Pedro píše:Prosím tebe, Patandžali by si tě dal k obědu...
Má to jako já, taky všechny, co miluju, sežeru láskou a zbyde z nich jen to, o čem tady pořád mluví Veil.
Pedro píše:Prosím tebe, Patandžali by si tě dal k obědu...
Pedro píše:I Tat je jen slovo. Ono stačí nechat ta slova ležet.
A je tu jen bezejmenné. Nikoliv však bez kvalit.
Ty kvality vznikaj jako interakce mezi pozorností a duchem,
Proto je fuk o jakou jde cestu, je kvalita zrodu a je kvalita skonu,
a tisíce mezi... ....
Vostálník píše:což ovšem nejde popsat a pokud jsou pokusy o popis, zase se různí.
No jde jen o to, že to věčné a neměnné se prostě může věčně a neměnně hýbat
a stále to zůstává tím, čím to je,
věčným a neměnným...
Přijde mně vcelku zbytečný psát o duši,
když je zde něco co je Univerzální Vědomí které to vše vytváří...
Ty názory se pochopitelně liší jak díky připoutanostem, které ovlivnují sebepoznání,
tak i metodou která k tomu byla použita,
tak třeba se učí uvnitřnování, což jako má být cesta zpět k sobě,
což mně přijde hodně zmatený,
protože dochází k odklonění od pozorování světa (který se pak považuje nablble za iluzi, což pitomci chápou doslova)
místo toho, aby byl svět prostě přijat do vědomí přijmutím a tak se stal rovnou tím čím je,
tak se nablble potlačuje...
Což pak samozřejmě vytváří všelijaký ty atmany, duše apd.
Jana píše:Vostálník píše:A to, co učí největší Mistři, je vypnutí vysílání. Učí ticho.
No to se ještě načekáme, než tě to vypne....
Můžeme si to ukázat v praxi, Péťo.
Návštěvník píše:Aneb, jaký si to uděláš, takový to máš. Jestli s tím nejde nic udělat, tak jedinou možností je se s tím smířit.
Jana píše:Pedro píše:I Tat je jen slovo. Ono stačí nechat ta slova ležet.
A je tu jen bezejmenné. Nikoliv však bez kvalit.
Ty kvality vznikaj jako interakce mezi pozorností a duchem,
Proto je fuk o jakou jde cestu, je kvalita zrodu a je kvalita skonu,
a tisíce mezi... ....
Stvořitelkou rozmanitých kvalit je mysl. Jinak z pohledu Moudrosti žádná skutečná kvalita neexistuje. A z pohledu Lásky to, co je, má kvalitu samo sebou nejvyšší. Je to prostě Boží.
Proto také říká Maharaj Nisargadatta: "Když zkoumám, jakou kvalitu to má, tak mou zkušeností je, že všechno je blahem."
Pedro píše:Jana píše:Pedro píše:I Tat je jen slovo. Ono stačí nechat ta slova ležet.
A je tu jen bezejmenné. Nikoliv však bez kvalit.
Ty kvality vznikaj jako interakce mezi pozorností a duchem,
Proto je fuk o jakou jde cestu, je kvalita zrodu a je kvalita skonu,
a tisíce mezi... ....
Stvořitelkou rozmanitých kvalit je mysl. Jinak z pohledu Moudrosti žádná skutečná kvalita neexistuje. A z pohledu Lásky to, co je, má kvalitu samo sebou nejvyšší. Je to prostě Boží.
Proto také říká Maharaj Nisargadatta: "Když zkoumám, jakou kvalitu to má, tak mou zkušeností je, že všechno je blahem."
A stvořitelkou mysli je kdo?
Vopičák píše:Jana píše:Vostálník píše:
No to se ještě načekáme, než tě to vypne....
Můžeme si to ukázat v praxi, Péťo.
A následuje asi 20 řádků v textu - u je úkázka ticha v praxi.
---
Byl tu problém rozeznat sarkasmus.
Tak pro zjednodušení, co napíše Vopičák je výron sarkasmu, který se HD. nepodařilo zkrotit. Nebo se jí zrovna nechtělo.
Pedro píše:Myslíš že Patandžali říkal, že mysl neexistuje?
Mimo mysl neexistuje žádný stvořitel.
Pedro píše:Mimo mysl neexistuje žádný stvořitel.
Opravdu? A kde ses tu vzala?
Ty nemáš mysl. A čím přemýšlíš, sat.čit.anandou??
Jana píše:Pedro píše:Myslíš že Patandžali říkal, že mysl neexistuje?
Patandžali učí 8 stupňů jógy, vpodstatě jde o prohlédnutí mysli.
Sedmým stupněm je DHJÁNA, meditace. Ten navozuje totální očištění těla i mysli.
Osmým stupněm je SAMÁDHI. Splynutí, kdy člověk splyne s univerzem, s Bohem, životem. A tady už se o mysli jako takové neuvažuje, protože tady je mysl zcela prázdná.
A i když je mysl zcela prázdná, tak o tom z pohledu osoby Patandžali mluví, a nevychází z Ticha, stejně jako třeba Mooji a další, kteří o tomhle Tichu hovoří.
Pedro píše:Já vím, co učí Patandžali, mě to učit nemusíš :-))
Jana píše:Pedro píše:Mimo mysl neexistuje žádný stvořitel.
Opravdu? A kde ses tu vzala?
Ty nemáš mysl. A čím přemýšlíš, sat.čit.anandou??
Dříve, než Abraham, já jsem.
On asi, jak je, kdo postavený. Můj oblíbená P.Pavlík, těm základním dvou metodám říkal vnor a vhled. A že jsou 2 typy lidí, kterým jde to , či to druhé. On se řadil k těm, co jim jde vhled, tzn nadhled. Prostě pozuruješ a vidíš to ze stále větší a větší perspektivy. Svou osobu tam řadím taky
Proto těm, kdo se stále někam noří a unvnitřňují se, taky moc nerozumím. Ale oni zase dovedou být urputní. On ty dva tyly přirovnával i k zvířítkům. Vhled (nadhled) mívají králíčci. Popoběhnou tu a tamhle a pořád tak nějak vidí, jak to je. A ti vnoroví jsou ovečky, jsou dobří v následování v bhakti a nebo berani,co jdou svou cestou. Ovečky i berani maji pohled zůžený, nevidí nic než jen svou cestu.
Králíčkům zase často chybí takový ten tah na branku.
Je to je jen schámaticky, v každém je to nějak mixnuté.
On tvrdil, že k probuzení je zapotřebí být v jednom opravdu dobrý a pak aspoň malinko zvládnout to druhé.
Jak když máš 2 křídla. S jedním, byť mistrným to prostě neletí. Je zapotřebí tím druhým aspoň nějak mávnout.
Mimo mysl neexistuje žádný stvořitel.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 98 návštevníků