od ryunin.v » ned 06. říj 2013 13:04:34
Kdysi jsem v časopise na netu někde našel vědeckou analýzu zazenu, vědci napojili meditující na nějaké ty své přístroje a došly k těmto závěrům, a je to přesně ale přesně i moje zkušenost, můžu potvridt, že to, co ti vědci změřili, je to, co typicky zažívám při a po zazenu. Je to původně anglicky, použil jsem rychlopřekadač a opravil jen to nejnutnější, tak se omlouvám za divnou češtinu:
Vědci: Frontální kůra (přední? ) - To je nejvíce vysoce vyvinutá část mozku , odpovědná za uvažování , plánování, emoce a sebe uvědomění. Během meditace frontální kůra má tendenci se vypnout. Přestat být aktivní.
Můj komentář - když sedíme v zazenu bez pohybu , není třeba důvod, proč sedíme , není třeba plánovat, jak získat peníze , není třeba se zlobit s někým , a není nutné lpět na myšlenkách, co jsme nebo to, co nejsme . Takže když cvičíme zazen , frontální kůra má tendenci se vypnout a my můžeme být plně přítomen a šťastný , aniž bychom byli příliš emocionální.
Vědci: Mozkový lalok - Tato část mozku zpracovává smyslové informace a díky tomu se orientujeme v čase a prostoru . Během meditace činnost v mozkovém laloku zpomaluje .
Můj komentář - Během zazenu , je přirozené, že zapomenete , kde jsme, jak daleko je stěna , kolik lidí je v místnosti , atd. vrátit do současnosti a současnost je mimo měření, takže čas a prostor může být měřen, ale není tam žádný čas a prostor pro měření času a prostoru , když jsme tady a teď cvičit zazen .
Věda: Thalamus - vrátný, ve smyslu ten, co sedí ve vrátnici, je to tedy někdo, kdo pouští všechny smysly , tento orgán zaměřuje svou pozornost na zužování podle některých smyslových dat hlouběji do mozku a zastavuje další signály v jejich stopách . Meditace snižuje "veletok" příchozích informací na pramínek .
Moje poznámka - to je něco, co si můžeme všimnout, po zazenu . Obvykle obyčejný život je nudný a jen vzrušující věci jsou vzrušující . Ale po zazenu , když děláme něco obyčejného , si můžeme všimnout , jak je to úžasné . Tak zjistíme, jak úžasné je být obyčejný člověk v běžném světě. Když se dotkneme věci, je to, jako by to bylo poprvé , co slyšíme , jako by poprvé a my chuť potraviny, jako poprvé . Toto je případ, kdy správně funguje thalamus, jak je popsáno ve studii . Ale to není nutné cvičit zazen , aby si věci . Když cvičíme zazen , můžeme také těšit z každého okamžiku zazenu jako brilantní činnosti samotná. Není to skvělé, že skutečně vůbec existuju? Pouze tehdy, když cvičíme zazen naše existence je svlečená do sebe sama. Je to holá existence bez příkras. Obvykle, když necvičíme zazen, naše holá existence je něčím vyzdobená, pokrytá, zastíněná.
Retikulární formace - V mozku je hlídač, tato struktura přijímá příchozí podněty a dá mozek do pohotovosti, když má být připraven reagovat . Meditující tuto retikulární formaci vrátí zpět do základní polohy, nebo-li vynuluje jí, takže jeho reakce na okolí už nejsou přehnané.
Moje poznámka - Když máme tendenci přehnaně reagovat , znamená to, že retikulární formace nefunguje správně . Takže když cvičíme zazen správně, to se ukazuje v našem každodenním životě - nejednáme přehnaně tak často a jsme schopni zvládnout všechny druhy věcí, a to způsobem , který je většinou vyrovnaný nebo víceméně vyrovnaný. Já osobně jsem od přírody velmi "přehnaný", moje reakce jsou často přehnané, takže se pak po zazenu někdy divím, co že se to se mnou stalo, že jsem tak víceméně v klidu a pohodě. U někoho je tato funkce už od přírody vyrovnaná, takže o zazenu prakticky žádný rozdíl v tomto ohledu necítí.
Vůbec nejmenší vliv má zazen na lidi, kteří jsou přirozeně klidní, spokojení, vyrovnaní, nemají přehnané reakce na okolí a lidi... takoví lidé po půl hodině zazenu opravdu nechápou, k čemu je taková věc dobrá... Což se nedivím. My, co jsme od malička přehnaně emocionální, intelektuálně hloubaví, neposední, sebekritičtí, posedlí touhou napravovat svět a vysvětlovat lidem, že mají konat dobro a ne zlo, tak u nás ten zazen pocit se sebe sama a ze světa, tam je velký rozdíl, samozřejmě.
Kdysi jsem v časopise na netu někde našel vědeckou analýzu zazenu, vědci napojili meditující na nějaké ty své přístroje a došly k těmto závěrům, a je to přesně ale přesně i moje zkušenost, můžu potvridt, že to, co ti vědci změřili, je to, co typicky zažívám při a po zazenu. Je to původně anglicky, použil jsem rychlopřekadač a opravil jen to nejnutnější, tak se omlouvám za divnou češtinu:
Vědci: Frontální kůra (přední? ) - To je nejvíce vysoce vyvinutá část mozku , odpovědná za uvažování , plánování, emoce a sebe uvědomění. Během meditace frontální kůra má tendenci se vypnout. Přestat být aktivní.
Můj komentář - když sedíme v zazenu bez pohybu , není třeba důvod, proč sedíme , není třeba plánovat, jak získat peníze , není třeba se zlobit s někým , a není nutné lpět na myšlenkách, co jsme nebo to, co nejsme . Takže když cvičíme zazen , frontální kůra má tendenci se vypnout a my můžeme být plně přítomen a šťastný , aniž bychom byli příliš emocionální.
Vědci: Mozkový lalok - Tato část mozku zpracovává smyslové informace a díky tomu se orientujeme v čase a prostoru . Během meditace činnost v mozkovém laloku zpomaluje .
Můj komentář - Během zazenu , je přirozené, že zapomenete , kde jsme, jak daleko je stěna , kolik lidí je v místnosti , atd. vrátit do současnosti a současnost je mimo měření, takže čas a prostor může být měřen, ale není tam žádný čas a prostor pro měření času a prostoru , když jsme tady a teď cvičit zazen .
Věda: Thalamus - vrátný, ve smyslu ten, co sedí ve vrátnici, je to tedy někdo, kdo pouští všechny smysly , tento orgán zaměřuje svou pozornost na zužování podle některých smyslových dat hlouběji do mozku a zastavuje další signály v jejich stopách . Meditace snižuje "veletok" příchozích informací na pramínek .
Moje poznámka - to je něco, co si můžeme všimnout, po zazenu . Obvykle obyčejný život je nudný a jen vzrušující věci jsou vzrušující . Ale po zazenu , když děláme něco obyčejného , si můžeme všimnout , jak je to úžasné . Tak zjistíme, jak úžasné je být obyčejný člověk v běžném světě. Když se dotkneme věci, je to, jako by to bylo poprvé , co slyšíme , jako by poprvé a my chuť potraviny, jako poprvé . Toto je případ, kdy správně funguje thalamus, jak je popsáno ve studii . Ale to není nutné cvičit zazen , aby si věci . Když cvičíme zazen , můžeme také těšit z každého okamžiku zazenu jako brilantní činnosti samotná. Není to skvělé, že skutečně vůbec existuju? Pouze tehdy, když cvičíme zazen naše existence je svlečená do sebe sama. Je to holá existence bez příkras. Obvykle, když necvičíme zazen, naše holá existence je něčím vyzdobená, pokrytá, zastíněná.
Retikulární formace - V mozku je hlídač, tato struktura přijímá příchozí podněty a dá mozek do pohotovosti, když má být připraven reagovat . Meditující tuto retikulární formaci vrátí zpět do základní polohy, nebo-li vynuluje jí, takže jeho reakce na okolí už nejsou přehnané.
Moje poznámka - Když máme tendenci přehnaně reagovat , znamená to, že retikulární formace nefunguje správně . Takže když cvičíme zazen správně, to se ukazuje v našem každodenním životě - nejednáme přehnaně tak často a jsme schopni zvládnout všechny druhy věcí, a to způsobem , který je většinou vyrovnaný nebo víceméně vyrovnaný. Já osobně jsem od přírody velmi "přehnaný", moje reakce jsou často přehnané, takže se pak po zazenu někdy divím, co že se to se mnou stalo, že jsem tak víceméně v klidu a pohodě. U někoho je tato funkce už od přírody vyrovnaná, takže o zazenu prakticky žádný rozdíl v tomto ohledu necítí.
Vůbec nejmenší vliv má zazen na lidi, kteří jsou přirozeně klidní, spokojení, vyrovnaní, nemají přehnané reakce na okolí a lidi... takoví lidé po půl hodině zazenu opravdu nechápou, k čemu je taková věc dobrá... Což se nedivím. My, co jsme od malička přehnaně emocionální, intelektuálně hloubaví, neposední, sebekritičtí, posedlí touhou napravovat svět a vysvětlovat lidem, že mají konat dobro a ne zlo, tak u nás ten zazen pocit se sebe sama a ze světa, tam je velký rozdíl, samozřejmě.