Dodala bych, že podle mých zkušeností velmi pomáhá zkoumat povahu současného prožívání. Vidět přímo (TEĎ), že "já", které je údajně v jeho středu, nelze najít,
Stačí se vrátit do tohoto okamžiku, právě tady a teď. Stačí toto. A nezapomeňte, že "navždy potom" je myšlenka. "Já" je myšlenka. "Já tu zůstanu navždy" je příběh. TOHLE je nadčasové, jen TEĎ. Nemá to žádný střed, žádné já. Neexistuje žádné před ani po TEĎ.
"Tolik slov, tolik učení, a všechna směřují k něčemu tak prostému a bezprostřednímu, co je tu vždy: PROSTĚ TOHLE! Tady a teď!"
Návštěvník píše:
Jakmile dospějete, změní se jedna věc, že začnete volit mír namísto nesmyslného drama.
Paradox píše:Něco mi říká, že probuzení znamená stát se TÍM, ale čím? Když nevím co TO je? Když kouknu do sebe, tak se vše mění a ani sebe sama nejde poznat nebo snad chytit.
Paradox píše:Něco mi říká, že probuzení znamená stát se TÍM, ale čím? Když nevím co TO je? Když kouknu do sebe, tak se vše mění a ani sebe sama nejde poznat nebo snad chytit.
Jeden příklad píše:CESTA POSVÁTNÉHO BUVOLA
Komentáře Mgr. Jiří Barouš
Cesta posvátného buvola (nebo také cesta posvátného býka) je tradiční zenový text. Jeho autorství je připisováno čínskému mistrovi jménem Kakuan Šien (Kuo-an Ši-jűan), který žil mezi léty 1100 – 1200 našeho letopočtu. Přesto předchozí verze měly nejdříve 5, potom 8 obrazů. Buvol představuje podstatu, princip existence. Text hovoří o hledání (a nalezení) cesty k ní.
Text je mimořádně cenný i pro současnost, neboť upřímnému hledači ukazuje, kde se v dané době nachází „na cestě“. Díky prožitku, zkušenosti, lze intuitivně proniknout do podstaty textu a „porozumět“ mu.
Paradox píše:
S paradoxem, že jsem ničím a vším zároveň bych i souhlasila, ale v ostatním co jsi napsala sama sobě odporuješ a to není paradox. Na jednu stranu podle tebe nejsem to, co se mění a na druhou stranu jsem vším?
Paradox píše:
Díky, je to hezký příběh o tom být kým jsem, než si hrát na něco, co nejsem. Ta cesta musí být, jak jinak by to člověk pochopil, že?
Návštěvník píše:Cesta buvola by si zasloužila samostatné vlákno.
Paradox píše:Jana píše:Paradox píše:
S paradoxem, že jsem ničím a vším zároveň bych i souhlasila, ale v ostatním co jsi napsala sama sobě odporuješ a to není paradox. Na jednu stranu podle tebe nejsem to, co se mění a na druhou stranu jsem vším?
Ano, přesně tak. Hlubokým sebepoznáním je tohle jasné, i když skrz mysl se to jeví jako nemyslitelné.
Proto skutečný svět je za myslí.
To, co se jeví skrz mysl jako tvary a jména, je v přímém uvědomění bez projekce mysli vědomou existencí, Bytím.
Celá ta vědomá existence, bez připoutanosti k mysli, má stejný šmak, jako Tvá vlastní existence. Není tady žádný rozdíl.
Tvé "jsem" je stejnou láskou, jako jakékoliv jiné "jsem", Tvé já není od ničeho odděleno, proto mu říkají pravé Já.
Při zachycení v iluzi ega je těžké poznávat, že naše existence je skutečně ničím nepodmíněnou Láskou. K probuzení je proto někdy nezbytná Milost, kterou je možné přijímat od kteréhokoliv Probuzeného. Je to zcela zdarma, jinak to nefunguje. Ničím nepodmíněná láska se nedá koupit a ani prodávat. Ostatně ten dluh mnohonásobně splatíš tím, že pak další bytosti mohou přijímat milost od Tebe.
Jo, takže až mi někdo šáhne na dítě a ublíží mu, tak ho s láskou přizabiju, asi tak nějak to myslíš? To, že nejsem od ničeho oddělená, pro mě rozhodně neznamená, že budu jako blbeček bez vlastní vůle láskovat....Nezlob se na mě Jani, ale něco mi říká, že vše a nic není o tom být láskou, ale být....a vykašlat se na přívlastky.
Jana píše:
Když naše akce vycházejí z ega, jsou ovlivněny našimi osobními tužbami, preferencemi a přáními. Ale když se identifikujeme s hlubším stavem uvědomění, kde “nejsem ničím” a “jsem vším”, naše akce vycházejí z moudrosti a lásky.
V tomto stavu se stáváme nástrojem univerzální vůle. Naše akce nejsou ovlivněny osobními tužbami, ale jsou v souladu s celkem. To neznamená pasivitu, ale aktivní účast na světě z místa hlubšího porozumění a soucitu. Tím pádem se na projevené úrovni děje to, co je třeba, i když na hlubší úrovni se ve své podstatě nic neděje, protože je tady rozpoznání prázdnoty jevů a forem.
dodo píše:Jana píše:
Když naše akce vycházejí z ega, jsou ovlivněny našimi osobními tužbami, preferencemi a přáními. Ale když se identifikujeme s hlubším stavem uvědomění, kde “nejsem ničím” a “jsem vším”, naše akce vycházejí z moudrosti a lásky.
V tomto stavu se stáváme nástrojem univerzální vůle. Naše akce nejsou ovlivněny osobními tužbami, ale jsou v souladu s celkem. To neznamená pasivitu, ale aktivní účast na světě z místa hlubšího porozumění a soucitu. Tím pádem se na projevené úrovni děje to, co je třeba, i když na hlubší úrovni se ve své podstatě nic neděje, protože je tady rozpoznání prázdnoty jevů a forem.
Ďakujem, bezchybne vyjadrené.
Jana píše:
Když naše akce vycházejí z ega, jsou ovlivněny našimi osobními tužbami, preferencemi a přáními. Ale když se identifikujeme s hlubším stavem uvědomění, kde “nejsem ničím” a “jsem vším”, naše akce vycházejí z moudrosti a lásky.
Pedriito píše:dodo píše:Jana píše:
Když naše akce vycházejí z ega, jsou ovlivněny našimi osobními tužbami, preferencemi a přáními. Ale když se identifikujeme s hlubším stavem uvědomění, kde “nejsem ničím” a “jsem vším”, naše akce vycházejí z moudrosti a lásky.
V tomto stavu se stáváme nástrojem univerzální vůle. Naše akce nejsou ovlivněny osobními tužbami, ale jsou v souladu s celkem. To neznamená pasivitu, ale aktivní účast na světě z místa hlubšího porozumění a soucitu. Tím pádem se na projevené úrovni děje to, co je třeba, i když na hlubší úrovni se ve své podstatě nic neděje, protože je tady rozpoznání prázdnoty jevů a forem.
Ďakujem, bezchybne vyjadrené.
A co jít napřed ke kořeni, jak to legendární ego vzniká? A z čeho a proč... To není jen o tom že ho Tvůrce dovolil, ale jak by jsi bez něj chtěl poznat pravdu? To je, co je odmítáno, ego je iluze a hotovo. Je to směšné, neb díky němu se od něj můžeš osvobodit. O tom je celé duchovno, bez něj by nebylo. Ne, nestavím mu sochu, jen vám říkám, co si neuvědomujete. A nejste ho prostí, jen si to namlouváte. Otázka je, zda se opravdu sebe dokážete vzdát, či o tom jen přetékáte vyčteninami.
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 64 návštevníků