miroslav píše:Koukám Jano, že jsi smazala svoji reakci cílenou na mne ohledně toho že si o Zdendovi zrovna absolutně nic nemyslíš a moji odpověď. Nebylo v ní nic vulgárního, ale asi jsi pochopila co ti píšu a nechtěla si aby to pochopil i někdo jiný. Nebo to smazal Dodo?
Nebo proč jsi to smazala?
miroslav píše:Ano je mi to jasné. Zkrátka si potřebuje ta Jana, co sem píše, hrát na to, že si absolutně nic nemyslí. Co znamená probuzení, v tom má taky zmatek a když se to dá dohromady tak z toho vylézají vznešené nesmysly, které si bere k srdci snad akorát Dodo. Zkrátka ulpělost na svém sebeobraze jak stehno. To je to, co sem píše pod nickem Jana
Jana píše:miroslav píše:Koukám Jano, že jsi smazala svoji reakci cílenou na mne ohledně toho že si o Zdendovi zrovna absolutně nic nemyslíš a moji odpověď. Nebylo v ní nic vulgárního, ale asi jsi pochopila co ti píšu a nechtěla si aby to pochopil i někdo jiný. Nebo to smazal Dodo?
Nebo proč jsi to smazala?
Kdepak, jen jsem ty naše hovory přesunula sem na Tvoje vlákno.
Jana píše:
Miroslave, máš velký problém s tím, že bys přijal možnost, že mysl může být skutečně absolutně prázdná, a přitom Probuzení o tom mohou mluvit a normálně fungují, nebo máš problém s tím, že by mohla Jana opravdu poznávat to, o čem píše, protože jinak by o tom asi sotva psala?
miroslav píše:
Já problém s tím, že mysl je prázdná nemám.
To ale neznamená, že v ní nejsou myšlenky - ty jsou také prázdné.
Jana píše:
Takže mysl je v téhle chvíli prázdná, je to tak?
miroslav píše:Jana píše:
Takže mysl je v téhle chvíli prázdná, je to tak?
Mysl je prázdná stále, jako všechny jména a tvary.
Jana píše:miroslav píše:Jana píše:
Takže mysl je v téhle chvíli prázdná, je to tak?
Mysl je prázdná stále, jako všechny jména a tvary.
To znamená, že je tady poznání, že všechny ty oddělené tvary, jejich jména, rozmanité myšlenky nejsou ničím skutečným?
Znamená to, že je tady poznání, že to skutečné je to, co se nemění, nemizí?
Znamená to, že je tady poznání, že to, co se objeví a mizí není skutečné?
miroslav píše:Jana píše:miroslav píše:
Mysl je prázdná stále, jako všechny jména a tvary.
To znamená, že je tady poznání, že všechny ty oddělené tvary, jejich jména, rozmanité myšlenky nejsou ničím skutečným?
Znamená to, že je tady poznání, že to skutečné je to, co se nemění, nemizí?
Znamená to, že je tady poznání, že to, co se objeví a mizí není skutečné?
Ne, neznamená.
Jana píše:
Tak ještě jinak, je skutečné cokoliv, co je jakkoliv odděleno od pravého Já?
Je skutečná jakákoliv forma, která vymezuje to, co jsi a to, co nejsi?
miroslav píše:Jana píše:
Tak ještě jinak, je skutečné cokoliv, co je jakkoliv odděleno od pravého Já?
Je skutečná jakákoliv forma, která vymezuje to, co jsi a to, co nejsi?
Od Já není odděleno nic
Jakákoliv forma je skutečná protože forma (svět) je Brahman a Brahman je skutečný.
miroslav píše:Jana píše:
Tak ještě jinak, je skutečné cokoliv, co je jakkoliv odděleno od pravého Já?
Je skutečná jakákoliv forma, která vymezuje to, co jsi a to, co nejsi?
Od Já není odděleno nic
Jakákoliv forma je skutečná protože forma (svět) je Brahman a Brahman je skutečný.
Jana píše:Nalézám v rychlosti citace například :
Ve své skutečné podstatě, jako nirguna brahman, je Bůh oproštěný od jakékoliv formy.
Buddhistická Pradžňá-páramitá-sútra říká: „...Forma je Prázdnota a Prázdnota je vskutku forma. Prázdnota není odlišná od formy, forma není odlišná od Prázdnoty. To, co je forma, je Prázdnota, to, co je Prázdnota, je forma. Proto vnímání, pojmenování, koncepce poznání a koncepce čehokoli jsou také Prázdnotou. Vskutku, ó Śáriputro, všechny věci mají podobu Prázdnoty. Nemají začátek ani konec, jsou jak bez vady, tak i s vadou, jsou dokonalé a zároveň nedokonalé. Proto, ó Śáriputro, v této Prázdnotě není žádné formy, žádného vnímání ani jména ani koncepce ani mysli...“
Více zde: https://www.mystika.info/news/je-svet-i ... utecnosti/
Ó Rámo, když na něco pohlédneš a řekneš si „je to takové a takové“, pak se Vědomí jako „takové a takové“ projeví, ačkoli ve skutečnosti Vědomí existuje samo o sobě bez jména a formy. Prostor Vědomí existuje všude a ve všech časech a právě jej nazýváme světem. Vnímání objektů, kterému říkáme objektivní poznání, je jen nevědomost a iluze. Já jsem však poznal Skutečnost, která spočívá v tom, že existuje pouze prostor nebo rovina Vědomí. Osvícenou Inteligencí jsem zakusil nejzazší Pravdu, jež vše zahrnuje: Všechno je čiré, nedělitelné a neomezené Vědomí.
S dalším vnímáním rozličností jsem v prostoru Vědomí spatřil bezpočet Vasišthů, bezpočet vesmírných cyklů i bezpočet věků, v nichž zazářil Ráma. Tak se to projevuje v důsledku vnímání rozličnosti. Je-li tu pravé pochopení, pak je vše nahlíženo jako čiré, nedělitelné a neomezené Vědomí. V neomezeném Vědomí není žádné jméno ani forma, jež by se daly označit jako stvořený svět. Brahman samo existuje jako Brahman.
https://www.samhita.cz/cetba/knihy_venk ... ha_47.html
Co nalézáš Ty, Miroslave?
Pedriito píše:miroslav píše:Jana píše:
Tak ještě jinak, je skutečné cokoliv, co je jakkoliv odděleno od pravého Já?
Je skutečná jakákoliv forma, která vymezuje to, co jsi a to, co nejsi?
Od Já není odděleno nic
Jakákoliv forma je skutečná protože forma (svět) je Brahman a Brahman je skutečný.
To nemůže vidět někdo, kdo si přečet, tvar neexistuje, a uvěřil.
Pedriito píše:To z toho nikoho a nic nevyjímá. Nebo jako neexistující si dáš sprchu, pomiluješ s drahým neexistujícím manželem, a ráno půjdeš do neexistující práce, abys získala neexistující prostředky k chodu neexistující domácnosti?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků