Návštěvník píše:Existuje pouze brahman a nic dalšího
Návštěvník píše:Vše, co vidíme, je součástí Brahmanu, ačkoli ten není ničím omezen a je mimo všechna jména a formy.
Jména a formy nejsou Brahman?
miroslav píše:"Jméno a forma jsou falešné", "Pýcha na své tělo (ego) je démonem Narakasurou" atd. To není Brahman?
Přece nic jiného než Brahman neexistuje?
Nebo existuje?
Co se myslí zřením „celého vesmíru“? K „Jednomu Bytí“ je vše připojeno, tedy všechny tvary. Všechny podoby, nekonečný počet tváří, nekonečný počet rukou a veškeré jejich aktivity jsou oděny do „Jednoho Bytí“. Ardžuna to spatřil ve chvíli, kdy Pán Krišna odhalil svou „pravou tvář“.
Vostálník píše:A co si to třeba přečíst celý ???Co se myslí zřením „celého vesmíru“? K „Jednomu Bytí“ je vše připojeno, tedy všechny tvary. Všechny podoby, nekonečný počet tváří, nekonečný počet rukou a veškeré jejich aktivity jsou oděny do „Jednoho Bytí“. Ardžuna to spatřil ve chvíli, kdy Pán Krišna odhalil svou „pravou tvář“.
miroslav píše:"Jméno a forma jsou falešné", "Pýcha na své tělo (ego) je démonem Narakasurou" atd. To není Brahman?
Přece nic jiného než Brahman neexistuje?
Nebo existuje?
Co je falešné? Jméno a forma jsou falešné. Obraz Poznání je obraz Pochopení. Ten, kdo to zváží, je „člověk se schopností rozlišovat“, tedy král. Ten vše prošetří. Odpozoruje veškeré pozorování. Pozoruje „pozorovatele“, který je pozorující. Také pozoruje moment pozorování. Když se pozorování dostane do krajního bodu, uvědomíte si zde přesný okamžik neboli počátek pozorování. Ten, kdo si to uvědomí, je „skutečný pozorovatel“, král (parikšit). Je nutné, abyste vše prošetřili. Zvážením všeho se dostanete k poznání. Když tu není podrobné prošetření, je tu nevědomost (avidja). Tato nevědomost je nepozornost, zvaná avidja. Správná pozornost (myšlení) je moudrost neboli „správné poznání“, zvané suvidja. Vidět a chápat vše takové, „jaké to je“, znamená mluvit pravdu. Lidé říkají něco jiného, protože pro ně je „skutečnost“ naprosto odlišná, a jsou na to pyšní; stejně prohlašují, že mluví pravdu. Všechny tyto světské řeči jsou jen mazané triky a klamy.
Ovšem lecos se dá z toho vyčíst.
Vlevo je to emoční část, vpravo mentální, uprostřed vědomá
To je právě to zajímavé, že to jde odspoda nahoru, a nikoli naopak.
Vostálník píše:To je právě to zajímavé, že to jde odspoda nahoru, a nikoli naopak.
Sahasrára je ale řídící čakra, takže to jde i naopak,
jak nahoru tak i dolu,
ještě lépe ale všemi směry, tedy šakti podobna všeprostupujícímu prostoru,
v kudalini joze se to ovšem učí pouze ve směru nahoru,
kde se to pak má votočit a sestoupit dolu,
takže bez obav to klidně můžeš otočit i směrem dolů, či kamkoliv jinam jak je libo...
Je to jak přelívat vodu v bazénu z místa na místo, důležitá je pouze "prostupnost"
Brahman je naší skutečnou podstatou, tj. tím skutečně jsme, je mimo všechna jména a formy...
Divíš se, že v tichu srdce nenalézáš blaženost, ale ve skutečnosti Tvou pozornost zastavuje stále forma a způsob vyjádření, nezajímá Tě podstata.
Pedriito píše:Brahman je naší skutečnou podstatou, tj. tím skutečně jsme, je mimo všechna jména a formy...
Divíš se, že v tichu srdce nenalézáš blaženost, ale ve skutečnosti Tvou pozornost zastavuje stále forma a způsob vyjádření, nezajímá Tě podstata.
Opravdu? A jak to víš, že je mimo všechny jména a formy?
Jména a formy jsou co, jak to že je vnímáš, kdo je vnímá?
A kdo to vše vnímat nebude, kdyby nic z toho nebylo?
Tohle ale nikomu nesmíš říct, páč tím to pro něj tím může skončit! A není to dobrej konec.
Veskeré tzv duchovno dělá Kundaliní, buď to víš a nebo to nevíš. To jak v tobě pracuje,
Ve všech nějak funguje, od jemna až po hrubo - to záleží na stavu systemu.
Můžeš vidět, jak to v kom je, páč každá čakra má svý kvality.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 39 návštevníků