od Návštěvník » stř 29. kvě 2024 10:14:37
Jak prokázat, co je iluze:
Ramana Maharshi používal k popisu iluze pojem májá, která zakrývá skutečnou podstatu vědomí. Vysvětluje, že celý svět, jak jej vnímáme, není skutečný v absolutním smyslu. Skutečností je pouze átman nebo brahman, což je absolutní vědomí či čisté bytí.
K možnosti toto ověřit a prokázat učil Ramana metodu sebedotazování, kde člověk klade otázku "Kdo jsem já?" s cílem najít svou pravou podstatu. Toto dotazování odhalí, že vše, co se objevuje a mizí (myšlenky, pocity, tělo, svět), je iluzorní a není naší skutečnou podstatou.
Tím je možné dojít k přímé zkušenosti ne-duálního vědomí, které je stálé a neměnné. Všechno, co se mění, je iluzorní, protože není trvalé a nezávislé.
Nisargadatta Maharaj rovněž hovoří o iluzi, přičemž používal termín mája nebo samsára k popisu světa jevů, který je považován za nereálný. Pro něj je jedinou skutečností já jsem (poznání vědomí), zatímco všechno ostatní je iluzorní.
Nisargadatta zdůrazňoval důležitost uvědomění si stavu "já jsem" bez jakýchkoli přívlastků či konceptů. Tento stav vědomí je základní a skutečný, zatímco všechny ostatní stavy jsou iluzorní, protože se mění a jsou podmíněny.
Skrze hlubokou introspekci a meditaci se člověk může uvědomit, že to, co považujeme za svět a sebe, je jen projekce mysli. Jakmile se mysl zklidní a odkloní od iluzorních představ, zůstane pouze čisté vědomí, které je jedinou skutečností.
Oba učitelé považují svět jevů za iluzorní a neskutečný v absolutním smyslu.
Skutečnost je pro ně ne-duální vědomí, které je neměnné a trvalé.
Jejich doporučené metody pro rozpoznání iluze zahrnují introspekci a sebedotazování.
[size=200]Jak prokázat, co je iluze: [/size]
Ramana Maharshi používal k popisu iluze pojem májá, která zakrývá skutečnou podstatu vědomí. Vysvětluje, že celý svět, jak jej vnímáme, není skutečný v absolutním smyslu. Skutečností je pouze átman nebo brahman, což je absolutní vědomí či čisté bytí.
K možnosti toto ověřit a prokázat učil Ramana metodu sebedotazování, kde člověk klade otázku "Kdo jsem já?" s cílem najít svou pravou podstatu. Toto dotazování odhalí, že vše, co se objevuje a mizí (myšlenky, pocity, tělo, svět), je iluzorní a není naší skutečnou podstatou.
Tím je možné dojít k přímé zkušenosti ne-duálního vědomí, které je stálé a neměnné. Všechno, co se mění, je iluzorní, protože není trvalé a nezávislé.
Nisargadatta Maharaj rovněž hovoří o iluzi, přičemž používal termín mája nebo samsára k popisu světa jevů, který je považován za nereálný. Pro něj je jedinou skutečností já jsem (poznání vědomí), zatímco všechno ostatní je iluzorní.
Nisargadatta zdůrazňoval důležitost uvědomění si stavu "já jsem" bez jakýchkoli přívlastků či konceptů. Tento stav vědomí je základní a skutečný, zatímco všechny ostatní stavy jsou iluzorní, protože se mění a jsou podmíněny.
Skrze hlubokou introspekci a meditaci se člověk může uvědomit, že to, co považujeme za svět a sebe, je jen projekce mysli. Jakmile se mysl zklidní a odkloní od iluzorních představ, zůstane pouze čisté vědomí, které je jedinou skutečností.
Oba učitelé považují svět jevů za iluzorní a neskutečný v absolutním smyslu.
Skutečnost je pro ně ne-duální vědomí, které je neměnné a trvalé.
Jejich doporučené metody pro rozpoznání iluze zahrnují introspekci a sebedotazování.