Mě to zaujalo už před válkou na začátku korony,
proč informace o škodlivosti očkování, chrlí právě pro ruská média.
Pak se tedy chvíi smažili propagovat vakcínu sputnik, jako jedinou správnou očkovací látku, ale to už se nechytlo. Asi sami nedohlédli, jakou to má sílu a jak mo si to pak žije svým životem
4 roky starý článek o tom, jak tato média fungují a co je cílem.
Jejich cílem není, vnuti nám nějakou konkrétní myšlenku, ale rozložit náš úsudek, naši spolešnost, naše hodnoty.
Nastolit pocit: "Niče mu se nedá věřit" a jak je vidět, to se jin daří.
,,Situace ohledně fake news? Nikdo nemiluje posly špatných zpráv. Bohužel to, o čem píšu, je jen špičkou ledovce. Pod hladinou našeho rozlišení se ukrývá mohutný masiv operací, zaměřený na likvidaci našich kognitivních schopností a schopností institucionální obrany proti ruskému pronikání do našich institucí."
,,Cíl těchto operací je zlikvidovat demokracii, donutit voliče k volbě proruských stran či politiků, obsadit kontrolní silové body státu a ušetřit náklady nejen za armádu, ale i za tyto operace. Často jde o práci místních sympatizantů nebo lidí v exekuci, kteří to dělají jen za právní poradu, přímluvu u exekutora nebo dobré slovo a lidský přístup. Impakt je nedozírný."
,,Rozeznat pravdu je pro neprofesionála ve změti informací takřka nemožné. Proto potřebujeme profesionální novináře. Ti jsou dnes ale napadáni, špiněni, osočováni a v Rusku i vražděni. Prostě překážejí v plánu."
,,Armádní elity a analytikové už vědí, že se o válku jedná a že je mimořádně účinná. Problémem zůstává, že je téměř nemožné dovést k tomuto prokázanému zjištění obyčejné lidi."
,,Pro ně je válka spojena se střelbou a vojáky. Už nepotřebujete kupovat vojákům boty a střelivo, potřebujete platit programátory sociálních sítí, hackery a trolly."
,,Jestliže se neučíme cizí jazyky, nejsme schopni porozumět správně psanému textu, nevíme, jak rozeznat zpravodajství od internetového bulváru, neučíme se ve školách o studené válce, naše děti až na výjimky necestují a, nemůžeme se divit, že je tak lehké si s námi pohrávat."
,,Nejde primárně o šíření lží, ale o šíření hodnot, o nichž si myslíme, že tvoří pravdivý výklad světa. V tom jsou Rusové napřed. Jejich narativ zní: nikomu nevěř, pravda neexistuje, každý má tu svou. Neangažuj se, nedělej nic, nemá to cenu. Jsi slabý a zmatený, narušitelé tvých hodnot a pravd přicházejí ze Západu, potřebuješ jistoty a ochránce. Máš strach, vetřelci divokých mravů usilují o tvou půdu, nepotřebuješ svobodu, potřebuješ ochránit."
,,Ruská kampaň v Česku není organizována a řízena vertikálně, podobá se mnohem víc způsobu, kterým jsou například řízeny čínské triády, jde o malé horizontálně organizované buňky několika lidí. Větší část českých dobrovolníků, kteří Rusům a šíření jejich narativů slouží, o tom vůbec neví."
,,Nízká kvalita ekonomických statistik, ve kterých pro samé HDP nevidíte, že je u nás milion lidí v exekuci. Exekuce z vás udělá občana druhé kategorie. Exekutoři mají často chování řeznických psů, snaží se vás šikanovat, zastrašit. Zbaví vás základního práva nakládat se svým majetkem a penězi. Vaše peníze už má někdo jiný a vy jen do smrti přežíváte. Už nejste člověk, jste míň než to, jste bezprávná nula. "
,,Tenhle pocit totálního vyloučení ze společnosti lidí, který často končí rozpadem vztahů, ztrátou práce či bydlení a ztrátou vědomí vlastní lidské hodnoty, vytváří odhodlání žít mimo morálku, systém a společenství lidí. Pak přijde skupina lidí, která vám naslouchá, podkuřuje vám, občas vypomůže radou, půjčí trochu peněz a jen za to, že pro ně máte vůbec nějakou hodnotu, byste udělali cokoli. Takhle to funguje."
,,Tohle porušení vědomí rovnováhy má své důsledky v citové vazbě, kterou lidé pociťují k vlastním státům a vládám. To je situace před výbuchem. Loajalita a důvěra ve stát je klíč, a ten klíč je v celém světě ohrožen, narušen nebo ztracen. I když čísla hovoří o tom, jak se máme dobře, pocit spravedlnosti a smysluplnosti nevzniká a vytváří se podhoubí pro revoltu."
,,Bezpečnostní hodnotu pravdivých informací bohužel chápou jen novináři, vojáci a humanitní vzdělanci. Obyčejný konzument médií netuší, k čemu je taková věc dobrá. Jenže obyčejný konzument představuje volební většinu. Dokud si tohle paradigma neuvědomíme, nebudeme schopni tuhle špinavou válku vyhrát."
---
Odkaz:
https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/de ... 050600_ogo