kromě pozorujícího vědomí,rozeznávám ještě tvořící vědomí a prožívající vědomí...naprosto rovnocenné složky jednoho nedělitelného Vědomí...
...........................
Moderátor: roman
vostalpetr píše:S tím lze víceméně souhlasit,
ale tady je taky ten fakt, že jsme "z jednoho těsta upečený oririnální kousky"
takže všichni většinou máme jednu hlavu a dvě ruce a dvě nohy a jedno srce atd.
takže jsme spíše takové originální kopie....
vostalpetr píše:ale kdyby sem přišli třeba nějací šaktijogínové,
9. Siddhidatrí
Devátá poslední Durga je Siddhidatrí. Sedí na lotosovém květu. Má čtyři ruce, v pravé vrchní drží palici a v nižší drží disk. V levé nižší ruce má lasturu a v horní lotosový květ.
Existuje osm Siddhi (duchovních sil). Podle Markendéja Purány jsou to Anima (schopnost zmenšit se), Mahima (schopnost zvětšit se), Garima (schopnost nabývat váhu), Laghima (schopnost stát se beztížným), Prapti (schopnost se všude dostat), Prakamja (schopnost vědět o přání druhých), Íšttva (schopnost být ve stavu absolutního božství) a Vašttva (schopnost vše si podrobit).
Mahá Šakti dává všem tyto Siddhi. Tato forma Durgy je uctívaná všemi Bohy, Ršimy, mudrci a jogíny. Pán Šiva je uctíván ve formě Ardhanaríšvary, tedy na půl Šiva a napůl Durga. Tehdy, kdy tak jako Duch (Šiva) a Země (Šakti) jsou v jednotě, neboli duchovní a zemské síly v nás jsou v absolutním sjednocení, pak můžeme získat siddhi, plné duchovní schopnosti. Ty v nás zůstanou jedině tehdy, když vyprahne veškerá touha a přání. V devátý den se tedy ctí Durga jako Siddhidatrí, tedy "Ta která dává siddhi". K té se doporučuje nejdříve ctít všechny předešlé formy Velké Bohyně.
Je připomínkou sjednocení se v Bohu.
Mahá Šakti dává všem tyto Siddhi. Tato forma Durgy je uctívaná všemi Bohy, Ršimy, mudrci a jogíny. Pán Šiva je uctíván ve formě Ardhanaríšvary, tedy na půl Šiva a napůl Durga. Tehdy, kdy tak jako Duch (Šiva) a Země (Šakti) jsou v jednotě, neboli duchovní a zemské síly v nás jsou v absolutním sjednocení, pak můžeme získat siddhi, plné duchovní schopnosti. Ty v nás zůstanou jedině tehdy, když vyprahne veškerá touha a přání. V devátý den se tedy ctí Durga jako Siddhidatrí, tedy "Ta která dává siddhi". K té se doporučuje nejdříve ctít všechny předešlé formy Velké Bohyně. Je připomínkou sjednocení se v Bohu.
vostalpetr píše:to co ale jaksi není pro mne v pořádku,
je to, že Skutečnost není prostě jen Vědomí, Vědomí je prostě jen jeden z aspektů Skutečnosti
Takže,
v tom uvědomění že je tu nějaký pozorující Vědomí (a já jsem tím)...
vostalpetr píše:No já mám například již po několik let sidhi "zvětšit váhu"
a musím říct,
že sidhi přicházejí nikoliv proto, protože o ně někdo usiluje a chce je,
ale proto, protože přicházejí
Já například o tuhle sidhi nějak nestojím,
kdybych neměl čistou mysl a neměl rozpuštěná přání, tak bych se jí zbavil,
ale takhle prostě s ní žiju, a dokud sama neodejde, tak ji vyhánět nebudu...
vostalpetr píše:Určitě je dobré mít různé teorie, jenže je to trochu jako když se učíš lyžovat na sjezdovkách: jako teoretik můžeš znát základní principy, můžeš dedukovat a usuzovat jak nejlíp umíš, ale řada souvislostí se ti objasní až při tréninku v terénu. Postupně Ti začínají docházet a nakonec jsou úplně evidentní, podobně jako si uvědomuješ přímou úměrnost mezi žravostí a tloustnutím a nepřímou úměrnost mezi intenzivním tělesným pohybem a tloustnutím.
V tom případě ti nelze doporučit nic jiného,
než to co doporučuješ ty mně,
zkus a uvidíš...
Tedy samozřejmě zkus tu svoji praxi a uvidíš...
vostalpetr píše:Já například o tuhle sidhi nějak nestojím,
kdybych neměl čistou mysl a neměl rozpuštěná přání, tak bych se jí zbavil,
ale takhle prostě s ní žiju, a dokud sama neodejde, tak ji vyhánět nebudu...
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník