Jana píše:Zdeněk píše:1. Korintským 14
33 Jako ve všech obcích Božího lidu,
34 ženy nechť ve shromáždění mlčí. Nedovoluje se jim, aby mluvily; mají se podřizovat, jak to říká i Zákon.
35 Chtějí-li se o něčem poučit, ať se doma zeptají svých mužů; ženě se nesluší mluvit ve shromáždění.
Jana je demonstratio ad oculos důvodu tohoto přikázání.
Předpokládám, že úspěšně žiješ v celibátu, jsi gay, případně, že veškeré Tvé pokusy o heterosexuální vztah končí nezdarem.
Zdeněk píše:To je ovšem
argument ad hominem, diskuzní faul.
(Nehledě na to, že se v podstatě rouháš.)
Před několika lety, když jsem ti stejný argument mlčení žen v církvi předkládal, jsi odpověděla noblesně. Diskutovali jsme tehdy také o polaritě subjekt-objekt, odpověděla jsi popravdě, že tomu nerozumíš. Což je OK (hínajánští mniši jsou považováni za nejméně moudré, přesto mě svou vnitřní krásou předčili).
Tohle prostě není pokrok, Jano.
Tenhle Tebou citovaný výrok nepochází od Ježíše, ale od Petra, který Ježíše třikrát zradil.
I jeho myšlenky, když se jich někdo bezmyšlenkovitě drží, mohou zradit. Můžeš to vidět na ovoci církve, která ctí celibát, jak často se stává, že na místo bezpohlavní nevinnosti vystrčí růžky utajovaná perverznost.
Bezpohlavní agape se nezrodí potlačením jedné z polarit, ale naopak bezpodmínečným přijetím obou.
Pro transformaci tělesné energie v duchovní nemůžeš část sebe zapudit a uletět do nebeských výšin, protože Tě to strhne do pekla.
Jak už tady někdo někde psával: "Přijetím to zestejní." Pozornost pak přestane být strhávaná filtrem mysli, který ví, co je mužské a co je ženské a může se tak probudit poznání vědomého bezpohlavního Bytí, které nic neruší a vše může zůstat na svém místě.
Takhle se teprve rodí nevinnost.
22 Ježíš viděl malé děti, které pijí mléko. Řekl svým učedníkům: Ty děti, co pijí mléko, se podobají těm, kteří vcházejí do království. Řekli mu: Vejdeme, když jsme dětmi, do království? Ježíš jim řekl: Když z dvou uděláte jedno a vnitřní připodobníte vnějšímu a vnější vnitřnímu a to, co je nahoře, uděláte jako to, co je dole, a když to, co je mužské, a to, co je ženské, učiníte jedním jediným, aby mužskost nebyla mužskostí a ženskost ženskostí, když své oči budete mít na místě svých očí a ruce na místě rukou, nohy na místě nohou, obraz místo obrazu - pak vejdete do království.
(Mk 10,13-16; Ef 2,14-16)
Mnou citovaný výrok pochází od apoštola Pavla, tebou citovaný je z Tomášova evangelia, to jen na okraj (mimochodem, ani u sv. Petra jsi se neudržela argumentu ad hominem).
Jednota pro nedostatečně vědomou mysl znamená negaci dualit. Pak je na tom hůře, než kdyby Jednotu neznala, vědomí totiž nejsou znalosti. "Přijetím to zestejní" pak znamená rozumovou hloupost.
Jednota však nemusí být ve sporu s dualitou, ale může znamenat plnost opozit: muž nechť je plně mužem, žena nechť je skutečnou ženou.
Bůh obdařil muže rozumem, ženu láskou (symbolicky vyjádřeno, Adamovi bylo smutno). Protože však hřích je (rozumově) padlá láska, je dobré, aby muž vládnul (symbolicky vyjádřeno, Eva byla vzata z Adamova žebra), v duchovním smyslu určoval směr cesty. Odtud Pavlovo přikázání (podobně viz buddhizmus, islám). Svět není černobílý, výjimky se jistě najdou, ale jsou to jen výjimky.
Koneckonců, v tom samém listu ap. Pavel píše: "Kdybych měl dar proroctví, rozuměl všem tajemstvím a obsáhl všecko poznání, ano, kdybych měl tak velikou víru, že bych hory přenášel, ale lásku bych neměl, nic nejsem."
Duchovní pýcha (za obdržené dary např.) předchází pádu ("Viděl jsem, jak satan padá z nebe jako blesk." Lukáš 10:18).