Téma osvícení

Odeslat odpověď


Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
Smajlíci
:) :( ;) :P 8) :D :'-( :knock: :green: :sos: :confused: :yes: :phew: :crazy: :what: :yeah: :hm:
Zobrazit další smajlíky
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je zapnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Přehled tématu
   

Pokud si přejete přidat jednu nebo více příloh, vyplňte následující údaje.

Rozšířit náhled Přehled tématu: Téma osvícení

Re: Téma osvícení

Příspěvek od .Petra » ned 12. kvě 2024 9:11:24

Jana píše:
.Petra píše:. Realizovaní vidí jak jména a tvary, tak i jeho podstatu. :)


Samozřejmě.

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.


Tvar, projev, forma, jména, všechno to pomíjivé, je poznávané jako snění, jako iluze.



Realizovaní to poznávají jako manifestaci Absolutna, jako Boží sen - takže to není nic jiného než Absolutno v pohybu.

Začátečníkům se vysvětluje, že to, jak vnímají svět, je iluzorní - protože jsou schopni vidět z Božího snu jen jména a tvary. Ale když poznají, že je to Boží sen, tak vidí svět nejen jako jména a tvary, ale i jako Boha Stvořitele. :)

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » ned 12. kvě 2024 9:09:46

Jana píše:
Veil píše:Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše.


Tady se ptáš z pohledu relativní reality, ve které chybí poznání, že nejsi tělo, nejsi osoba, nejsi osobní já, že osobní já neexistuje.

To znamená, pro možnost poznání pravdy je třeba nejprve zjistit, kdo skutečně jsi Ty sám, jestli jsi tělo, osoba, pomíjivá forma se jménem, kdo jsi.


Ber si to z jaké reality chceš. Prostě mi jen odpověz, kdo sem píše pod jménem Jana? Copak nevíš, kdo/co jsi?

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Návštěvník » ned 12. kvě 2024 9:04:17

Jana píše:
.Petra píše:Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.


Obrázek

Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí.


Zde mluví Niargadatta o svém vnímání světa. Vyjadřuje to v přeneseném významu. Obdobně vidí např. bohatý člověk svůj svět jinak než bezdomovec. Každý z nich žije v "jiném" světě.

Jinému tazateli zase říká Nisargadatta, že žije ve stejném světě. Proto je tak důležíté přečíst si všechno, co Nisargadatta řekl, aby bylo možné si vytvořit celkový obraz. :)

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 9:03:36

Veil píše:Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše.


Tady se ptáš z pohledu relativní reality, ve které chybí poznání, že nejsi tělo, nejsi osoba, nejsi osobní já, že osobní já neexistuje.

To znamená, pro možnost poznání pravdy je třeba nejprve zjistit, kdo skutečně jsi Ty sám, jestli jsi tělo, osoba, pomíjivá forma se jménem, kdo jsi.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » ned 12. kvě 2024 9:02:55

Jana píše:
Veil píše:Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:
Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.
Je to tak správně?


Ne, Veile. S poznáním, že všechno je absolutno, všechen zdánlivý projev mizí. Tedy je jasné, že není ničím skutečným.


Takže už nejsi absolutno? Nebo jak to tedy je? Můžeš mi prostě odpovědět na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše? Sama jsi to tak napsala a teď odmítáš vlastní slova. Můžeš už tedy říct, kdo mi píše?

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » ned 12. kvě 2024 9:00:21

Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše. Sama jsi odpověděla, jak je napsáno nahoře. Jen se ptám, jestli jsem to správně shrnul. Jestli ne, klidně ten text ještě uprav, ale pořád bych chtěl, abys mi na tu otázku odpověděla. Tak hledám tu tvojí odpověď.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 8:59:22

Veil píše:Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:
Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.
Je to tak správně?


Ne, Veile. S poznáním, že všechno je absolutno, všechen zdánlivý projev mizí. Tedy je jasné, že není ničím skutečným.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 8:58:07

.Petra píše:. Realizovaní vidí jak jména a tvary, tak i jeho podstatu. :)


Samozřejmě.

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.


Tvar, projev, forma, jména, všechno to pomíjivé, je poznávané jako snění, jako iluze.

Je tady poznávaná přímo skutečnost, čím tohle doopravdy je.

V iluzi oddělenosti se jeví svět jako něco odděleného, něco, co nejsem já.

V probuzení je tohle všechno nekonečnou láskou, obrazně řečeno: která je ve mně.

A jelikož nejsem tělem, formou jakkoliv omezovaná a nejsem od toho všeho oddělená, je tady jen Láska, která tím vším je.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » ned 12. kvě 2024 8:56:59

Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:
Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.
Je to tak správně?

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 8:50:40

Veil píše:
Jana píše:
Veil píše:
Začíná to být trochu matoucí. Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:

Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.

Je to tak správně?


Při úplném probuzení se objeví poznání,


Předbíháš. Ať se konečně pohneme, můžeš tedy potvrdit tohle?

Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:
Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.
Je to tak správně?


Veile, to jak je tohle, co je, poznáváno, tedy to, jak se tohle jeví, je závislé na míře nevědomosti (zatemnění) skrz kterou je poznáváno.

To znamená, že v té nejhlubší nevědomosti jsme těmi těly, která konají, něco píší, čtou. Člověk Jana píše člověku Veilovi.

V projasnění nevědomosti mizí ztotožnění s tělem, s konatelem. Nejme tím, kdo koná, píše, ale je tady projev psaní, čtení....

Není tady nikdo, kdo by to konal. Je to stejné jako se ptát, kdo prší déšť, kdo fouká vítr, kdo svítí slunce, kdo dělá celý tenhle projev, co je možné skrz smyslové vnímání poznávat.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od salmo1cz. » ned 12. kvě 2024 8:46:36

.Petra píše:
.Petra píše:
.Petra píše:Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.

Podle realizovaných je to ale jinak: Je jen jeden svět a tento svět je Brahman. Ale lidé běžně vidí tento svět jen jako jména a tvary, nedokáží vidět jeho skutečnou podstatu, Brahmana. Jen probuzení/relizovaní jsou schopni to vidět. Tak to vysvětluje jak Ramana, tak E. Tomáš. Takže nejde o dva rozdílné světy, ale o dva různé způsoby vnímáni.

:)


P.S. Proto také odpovídá Ramana na otázku: Co je iluze. mája?

Ramana: Mája je jen Skutečností. :)


P.P.S. Prostě to, jak lidé vnímají tento svět, který samozřejmě není ničím jiným než Brahmánem, není úplné. Nevidí jeho podstatu. Realizovaní vidí jak jména a tvary, tak i jeho podstatu. :)

Přesně tak.Svět není komplikace v časoprostoru.Svět je Brahman.A tečka.
To vidíte všude kolem sebe.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 8:41:47

.Petra píše:Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.


Obrázek

Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.

Tazatel: Existují dva světy?

M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.

T: V čem se váš svět liší od mého?

M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.

https://www.advaita.cz/26232n-23.-rozli ... ja-jsem-to

Re: Téma osvícení

Příspěvek od .Petra » ned 12. kvě 2024 8:31:35

.Petra píše:
.Petra píše:Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.

Podle realizovaných je to ale jinak: Je jen jeden svět a tento svět je Brahman. Ale lidé běžně vidí tento svět jen jako jména a tvary, nedokáží vidět jeho skutečnou podstatu, Brahmana. Jen probuzení/relizovaní jsou schopni to vidět. Tak to vysvětluje jak Ramana, tak E. Tomáš. Takže nejde o dva rozdílné světy, ale o dva různé způsoby vnímáni.

:)


P.S. Proto také odpovídá Ramana na otázku: Co je iluze. mája?

Ramana: Mája je jen Skutečností. :)


P.P.S. Prostě to, jak lidé vnímají tento svět, který samozřejmě není ničím jiným než Brahmánem, není úplné. Nevidí jeho podstatu. Realizovaní vidí jak jména a tvary, tak i jeho podstatu. :)

Re: Téma osvícení

Příspěvek od .Petra » ned 12. kvě 2024 8:22:41

.Petra píše:Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.

Podle realizovaných je to ale jinak: Je jen jeden svět a tento svět je Brahman. Ale lidé běžně vidí tento svět jen jako jména a tvary, nedokáží vidět jeho skutečnou podstatu, Brahmana. Jen probuzení/relizovaní jsou schopni to vidět. Tak to vysvětluje jak Ramana, tak E. Tomáš. Takže nejde o dva rozdílné světy, ale o dva různé způsoby vnímáni.

:)


P.S. Proto také odpovídá Ramana na otázku: Co je iluze. mája?

Ramana: Mája je jen Skutečností. :)

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » ned 12. kvě 2024 8:17:00

Jana píše:
Veil píše:
Začíná to být trochu matoucí. Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:

Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.

Je to tak správně?


Při úplném probuzení se objeví poznání,


Předbíháš. Ať se konečně pohneme, můžeš tedy potvrdit tohle?

Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:
Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.
Je to tak správně?

Re: Téma osvícení

Příspěvek od .Petra » ned 12. kvě 2024 8:16:26

Podle tebe, Jano, jsou tedy dva různé světy - jeden skutečný a jeden neskutečný.

Podle realizovaných je to ale jinak: Je jen jeden svět a tento svět je Brahman. Ale lidé běžně vidí tento svět jen jako jména a tvary, nedokáží vidět jeho skutečnou podstatu, Brahmana. Jen probuzení/relizovaní jsou schopni to vidět. Tak to vysvětluje jak Ramana, tak E. Tomáš. Takže nejde o dva rozdílné světy, ale o dva různé způsoby vnímáni.

:)

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » ned 12. kvě 2024 7:43:12

Veil píše:
Začíná to být trochu matoucí. Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:

Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.

Je to tak správně?


Při ztotožnění se smrtelným tělem a osobním já je náš pohled na realitu omezen našimi fyzickými smysly a osobními zkušenostmi. Toto vnímání reality je často plné oddělenosti, protože vidíme sebe jako jednotlivce oddělené od ostatních lidí a světa kolem nás. Toto může vést k různým negativním emocím, negativnímu prožívání reality, pocitům strachu, nejistoty. Vede to k "vědění", co je špatně, co by nemělo být, co by mělo být jinak, než je, k nechtění toho, co je a k touze po tom, co není. V našem světě jsou války, násilí, boj dobra se zlem. Takový svět, jak říkají Probuzení, ve skutečnosti neexistuje, je to jen mája, iluze, zdánlivost, sen. A jeví se jako skutečnost jenom pro naši nevědomost - myšlenku, že jsme tělem.

Při probouzení z iluze oddělenosti začneme poznávat, že naše osobní já neexistuje, že nejsme tělem a tím pádem nejsme ani konatelé našich činů. Náš pohled na realitu se začne měnit. Začínáme vidět, že všechno se jen děje a že jsme součástí tohoto nekonečného procesu. Toto může být velmi osvobozující a může vést k pocitům míru a radosti, štěstí. Přichází s tím poznání, že se děje se všechno tak, jak je potřeba.

Při úplném probuzení se objeví poznání, že jsme nejen součástí reality, ale že jsme celou existencí, celým nekonečným věčným Jsoucnem. Toto je stav, kdy se vyjasní, že jsme nekonečným absolutnem a že ve skutečnosti se vůbec nic neděje. Toto je stav hlubokého míru a klidu, kdy jsme plně přítomni v každém okamžiku. Náš svět je naprosto dokonalý. Tohle je skutečný svět, který existuje. Tomu se říká Brahman.

A tohle je i vysvětlení věty: "Svět je iluze, jen Brahman je skutečný. Svět je Brahman."

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Pedriito » sob 11. kvě 2024 19:52:35

Veil píše:
Jana píše:
Veil píše:Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše.


Jednoduše Ti odpovím. V relativní realitě, kterou nazývají Probuzení zdánlivá, iluzorní, ale Veil se v ní může jevit jako skutečná oddělená individualita, které může někdo psát, si můžeš odpovědět sám, že Veilovi píše jiná individualita, která se jmenuje Jana.

Ale ve skutečnosti ať se děje, cokoliv, nic se neděje. To, co se jeví jako skutečný projev, je jen zdánlivé.
Pro osobní já, je celá ta relativní realita skutečná, ale jelikož osobní já samo o sobě skutečné není, tak je celá tahle skutečnost jen zdánlivá.


Začíná to být trochu matoucí. Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:

Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.

Je to tak správně?

Ano, tohle jsi pochopil "dokonale" správně, to absolutno se nazvalo Janou (anebo naopak)... a rozhodně nemá tak, jako tak chybu. :D

Ale ty si moc nevyskakuj! Akorát ses na chvíli umoudřil.

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Veil » sob 11. kvě 2024 19:09:15

Jana píše:
Veil píše:Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše.


Jednoduše Ti odpovím. V relativní realitě, kterou nazývají Probuzení zdánlivá, iluzorní, ale Veil se v ní může jevit jako skutečná oddělená individualita, které může někdo psát, si můžeš odpovědět sám, že Veilovi píše jiná individualita, která se jmenuje Jana.

Ale ve skutečnosti ať se děje, cokoliv, nic se neděje. To, co se jeví jako skutečný projev, je jen zdánlivé.
Pro osobní já, je celá ta relativní realita skutečná, ale jelikož osobní já samo o sobě skutečné není, tak je celá tahle skutečnost jen zdánlivá.


Začíná to být trochu matoucí. Takže mi sem píše v relativní realitě člověk jménem Jana a ve skutečnosti mi píše Absolutno, kterým ve skutečnosti jsi a pak platí:

Nepíše mi člověk Jana, ale píše mi samotné tohle jsoucí jsem, které je nekonečné, věčné, časem a prostorem neomezené absolutní Jsoucno, zvané Absolutno.

Je to tak správně?

Re: Téma osvícení

Příspěvek od Jana » sob 11. kvě 2024 18:31:40

Veil píše:

Já se tě jen stále ptám na jednoduchou otázku, kdo mi sem píše.


Jednoduše Ti odpovím. V relativní realitě, kterou nazývají Probuzení zdánlivá, iluzorní, ale Veil se v ní může jevit jako skutečná oddělená individualita, které může někdo psát, si můžeš odpovědět sám, že Veilovi píše jiná individualita, která se jmenuje Jana.

Ale ve skutečnosti ať se děje, cokoliv, nic se neděje. To, co se jeví jako skutečný projev, je jen zdánlivé.
Pro osobní já, je celá ta relativní realita skutečná, ale jelikož osobní já samo o sobě skutečné není, tak je celá tahle skutečnost jen zdánlivá.

Proto, jak říká Nisargadatta, v jeho světě neprší a všechno je pořád dokonalé. :D

Proto, jak říká Jim Newman, tohle "co je" je sice nepopsatelné, ale vyvstávají slova: "ráj, dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska."

Proto, je tohle, co skutečně je, Boží království, sat-čit-ánanda, Nirvána, protože to je pořád stejné, stejně dokonalé.

Nahoru