A ještě k Ramanovu výroku o skutečnosti světa, o kterém ses domníval, že potvrzuje pravdivost Tvé citace:
Podle Ramany má Brahman pět aspektů: Sat-čit-ánanda-náma-rúpa (bytí-vědomí-míruplná blaženost-jméno a forma). První tři aspekty (bytí, vědomí, míruplná blaženost) jsou považovány za skutečné a věčně osvětlující, zatímco jméno a tvar jsou považovány za neskutečné aspekty, protože se jen zdají, že existují a jsou závislé na tom, že je sat-čit-ánanda osvětluje1.
Takže tvrzením, že “svět není skutečný, Brahman je skutečný, svět je Brahman”, Ramana říká, že svět, jak ho vnímáme (jako jména a tvary), není skutečný v absolutním poznání Pravdy. Místo toho, skutečná realita je Brahman, který je bytí, vědomí a míruplná blaženost (sat-čit-ánanda). Svět pak není poznáván jako svět plný bojů, válek, utrpení a smrti, jak se jeví při ztotožnění s tělem, ale je poznáván tak, jak to popisují Probuzení:
Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Tazatel: Existují dva světy?
M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.
T: V čem se váš svět liší od mého?
M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.
Nebo například
Newman:
Ačkoli to, co je, nelze popsat, zdá se, že vyvstávají slova: ráj, dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska.
To, že svět Probuzených není, Miroslave, tím světem, který poznáváš Ty, není proto, že by Probuzení byli hlupáci, kteří o světě toho nevědí tolik, co Ty, a měli by být zavřeni do blázince.
Je to tím, Miroslave, že oni na rozdíl od Tebe poznávají nejvyšší Pravdu.