Ramana: Já a já

Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 9:45:54

:)

Ramana Mahariši k tématu Já a já. (Pramen: Rozhovory s mudrcem od hory Arunačaly)

>>>


Tazatel: Jak se provádí to cvičení?

Ramana:
Je to vytrvalé hledání Já, zdroje individuálního "já". Najděte "Kdo jsem já?" Čisté Já je Skutečnost: Absolutní Bytí, absolutní Vědomí, absolutní Blaženost. Když se To zapomene, tak se objeví trápení, když se Toho drží, tak se dotyčného žádné trápení nedotkne.


Obrázek
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 10:57:36

:)

Ramana:
(The Self) Já vytvořilo "já", toto "já" dodá k tomu své myšlenky, které se zobrazují jako svět, jako stromy, jako rostliny atd. Ve skutečnosti to není nic jiného než Já (the Self).


Obrázek

Toto "já" má tedy stejně jako celý zobrazený svět podíl na čistém Já = the Self = Absolutnu. Takže "já" existuje podobným způsobem jako svět. (To, co se obvykle nazývá "ego", je úplně jiný problém.)
Obrázek
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. říj 2011 12:14:51

Ramana.JPG
Návštěvník
 

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 12:26:53

...tak se dotyčného žádné trápení nedotkne.


a toto není potlačení soucitu? :)
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. říj 2011 12:50:54

rosada píše:
...tak se dotyčného žádné trápení nedotkne.


a toto není potlačení soucitu? :)


když se na to podívám v uvedeném kontextu celé citace ...

tak právě naopak ;) je to absolutní soucítění ... projev lásky bez podmínek ... není tu osobní afinita ve smyslu ohrožení, protože je tu plné uvědomění sebe sama ...

ovšem když se na toto sebe uvědomění zapomene, tak se ten prostor poněkud zůží na prožívající entitu a vyvíjí se snaha být v kontaktu pouze s tím co je pokládáno za bezpečné, příjemné, žádoucí a neohrožující ...
Návštěvník
 

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 04. říj 2011 13:06:44

není tu osobní afinita ve smyslu ohrožení, protože je tu plné uvědomění sebe sama ...není vyvíjena snaha být v kontaktu pouze s tím co je pokládáno za bezpečné, příjemné, žádoucí a neohrožující ...proto tu není žádná sentimentalita ani lítostivost
Návštěvník
 

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 13:08:08

rosada píše:
...tak se dotyčného žádné trápení nedotkne.


a toto není potlačení soucitu? :)


Naopak - umožnuje to tak, jak píše Návštěvník, absolutní Soucítění.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 13:10:00

Návštěvník píše:
Ramana.JPG


Díky za fotku. :)

Pokusím se také nějakou vložit.
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 13:16:59

Ramana se svou milovanou krávou Lakshmi.

bild 1.jpg
bild 1.jpg (36.26 KiB) Zobrazeno 6552 krát


:)

Nevím, jestli se mi to povedlo. :what:
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 13:36:33

Petra píše:
rosada píše:
...tak se dotyčného žádné trápení nedotkne.


a toto není potlačení soucitu? :)


Naopak - umožnuje to tak, jak píše Návštěvník, absolutní Soucítění.
:)

Taky to tak cvnímám
když myšlenka na bolest bližního projede mým srdcem, tak žár v nitru zesílí a tím zesílí uvědomění spojení a jednoty všeho, tudíž i uvědomění, že se nic neděje, že je stále vše jedním.

vnímám stejně.
Můžeš mi, Petro, prosím vysvětlit v čem vidíš rozdíl?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 13:54:55

rosada píše:
když myšlenka na bolest bližního projede mým srdcem, tak žár v nitru zesílí a tím zesílí uvědomění spojení a jednoty všeho, tudíž i uvědomění, že se nic neděje, že je stále vše jedním.

vnímám stejně.
Můžeš mi, Petro, prosím vysvětlit v čem vidíš rozdíl?


Bolest bližního nevyvolává u realizovaného nějaké uvědomění (či zesílení uvědomění) Jednoty a toho, že se nic neděje. To si vymýšlí jen ego nerealizovaného, aby nemuselo cítit bolest - vlastně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším. Realizovaný je Skutečností, tudíž si nepotřebuje nic uvědomovat, a zrovna tak je absolutní Soucítění.
Ale asi je k tomu potřeba určitá zkušenost, aby se to dalo pochopit.
:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 14:25:20

Petra píše:Bolest bližního nevyvolává u realizovaného nějaké uvědomění (či zesílení uvědomění) Jednoty a toho, že se nic neděje. To si vymýšlí jen ego nerealizovaného, aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším. Realizovaný je Skutečností, tudíž si nepotřebuje nic uvědomovat, a zrovna tak je absolutní Soucítění.
Ale asi je k tomu potřeba určitá zkušenost, aby se to dalo pochopit.
:)

Budeš se divit, dá se to pochopit. Jen mi tam nesedí toto
aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším.

konkrétně:
myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest (nedávno dávali Všichni moji blízcí, bulela jsem jako želva) - to jako myslíš, že jsem jen myslela bolest a necítila ji? Já to vnímala spíš naopak.
btw ego nikdy nebude vším.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 14:34:06

rosada píše:Budeš se divit, dá se to pochopit. Jen mi tam nesedí toto
aby nemuselo cítit bolest - vlatně na ni myslet, protože cítit ji ještě nedokáže - ještě není vším.

konkrétně:
myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest (nedávno dávali Všichni moji blízcí, bulela jsem jako želva) - to jako myslíš, že jsem jen myslela bolest a necítila ji? Já to vnímala spíš naopak.
btw ego nikdy nebude vším.


Vztahovala se to k tomuto:

když myšlenka na bolest bližního projede mým srdcem
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 16:52:05

Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 17:21:36

rosada píše:Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?


Myslíš si, že ego nerealizovaného člověka dokáže cítit cizí bolest?

Byla bych ráda, kdybys začala číst pořádně, co píšu. Je to unavující, když neustále reaguješ na něco, co jsem nepsala. Jestli tě taková hra baví, mě ne.
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 17:46:06

:)
Ramana:
Když člověk zemře, mrtvola se spálí. Co zbyde? Duch.
Vzniká otázka: Existuje jeden nebo dva v tomto těle? Kdyby to byli dva, proč říkají lidé "já" a ne "my"? - Existuje tedy jen jeden duch. Kam vystupuje a co je jeho vlastní podstata? Když se tímto způsobem bádá, duch zmizí a co potom zbyde, je čisté Já. Další otázka zní: Kdo je toto Já? Je to Nadjá = the Self. - To je kontempletace, tak jsem to dělal já. Tímto procesem se zničí vazba na tělo, "já" zmizí - Nadjá ((the Self) zazáří samo.


Obrázek
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod rosada » úte 04. říj 2011 18:17:59

Promiň, že jsem natvrdlá. Natvrdlým neradíš? Jestli tě to uvavuje, tak co tu děláš? Mě opravdu zajímá, co tím co píšeš myslíš.
Když cítím cizí bolest, znamená to, že ji cítím Já a ne moje ego - to jsi tím myslela?
Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 9:22:05

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod nop » úte 04. říj 2011 18:59:00

rosada píše:Myslíš si, že nerealizovaný člověk nedokáže cítit cizí bolest?

nepochybuji, že každý dokáže cítit cizí bolest,jen v jiné míře citlivosti. Ale jsou známé případy, kdy někdo nemá soucit. Vloni nebo předloni se soud v Německu zabýval takovými dvěma hochy, kteří nějak nevnímali bolest jiných lidí, jako by to ani neznali. Jako když se někdo narodí a nějaký úd mu chybí. Tak jako je někdo barvoslepý. Jim chybělo cítění pro druhé.
A v Kaliforii byl před pár lety uvězněný silák, který zabil sedm lidí. Měl doživotí. Pokusil se o útěk, ale byl chycen, nicméně při chytání zabil strážce. Smál se. Nic mu nehrozilo, jen zase vězení. Zabil osmého a smál se.
Uživatelský avatar
nop
 
Příspěvky: 1748
Registrován: ned 04. zář 2011 21:53:28
Bydliště: Praha

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Petra » úte 04. říj 2011 19:17:43

rosada píše:Promiň, že jsem natvrdlá. Natvrdlým neradíš?


Jak jsi přišla na to, že někomu radím? Obrázek

rosada píše:Jestli tě to uvavuje, tak co tu děláš?


To snad vidíš: píšu o tom, co mě zajímá. Unavuje mě jen debatovat s tebou tím způsobem, jak to provádíš.

rosada píše: Mě opravdu zajímá, co tím co píšeš myslíš.


Proč tě to zajímá?
Nemám v úmyslu tebe nebo někoho jiného o něčem přesvědčovat.
Zajímá mě spíš, s kým "rezonuju" - kdo to vidí, stejně nebo podobně jako já.
Ale jestli tě můj pohled opravdu zajímá, tak se o tom můžeme bavit - ale jiným způsobem než dosud.

rosada píše:Když cítím cizí bolest, znamená to, že ji cítím Já a ne moje ego - to jsi tím myslela?


Ego pro mě není "já". Malé "já" vůbec umožnuje, aby existoval a byl vnímán svět - je tedy velmi důležité, ale je to ego, kdo způsobuje utrpení.

rosada píše:Když pomyslím: "hle cizí bolest" - je to myšlenka, výplod mysli - dá se z toho vydedukovat něco dál?


Začni u své bolesti. Je to výplod tvojí mysli, když tě něco bolí?

:)
Petra
 
Příspěvky: 1401
Registrován: čtv 15. zář 2011 8:22:09

Re: Ramana: Já a já

Nový příspěvekod Linda » úte 04. říj 2011 20:23:38

Petra píše:i iluze, mája je the Self. Ale nejdřive je nutné poznání čistého Já a teprve potom přijde poznání, že je to the Self, které je všechno i to, co se na začátku odmítalo jako iluze (to je nutný krok odmítat ze začátku iluzi)...

Ano. A zaznívá to tu moc málokdy: že vlny nejsou něco druhořadého, od čeho se musí odvrátit pozornost, aby se mohla vnímat voda. Že vlny oceánu jsou vodou. Že nejsou něčím od ní odděleným, co by ji zastíralo a muselo se odmítnout.

Co se týče Blaženosti, tak ji Ramana popsal jako neutrální stav míru a ne, jak si obvykle lidé blaženost představují.

Kdo hodně trpěl, může mít v sobě nenaplněnou potřebu prožívat opak utrpení, blaženost, která mu tak dlouho chyběla. Jediné Jsoucí Si ve Svých tvarech zkouší všechny podoby vnímání dvojnosti; prožívání jejích pólů Ho uspokojuje, po těch hrubých i ty jemné...

Až se v lidském tvaru potřeba prožívat blaženost nasytí, začne prosvítat tichost scelujícího, neutrálního míru, ve kterém nic nechybí a nic nepřebývá.
Uživatelský avatar
Linda
 
Příspěvky: 855
Registrován: pát 23. zář 2011 11:43:47

Další

Zpět na Srí Ramana Mahariši

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron