miroslav píše:"Vše je iluze"
Co z tohoto prohlášení plyne? Že nic jiného než iluze neexistuje.
Jana píše:miroslav píše:"Vše je iluze"
Co z tohoto prohlášení plyne? Že nic jiného než iluze neexistuje.
Iluze je veškerá projekce mysli, která se jeví jako oddělená realita ve formě tvaru a jména.
Skutečnost je to, co se nemění, to, co zůstává, když iluze zmizí.
Můžeš tomu říkat Boží království, Bytí, Nirvána, jediné pravé Já, Láska...
miroslav píše:Jana píše:miroslav píše:"Vše je iluze"
Co z tohoto prohlášení plyne? Že nic jiného než iluze neexistuje.
Iluze je veškerá projekce mysli, která se jeví jako oddělená realita ve formě tvaru a jména.
Skutečnost je to, co se nemění, to, co zůstává, když iluze zmizí.
Můžeš tomu říkat Boží království, Bytí, Nirvána, jediné pravé Já, Láska...
A to všechno, co píšeš, i ten, kdo to píše, i to co se ti jeví jako Skutečnost i to co zůstává atd. je iluze. Zkrátka: "Vše je iluze"
Když vše, tak vše.
Jana píše:
Sat-čit-ánanda je bez tvaru, bez formy, bez ohraničení časem a prostorem.
miroslav píše:Jana píše:
Sat-čit-ánanda je bez tvaru, bez formy, bez ohraničení časem a prostorem.
Vše je iluze, tedy i ta tvoje Sat-čit-ánanda, i to co se mění i to co se nemění. Vše je iluze.
A nemá to chybu
Rozdělování na to, co je skutečné a co je iluze je dobré cvičení pro začátečníky. Později zjistíš, že vše je iluze, ale bez toho počátečního cvičení a rozpoznávání různých kvalit iluze to nemůžeš správně vidět, proto se začíná, tak jak se začíná.
A když žákyně první třídy pořád dokola vysvětluje vysokoškolákům, co se v první třídě naučila a že oni to vidí špatně, protože paní učitelka říkala že..., tak to je takové trochu tragikomické
Jana píše:
Nejkrásnější je ta iluze pokročilosti Miroslava, který považuje skutečnost za iluzi a iluzi za skutečnost.
Návštěvník píše:Siddharaméšvar Maharadž: Ten, kdo je nezaujatý, odloučený od iluze, a tudíž iluzí nepostižený a neznečistěný, je vskutku mocný. Ten, kdo se zřekl iluze, se již dávno předtím vzdal také tužeb. Je zbaven jak utrpení, tak radostí. Uctívatel je ten, kdo slouží a oslavuje světce. Ten, kdo se cítí být poctěn možností sloužit světci a dosahuje pocitu naprostého uspokojení během této služby, je vskutku uctivý oddaný. Měli byste být odloučeni od iluze, vystřízlivěni (zbaveni iluze), a měli byste pochopit Brahman prostřednictvím rozlišování. Nezaujatost je opravdu ´Skutečnou esencí´.
miroslav píše:Návštěvník píše:Siddharaméšvar Maharadž: Ten, kdo je nezaujatý, odloučený od iluze, a tudíž iluzí nepostižený a neznečistěný, je vskutku mocný. Ten, kdo se zřekl iluze, se již dávno předtím vzdal také tužeb. Je zbaven jak utrpení, tak radostí. Uctívatel je ten, kdo slouží a oslavuje světce. Ten, kdo se cítí být poctěn možností sloužit světci a dosahuje pocitu naprostého uspokojení během této služby, je vskutku uctivý oddaný. Měli byste být odloučeni od iluze, vystřízlivěni (zbaveni iluze), a měli byste pochopit Brahman prostřednictvím rozlišování. Nezaujatost je opravdu ´Skutečnou esencí´.
Tohle někteří dělají, zejména vůdci sekt, že říkají, vzdejte se iluze a všech tužeb a buďte poctěni, že mi můžete sloužit. A pak pletou chudákům nevědomým podobně jako ty, gulášem z duchovních pojmů a vět probuzených. To tady ale moc nefunguje, jak sis už dávno mohla všimnout.
Už to jeho jméno je podezřelé
Návštěvník píše:
Šrí Siddharáméšvar Mahárádž (1888–1936) patří spolu s Ramanou Maharšim mezi nejvýznamnější učitele advaita védánty 20. století. I když měl v Indii mnoho žáků, na Západě zůstával do relativně nedávné doby neznámý a proslavili ho zde až jeho žáci – Šrí Randžit Mahárádž a Šrí Nisargadatta Mahárádž.
https://www.google.com/search?q=%C5%A0r ... e&ie=UTF-8
Třeba Buddha nenašel ani u jediného uspokojivou odpověď či vhodnou praxi.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 86 návštevníků