od ryunin » pon 07. led 2013 20:07:23
rafael píše:ryunin píše:Obecně vzato, o rozpuštění ega se zajímá jen egoista, který by si velmi přál, aby nemusel trpět, a je mu šuma fuk, jestli trpí ostatní. Buddha zachránil a osvítil naprosto všechny bytosti bez rozdílu a ztratil se sám v tom jediném okamžiku.
V buddhismu je rozpuštěn celý vesmír v jediném okamžiku a všechny bytosti jsou zachráněny v jedinečné perle osvobození. Není tu žádný rozdíl mezi zločincem, farářem, prostitutkou, Mahárišim, nebo nějakým vostalpetrem.
Ale to lze pochopit jen když cvičíme Buddhovo učení a realizujeme jeho zkušenost, která překonává lidské názory a výplody oblouzené mysli.
a není tohle náhodou rozpuštění ega?? znáš pocit být bez ega?? víš jaké to je?? kdo dělá rozdíly mezi lidmi, ego, kdo určuje jací lidi jsou, ego.. pokud rozpustíš aspon na chvíli ego zjistíš že ty a bůh je jednota, že celý vesmír je v tobě a ty jsi celým vesmírem, můžeš svou pozornost přenést kam chceš, můžeš být čím chceš, vše je jednota.. dokonalost, láska a ticho
je jedno jaké učení děláš,jestli jdeš jako budha nebo křestan nebo hinduista, cíl je stejný, cíl vše je tvá perla..
V buddhismu je rozpuštěn celý vesmír v jediném okamžiku a všechny bytosti jsou zachráněny v jedinečné perle osvobození. Není tu žádný rozdíl mezi zločincem, farářem, prostitutkou, Mahárišim, nebo nějakým vostalpetrem.
to já nevím, jak to je v jiných učeních, ale například můj katolický přítel věří v Boha a komunikuje s ním, v buddhismu nic takového není
takhe jak už jsem psal vícekrát, nebylo by ode mě poctivé, abych posuzoval jiná nábořenství, můžu soudit jen to, co vidím a vidím, že jiná náboženství mají jiné hodnoty než buddhismus
a taky už jsem psal, že ego je západní, moderní termín psychologie a není jasné, zda tím všichni myslíme totéž
pokud vím, tak na forech jako je toto, je ego něco negativního
Kodo Sawaki říkal - buddhismus je bez "sebe", ale to neznamená, že buddhista si není vědom sebe sama - jenže když cvičíme zazen, když to děláme poctivě, upřímně, tak tu stále problikává stav, kdy zapomínáme na oddělenost já a svět, takže tu žádné já jako něco odděleného není - to je to, co myslel Sawaki
můj učitel tomu říká jinak, ale myslí totéž- rovnováha já a svět, subjekt a objekt
totiž, když zapomeneme, co jsme , kdo jsme, neznamená to, že subjekt zmizel a vše je objektivní, je to pouze rovnováha
a jiní učitelé tomu říkají prázdnota
takže ego tu je, ale nemá solidní podstatu
a když něco dělám , třeba vařím kávu, tak pokud subjekt a objekt je v rovnováze, je tu taková vyrovnaná, přirozená činnost, do které nemluví nějaké nafouknuté ego, ani tu činnost nesráží k zemi ego v depresi, je to stav čistoty, harmonie
ale opět, když se takového čajového mistra zeptát, ajk se jmenuje, neřekne, že nemá "Já", leda z výchovných důvodů, ale když půjde na úřad, nebude jim tvrdit, že on nemá ego a tudíž ani jméno a adresu
jestli to tak dává smysl
A ještě k tomu zda buddhismus a jiné filozofie a náboženství jsou v podstatě totéž- buddhismus ukazuje pouze na realitu, která je vlastní i lidem, kteří jsou ateisti. Teď jde o to, jaká filozofie ukazuje na realitu. A to už není moje parketa, nevidím důvod, abych se tím zabýval. O tom jsou na forech nekonečné diskuze a ten čas by mohl být věnován poctivému studiu a cvičení toho, v co věříme hluboce, i kdyby to měla být modlitba v katolické kadedrále.
[quote="rafael"][quote="ryunin"]Obecně vzato, o rozpuštění ega se zajímá jen egoista, který by si velmi přál, aby nemusel trpět, a je mu šuma fuk, jestli trpí ostatní. Buddha zachránil a osvítil naprosto všechny bytosti bez rozdílu a ztratil se sám v tom jediném okamžiku.
V buddhismu je rozpuštěn celý vesmír v jediném okamžiku a všechny bytosti jsou zachráněny v jedinečné perle osvobození. Není tu žádný rozdíl mezi zločincem, farářem, prostitutkou, Mahárišim, nebo nějakým vostalpetrem.
Ale to lze pochopit jen když cvičíme Buddhovo učení a realizujeme jeho zkušenost, která překonává lidské názory a výplody oblouzené mysli.[/quote]
a není tohle náhodou rozpuštění ega?? znáš pocit být bez ega?? víš jaké to je?? kdo dělá rozdíly mezi lidmi, ego, kdo určuje jací lidi jsou, ego.. pokud rozpustíš aspon na chvíli ego zjistíš že ty a bůh je jednota, že celý vesmír je v tobě a ty jsi celým vesmírem, můžeš svou pozornost přenést kam chceš, můžeš být čím chceš, vše je jednota.. dokonalost, láska a ticho
je jedno jaké učení děláš,jestli jdeš jako budha nebo křestan nebo hinduista, cíl je stejný, cíl vše je tvá perla..
[b]V buddhismu je rozpuštěn celý vesmír v jediném okamžiku a všechny bytosti jsou zachráněny v jedinečné perle osvobození. Není tu žádný rozdíl mezi zločincem, farářem, prostitutkou, Mahárišim, nebo nějakým vostalpetrem. [/b][/quote]
to já nevím, jak to je v jiných učeních, ale například můj katolický přítel věří v Boha a komunikuje s ním, v buddhismu nic takového není
takhe jak už jsem psal vícekrát, nebylo by ode mě poctivé, abych posuzoval jiná nábořenství, můžu soudit jen to, co vidím a vidím, že jiná náboženství mají jiné hodnoty než buddhismus
a taky už jsem psal, že ego je západní, moderní termín psychologie a není jasné, zda tím všichni myslíme totéž
pokud vím, tak na forech jako je toto, je ego něco negativního
Kodo Sawaki říkal - buddhismus je bez "sebe", ale to neznamená, že buddhista si není vědom sebe sama - jenže když cvičíme zazen, když to děláme poctivě, upřímně, tak tu stále problikává stav, kdy zapomínáme na oddělenost já a svět, takže tu žádné já jako něco odděleného není - to je to, co myslel Sawaki
můj učitel tomu říká jinak, ale myslí totéž- rovnováha já a svět, subjekt a objekt
totiž, když zapomeneme, co jsme , kdo jsme, neznamená to, že subjekt zmizel a vše je objektivní, je to pouze rovnováha
a jiní učitelé tomu říkají prázdnota
takže ego tu je, ale nemá solidní podstatu
a když něco dělám , třeba vařím kávu, tak pokud subjekt a objekt je v rovnováze, je tu taková vyrovnaná, přirozená činnost, do které nemluví nějaké nafouknuté ego, ani tu činnost nesráží k zemi ego v depresi, je to stav čistoty, harmonie
ale opět, když se takového čajového mistra zeptát, ajk se jmenuje, neřekne, že nemá "Já", leda z výchovných důvodů, ale když půjde na úřad, nebude jim tvrdit, že on nemá ego a tudíž ani jméno a adresu
jestli to tak dává smysl
A ještě k tomu zda buddhismus a jiné filozofie a náboženství jsou v podstatě totéž- buddhismus ukazuje pouze na realitu, která je vlastní i lidem, kteří jsou ateisti. Teď jde o to, jaká filozofie ukazuje na realitu. A to už není moje parketa, nevidím důvod, abych se tím zabýval. O tom jsou na forech nekonečné diskuze a ten čas by mohl být věnován poctivému studiu a cvičení toho, v co věříme hluboce, i kdyby to měla být modlitba v katolické kadedrále.