Pedriito píše:Zlenivěl jsi na to, či snad pochopil že Jana je in, a my všichni Out? Jak to vidíš teď ty Miroslave?
Já jsem nezlenivěl ale jaksi nenacházím záchytný bod od něhož by se odvinula možnost něco sdělit.
Jana určitě není "in ".
Ty a Petr jste se zadrhli na tom, co tu furt popisujete a Petr nevybíravě hájí a překrucuje jiné pohledy.
Zdeněk je otevřenější hledání a nacházení, protože vychází z praxe, zkušenosti a ne jen z toho, co mu připadá logické nebo paradoxní.
Prostě vám splývá [induvidualita - Átman - Nadjá (jak to nazýva Brunton)] s egem. A tak se nemůžete dostat dál. Jaksi vám v tom rozum brání, že by mohlo být něco, co by nebylo egem. Opak je pravdou.
Tudle jsem četl v Ramanovi - to co popisuje moji a nejen moji zkušenost - "když zmizí ego, překvapivě je tu stále něco, co myslí, uvědomuje si, cítí atd."
Tak nějak to napsal.
Buddha učil tři na sebe navazující praxe (metodu) a nepopisoval žádný výklad světa, aby mnichové nesešli od praxe do planého teoretizování a předvádění se, kdo je chytřejší a podobně, jak to dnes můžeme mezi duchovňáky pozorovat.
"Kdysi Vznešený meškal v Kósambí v háji simpsapovém. Vznešný vzav do ruky jen
několik listů simpsapových, pravil mnichům: ,,Mnichové, co myslíte, čeho je více,
těchto několik simpsapových listů, které jsem vzal do ruky, či je více těch, které jsou
tam nahoře v simpsapovém háji?“
,,Pane, těch několik simpsapových listů, které Vznešený vzal do ruky, jest málo,
ale mnohem více je listů, kolik jich je tam nahoře v simpsapovém háji.“
,,Mnichové, zrovna tak je mnohem více toho, co jsem poznal, co však jsem vám
nezvěstoval, ale jen málo toho, co jsem vám zvěstoval.
A proč jsem vám to, mnichové nezvěstoval? Mnichové, proto, že to nepřináší zisk, nevede k čistému životu,
k odvrácení od života, k odstranění vášní, k zničení utrpení, ke klidu, k poznání,
k osvícení, k nibbánu."