od Jana » pát 19. dub 2024 13:29:11
Návštěvník píše:Slovy Hanse Ledwinky:
Děti, co jste to zase provedli...
V zásadě ale zapomínáte na moudrá slova: "Podle plodů poznáte je..."
Jaké jsou vaše plody, takový je váš svět, taková je vaše karma.
a tak se úplně zbytečně trápíte... i navzájem.
Ano. Jakékoliv trápení se a urážení je nesmyslné a zbytečné. Cesta k Pravdě, k poznání ničím nepodmiňované lásky by měla být radostná, stejně tak jako je radostný život v ničím nepodmiňované lásce.
Například: láska není intelektuální prvek, má v intelektu své odrazy, někdy i obrazy, ale skutečná láska pramení mimo sféru intelektu. Takže je úplně nesmyslné snažit se lásku vysvětlovat slovy, pojmy a definicemi, různé výčty také lásku nepřináší, a výčty jsou navíc podbarvené podhoubím té které mysli, takže se navzájem, i slovně, liší. Protože mysl pracuje jen s vlastními odrazy té - myslí nepojmutelné - lásky, co člověk, to odraz/názor. Cesta do srdce je cesta sjednocování se s podstatou a také je to cesta opouštění osobního pohledu - tedy i všech možných pojmů a definic.
Lásku je potřeba žít - a ne ji zdůvodňovat.
Návštěvníku, nádherné. Díky.
Anebo: sat-čit-ánanda je prožitek osobní, láska je v základu prožitek na osobě nezávislý. V rámci osoby je možné mezi těmi dvěma pojmy položit rovnítko, ale láska právě tou složkou "nad osobou" dosahuje tam, kam sat-čit-ánanda nikdy dosáhnout nemůže. Kdyby toto vysvětlení nestačilo, tak - lásku lze darovat druhému, sat-čit-ananda je tak osobní, že je nepředatelná.
Návštěvníku, s tímhle nemohu souhlasit. Sat-čit-ánanda je naopak úplným osvobozením od toho všeho osobního. O tom, jestli se dá předávat aspekt toho, kým jsme, se dá diskutovat, ale mnozí mohou mít zkušenost, že v přítomnosti Probuzených mohou zakusit stejnou kvalitu Bytí, jako Probuzení, což je ve své podstatě poznání ničím nepodmíněné Lásky.
Proto se také ve Védách uvádí pět přídavných jmen, která vystihují povahu TOHO, co JE (čím jsme).
sat – Bytí
cit – vědomí
ānanda — blaženost/láskaananta - neomezené
amala – zbavené všech myslitelných nedokonalostí
Ono je to opravdu obojí stejné
štěstí pravého Já, o kterém mluví Ramana, je to ve skutečnosti jedno a to samé.
Některé pohledy jsou ale poněkud složitější, protože i když intuitivně vnímají spojitost Duálního pohledu v Jednotě, snaží se to intelektem získat jakýsi nadhled.
Třeba se poštěstí, když to mysl uvidí i takto napsané, že možná i zjistí, že to nejde.
Není totiž cílem být nade vším - je to na dlouhou diskuzi, ale Svědek Já není tím konečným cílem - je ale nepominutelným nutným krokem. A stejně tak Advaita je vlastně jen postoj a není to skutečná forma existence.
Ono to všechno musí minout mysl a rozplynout se v lásce, která si neklade žádné podmínky, pak je ta nejvyšší pravda, o které mluví Probuzení, jasná.
Existence jako taková stojí na principu Tady a Teď, a v rámci tohoto principu se jen "manifestují" různé formy Existence.
To, o čem mluví Probuzení je také o trošičku hlubší poznání. Bytí samo o sobě je bezčasé. Sat-čit-ánanda je bezčasá, ale dá se říct, že její poznání je možné jen Tady a Teď.
V propojení toho Sat a Čit vznikají spirály příčin a následků, které vytváří na jedné straně individuální touhy po ztotožňování se s viděnými předměty, většinou v touze je prožívat, a na druhé straně zase vytváří komplementární touhu po zklidnění, po primární dokonalosti neúčastného bytí.
Tohle je kontaminované mentální projekcí, ale z pohledu hledajícího se to tak může jevit.
Propojením uvědomění si současné dvojakosti (Duality) všeho projeveného vede k Ánanda. Ten stav je známý všem bytostem, není však všemi bytostmi vnímán stejně a také není trvalý. Je to hlavně proto, protože je vnímán a pozorován v oddělenosti - v individuální mysli. Mysl si z počátku sama "myslí", že jde o určitou formu "odměny", a proto po tomto stavu touží a zoufale se snaží napodobovat rady, které pro ni samu nesou stopy této "odměny". Existuje skupina, která si představuje, že tento stav Sat-Čit-Ánanda umožňuje vládu nad projeveným světem. Jiná skupina v tomto stavu vidí odstranění všech strastí života. Další v tom vidí vynikající předmět obchodu. A tak dále ...
Témeř ale žádná skupina však nevidí, že Ánanda není odměnou, ale je přípravou na sebedestrukci oddělenosti individuality od pomyslného oceánu skutečné Existence. A právě to uvědomění si neskutečnosti individuálního pohledu, a následné i nutnosti sebeoběti individuální mysli, vede k tomu hledanému stavu vnitřního klidu a míru.
Ovšem tohle je moc pěkně napsané a ukazuje to směr k Poznání. Díky moc, Návštěvníku, Tvá přítomnost tady a příspěvky k diskuzi jsou tady vítané.
Ještě jednou díky.
[quote="Návštěvník"][quote]Slovy Hanse Ledwinky:
Děti, co jste to zase provedli...[/quote]
V zásadě ale zapomínáte na moudrá slova: "Podle plodů poznáte je..."[/quote]
Jaké jsou vaše plody, takový je váš svět, taková je vaše karma.
[quote]a tak se úplně zbytečně trápíte... i navzájem.[/quote]
Ano. Jakékoliv trápení se a urážení je nesmyslné a zbytečné. Cesta k Pravdě, k poznání ničím nepodmiňované lásky by měla být radostná, stejně tak jako je radostný život v ničím nepodmiňované lásce.
[quote]Například: láska není intelektuální prvek, má v intelektu své odrazy, někdy i obrazy, ale skutečná láska pramení mimo sféru intelektu. Takže je úplně nesmyslné snažit se lásku vysvětlovat slovy, pojmy a definicemi, různé výčty také lásku nepřináší, a výčty jsou navíc podbarvené podhoubím té které mysli, takže se navzájem, i slovně, liší. Protože mysl pracuje jen s vlastními odrazy té - myslí nepojmutelné - lásky, co člověk, to odraz/názor. Cesta do srdce je cesta sjednocování se s podstatou a také je to cesta opouštění osobního pohledu - tedy i všech možných pojmů a definic.
Lásku je potřeba žít - a ne ji zdůvodňovat. [/quote]
Návštěvníku, nádherné. Díky.
[quote]Anebo: sat-čit-ánanda je prožitek osobní, láska je v základu prožitek na osobě nezávislý. V rámci osoby je možné mezi těmi dvěma pojmy položit rovnítko, ale láska právě tou složkou "nad osobou" dosahuje tam, kam sat-čit-ánanda nikdy dosáhnout nemůže. Kdyby toto vysvětlení nestačilo, tak - lásku lze darovat druhému, sat-čit-ananda je tak osobní, že je nepředatelná.[/quote]
Návštěvníku, s tímhle nemohu souhlasit. Sat-čit-ánanda je naopak úplným osvobozením od toho všeho osobního. O tom, jestli se dá předávat aspekt toho, kým jsme, se dá diskutovat, ale mnozí mohou mít zkušenost, že v přítomnosti Probuzených mohou zakusit stejnou kvalitu Bytí, jako Probuzení, což je ve své podstatě poznání ničím nepodmíněné Lásky.
Proto se také ve Védách uvádí pět přídavných jmen, která vystihují povahu TOHO, co JE (čím jsme).
sat – Bytí
cit – vědomí
[b][color=#FF0000]ānanda — blaženost/láska[/color][/b]
ananta - neomezené
amala – zbavené všech myslitelných nedokonalostí
Ono je to opravdu obojí stejné [url=http://www.poradnazdarma.cz/viewtopic.php?f=301&t=6263&p=88111][b]štěstí pravého Já[/b][/url], o kterém mluví Ramana, je to ve skutečnosti jedno a to samé.
[quote]Některé pohledy jsou ale poněkud složitější, protože i když intuitivně vnímají spojitost Duálního pohledu v Jednotě, snaží se to intelektem získat jakýsi nadhled.
Třeba se poštěstí, když to mysl uvidí i takto napsané, že možná i zjistí, že to nejde.
Není totiž cílem být nade vším - je to na dlouhou diskuzi, ale Svědek Já není tím konečným cílem - je ale nepominutelným nutným krokem. A stejně tak Advaita je vlastně jen postoj a není to skutečná forma existence. [/quote]
Ono to všechno musí minout mysl a rozplynout se v lásce, která si neklade žádné podmínky, pak je ta nejvyšší pravda, o které mluví Probuzení, jasná.
[quote]Existence jako taková stojí na principu Tady a Teď, a v rámci tohoto principu se jen "manifestují" různé formy Existence. [/quote]
To, o čem mluví Probuzení je také o trošičku hlubší poznání. Bytí samo o sobě je bezčasé. Sat-čit-ánanda je bezčasá, ale dá se říct, že její poznání je možné jen Tady a Teď.
[quote]V propojení toho Sat a Čit vznikají spirály příčin a následků, které vytváří na jedné straně individuální touhy po ztotožňování se s viděnými předměty, většinou v touze je prožívat, a na druhé straně zase vytváří komplementární touhu po zklidnění, po primární dokonalosti neúčastného bytí. [/quote]
Tohle je kontaminované mentální projekcí, ale z pohledu hledajícího se to tak může jevit.
[quote]Propojením uvědomění si současné dvojakosti (Duality) všeho projeveného vede k Ánanda. Ten stav je známý všem bytostem, není však všemi bytostmi vnímán stejně a také není trvalý. Je to hlavně proto, protože je vnímán a pozorován v oddělenosti - v individuální mysli. Mysl si z počátku sama "myslí", že jde o určitou formu "odměny", a proto po tomto stavu touží a zoufale se snaží napodobovat rady, které pro ni samu nesou stopy této "odměny". Existuje skupina, která si představuje, že tento stav Sat-Čit-Ánanda umožňuje vládu nad projeveným světem. Jiná skupina v tomto stavu vidí odstranění všech strastí života. Další v tom vidí vynikající předmět obchodu. A tak dále ...
Témeř ale žádná skupina však nevidí, že Ánanda není odměnou, ale je přípravou na sebedestrukci oddělenosti individuality od pomyslného oceánu skutečné Existence. A právě to uvědomění si neskutečnosti individuálního pohledu, a následné i nutnosti sebeoběti individuální mysli, vede k tomu hledanému stavu vnitřního klidu a míru.[/quote]
Ovšem tohle je moc pěkně napsané a ukazuje to směr k Poznání. Díky moc, Návštěvníku, Tvá přítomnost tady a příspěvky k diskuzi jsou tady vítané.
Ještě jednou díky.
:)