miroslav píše:Návštěvník píše:"Vynakládáme tolik času abychom se udrželi býti zaneprázdnění, v dychtění po dalším zážitku, cvičení - cokoli, co nám zabrání pocítit prázdnotu přímo teď".
To je základ lidské (a i zvířecí) potřeby zábavy, rozptýlení.
Janu například nebaví zabývat se svojí psychosomatikou, to by mohlo přivodit poznání její prázdnoty, ale baví jí zabývat se - psát o tom, kým všichni ve skutečnosti jsou, nekonečnou blaženou láskou, tj. zábavou a hrou - podle jejích představ a těmi představami zahání svoji skutečnou prázdnotu - teď, teď a teď také.
Návštěvník píše:miroslav píše:Návštěvník píše:"Vynakládáme tolik času abychom se udrželi býti zaneprázdnění, v dychtění po dalším zážitku, ....
To je základ lidské (a i zvířecí) potřeby zábavy, rozptýlení.....
no já si teda nemyslím, že by zvířata trpěla frustrací z prázdnoty a to až tak, že by tu hrůzu z toho potřebovaly zaplácnout zábavou či rozptýlením
zvířata žijí intuitivně a jsou v souladu s přírodou, a tak když přijde čas odpočinku ať v aktivní či pasivní podobě, tak to dělají
protože lidi se odnaučili přirozeným způsobem vypnout ...že místo přirozeného způsobu vypnutí - relaxu, to zkoušejí navozovat umělými prostředky - , ... a to všechno z hrůzy ze ztráty to osobního bodu prožívání, kterému jsme se v dětství naučili - na rozdíl od zvířat
miroslav píše:Návštěvník píše: a to všechno z hrůzy ze ztráty to osobního bodu prožívání, kterému jsme se v dětství naučili
Tomuhle osobnímu bodu prožívání jsme se nenaučili dospíváním. Dospíváním jsme se naučili uvědomit si, že jsme jen jedním drobným jedincem a nikoliv všezahrnujícím egem (i když se k tomu někteří rádi vracejí a domnívají se, že zrovna to je cílem duchovní cesty).
Malé děti mají obzvláště strach z prázdnoty a proto, pokud zrovna nespí vyžadují stálou pozornost a zabavení (kromě jídla a přebalování). Pokud se jim nedostává, tak si ji vyžadují nejrůznějšími prostředky. Málo které mimino dovede být šťastné i když je ponecháno samo sobě. Asi jenom ta mimina, která v minulém životě prošla určitým duchovním vývojem a necítí už ty podvědomé strachy z nahromaděné negativní karmy.
To, co se od dětství naučíme je mimo jiné tyto strachy a potřeby pozornosti, zábavy, společnosti, sebepotvrzení atd. více či méně na snesitelnou míru ovládat nebo hlubším poznáním překonat - rozpustit.
Návštěvník píše:možná kdybys se pořádně soustředěně podíval do očí psa nebo malého dítěte, tak by se ti ten rozdíl objasnil
Návštěvník píše:Otázka: Mám často pocit všepronikající nespokojenosti, zejména když jsem sám a nemám co dělat. Je to nuda?
Tolle: To je dobrý způsob vyjádření. Všepronikající nespokojenost. Samozřejmě, existuje celý průmysl určený k tomu, aby vám pomohl necítit tuto nespokojenost, jinými slovy abyste se přestali nudit. Většina lidí udělá to, že poskytne své mysli nějaký podnět, což v této době není nic těžkého, je to dostupné všude. Mysl chce být stále stimulována, je pořád hladová po dalších věcech. Když lidé přijdou z práce, okamžitě se shánějí po dalších věcech. Uvaří večeři, sní ji, a mysl se shání: kde je další věc? Televize, telefonování, internet, emaily, SMS a mnoho dalšího? Není na tom nic špatného, je to fascinující, i já jsem začal nedávno posílat SMS (:-))
Ale je důležité, abyste si byli vědomi požadavku své mysli na potravu, na podněty, a že když je nedostane, dostaví se ona nespokojenost, necítíte se dobře.
Ale když neustále budete krmit svou mysl novými věcmi, nikdy nedosáhnete hlubších úrovní uvnitř sebe. Zůstanete na místě. Musíte se nějakým způsobem postavit čelem k té nespokojenosti a najít nějaký způsob, jak cítit živost. Protože o to jde – máte pocit, že necítíte život, a potřebujete nějaký stimul, abyste získali pocit, že jste naživu.
Je třeba přestat nepřetržitě krmit svou mysl – má toho dost na práci s věcmi, které jsou opravdu třeba dělat – a zůstat prostě sedět a dovolit nudě, aby se objevila, aniž byste před ní utíkali. Protože to je začátek toho, abyste se dostali o trochu hlouběji, ale nejprve ji musíte cítit. A když před ní neutečete, tak se můžete dostat za nudu, prostě najednou se dostanete skrze ni. To je ta překážka uvnitř vás, a když od ní neutečete, zůstanete s ní, náhle se dostanete hlouběji do sebe. Prospěšné může být, když prociťujete své vnitřní tělo.
Když tak sedíte a začne nuda, a začnete se rozhlížet kolem, jakou další věc byste mohli dělat, nebo o ní přemýšlet – přece tu musí být něco, co se dá dělat, nebo o tom přemýšlet, nebo ještě lépe dělat si starosti – když tak zůstanete a všimnete si toho a prostě vydržíte to nepohodlí, když mysl nedostává dost podnětů, potravy, není to tak špatné, chce to prostě vydržet, a pak začít cítit své vnitřní tělo, život ve svých rukou, pažích, chodidlech, nohou, a tím jste se již dostali přes práh nudy do něčeho hlubšího. A náhle se cítíte naživu, i bez mentálních stimulů. Ba dokonce více naživu, než byste se cítili přes mentální stimuly. Protože ty jsou vždycky jen na povrchu toho, kdo jste. Ale vy jste teď hlouběji. A pak dostanete schopnost sedět nebo ležet nebo stát a cítit se spokojeně s tím, co je tady a teď.
To je ostatně vše, co vůbec kdy je. Život, tady a teď. Budete se cítit spokojeni se sebou samými tady a teď. Cítit se doma tady a teď. Aniž byste se potřebovali uchylovat do nějaké říše mysli, která není tady a teď, jako třeba musím teď přemýšlet o tomhle, musím si zahrát videohru, musím se podívat na tenhle program, přečíst si časopis ... Všimněte si, jak mysl konzumuje, třeba když jste někde v čekárně, a tam jsou časopisy (dnes jsou mnohdy nahrazeny obrazovkou) jak lidé stále listují – dychtivé hledání něčeho dalšího, nic není dost zajímavé, co je tu dalšího? To je dysfunkce.
Ta schopnost být sami se sebou se bude prohlubovat, zakořeníte do přítomného okamžiku, sami do sebe, aniž byste potřebovali nějaké vnější podněty pro mysl, které vás mají učinit kompletními, naživu.
Ve skutečnosti pouze teď máte přístup k životu. Byl jeden slavný francouzský filosof, před pár sty lety, myslím Pascal, který řekl: „Všechny problémy lidského rodu lze odvodit od lidské neschopnosti sedět klidně a spokojeně v místnosti.“ Sedět klidně a spokojeně v místnosti znamená, že musíte být spojeni s tím, co je ve vás hlubší než mysl. Jinak nemůžete sedět klidně – nudili byste se. Můžete být klidni navenek, ale ne uvnitř.
Takže jděte dovnitř, použijte své tělo jako výchozí bod, abyste šli hlouběji, a odstranili napětí, které je usazeno v myslící mysli. Projdete nudou do bytí. A najednou máte radost z prostého bytí. To je ohromné probuzení – když máte radost z prostého faktu bytí – a z tohoto stavu žití, bytí, se můžete rozhlížet a hledat radost a uspokojení v tom, co vidíte a slyšíte, co vnímáte smysly. Malé věci kolem vás, jejich klidná přítomnost, květiny, stůl, záclony, cokoliv tu je, celá místnost, obloha z okna, klid. A to vše je příjemné, milé, a vy už nepotřebujete všechny ty náhražky ...
Samozřejmě, stále používáte například internet, ale už ne proto, že byste nemohli vydržet být se sebou samými. Realita většiny lidí je, že nemohou vystát sami sebe. Uvědomte si, co to znamená, jak je to dysfunkční: Nemůžete vystát sami sebe, a proto neustále běháte od jednoho k druhému a k dalšímu (:-)))
A když někdo nemůže vystát sám sebe, jaké vztahy může mít asi s ostatními? Když nemůžete snést sebe, chcete využívat ostatní k tomu, abyste se cítili trochu lépe, ale ono to nefunguje. Ta neschopnost být se sebou se promítá na ostatní, a nemůžete být ani s ostatními lidmi. Nejprve se snažíte je využít, a pak je nemůžete snést...
Takže musíte prolomit tu bariéru mysli, protože jinak strávíte zbytek života v neschopnosti sedět klidně a spokojeně v místnosti. A jak řekl ten francouzský filozof, z toho vyvstávají všechny problémy. Protože to znamená, že nejste spojeni s bytím. Nejste spojeni s tím, co je hlubší než myslí vytvořená osobnost, ten, kdo myslí.
Přijďte domů, sami k sobě, tak, abyste si mohli užívat svou vlastní společnost. A pak si budete užívat i společnosti jiných lidí, a ne je využívat jako náhražky. Užijte si sami sebe – můžete mít radost sami ze sebe, ze svého bytí. Jinak vás nikdy nic neuspokojí, protože nejste spokojeni sami se sebou, a své nespokojené já se nesete s sebou, kamkoli jdete. Do jakéhokoli vztahu, či na jakékoli místo.
http://dotekticha.blogspot.com/
Návštěvník píše:Návštěvník píše:možná kdybys se pořádně soustředěně podíval do očí psa nebo malého dítěte, tak by se ti ten rozdíl objasnil
Jak které mimino, že jo.......jedno mimino se okamžitě po narození dívá se zájmem na svět kolem sebe, a druhé mimino , co je na světě stejně dlouho jako to první (5 - 10 minut), tak ho ještě okolní svět vůbec nezajímá...
miroslav píše:Ten osobní středobod je s bytostí stále, dokonce i v posmrtném stavu i v děloze - jen není ještě diferencován tak, aby si dítě uvědomilo i ostatní bytosti jako bytosti a sebe jen jako jednu z bytostí, tedy že není jen ono samo a svět. Tedy aby se uvědomění středobodu vnímání reálně omezilo. U absolutních autistů například k tomu uvědomění nemusí dojít ani v dospělosti. Proto nejsou schopni vztahu k jiné bytosti, protože vnímají jen sebe jako bytost a ostatní tvorové jsou jen objekty - podobně jako to vnímá mimino.
Ohledně prenatálního prožívání středobodu osobnosti píše například Stanislav Grof ve své knize Dobrodružství sebeobjevování, na základě popisů z regresních analýz, které korelují se skutečnými události, které se s rodičkou děly a s tím jak probíhal porod.
Samozřejmě to, co samo nevnímá, nepotřebuje ani zábavu nebo rozptýlení - například kameny, voda a pravděpodobně ani bakterie.
miroslav píše:Návštěvník píše:konečně to je vidět i na dětech co byli vychovány zvířaty - žádný středobod osobnostního vnímání u nich nenastal ...
...se nediferencoval, podobně jako u zvířat. Převládají instinkty a kolektivní duše. I když intelekt tyto děti potenciálně mají, nerozvinul se tak, aby mohlo dojít k objektivizaci sama sebe - teprve když se rozvine, ten středobod a projde individuací, nastane možnost zapomenout sebe.
Napřed si na sebe musíme "vzpomenout" (uvědomit se), abychom mohli na sebe zapomenout. není možno zapomenout něco, o čem ještě ani nevím. Ten středobod, kterým bytosti normálně přirozeně instinktivně, samozřejmě, u nižších forem zcela neuvědoměle žijí. ...
miroslav píše:Lidský intelekt není něco, co by se příčilo poznání. Naopak. Je to další evoluční fáze na cestě TVORBY k sebepoznání.
miroslav píše:Cílem evoluce, TVORBY není pohodové relaxované prožívání pokud nemáme zrovna hlad, nežere nám něco mláďata nebo přímo nás. Cílem je Poznání, Osvobození.
miroslav píše:Návštěvník píše:Chuang-Po
Zapomeňte na sebe. Pak se budete přirozeně shodovat se světem absolutna a dosáhnete dokonalé svobody. To je podstatné."[/b][/color]
Tedy ne s omezeným a nevědomým světem zvířat či novorozenců...
Návštěvník píše:a tohoto procesu hledání osvobození se účastní lidská forma existence (možná Polina bude vědět, jestli i nějaká mimozemská forma), páč zvířata a spol. jaksi nepřebírají na sebe žádnou falešnou totožnost, tak se nemají od čeho odtotožňovat
Návštěvník píše:Určitě nějaká mimozemská forma právě nyní hledá osvobození.
A nějaké mimozemské formy už jistě osvobození našli a jsou na různém stupni toho svého osvobození a cestě do nebe.
A zrovna tak jsou jistě i mimozemské formy, co osvobození nehledají, nebo se touto otázkou vůbec nezabývají a nebo jsou na přímé cestě do pekla.
O některých mz. formách se dokonce tvrdí, že jsou jakýsi roj, telepaticky propojený, tudíž nic soukromého, žádné jáčko, Jáčko tu mají jen ti na vedoucích postech, jako třeba včelí královny...
.....
Návštěvník píše:Ale mám takový dojem, že se tu ubíráte špatným směrem, když usilujete o zničení já....naopak, toto jáčko, toho člověčí jáství, by se mělo s láskou opečovávat, kultivovat, léčit, vzdělávat.....
Zdeněk píše:Návštěvník píše:Otázka: Mám často pocit všepronikající nespokojenosti, zejména když jsem sám a nemám co dělat. Je to nuda?
Tolle: To je dobrý způsob vyjádření. Všepronikající nespokojenost. Samozřejmě, existuje celý průmysl určený k tomu, aby vám pomohl necítit tuto nespokojenost, jinými slovy abyste se přestali nudit. Většina lidí udělá to, že poskytne své mysli nějaký podnět, což v této době není nic těžkého, je to dostupné všude. Mysl chce být stále stimulována, je pořád hladová po dalších věcech. Když lidé přijdou z práce, okamžitě se shánějí po dalších věcech. Uvaří večeři, sní ji, a mysl se shání: kde je další věc? Televize, telefonování, internet, emaily, SMS a mnoho dalšího? Není na tom nic špatného, je to fascinující, i já jsem začal nedávno posílat SMS (:-))
Ale je důležité, abyste si byli vědomi požadavku své mysli na potravu, na podněty, a že když je nedostane, dostaví se ona nespokojenost, necítíte se dobře.
Ale když neustále budete krmit svou mysl novými věcmi, nikdy nedosáhnete hlubších úrovní uvnitř sebe. Zůstanete na místě. Musíte se nějakým způsobem postavit čelem k té nespokojenosti a najít nějaký způsob, jak cítit živost. Protože o to jde – máte pocit, že necítíte život, a potřebujete nějaký stimul, abyste získali pocit, že jste naživu.
Je třeba přestat nepřetržitě krmit svou mysl – má toho dost na práci s věcmi, které jsou opravdu třeba dělat – a zůstat prostě sedět a dovolit nudě, aby se objevila, aniž byste před ní utíkali. Protože to je začátek toho, abyste se dostali o trochu hlouběji, ale nejprve ji musíte cítit. A když před ní neutečete, tak se můžete dostat za nudu, prostě najednou se dostanete skrze ni. To je ta překážka uvnitř vás, a když od ní neutečete, zůstanete s ní, náhle se dostanete hlouběji do sebe. Prospěšné může být, když prociťujete své vnitřní tělo.
Když tak sedíte a začne nuda, a začnete se rozhlížet kolem, jakou další věc byste mohli dělat, nebo o ní přemýšlet – přece tu musí být něco, co se dá dělat, nebo o tom přemýšlet, nebo ještě lépe dělat si starosti – když tak zůstanete a všimnete si toho a prostě vydržíte to nepohodlí, když mysl nedostává dost podnětů, potravy, není to tak špatné, chce to prostě vydržet, a pak začít cítit své vnitřní tělo, život ve svých rukou, pažích, chodidlech, nohou, a tím jste se již dostali přes práh nudy do něčeho hlubšího. A náhle se cítíte naživu, i bez mentálních stimulů. Ba dokonce více naživu, než byste se cítili přes mentální stimuly. Protože ty jsou vždycky jen na povrchu toho, kdo jste. Ale vy jste teď hlouběji. A pak dostanete schopnost sedět nebo ležet nebo stát a cítit se spokojeně s tím, co je tady a teď.
To je ostatně vše, co vůbec kdy je. Život, tady a teď. Budete se cítit spokojeni se sebou samými tady a teď. Cítit se doma tady a teď. Aniž byste se potřebovali uchylovat do nějaké říše mysli, která není tady a teď, jako třeba musím teď přemýšlet o tomhle, musím si zahrát videohru, musím se podívat na tenhle program, přečíst si časopis ... Všimněte si, jak mysl konzumuje, třeba když jste někde v čekárně, a tam jsou časopisy (dnes jsou mnohdy nahrazeny obrazovkou) jak lidé stále listují – dychtivé hledání něčeho dalšího, nic není dost zajímavé, co je tu dalšího? To je dysfunkce.
Ta schopnost být sami se sebou se bude prohlubovat, zakořeníte do přítomného okamžiku, sami do sebe, aniž byste potřebovali nějaké vnější podněty pro mysl, které vás mají učinit kompletními, naživu.
Ve skutečnosti pouze teď máte přístup k životu. Byl jeden slavný francouzský filosof, před pár sty lety, myslím Pascal, který řekl: „Všechny problémy lidského rodu lze odvodit od lidské neschopnosti sedět klidně a spokojeně v místnosti.“ Sedět klidně a spokojeně v místnosti znamená, že musíte být spojeni s tím, co je ve vás hlubší než mysl. Jinak nemůžete sedět klidně – nudili byste se. Můžete být klidni navenek, ale ne uvnitř.
Takže jděte dovnitř, použijte své tělo jako výchozí bod, abyste šli hlouběji, a odstranili napětí, které je usazeno v myslící mysli. Projdete nudou do bytí. A najednou máte radost z prostého bytí. To je ohromné probuzení – když máte radost z prostého faktu bytí – a z tohoto stavu žití, bytí, se můžete rozhlížet a hledat radost a uspokojení v tom, co vidíte a slyšíte, co vnímáte smysly. Malé věci kolem vás, jejich klidná přítomnost, květiny, stůl, záclony, cokoliv tu je, celá místnost, obloha z okna, klid. A to vše je příjemné, milé, a vy už nepotřebujete všechny ty náhražky ...
Samozřejmě, stále používáte například internet, ale už ne proto, že byste nemohli vydržet být se sebou samými. Realita většiny lidí je, že nemohou vystát sami sebe. Uvědomte si, co to znamená, jak je to dysfunkční: Nemůžete vystát sami sebe, a proto neustále běháte od jednoho k druhému a k dalšímu (:-)))
A když někdo nemůže vystát sám sebe, jaké vztahy může mít asi s ostatními? Když nemůžete snést sebe, chcete využívat ostatní k tomu, abyste se cítili trochu lépe, ale ono to nefunguje. Ta neschopnost být se sebou se promítá na ostatní, a nemůžete být ani s ostatními lidmi. Nejprve se snažíte je využít, a pak je nemůžete snést...
Takže musíte prolomit tu bariéru mysli, protože jinak strávíte zbytek života v neschopnosti sedět klidně a spokojeně v místnosti. A jak řekl ten francouzský filozof, z toho vyvstávají všechny problémy. Protože to znamená, že nejste spojeni s bytím. Nejste spojeni s tím, co je hlubší než myslí vytvořená osobnost, ten, kdo myslí.
Přijďte domů, sami k sobě, tak, abyste si mohli užívat svou vlastní společnost. A pak si budete užívat i společnosti jiných lidí, a ne je využívat jako náhražky. Užijte si sami sebe – můžete mít radost sami ze sebe, ze svého bytí. Jinak vás nikdy nic neuspokojí, protože nejste spokojeni sami se sebou, a své nespokojené já se nesete s sebou, kamkoli jdete. Do jakéhokoli vztahu, či na jakékoli místo.
http://dotekticha.blogspot.com/
To je vskutku mimořádně hodnotný text.
Ale co když je výsledek takovýto?:
Tedy dívenka je to vskutku přitažlivá, "really hot", jak píší v komentářích
Akorát, že v tomto světle je ten Tolleho text tak nějak postavený na hlavu, něco jako návod, jak léčit alkoholizmus opravdu fajnovým špiritusem.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků