Duchovní diskuzní fórum
Přejít na obsah
Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.
od Pedriito » ned 02. čer 2024 16:21:54
miroslav píše:Jana píše:Z osobního pohledu samo sebou může vypadat iluze jako skutečnostNo právě. A na to tě občas konkrétně upozorňuji. Ty si ale většinou na té své iluzi dost tvrdošíjně trváš.Někdy píšeš, že svět je iluze, protože se mění a ve skutečnosti je jen sat-čit-ánanda, která se nemění, jindy zase že jsou dva světy atd. A pak tearetizuješ o různých pohledech, ale o tom kdo se dívá tak nebo onak, zatím nic. A přitom právě to by tě z těch iluzí mohlo probrat a ty tvoje projevy trochu srovnat tak aby měly hlavu a patu.
Jana píše:Z osobního pohledu samo sebou může vypadat iluze jako skutečnost
od miroslav » ned 02. čer 2024 15:52:40
od Jana » ned 02. čer 2024 15:05:54
miroslav píše:Jana píše:A Ty, který nerozpoznáš iluzi od skutečnosti sám sebe pasuješ na lékaře a svatého, který napravuje hříšné, je to tak?Naopak, právě že rozpoznávám tvoje iluze o probuzení a skutečnosti, které tady prezentuješ a srdceryvně obhajuješ. Třeba jako s tím tvým světem Probuzených, který je odlišný od světa ostatních.
Jana píše:A Ty, který nerozpoznáš iluzi od skutečnosti sám sebe pasuješ na lékaře a svatého, který napravuje hříšné, je to tak?
od miroslav » ned 02. čer 2024 14:52:07
od Pedriito » ned 02. čer 2024 14:19:29
miroslav píše:Jana píše:Pedrito stvořil krásný web a jistě bude rád, když si tam s ním budeš povídat o tom, co vás baví a zajímá.Já se neřídím tím co bych rád nebo nerad ani tím co by někdo jiný rád nebo nerad, jestli sis ještě nevšimla.Moje místo je zatím tady.Lukáš 5:31-32 B21Ježíš jim odpověděl: „Lékaře nepotřebují zdraví, ale nemocní. Nepřišel jsem volat k pokání spravedlivé, ale hříšné.“A jsem zvědav na návštěvníka, na jeho pomocnou ruku - doufám, že se něčemu přiučím.
Jana píše:Pedrito stvořil krásný web a jistě bude rád, když si tam s ním budeš povídat o tom, co vás baví a zajímá.
od Jana » ned 02. čer 2024 14:15:11
od miroslav » ned 02. čer 2024 13:56:40
od Jana » ned 02. čer 2024 10:25:47
miroslav píše:Jana píše:Když se do nápoje Poznání v nevědomosti kálí, tak se z něj sotva lze napít.Proto těm zkušenějším a moudřejším vadí tvoje časté dezinterpretace "nápoje Poznání" a to jak si na slovech probuzených potřebuješ stále přihřívat polívčičku svého zbožštělého ega, vlastní slepoty a nepochopení toho, o čem probuzení opravdu píší.Proto reakce a upozornění na tvoje dezinterpretace jsou tu potřebné, jestli tenhle web má opravdu plnit účel být službou k probuzení se z iluze.To co většinou píšeš a dodáváš k textům ty, to není nápoj Poznání, to je jen tvoje sebeprezentace a právě tahle potřeba sebezviditelnění a sebepotvrzení by na cestě k poznání mělo ustoupit do pozadí a ne ji nazývat nápojem Poznání.To je hřích proti Duchu Svatému. A je to co kazí ten skutečný nápoj Poznání.
Jana píše:Když se do nápoje Poznání v nevědomosti kálí, tak se z něj sotva lze napít.
od miroslav » ned 02. čer 2024 9:19:44
od Jana » ned 02. čer 2024 5:32:58
miroslav píše:Jana píše:Z pohledu hledajícího jsou Bůh i Brahman představitelem Absolutní jednoty všeho, s poznáním Absolutní jednoty nejsi ničím, co by mohlo být mimo, jsi TO.A bez toho, čemu říkáš poznání Absolutní jednoty je snad někdo něčím, co je mimo TO?
Jana píše:Z pohledu hledajícího jsou Bůh i Brahman představitelem Absolutní jednoty všeho, s poznáním Absolutní jednoty nejsi ničím, co by mohlo být mimo, jsi TO.
Ptám se tě na tvůj pohled ne na pohledy, které si představuješ u někoho jiného.Pro tebe je Brahman představitelem něčeho?
Opravdu reaguješ jako ta umělá inteligence - na to, na co se tě člověk ptá, tak jen co kdo o tom říká. jak to kdo jiný údajně vidí.
od miroslav » sob 01. čer 2024 18:05:24
od Jana » sob 01. čer 2024 17:13:54
miroslav píše:Jana píše:miroslav píše:je nějaký rozdíl mezi Bohem a Brahmanem?miroslav píše:Stačí odpovědět ano nebo ne - mne zajímá jestli pro tebe je to ano nebo ne.NeSpokojený? No vidíš, že to jde. Není to takhle jednodušší? Já se tě ptám vždy na to, jak ty to vidíš a ne na to, co kdo o tom říká. Takže mi prosím také tak odpovídej a nepleť do toho všechno možné, jestli mohu prosit. Mně tady zajímáš ty. Umělá inteligence nemajíce žádnou vlastní zkušenost odpovídá slovy jiných a občas to poplete, protože právě nemá tu vlastní zkušenost.A ještě jak to myslíš s těmi představiteli Absolutní jednoty?Co myslíš tím pojmem "představitel" - že Brahman je představitel ?
Jana píše:miroslav píše:je nějaký rozdíl mezi Bohem a Brahmanem?miroslav píše:Stačí odpovědět ano nebo ne - mne zajímá jestli pro tebe je to ano nebo ne.NeSpokojený?
miroslav píše:je nějaký rozdíl mezi Bohem a Brahmanem?
miroslav píše:Stačí odpovědět ano nebo ne - mne zajímá jestli pro tebe je to ano nebo ne.
od miroslav » sob 01. čer 2024 17:01:59
od Jana » sob 01. čer 2024 16:36:29
Oddělenost mezi jednotlivci a Bohem nebo Brahmanem je iluzorní.
miroslav píše:.....Eduard Tomáš ve svých dílech a přednáškách několikrát zdůrazňoval, že západní a východní duchovní tradice vedou ke stejnému cíli. Říkal, že pravé duchovní pochopení je možné dosáhnout skrze různé cesty a tradice.V knize "Základy jógy" Eduard Tomáš uvádí, že podstata všech velkých duchovních tradic je stejná a že všechny směřují k poznání jednoho Božského principu, ať už je nazýván Bohem, Brahmanem, či jinak. V různých přednáškách také často zmiňoval, že láska, pravda a pokora jsou univerzální hodnoty, které lze najít jak v křesťanství, tak v hinduismu.A konečně s přímým poznáním toho, o čem Probuzení mluví, je možné potvrdit, že milostiplná Boží přítomnost je stejnou blažeností, jako sat-čit-ánanda.No, mnoho slov, ale jasná odpověď na jasnou otázku žádná. Stačí odpovědět ano nebo ne - mne zajímá jestli pro tebe je to ano nebo ne. Co o tom kdo jiný píše - na to se neptám.
.....Eduard Tomáš ve svých dílech a přednáškách několikrát zdůrazňoval, že západní a východní duchovní tradice vedou ke stejnému cíli. Říkal, že pravé duchovní pochopení je možné dosáhnout skrze různé cesty a tradice.V knize "Základy jógy" Eduard Tomáš uvádí, že podstata všech velkých duchovních tradic je stejná a že všechny směřují k poznání jednoho Božského principu, ať už je nazýván Bohem, Brahmanem, či jinak. V různých přednáškách také často zmiňoval, že láska, pravda a pokora jsou univerzální hodnoty, které lze najít jak v křesťanství, tak v hinduismu.A konečně s přímým poznáním toho, o čem Probuzení mluví, je možné potvrdit, že milostiplná Boží přítomnost je stejnou blažeností, jako sat-čit-ánanda.
od miroslav » sob 01. čer 2024 13:51:02
Jana píše:miroslav píše:Návštěvník píše:Oddělenost mezi jednotlivci a Bohem nebo Brahmanem je iluzorní.Milý návštěvníku - je nějaký rozdíl mezi Bohem a Brahmanem? - když už jsme u těch pojmů.Jestli dovolíš, můžeme to zkusit:Bůh i Brahman jsou představitelé Absolutní jednoty. V západní teologii, zejména v křesťanství, je Bůh chápán jako absolutní a transcendentní bytost, která je zdrojem všeho existujícího. Bůh je nekonečný, všemohoucí, vševědoucí a všudypřítomný.V hinduismu je Brahman nejvyšší skutečnost, která je nepopsatelná, nekonečná, věčná a transcendentní. Brahman je podstatou všech věcí a veškerého bytí, je to nejvyšší vědomí a pravda.Bůh v západní teologii je chápán jako transcendentní (přesahující fyzický vesmír) a zároveň imanentní (přítomný ve světě a ve všech bytostech).Podobně je Brahman v hinduismu chápán jako transcendentní a imanentní. Brahman přesahuje fyzický svět, ale zároveň je přítomen ve všech věcech jako jejich podstata. Hinduismus obsahuje monistické prvky (víra v jednotu všech věcí v jedné podstatě, kterou je Brahman) podobně jako křesťanství, víru v jednoho Boha. Filozofie advaita (nedvojnost) v hinduismu tvrdí, že všechno je jednota a že individuální duše (átman) je totožná s Brahmanem. Toto je srovnatelné s tradicemi v křesťanství, kde je cílem dosažení jednoty s Bohem.Mystici z různých náboženských tradic často popisují své zkušenosti s Bohem nebo absolutní skutečností velmi podobně. Například svatý Jan od Kříže nebo Meister Eckhart v křesťanství popisují Boha způsobem, který se podobá popisům Brahmanu ve védantické filozofii.Eduard Tomáš ve svých dílech a přednáškách několikrát zdůrazňoval, že západní a východní duchovní tradice vedou ke stejnému cíli. Říkal, že pravé duchovní pochopení je možné dosáhnout skrze různé cesty a tradice.V knize "Základy jógy" Eduard Tomáš uvádí, že podstata všech velkých duchovních tradic je stejná a že všechny směřují k poznání jednoho Božského principu, ať už je nazýván Bohem, Brahmanem, či jinak. V různých přednáškách také často zmiňoval, že láska, pravda a pokora jsou univerzální hodnoty, které lze najít jak v křesťanství, tak v hinduismu.A konečně s přímým poznáním toho, o čem Probuzení mluví, je možné potvrdit, že milostiplná Boží přítomnost je stejnou blažeností, jako sat-čit-ánanda.
miroslav píše:Návštěvník píše:Oddělenost mezi jednotlivci a Bohem nebo Brahmanem je iluzorní.Milý návštěvníku - je nějaký rozdíl mezi Bohem a Brahmanem? - když už jsme u těch pojmů.
Návštěvník píše:Oddělenost mezi jednotlivci a Bohem nebo Brahmanem je iluzorní.
od Jana » sob 01. čer 2024 5:21:52
od miroslav » pát 31. kvě 2024 20:22:16
od Návštěvník » pát 31. kvě 2024 18:50:34
od Návštěvník » pát 10. kvě 2024 18:16:36
od Návštěvník » pát 26. dub 2024 20:57:28
Nahoru