, a dochází třeba při tom k automatickému vztahování k představě své vlastní osoby, nebo jestli je tady přímo pitvání našich představ o druhých osobách.

V každém okamžiku je možné si uvědomovat, jestli v téhle chvíli věříme svým osobním představám, že víme, co je na těch druhých špatně, nebo jestli si uvědomujeme, že jejich existence je stejnou láskou jako naše vastní existence.

V tom druhém případě, je samotná existence pochopitelně láskou, krásou, blahem, štěstím, tedy Bytím - sat-čit-ánandou. Jak by také nebyla, když je jasné, že milující a milované jsou jedním - jsou prostě nikde nekončící ničím nepodmiňovanou láskou.

Není v tom vůbec žádná věda, nic nedosažitelného.

Na druhou stranu je jasné, že mohou být v našem životě okamžiky, kdy by se v nás lásky nedořezal. Takže jestli má slova o lásce čte někdo, kdo je zrovna v té podobné situaci, ve které to nejde se lásce otevřít, tak si z toho nic nedělejte. Je to jen přechodná záležitost. Tohle zákonitě časem zmizí, protože připoutanost k tělesnosti, k mysli je časově omezená a Láska ta je věčná.

A logicky to, co je pomíjivé, pomíjí. A věčné zůstává.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 8:09:46

Jana píše:
Petra. píše:To jsou jen lidské představy, se Skutečností to nemá co dělat. Ta je beze slov.

Proto také Probuzení upozorňují na to, že to je za slovy, za myslí, říkají například "Ticho promlouvá", to proto, že je k ničemu ulpívat v nějakých představách o tom, ale to, co říkají má být přijímáno tichem srdce.

Probuzení o tom, co říkáš, že je beze slov, napsali tuny knih, ale jejich četba není nic platná, pokud za tím textem nevnímáš tu Milost.


Realizovaný říká, že se To nedá popsat, že všechno, co se o Tom říká, není To.


Probuzený, pokud se neustále neupevnuje v probuzení (setrvávánim v tichu, v meditaci) nebo dokonce naopak se zvětšuje jeho připoutanost k důležitosti vlastní osoby a připoutanost k moci a k majetku - to se stalo drasticky např. Oshovi, tak probuzení zcela ztratí. Jen Milost umožnuje toto poznat. Povrchnímu hledajícímu vyhovují líbívá, i když jen povrchní slova o lásce. Osho byl vynikající retorik a psycholog, věděl, co se lidem bude líbit. A tak jim říkal, co chtěli slyšet.

Povrchní hledakící, obzvláště když je přesvědčen, že je probuzený, tohle nedokáže pochopit. Bude se jen stále dál - obvykle nevědomě - upevnovat v důležitosti vlastní "probuzené" osoby. Takových není málo. Bez Milosti je těžké je rozpoznat.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 7:44:46

Jana píše:Tedy přesněji řečeno, nepitváme ty druhé, jestli jsou dostatečně láskyplní,


No, jasně, jen je pitváme, že jsou nevědomí, že nepoznávají lásku a pod.. To je něco úplně jiného. To je správné pitvání. :D

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » čtv 10. pro 2020 7:41:19

Petra. píše:Nisargadatta to vyjádřil takto: Když vidíte svět, tak vidíte Boha.

:)


To je Poznání: Svět je Brahman.
Začátečník se naučí jako první formulku: Svět je iluze, jen Brahman je skutečný. Když na ní ulpí, nemůže dojit k Poznání, že Svět je Brahman.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » stř 09. pro 2020 18:24:48

A stejné je i to, co si tady spolu píšeme. Jak říká Maharadž Nisargadatta - bez lásky je všechno špatně.

Porozumění tady může být, jen, když je ta láska skutečně vědomá.

Tedy přesněji řečeno, nepitváme ty druhé, jestli jsou dostatečně láskyplní, jestli odpovídají našim představám, jací by měli být, ale uvědomujeme si, jestli je naše vlastní srdce otevřeno Pravdě, Milosti,

jestli je ten, s kým se bavíme, opravdu v našem srdci láskou.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » stř 09. pro 2020 18:21:51

Petra. píše:To jsou jen lidské představy, se Skutečností to nemá co dělat. Ta je beze slov.

Proto také Probuzení upozorňují na to, že to je za slovy, za myslí, říkají například "Ticho promlouvá", to proto, že je k ničemu ulpívat v nějakých představách o tom, ale to, co říkají má být přijímáno tichem srdce.

Probuzení o tom, co říkáš, že je beze slov, napsali tuny knih, ale jejich četba není nic platná, pokud za tím textem nevnímáš tu Milost.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » stř 09. pro 2020 18:15:02

Petra. píše:
Jana píše:
Je to ztotožnění s individualitou oddělenou od celistvého Bytí.


"Celistvé Bytí" je zbytečný koncept. Úplně stačí koncept "Bytí".


Petra. píše:
Jana píše:
Jistě, jenže se to může plést za představu osobního bytí, kdy je Tvé bytí jiné, než mé.



To Bytí není ani tvé, ani mé. Jenom ego může mít představu, že Bytí je jeho.


Ego z mého pohledu neexistuje, není ničím skutečným, tudíž nemůže ve skutečnosti vůbec nic vlastnit, tudíž nemůže ani vlastnit, jak říkáš Bytí, a dokonce nemůže vlastnit ani žádnou představu. Ego není nic jiného, než iluzorní představa o tom, kdo jsme.

A když se poznává, kdo jsme, tak mé pravé Já je vším, má existence je celou existencí - Bytí, jako Tvá skutečná existence, není tady žádná omezenost, rozdělenost na moje a Tvoje. Je to úplně stejné. Sat-čit-ánanda, kterou poznáváš jako jedinou nekonečnou věčnost Tvé existence (Bytí) je absolutně stejná, jako sat-čit-ánanda, kterou poznává kterýkoliv Probuzený. Tedy jinými slovy - Bytí je stejné, Vědomí je stejné, je to jen jedno.

Takže, když Mahariši, Maharadž, Papáji, Gangaji nebo kdokoliv jiný Probuzený mluví o Tvém pravém Já, které není egem, tak mluví o svém Já, o svém skutečném Bytí, které poznává.

Není důvod tahle zájmena nepoužívat, když slouží k vysvětlení jednoty existence. Zvlášť, když se vychází z představy, jak to Tvoje je jiné, než moje, jak to Bytí Probuzeného je jiné, než existence neprobuzeného.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » stř 09. pro 2020 14:07:04

Jana píše:
Žádná indvidualita, s kterou se dá ztotožnit, neexistuje. Naopak ta individualita vznikne spojením s tělem a vůbec se nemusí cítit být oddělená od Bytí. Mně dává smysl toto zobrazeni: Paprsky Nadjá (které jsou všechny stejné) se spojí s těly, která jsou různá - začátek mnohosti a různorodosti. Na tom není nic chybného, naopak je to možnost žít lásku. Proto ten celý projev existuje. A právě probuzení žijí tělem a myslí lásku, která druhé, pokud jim samotným chybí, přitahuje.

Nisargadatta to vyjádřil takto: Když vidíte svět, tak vidíte Boha. Není možné vidět Boha bez světa. Vidět Boha mimo svět, znamená být Bohem. Světlo (kterým Bůh je), skrz které vidíte svět, je ta malá jiskra: "Ich bin" - neuvěřitelně maličká a přece ta první a poslední v každém aktu lásky a vědění.
:)

Péťo, rozumím. Ano. Dalo by se říct, že při vědeckém zkoumání hmoty v co možná největším detailu nebo z co možná největšího nadhledu (kde ve skutečnosti mikro=makro) se objevuje, že podstatou hmoty je světélkující prázdnota. Bytí je světlo. Tohle světlo je podstatou každé bytosti a spojuje veškerou existenci ve stejné: bytí v jakékoliv části je pořád stejným Bytím. To, že jsme schopni vnímat různorodé tvary, formy, projevy, je způsobeno tím, že k poznávání skutečnosti je používáno něco, co neumožňuje poznávat tu největší celistvost a nejmenší detail.

Nicméně ta schopnost poznávat celistvost Bytí v nás je, i když může být přehlušena částečným poznáváním skutečnosti prostřednictvím smyslových vjemů, pocitů a představ.


Nerozumíš. Jinak bys k tomu nepřidávala takovou hromadu zbytečných konceptů a představ.

Proto má smysl číst Nisargadattu, Ramanu, ale tvoje povídání nikomu nepomůže, nic nemůže vysvětlit, protože netryská z Poznání.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » stř 09. pro 2020 14:01:58

Jana píše:
Petra. píše:Každá invidualita to vidí jinak. Na tom není nic chybného. V tichu (beze slov) se To vnímá stejně, ale jak jsou tady slova, tak je tu různorodost a individulita, která to může vyjadřit jen po svém.
Přesto se dá poznat, kdo jen o Tom povídá a kdo To opravdu vnímá. :)


To poznávání, jak to má kdo různě, je pochopitelně zase jen částečné poznání, protože při dokonalém poznání kym jsme, je tady jen jediné Božské Bytí, které je dokonale celistvé.


To jsou jen lidské představy, se Skutečností to nemá co dělat. Ta je beze slov.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Petra. » stř 09. pro 2020 14:00:10

Jana píše:
Petra. píše:
Jana píše:
Je to ztotožnění s individualitou oddělenou od celistvého Bytí.


"Celistvé Bytí" je zbytečný koncept. Úplně stačí koncept "Bytí".


Jistě, jenže se to může plést za představu osobního bytí, kdy je Tvé bytí jiné, než mé.



To Bytí není ani tvé, ani mé. Jenom ego může mít představu, že Bytí je jeho.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » stř 09. pro 2020 11:14:18

Petra. píše:Každá invidualita to vidí jinak. Na tom není nic chybného. V tichu (beze slov) se To vnímá stejně, ale jak jsou tady slova, tak je tu různorodost a individulita, která to může vyjadřit jen po svém.
Přesto se dá poznat, kdo jen o Tom povídá a kdo To opravdu vnímá. :)


To poznávání, jak to má kdo různě, je pochopitelně zase jen částečné poznání, protože při dokonalém poznání kym jsme, je tady jen jediné Božské Bytí, které je dokonale celistvé.

Re: Buddhismus - Vadžrajána

Příspěvek od Jana » stř 09. pro 2020 11:12:16

Žádná indvidualita, s kterou se dá ztotožnit, neexistuje. Naopak ta individualita vznikne spojením s tělem a vůbec se nemusí cítit být oddělená od Bytí. Mně dává smysl toto zobrazeni: Paprsky Nadjá (které jsou všechny stejné) se spojí s těly, která jsou různá - začátek mnohosti a různorodosti. Na tom není nic chybného, naopak je to možnost žít lásku. Proto ten celý projev existuje. A právě probuzení žijí tělem a myslí lásku, která druhé, pokud jim samotným chybí, přitahuje.

Nisargadatta to vyjádřil takto: Když vidíte svět, tak vidíte Boha. Není možné vidět Boha bez světa. Vidět Boha mimo svět, znamená být Bohem. Světlo (kterým Bůh je), skrz které vidíte svět, je ta malá jiskra: "Ich bin" - neuvěřitelně maličká a přece ta první a poslední v každém aktu lásky a vědění.
:)

Péťo, rozumím. Ano. Dalo by se říct, že při vědeckém zkoumání hmoty v co možná největším detailu nebo z co možná největšího nadhledu (kde ve skutečnosti mikro=makro) se objevuje, že podstatou hmoty je světélkující prázdnota. Bytí je světlo. Tohle světlo je podstatou každé bytosti a spojuje veškerou existenci ve stejné: bytí v jakékoliv části je pořád stejným Bytím. To, že jsme schopni vnímat různorodé tvary, formy, projevy, je způsobeno tím, že k poznávání skutečnosti je používáno něco, co neumožňuje poznávat tu největší celistvost a nejmenší detail.

Nicméně ta schopnost poznávat celistvost Bytí v nás je, i když může být přehlušena částečným poznáváním skutečnosti prostřednictvím smyslových vjemů, pocitů a představ.

Nahoru