jen se rozvíjej a vyvíjej,
dám tě tedy dodovi za vzorový vývojový příklad,
aby viděl že je blbec, když se nechce vyvíjet...

Hegel zformuloval tři základní zákony myšlení. Zákon přechodu kvantity v kvalitu, zákon vzájemného pronikání protikladů a zákon negace negace.
Jana píše:A co když se dokonalost nemá šanci vyvíjet?
![]()
A co když poznání nedokonalosti pramení jen z nedokonalého poznání celistvosti?
Absolutno píše:
A co když má šanci se vyvíjet ?
..
Absolutno píše:Jana píše:A co když se dokonalost nemá šanci vyvíjet?
![]()
A co když poznání nedokonalosti pramení jen z nedokonalého poznání celistvosti?
A co když má šanci se vyvíjet ?
Až se naučíš protiklady a paradoxy tak na to přijdeš katolický potrhlo...
Čo ma napadá...
Absolutno píše:Dodo,
osvícení je od slova světlo nikoliv paradox (aspon u nás v čechách to tak máme)
Proto taky osvícení se nedá měřit pomocí blábolení ale pomocí světla
a Jana o světle ví totéž co vo paradoxu,
tedy hovno...
Až potom je možné vidieť veci skutočne také také aké sú, lebo už nie sú deformované rôznymi predsudkami, ani žiadnymi inými bytostnými sklonmi.
V takýchto a podobných hodnoteniach a záveroch by som bol opatrný už len preto, lebo byť nezaujatým pozorovateľom, znamená nevedieť ani to, čo kto vie, či nevie a to až do doby osvietenia.
vostal petr píše:Až potom je možné vidieť veci skutočne také také aké sú, lebo už nie sú deformované rôznymi predsudkami, ani žiadnymi inými bytostnými sklonmi.
No a právě k tomu složej ty paradoxy,
a ne hnupská "pravda" co si někdo vysmrká z nosu...
vostal petr píše:V takýchto a podobných hodnoteniach a záveroch by som bol opatrný už len preto, lebo byť nezaujatým pozorovateľom, znamená nevedieť ani to, čo kto vie, či nevie a to až do doby osvietenia.
Ale já nejsem žádnej nezaujatej pozorovatel,
kdybych byl, tak bych tý blbce nevěnoval žádnou pozornost,
prostě mě ty její idocie fakt zaujaly...
Ale zas až tak moc ne, jen natolik abych ji poslal do prdele a případně (ovšem zcela marně) ji vysvětlil její vomyly...
Co byste udělali, kdybyste měli tu moc snít v noci jakýkoli sen, který jste chtěli snít? Mohli změnit své vnímání času a sklouznout, řekněme, do 75 let subjektivního trvání času během osmi hodin spánku?
Předpokládejme, že byste začali tím, že byste si splnili všechna svá přání. Mohli byste si stvořit cokoliv, co by pro vás bylo nejvíce vzrušujícím životem – milostné aféry, bankety, tanečnice, úžasné cesty, zahrady, hudbu přesahující hranice představivosti. A pak, po mnoha měsících takového způsobu žití, během 75 let v rámci jediné noci, by se vám zachtělo něčeho jiného.
Přesunuli byste se do dobrodružné dimenze, ve které by vyvstávala náhlá nebezpečí, a přicházela by vzrušení při řešení těchto nebezpečí. Mohli byste zachraňovat princezny ze spár draků a vydávat se na nebezpečné cesty. Provádět senzační výbuchy a všechno vyhodit do povětří. Nakonec se dostat do potyčky s nepřáteli.
.....jako děti, které se vzájemně hecují, jak daleko byste mohli zajít?
viewtopic.php?f=60&t=3577&p=155765#p155765
A existuje cesta k nejzazší iluzi oddělenosti, kde jsme jako děti, které se hecují, jak daleko dokážou zajít. Je to rohatá cesta do pekel, totálního zapomnění na to, kdo jsme, kdo jsem, kdo jsi. Je to oddělenost od jednoty Bytí, kdy namísto Lásky potkáváme blby, idioty, prudiče...
vostal petr píše:A existuje cesta k nejzazší iluzi oddělenosti, kde jsme jako děti, které se hecují, jak daleko dokážou zajít. Je to rohatá cesta do pekel, totálního zapomnění na to, kdo jsme, kdo jsem, kdo jsi. Je to oddělenost od jednoty Bytí, kdy namísto Lásky potkáváme blby, idioty, prudiče...
A to sis nevšimla ty mravokárkyně že Krišna učil Ardžunu na bitevním poli ???...
Ardžuna říká: podle čeho se pozná ten, kdo se povznesl nad tyto tři guny? Jak jedná ten, kdo přemohl tyto tři guny, ó vznešený pane. Kršna vysvětluje: ten, kdo neodmítá osvícení, činnost ani sebeklam když povstanou, ani po nich netouží, když zaniknou, ó Pándavo. Ten, kdo je upevněn v sama sobě, gun si nevšímá, neruší ho a je jimi nedotčen. Ví, že jsou to guny, které jednají. Ten, kdo pohlíží stejně na radost a bolest, stejně na kámen a zlato, stejně na chválu a hanu a ten, kdo je stejný ve štěstí a neštěstí. Ten, kdo je stejný ve cti a potupě, stejný k příteli a nepříteli a jedná bez závislosti na výsledku. Věz, že ten se vyprostil z vlivu gun. Ten, kdo je mi neochvějně oddán se vyprostil z vlivu těchto gun a je hoden toho, aby splynul s brahma.
Neboť já jsem příbytek brahma, nesmrtelná, neměnná a věčná dharma, nesrovnatelná blaženost.
Nerada to říkám, ale jsi geniální
Návštěvník píše:
To, co nazýváme myslí, je vědomí zformované do myšlenek, a to je hmotné. Mysl je částí vnějšího světa a je ovládána jeho mechanismem. Proto cokoli myslí činíme, je materialistické a patří sem i hledání osvícení.
Abychom opravdu odkryli to, co je duchovní, musíme vystoupit nad mysl a podmíněnost. Své myšlenky musíme rozpustit v úrovni podvědomí. Abychom zklidnili mysl tak, aby mohla jasně odrážet světlo Pravdy, pak k tomu jsou nutné důkladné meditace.
Spiritualita nemůže vyvstat když rozšíříme mysl, ale pouze, když se podrobíme vnitřnímu „zření“. Opravdové hledání osvícení proto nemá nic společného s touhou mysli po informacích a zkušenostech. Tyto jen krmí mysl a posilují naši připoutanost k hmotnému světu a k naší osobnosti.
Duchovní práce, jakou představuje meditace, je svízelným úsilím s cílem osvobodit se od reakcí mysli. To na nás vyžaduje, abychom opravdu vysušili bažiny našeho nevědomí, jeho zvyky a zlozvyky. Musíme poznat, čím naše impulsy opravdu jsou – totiž poznat je jako tlaky hmotnosti, kterým podléháme pro nedostatek pozornosti. Zde můžeme použít starý mytologický slogan, že meditace na nás požaduje, abychom zabili draka destruktivní energie našeho myšlení, který probíhá v procesu naší duchovní nevědomosti.
Chceme-li objevit přímou cestu toho, co spiritualita opravdu je, pak musíme jít nad mysl, která je hmotným mechanismem. To znamená poznat, že mysl není pravou inteligencí, ale podvědomým procesem, do kterého padáme, když zanedbáme výzvu života po pravém uvědomování. Mysl je naší vazbou k minulosti, kterou je hmotnost, čas a smrt. Není schopná nám poskytnout svobodu a drží nás v omezeném kruhu obav, tužeb a nejistot.
Mimo myšlenky není žádná entita podobná mysli. Mysl je svazkem myšlenek, které jsou zmatené a navzájem si často odporují. Když přestaneme mysl krmit zmatenými myšlenkami, pak vstoupí do klidu. Všechny naše individuální a společenské problémy skončí, jakmile náš myšlenkový proud vplyne do oceánu vědomí.
Dr. David Frawley
Návštěvník píše:
SVOBODA NA VĚKY
Zdeněk píše:Je naprosto možné realizovat své Já a být svobodný vždy a navždy je Moojiho poselství, které nám ukazuje a kvůli kterému žije.
Jenomže je to právě aktuální Mooji a právě jeho vědomí, které to nevědomě neguje.
Jak to? Vítr vane, kam chce, jeho zvuk slyšíš, ale nevíš, odkud přichází a kam směřuje. Tak je to s každým, kdo se narodil z Ducha.
Duch není v naší moci. Moojiho ovanul, ale Mooji jej chtěl zadržet, udržet si. To žádná snaha nedokáže, neboť vůle to učinit z Ducha nepochází, pochází z já a pro něj je naprosto nemožné být Já a být svobodný vždy a navždy.
Kdy Mooji ovane Duch znovu? Až veškerou svoji snahu nás zachraňovat opustí. Pak nebude mít důvod, kvůli kterému žije, a tak nebude, kdo by nás zachraňoval. Tím nás ale zachrání, tipuji.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků