Jana píše:A jestli se tady na těchhle stránkách někdo má zájem bavit o duchovnu,
Bavíme se tady o duchovnu a k tomu patří i to začátečnické a pokročilé. O tom mluvil jak E. Tomáš, tak Ramana i Nisargadatta. Kdo má uši, slyš.
Jana píše:A jestli se tady na těchhle stránkách někdo má zájem bavit o duchovnu,
dodo píše:miroslav píše:
Já myslel nějaké tvoje otázky. Jana má většinou otázky jejichž předmětem se nezabývám, neřeším je, tak na ně ani neodpovídám.
S duchovní cestou nijak nesouvisejí.
Ah Miroslave. Ako niečo také môžeš tvrdiť ?
Sám si tu písal o tom, ako bludy bránia postupu na duchovnej ceste a teraz tvrdíš, že s duchovnou cestou nesúvisia.
A taktiež aj na otázky pripútanosti k svetu a pripútanosti k mysli si neodpovedal. Ak ich nepovažuješ za také ktoré súvisia s duchovnou cestou, tak nemá zmysel ti pokladať žiadne ďalšie.
Takže ešte raz. Odpovedaj pokojne na tie otázky, trebárs aj len každý deň na jednu z nich, nech sa niekam posunieme, ak má diskusia mať nejaký zmysel.
dodo píše:miroslav píše:
Já myslel nějaké tvoje otázky. Jana má většinou otázky jejichž předmětem se nezabývám, neřeším je, tak na ně ani neodpovídám.
S duchovní cestou nijak nesouvisejí.
Ah Miroslave. Ako niečo také môžeš tvrdiť ?
Sám si tu písal o tom, ako bludy bránia postupu na duchovnej ceste a teraz tvrdíš, že s duchovnou cestou nesúvisia.
A taktiež aj na otázky pripútanosti k svetu a pripútanosti k mysli si neodpovedal. Ak ich nepovažuješ za také ktoré súvisia s duchovnou cestou, tak nemá zmysel ti pokladať žiadne ďalšie.
Takže ešte raz. Odpovedaj pokojne na tie otázky, trebárs aj len každý deň na jednu z nich, nech sa niekam posunieme, ak má diskusia mať nejaký zmysel.
dodo píše:A taktiež aj na otázky pripútanosti k svetu a pripútanosti k mysli si neodpovedal. Ak ich nepovažuješ za také ktoré súvisia s duchovnou cestou, tak nemá zmysel ti pokladať žiadne ďalšie.
Návštěvník píše:Jana píše:A jestli se tady na těchhle stránkách někdo má zájem bavit o duchovnu,
Bavíme se tady o duchovnu a k tomu patří i to začátečnické a pokročilé. O tom mluvil jak E. Tomáš, tak Ramana i Nisargadatta. Kdo má uši, slyš.
dodo píše:miroslav píše:
Já myslel nějaké tvoje otázky. Jana má většinou otázky jejichž předmětem se nezabývám, neřeším je, tak na ně ani neodpovídám.
S duchovní cestou nijak nesouvisejí.
Ah Miroslave. Ako niečo také môžeš tvrdiť ?
Sám si tu písal o tom, ako bludy bránia postupu na duchovnej ceste a teraz tvrdíš, že s duchovnou cestou nesúvisia.
A taktiež aj na otázky pripútanosti k svetu a pripútanosti k mysli si neodpovedal. Ak ich nepovažuješ za také ktoré súvisia s duchovnou cestou, tak nemá zmysel ti pokladať žiadne ďalšie.
Takže ešte raz. Odpovedaj pokojne na tie otázky, trebárs aj len každý deň na jednu z nich, nech sa niekam posunieme, ak má diskusia mať nejaký zmysel.
Návštěvník píše:Jana píše:A jestli se tady na těchhle stránkách někdo má zájem bavit o duchovnu,
Bavíme se tady o duchovnu a k tomu patří i to začátečnické a pokročilé. O tom mluvil jak E. Tomáš, tak Ramana i Nisargadatta. Kdo má uši, slyš.
Jana píše:miroslav píše:Jana píše:
Když někoho druhého považuješ na rozdíl od sebe za začátečníka mdlého rozumu, tak logicky sám sebe považuješ se za pokročilého inteligenta.
To je tvoje iluzorní uvažování. Já tě za nikoho nepovažuju a sebe také ne. Já to nepotřebuju, tak to nedělám. Prostě se podívám a vidím.
Vidíš co? Vidíš vyhodnocení ve své mysli? Nebo mi chceš namluvit, že to vyhodnocení na jaké úrovni ten druhý na rozdíl od Tebe je je bez vyhodnocení?
Návštěvník píše:
Mrkla jsem se na ně a to jsou opravdu otázky, které s duchovní cestou nesouvisí.
Nevzpomínám si, že by se někdo na něco takového ptal E. Tomáše nebo Nidargadatty.
co přesně je podle Tebe, Miroslave, tím bludem?
Jak vypadá život šťastné bytosti, která nežije v bludu?
Jak vypadá život šťastné bytosti, která žije v bludu.
Čím se liší život šťastné bytosti, která žije v bludu a život šťastné bytosti, která nežije v bludu?
Může existovat bytost, která není šťastná a trpí, která by nežila v bludu?
O co je menším bludem, to, že jsme nějakým tělem, nebo že jsme nějakým jiným tělem? Například lidským, koňským...
A jak vidíš Miroslave připoutanost a nepřipoutanost k mysli?
Jak bys vysvětlil, že vypadá připoutanost a nepřipoutanost k světu?
miroslav píše:
Když se dívám, nemyslím na sebe, na nějakou moji úroveň, nebo něco jiného.
Ty to máš jinak, že si to bez toho hodnocení snad ani neumíš představit?
Když vidím prvňáka, vidím, že je to prvňák. Když vidím stařenku, vidím, že je to stařenka. Když čtu tvoje komentáře, píšu co vidím a nijak se s tebou nesrovnávám. Myslím na tebe, na to ci vidím, poznávám a ne na sebe.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:A jestli se tady na těchhle stránkách někdo má zájem bavit o duchovnu,
Bavíme se tady o duchovnu a k tomu patří i to začátečnické a pokročilé. O tom mluvil jak E. Tomáš, tak Ramana i Nisargadatta. Kdo má uši, slyš.
Takže to máš rozdělené na začátečníky a pokročilé.
Jana píše:
Připoutanost k mysli se projevuje tím, že se člověk neustále zabývá svými myšlenkami a přesvědčeními, které mu přinášejí utrpení. Například, když si myslíme, že něco by mělo být jiné, než je, nám to přináší utrpení. Ale když se podobnými myšlenkami nezaobíráme, cítíme mír.
Připoutanost ke světu se projevuje tím, že se člověk neustále zabývá vnějšími věcmi a snaží se je ovládat. Jeho mysl je plná myšlenek a hodnocení situací ve světě.
Připoutanost jak ke své mysli, tak ke světu nám může přinést utrpení a omezovat nás v životě. Můžeme se snažit najít mír tím, že se naučíme přijmout realitu takovou, jaká je a necháme všechny věci být takové, jaké jsou.
Každý realizovaný mluví o tom, co je iluze, nevědomost, tedy blud, které jsou, podle všech probuzených zdrojem utrpení, nikoliv štěstí.
Miroslav mluví o bludu, tudíž by měl umět vysvětlit, co to blud je.
A co se štěstí týče:
“All happiness comes from awareness. The more we are conscious, the deeper the joy. Acceptance of pain, non-resistance, courage and endurance -- these open deep and perennial sources of real happiness, true bliss.”
― Sri Nisargadatta Maharaj
Veškeré štěstí pochází z vědomí. Čím více jsme vědomi, tím hlubší je radost. Přijetí bolesti, neodpor, odvaha a vytrvalost – tyto otevírají hluboké a trvalé zdroje skutečného štěstí, skutečné blaženosti.
― Sri Nisargadatta Maharaj
Takže šťastná bytost je vědomá bytost, nikoliv bytost žijící v bludu.
Jana píše:
Taky jsem se na ně mrkla:
viewtopic.php?f=140&t=9276
Na to ani snad není třeba vzpomínat, to jsou ty nejzákladnější věci.
Pedriito píše:No tak se na ty úrovně vyser, na tabulky, co kdo řek..
Je to přece v tobě ne? Nebo ne?
dodo píše:Jana píše:
Připoutanost k mysli se projevuje tím, že se člověk neustále zabývá svými myšlenkami a přesvědčeními, které mu přinášejí utrpení. Například, když si myslíme, že něco by mělo být jiné, než je, nám to přináší utrpení. Ale když se podobnými myšlenkami nezaobíráme, cítíme mír.
Připoutanost ke světu se projevuje tím, že se člověk neustále zabývá vnějšími věcmi a snaží se je ovládat. Jeho mysl je plná myšlenek a hodnocení situací ve světě.
Připoutanost jak ke své mysli, tak ke světu nám může přinést utrpení a omezovat nás v životě. Můžeme se snažit najít mír tím, že se naučíme přijmout realitu takovou, jaká je a necháme všechny věci být takové, jaké jsou.
Každý realizovaný mluví o tom, co je iluze, nevědomost, tedy blud, které jsou, podle všech probuzených zdrojem utrpení, nikoliv štěstí.
Miroslav mluví o bludu, tudíž by měl umět vysvětlit, co to blud je.
A co se štěstí týče:
“All happiness comes from awareness. The more we are conscious, the deeper the joy. Acceptance of pain, non-resistance, courage and endurance -- these open deep and perennial sources of real happiness, true bliss.”
― Sri Nisargadatta Maharaj
Veškeré štěstí pochází z vědomí. Čím více jsme vědomi, tím hlubší je radost. Přijetí bolesti, neodpor, odvaha a vytrvalost – tyto otevírají hluboké a trvalé zdroje skutečného štěstí, skutečné blaženosti.
― Sri Nisargadatta Maharaj
Takže šťastná bytost je vědomá bytost, nikoliv bytost žijící v bludu.
Pedriito píše:No tak se na ty úrovně vyser, na tabulky, co kdo řek..
Jana píše:Tady je Boží království,
Návštěvník píše:Jana píše:Tady je Boží království,
To bych přenechala Ježíšovi, jak je to s Božím královstvím.
Ale každý si může představovat, to ano, i ty, Jani.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků