Návštěvník píše:Duše je nesmrtelná (věčná). Proto tedy musí býti mimo čas (nad časem). Časem totiž všechno vzchází a zaniká. Chápu, že tyto duše se dělí na šťastné a nešťastné, podle toho, jaké jsou (jak využijí vstup do času). Nechápu ale, jak může býti stav duše nad časem ovlivněn událostí, která se stala v čase.
Zdeněk píše:Ty Jano, neříkám, že člověk občas nepotřebuje odhlenit, ale už to přeháníš.
Podívej se, jak to tu vypadá.
Jana píše:Zdeněk píše:Ty Jano, neříkám, že člověk občas nepotřebuje odhlenit, ale už to přeháníš.
Podívej se, jak to tu vypadá.
To, jak se Ti jeví, že to vypadá, záleží na stavu Tvé mysli.
Zdeněk píše:Tvé počínání.Jana píše:Co se Ti jeví jako fascinace?
Zdeněk píše:Buď poslušna přikázání sv. Pavla.Jana píše:A co je podle Tebe dobrý duchovní stav mysli?
Návštěvník píše:Jana píše:Co se Ti jeví jako fascinace?Zdeněk píše:Tvé počínání.Jana píše:Možná tady je i fascinace Boží přítomností.
Něčím fascinována je mysl. Takové reakce osobní mysli jsou celkem běžné.
Jana píše:Zdeněk píše:Tvé počínání.Jana píše:Co se Ti jeví jako fascinace?
Může se Ti to tak jevit. Možná tady je i fascinace Boží přítomností. Boží láska je tím, co prozařuje celou existenci, tudíž osobní mysl v ní není ničím, co by se nějak hnulo.Zdeněk píše:Buď poslušna přikázání sv. Pavla.Jana píše:A co je podle Tebe dobrý duchovní stav mysli?
Zkusme tohle prozkoumat.
Tvůj dobrý duchovní stav mysli je představa Jany, která bude poslušná tomu, co si představuješ pod přikázáním Pavla, hlásající Krista ukřižovaného?
Tedy rád bys aby se pokorně nechala přitlouct na kříž. Nebo jak by sis tohle představoval?
Maharadž považuje za dobrý duchovní stav mysli, mrtvou mysl, můžeš si ponechat tělo a zemřít jenom v mysli.
Ke Tvému dobrému duchovnímu stavu potřebuješ vidět, jak umírají ti druzí, nebo by Ti stačilo nechat zemřít představu své osoby ve své vlastní mysli?
Avšak slovy Maharadže z onoho odkazu pravím Janě doslova: Nic takového jako vidění skutečného neexistuje. Ale mysl prahne po formulacích a definicích a je vždy připravena sevřít skutečnost do nějaké slovní formy. Džňánin nemůže být poznán, protože není koho poznat.Jana ve snaze sytit svou mysl píše:Je ve mně radost z popisování toho. Je ve mně radost, když se objevuje nový a výstižnější popis toho.
Možná proto tyhle stránky. A nejspíš proto i tenhle hovor s Tebou, protože jakmile se objeví poznání, že to je skutečně věčné, všudypřítomné a nedotknutelné, tak to popíšeš. Věnuješ tomu ten nejkrásnější popis, jaký je vůbec možný, protože tohle je něčeho takového hodno.
Nic takového jako vidění skutečného neexistuje. Ale mysl prahne po formulacích a definicích a je vždy připravena sevřít skutečnost do nějaké slovní formy. Džňánin nemůže být poznán, protože není koho poznat.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:Co se Ti jeví jako fascinace?Zdeněk píše:Tvé počínání.Jana píše:Možná tady je i fascinace Boží přítomností.
Něčím fascinována je mysl. Takové reakce osobní mysli jsou celkem běžné.
Netuším, jestli zrovna fascinace je nejvhodnější slovo...
Jana píše:
Díky
BZ.cz: slovník cizích slov - on-line hledání
Výsledky hledání výrazu fascinace
cizí slovo odpovídající význam vlastnosti detail
fascinace >> okouzlení, omámení
jo, to je ono
A jsi si vědoma, že pouze a jenom cituji Maharadže?Jana píše:Nic takového jako vidění skutečného neexistuje. Ale mysl prahne po formulacích a definicích a je vždy připravena sevřít skutečnost do nějaké slovní formy. Džňánin nemůže být poznán, protože není koho poznat.
Dobrá, Zdenku, dívám se teď z té stejné úrovně vědomí, z jaké se díváš na realitu ty a musím konstatovat, že jsi hlupák.
Maharadž pochopitelně nemá na mysli smyslové ani mentální vidění, to je zřejmé, pokud by sis ten jeho text ovšem přečetla. Z toho je vidět (a nemyslím očima), že máš oči, abys neviděla, a uši, abys neslyšela.Jana píše:Nikde nikdy nepíšu o tom, že můžeš skutečnost vidět, naopak, píšu, že smyslové a mentální poznávání nikdy neumožňuje poznávat celistvost Bytí.
Jana píše:fascinace >> okouzlení, omámení
jo, to je ono
"Ulpívání mysli začne postupně přecházet v pozorování.
Pozorování čistým Vědomím znamená, že tu není žádné zaujetí."
Balsekar
Návštěvník píše:Jana píše:fascinace >> okouzlení, omámení
jo, to je ono
Omámenost myslí a jejími pozitivními obsahy je pravý opak neosobního pozorování.
Jak k němu dojít? Všímavostí k ulpívání na tom, co člověk považuje za pozitivní. A upouštěním od sebeztotožnění s osobním já, které tu svou fascinovanost a omámenost miluje.
"Ulpívání mysli začne postupně přecházet v pozorování.
Pozorování čistým Vědomím znamená, že tu není žádné zaujetí."
Balsekar
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:fascinace >> okouzlení, omámení
jo, to je ono
Omámenost myslí a jejími pozitivními obsahy je pravý opak neosobního pozorování.
Jak k němu dojít? Všímavostí k ulpívání na tom, co člověk považuje za pozitivní. A upouštěním od sebeztotožnění s osobním já, které tu svou fascinovanost a omámenost miluje.
"Ulpívání mysli začne postupně přecházet v pozorování.
Pozorování čistým Vědomím znamená, že tu není žádné zaujetí."
Balsekar
Hledáš za tím něco, co tam není.
Uživatelé procházející toto fórum: Bing [Bot] a 87 návštevníků