Pedro píše:Jano, ty jsi umanutá na tu mysl, že se odděluje od srdce.
V srdci se mysl rodí, jde do hlavy a smyslovými vjemy do světa a cesta k Pravdě je obrácená, protože v srdci mysl mizí a není tady ničím.
Ukaž mi tedy, kde ta mysl je.
V srdci není mysl vůbec, její sídlo, pokud ji budeš hledat, je v hlavě.
Ukaž mi kde je v pravdě tělo. Kde je idea... kde jsou Probuzení a kde je svět? To vše je Srdce.
V srdci je tohle všechno stejná sat-čit-ánanda, Bytí.
Odděluje jen myšlenka.
Ano
Mysl je srdce v závoji myšlenky.
Tohle, co říkáš, je mimo mou možnost to takhle poznávat.
Skutečnost je srdce bez závoje mysli.
Mysl je to, čemu se říká Mája, sen, iluze.
Akorát že srdce otevřít nepotřebuje, proč by to pro pána Krista dělalo?
Srdce dokořán bez závoje mysli otevřít nepotřebuje. To je jasné. Ale iluze oddělenosti srdce zavírá docela nepochybně. Lásky by ses pak nedořezal. Může se to stát, že sen mysli stáhne vědomí do takové míry, že starosti o budoucnost, pocit, že je kde co špatně, křivdy a viny minulosti stáhnou srdce obručemi až do úplné bezcitnosti. Pak jako by měl člověk srdce z kamene.
Není na myšlence, jež na něm tancuje závislé.
Říkáš tím, že Srdce je na mysli nezávislé, že je stále stejně Boží, ničím nedotčené? Tak to ano.
Umožňuje to... Leda jako idea, koncept o srdci. Mysl otevřít potřebuje i nepotřebuje, má tyhle dvě možnosti, a prostor pro pozornost mezi nimi.
Pedrito, tohle čtu už potřetí a nějak tomu, co tím říkáš, nerozumím. Mysl je sen. Není v něm potřeba být snem.
To její otevření znamená čisté vědomí, tu tvou Sat-Čit-Anandu.
Výstižnější je zmizení mysli, prohlédnutí snu, pak je srdce otevřené dokořán, bez závoje mysli.
Neotevření znamená toulání se ve snových světech.
Připoutanost k mysli uzavírá srdce. To ano.
Ale paradoxně jen a pouze díky tomu, je možný to prohlédnutí.
A tohle také nechápu, jak to myslíš.
Jano, ten Džibrán to v závěru napsal nějak takhle,
Jednou budete žehnat temnotě, jako by jste žehnali světlu...
Ó Pedrito, já jí žehnám a miluju stejně jako světlo.
Jenže ona v tom světle jaksi není.