od Jana » pon 06. kvě 2024 16:50:17
miroslav píše:Jana píše:
To co se nejeví, ale jen JE, je absolutní realita, Jsoucno, je to to, co je věčné neměnné.
No to je jen tvoje představa, která se ti jeví a dokonce i ty se jenom jevíš.
A když tomu nevěříš, tak se zeptej Veila a on ti to ocituje z těch jeho zdrojů, které se zase jeví jemu a který se také jen jeví.
Prostě je to zjevení, které se zjevilo a stále se jeví. Jediné co je je bezpodstatné jevení se, které se jeví samo sobě a nikdo o tom neví, neuvědomuje si to, jenom Veil, Parsons a spol.
A to je ta studená sprcha co se také jenom jeví.
Já se z toho asi zjevím,
Naštěstí nejsem, jenom se jevím lidem, kteří se také jenom jeví.
Takže příjemné jevení
Ono to lze jednoduše vyjasnit, Miroslave. Berme to tak, že osobní já, neboli ego, je ve skutečnosti absolutně neskutečné a pravé Já neboli Jsoucno, Brahman je absolutně skutečné, to se nejeví. Tvary, formy, jména, projevy se jeví.
Svět poznávaný skrz ego, iluzi oddělenosti, jakožto něco jiného, než naše existence, je iluze.
Svět poznávaný jakožto pravé Já, Bráhman, je skutečný a tohle se nejeví, to JE.
Podle učení Ramany a Nisargadatty , existuje rozdíl mezi tím, co se jen jeví, a tím, co skutečně je.
Ramana vysvětloval, že při zkoumání otázky “Kdo jsem já?”, je “já”, které je zkoumáno, individuální já nebo ego, nikoli Skutečné Já. Podle něj soustředění na ego nebo já vede k uvědomění si, že je to jen iluze, a to vede k poznání skutečného Já.
Nisargadatta doporučoval ,soustředit se na “Jsem”, což je to samé jako skutečné Já. Oba učitelé vedou ke ztotožnění s tichem, klidem nebo “Jsem” vědomím.
Takže to, co se “jen jeví”, je individuální já nebo ego, které je považováno za iluzorní. Na druhé straně, to, co “skutečně je”, je naše Skutečné Já nebo “Jsem” vědomí, které je naší skutečnou podstatou.
Ačkoli tyto pojmy mohou znít abstraktně, jsou to pokusy o popis naší nejhlubší reality, kterou lze pochopit nejlépe prostřednictvím přímé zkušenosti nebo uvědomění.
V případě zájmu o hlubší prostudování výše zmíněného tématu je další materiál například
tady.
[quote="miroslav"][quote="Jana"]
To co se nejeví, ale jen JE, je absolutní realita, Jsoucno, je to to, co je věčné neměnné.
[/quote]
No to je jen tvoje představa, která se ti jeví a dokonce i ty se jenom jevíš.
A když tomu nevěříš, tak se zeptej Veila a on ti to ocituje z těch jeho zdrojů, které se zase jeví jemu a který se také jen jeví.
Prostě je to zjevení, které se zjevilo a stále se jeví. Jediné co je je bezpodstatné jevení se, které se jeví samo sobě a nikdo o tom neví, neuvědomuje si to, jenom Veil, Parsons a spol.
A to je ta studená sprcha co se také jenom jeví.
Já se z toho asi zjevím,
Naštěstí nejsem, jenom se jevím lidem, kteří se také jenom jeví.
Takže příjemné jevení :)[/quote]
Ono to lze jednoduše vyjasnit, Miroslave. Berme to tak, že osobní já, neboli ego, je ve skutečnosti absolutně neskutečné a pravé Já neboli Jsoucno, Brahman je absolutně skutečné, to se nejeví. Tvary, formy, jména, projevy se jeví.
Svět poznávaný skrz ego, iluzi oddělenosti, jakožto něco jiného, než naše existence, je iluze.
Svět poznávaný jakožto pravé Já, Bráhman, je skutečný a tohle se nejeví, to JE.
Podle učení Ramany a Nisargadatty , existuje rozdíl mezi tím, co se jen jeví, a tím, co skutečně je.
Ramana vysvětloval, že při zkoumání otázky “Kdo jsem já?”, je “já”, které je zkoumáno, individuální já nebo ego, nikoli Skutečné Já. Podle něj soustředění na ego nebo já vede k uvědomění si, že je to jen iluze, a to vede k poznání skutečného Já.
Nisargadatta doporučoval ,soustředit se na “Jsem”, což je to samé jako skutečné Já. Oba učitelé vedou ke ztotožnění s tichem, klidem nebo “Jsem” vědomím.
Takže to, co se “jen jeví”, je individuální já nebo ego, které je považováno za iluzorní. Na druhé straně, to, co “skutečně je”, je naše Skutečné Já nebo “Jsem” vědomí, které je naší skutečnou podstatou.
Ačkoli tyto pojmy mohou znít abstraktně, jsou to pokusy o popis naší nejhlubší reality, kterou lze pochopit nejlépe prostřednictvím přímé zkušenosti nebo uvědomění.
V případě zájmu o hlubší prostudování výše zmíněného tématu je další materiál například [url=https://www.advaita-vision.org/q-342-teachings-of-nisargadatta-and-ramana/][b]tady[/b][/url].