Pan Tomáš

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 11:32:18

Péťo, děkuju, mrknu na to.

Nepochybuji o tom, že v absolutním poznání toho, co skutečně je, žádný skutečný pohyb neexistuje, což nevylučuje, že to je živé.

Našla jsem zajímavou citaci od Nisargadatty, která by se Ti mohla líbit:

T: Často ale slýcháme o blaženosti neduality.

M: Taková blaženost má však spíše povahu velkého klidu a míru. Ale radost a bolest jsou ovocem činů – dobrých a špatných.

T: A v čem je rozdíl?

M: Rozdíl je mezi dáváním a braním. Ať už je však přístup jakýkoli, nakonec se všechno stane jedním.

T: Proč tedy rozlišovat jednotlivé přístupy, není-li žádný rozdíl v jejich cíli?

M: Ať jedná každý podle své přirozenosti. Konečnému cíli to poslouží v každém případě. Všechno vaše rozlišování a třídění je naprosto v po­řádku, ale v mém případě neexistuje. Tak jako popis snu může být podrobný a přesný, přestože nemá žádný základ, tak i váš model se nehodí na nic jiného než na vaše vlastní domněnky. Začnete s nějakou myšlenkou a skončíte s tou samou, i když v jiné formě.

T: A jak vidíte věci vy?

M: Pro mne jsou všechny stejné. Totéž vědomí (čit) se jeví jako bytí (sat) a jako blaženost (ánanda): čit v pohybu je ánanda, nehybné čit je bytí.

T: Přesto však rozlišujete mezi pohybem a nepohybem.

M: Nerozlišování mluví v tichosti. Rozlišování přichází se slovy. Nepro­jevené (nirguna) nemá žádné jméno, všechna jména poukazují na proje­vené (sagunu). Je zbytečné zápasit se slovy ve snaze vyjádřit něco, co je za slovy. Vědomí (čidánanda) je duchem (purušou) a vědomí je i hmotou (prakrti). Nedokonalý duch je hmotou, dokonalá hmota je duchem. Na počátku, stejně jako na konci, je všechno jedním.

Veškeré dělení probíhá v mysli (čitta). Ve skutečnosti (čit) žádné dě­lení není. Pohyb a klid jsou stavy mysli a nemohou existovat bez svých protikladů. Nic není v pohybu ani klidu samo o sobě. Je hrubou chybou přisuzovat mentálním konstrukcím absolutní existenci. Nic neexistuje samo o sobě.

T: Zdá se, že ztotožňujete klid s Nejvyšším Stavem?

M: Existuje klid jakožto stav mysli (čidaráma) a klid jakožto stav bytí (átmaráma). Ten první přijde a zas odejde, zatímco opravdový klid je pravou podstatou každé činnosti. Bohužel, jazyk je mentální nástroj a pracuje pouze v protikladech.

T: Jste jakožto svědek čili nezúčastněný pozorovatel v činnosti, nebo v klidu?

M: Nezúčastněné pozorování je zkušeností, ale klid je osvobozením od zkušenosti.

T: A nemohou spolu koexistovat, tak jako v oceánu koexistuje hukot vln s tichostí hlubiny?

M: Za myslí nic takového jako zkušenost neexistuje. Zkušenost je duál­ním stavem. O skutečnosti nemůžete mluvit jako o zkušenosti. Jakmile to pochopíte, přestanete se dívat na bytí a změnu jako na oddělené a proti­kladné. Ve skutečnosti jsou jednotné a neoddělitelné jako kořeny a větve téhož stromu. Obojí může existovat pouze ve světle vědomí, které zase vzniká při probuzení pocitu „Já jsem“. Tohle je základní věc. Když ji nepochopíte, potom nepochopíte nic.

T: Je pocit bytí pouhým produktem zkušenosti? Je velké prohlášení (Mahávákja) „tat sat“ pouhou formou duševního stavu?

M: Všechno vyslovené je jen mluvením. Všechno myšlené je jen myšle­ním. Skutečný význam je nevyslovitelný, přestože je zakusitelný. Mahávákja je pravdivá, ale vaše představy jsou nepravdivé, neboť všechny představy (kalpana) jsou nepravdivé.

T: Je přesvědčení „Já jsem To“ nepravdivé?

M: Jistě. Přesvědčení je mentální stav. V „Tom“ není žádné „Já jsem“. Současně se vznikem pocitu „Já jsem“ dochází k tomu, že „To“ je zatemněno, tak jako současně s východem slunce zanikají hvězdy. Ale tak jako se sluncem přichází i světlo, tak s pocitem „Já jsem“ přichází zároveň i blaženost (čidánanda). Příčina blaženosti je spatřována v „ne-Já“, a tak začíná omezenost.

T: Uvědomujete si ve svém každodenním životě trvale svůj skutečný stav?

M: Není to otázka uvědomování či neuvědomování. Nepotřebuji se o něm přesvědčovat. Můj život je založen na odvaze. Odvaha, která je láskou k životu, je mou podstatou. Jsem osvobozen od vzpomínek i očekávání a nestarám se o to, čím jsem nebo nejsem. Nedávám si žádná jména, sóham a brahmasmi („Já jsem On“, „Já jsem Nejvyšší Skutečnost“) mi nejsou k ničemu. Zní to jednoduše, tak to zkuste!

T: Co vám ale k tomu dává odvahu?

M: Jak převráceně to vidíte! Copak odvahu je třeba dodávat? Z vaší otázky vyplývá, že úzkost je normální stav, kdežto odvaha je nenormální. Je to však právě naopak. Úzkost a naděje jsou zrozeny z představivosti – já jsem od obou osvobozen. Jsem prosté bytí a nepotřebuji žádnou oporu.

T: Na co je vám vaše bytí, dokud neznáte sebe sama? Abyste byl šťastný z toho, jaký jste, musíte vědět, co jste.

M: Bytí září jakožto poznání a poznání je horoucí láska. Je to všechno jedno a totéž. To vy si představujete oddělenost a trápíte sám sebe otázkami. Nezabývejte se příliš formulacemi. Čiré bytí nemůže být po­psáno.

T: Pokud je pro mne nějaká věc nepoznatelná a nemohu z ní mít potě­šení, tak je mi k ničemu. Nejprve se totiž musí stát součástí mé zkušenosti.

M: Vy snižujete skutečnost na úroveň zkušenosti. Jak může skutečnost zá­viset na zkušenosti, když tvoří její základ (ádháru)? Skutečnost je obsažena v samotném faktu zakoušení – není však podstatou zkušenosti. Zkušenost je koneckonců jen stavem mysli, kdežto bytí jím rozhodně není.

T: Jsem opět zmaten! Je bytí odděleno od poznání?

M: Taková oddělenost je jen zdánlivá. Tak jako sen není oddělen od snícího, tak ani poznání není odděleno od bytí. Sen je snícím a poznání je poznávajícím. Rozdíl mezi nimi je jen slovní.

T: Teď chápu, že sat a čit jsou jedno a totéž. Ale co blaženost (ánanda)? Bytí a vědomí jsou přítomny vždy společně, ale blaženost probleskuje pouze příležitostně.

M: Neporušený stav bytí znamená blaženost, zčeřený stav bytí je tím, co se jeví jako svět. V nedualitě je blaženost, v dualitě zkušenost. To, co přichází a zas odchází, je zkušenost se svou dualitou radosti a bolesti. Blaženost není něco, co lze poznávat. Člověk je neustále blažeností, ale nikdy není blažený. Blaženost není nějaká vlastnost.

T: Mám jinou otázku: Někteří jógini dosáhnou svého cíle, ale neumějí či nejsou schopni to sdílet, takže ostatní z toho nemají žádný užitek. Ti, kteří se umějí rozdělit o to, co mají, zasvěcují ostatní. V čem je mezi nimi rozdíl?

M: Žádný rozdíl mezi nimi není. Váš přístup je chybný. Nejsou tu žádní ostatní, kterým by se mělo pomáhat. Bohatému muži, jenž odevzdá celý svůj majetek rodině, nezbude ani mince, kterou by mohl dát žebrákovi. Tak je i mudrc (džňánin) zbaven veškeré své moci a vlastnictví. Nic, do­slova nic, o něm nelze prohlásit. Nikomu nemůže pomoci, neboť on je vším. Je chudákem i jeho chudobou, zlodějem i jeho zlodějstvím. Jak by mohl pomáhat druhým, když od nich není oddělen? Ať pomáhá světu ten, kdo si myslí, že je od něj oddělen.

T: Pořád je tu ale dualita, utrpení a potřeba pomoci. Prohlášením, že to je pouhý sen, se ničeho nedosáhne.

M: Jediná věc, která může pomoci, je probudit se ze snu.

T: K tomu potřebujeme někoho, kdo nás probudí.

M: A kdo je sám součástí tohoto snu. Jeho přítomnost ohlašuje začátek konce. Žádný sen netrvá věčně.

T: Ani sen, který je bez počátku?

M: Počátkem všeho jste vy. Co jiného, kromě vás, by mohlo být bez počátku?

T: Mým počátkem bylo narození.

M: To vám bylo řečeno. Ale je tomu opravdu tak? Viděl jste snad svůj vlastní počátek?

T: Můj počátek je teď, v přítomném okamžiku. Všechno ostatní jsou jen vzpomínky.

M: Zcela správně. To, co je bez počátku, začíná stále. Stejně tak jsem věčně dávající, neboť nemám nic. Ničím nebýt, nic nemít a nic si nedržet, to je pro člověka největší a nejštědřejší dar.

T: Znamená to, že jste se přestal starat o své já?

M: Samozřejmě, že se starám o své já, ale toto já je vším. V praxi to má podobu univerzální a nevyčerpatelné laskavosti. Můžete tomu říkat třeba všeprostupující a všeočišťující láska. Taková láska je nanejvýš činorodá, ale bez pocitu konatelství.

https://www.advaita.cz/26251n-27.-co-ne ... ja-jsem-to
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 11:36:33

Jana píše:
.Petra píše:Eduard Tomáš: Dokud se neuvědomila, tak je to jenom prosté Bytí. Je to existence, čistá Existence, čisté Vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne. Tak je to ohromná blaženost.


Dalo by se říct, že v okamžiku, kdy se proměňuje iluze oddělenosti v uvědomění pravého Já, tak je to extáze blaženosti. Spojení je velká blaženost.



Tomášovi mluví o uvědomění čistého svatého Já ve stvoření, Jani. To Já si uvědomuje samo sebe ve stvoření - v té prvotní tvorbě. To je ten prvotní pohyb a tím ta blaženost. Kdepak oddělenost....Pocit oddělenosti může vzniknout až později, až začne docházet k nějaké identifikaci ve stvořeném.

Obdobně to popisoval i Nisargadatta. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » stř 24. dub 2024 11:40:16

Jana píše:Svět poznávaný skrz smyslové vnímání a mysl je svět tvarů se jmény.

Svět poznávaný skrz lásku je plný blaha.

Svět poznávaný skrz moudrost není ničím.



A co takhle svět poznávaný přímo jaký je - bez nějakých skrz?
Už seš velká holka, tak by ses toho už nemusela bát.
To jsi ještě nezkusila?

Hlavně ne skrz to, co někdo o světě říká, čím je nebo není, co je skutečné a co neskutečné atd. jako to tady pořád předvádíš ty.
Co se takhle postavit na vlastní nohy a nehledat pořád čím by ses měla řídit, co si myslet, co dělat aby to bylo správně, co nejsprávněji.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3600
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 11:48:07

Jana píše:
Našla jsem zajímavou citaci od Nisargadatty, která by se Ti mohla líbit:



Mně se líbí vše, co Nisargadatta řekl, Jani. Vždyt ty tři knihy jeho rozhovorů jsem přečetla několikrát a dál si v nich čtu. Ale v němčině. Ty české překlady mi připadají někdy dost podivné.

R. Balsekar doporučuje nejdříve přečíst celé rozhovory, než se hned jen na něco upínat. Souhlasím s ním. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod dodo » stř 24. dub 2024 12:00:55

miroslav píše:
Jana píše:Svět poznávaný skrz smyslové vnímání a mysl je svět tvarů se jmény.

Svět poznávaný skrz lásku je plný blaha.

Svět poznávaný skrz moudrost není ničím.



A co takhle svět poznávaný přímo jaký je - bez nějakých skrz?
Už seš velká holka, tak by ses toho už nemusela bát.
To jsi ještě nezkusila?

Hlavně ne skrz to, co někdo o světě říká, čím je nebo není, co je skutečné a co neskutečné atd. jako to tady pořád předvádíš ty.
Co se takhle postavit na vlastní nohy a nehledat pořád čím by ses měla řídit, co si myslet, co dělat aby to bylo správně, co nejsprávněji.


Ten svet poznávaný priamo ako to chápeš a predkladáš ty, nemôže byť poznávaný inak, ako skrz zmyslove vnímanie, preto poznávaš len ten tvoj svet tvarov. Tak ho poznávajú materialisti a ateisti.

Si ateista Miroslav ? Neriadiš sa pokynmi Prebudených ako si počínať v praxi a ako správne postupovať na duchovnej ceste ?
dodo
 
Příspěvky: 721
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod dodo » stř 24. dub 2024 12:46:58

.Petra píše:
Tara. píše:Ano, je to to samé absolutní Bytí. Absolutní Bytí - v klidu a v pohybu. :)

A to jsem si říkala, a bude (konečně) klid.

Ale není.

Díky Petro za trpělivost (tu já nemám) a za výbornou vysvětlovací schopnost, s kterou přibližuješ slova probuzených, s čímž souzním. A jak jsi včera psala, i když to Jana (zatím) není schopna pochopit, píšeš to pro případné další čtenáře, navíc na rozdíl od Miroslava laskavě a chápavě a polopaticky.


Díky, Taro.

To, co říkají Tomášovi, je prostě nádherné. Má to takovou neuvěřitelnou hloubku a je v tom opravdová láska a pokora. Když to na sebe nechám působit, jak bych se pak mohla hádat a dohadovat o nějaká slovíčka. :)


Tiež sa nechcem dohadovať a hádať o nejaké slovíčka, ale nemožno dôjsť k správnemu pochopeniu používaním nesprávnych definícií a vydávať ich za správne. To aj s ohľadom na tu spomenutých čitateľov treba vziať v úvahu, aby neboli zavádzaní permanentným vytváraním dojmu, že to čo píše Jana je nesprávne a správne je len to, čo napíše niekto kto jej odporuje, nech by tu napísal hocaký nezmysel.

Príkladom toho nezmyslu je aj to Absolútno v pohybe. Ak je Absolútno definované ako nemenné a ničím nepodmienené súcno v ktorom prebiehajú zmeny - pohyb, je nezmysel tvrdiť, že je tými zmenami, pohybom v ňom prebiehajúcimi. Nie je. Je prostredím, v ktorom pohyb prebieha. To isté platí o vedomí.
dodo
 
Příspěvky: 721
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » stř 24. dub 2024 12:55:39

dodo píše:
Ten svet poznávaný priamo ako to chápeš a predkladáš ty, nemôže byť poznávaný inak, ako skrz zmyslove vnímanie, preto poznávaš len ten tvoj svet tvarov. Tak ho poznávajú materialisti a ateisti.



Já jsem nic takového nepsal ani nepředkládám, že přímé poznávání je skrze smysly nebo skrz cokoliv jiného. S těmi smysly má problém Jana, jak jsem si mohl všimnout. Ta se bez nějakého skrz zatím nejspíš neobejde.
A co ty?
Skrz co ty poznáváš svět?

P.S.
Já nejsem ani materialista ani ateista ani jakýkoliv jiný ista.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3600
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod dodo » stř 24. dub 2024 13:14:05

miroslav píše:
dodo píše:
Ten svet poznávaný priamo ako to chápeš a predkladáš ty, nemôže byť poznávaný inak, ako skrz zmyslove vnímanie, preto poznávaš len ten tvoj svet tvarov. Tak ho poznávajú materialisti a ateisti.



Já jsem nic takového nepsal ani nepředkládám, že přímé poznávání je skrze smysly nebo skrz cokoliv jiného. S těmi smysly má problém Jana, jak jsem si mohl všimnout. Ta se bez nějakého skrz zatím nejspíš neobejde.
A co ty?
Skrz co ty poznáváš svět?

P.S.
Já nejsem ani materialista ani ateista ani jakýkoliv jiný ista.


Ako inak, satrý "dobrý" Miroslav. "Já jsem nic takového.....to Jana..." Už si s tým trápny, ale že riadne. Pýtaš sa jej na existenciu slepic a hospod, dokladáš k tomu idiotov, začiatočnikov atd. ale problém s tým nemáš ty, ale ona.

Svet poznávam zmyslami, tak ako každý. A nenapadlo Ťa, že to o čom píše Jana a hovoria Prebudení nie je z tohoto sveta, ako povedal Ježíš Pílátovi ? Nenapadlo, však. Zorientuj sa už konečne aby si vedel kedy je reč o relatívnej a kedy o absolútnej skutočnosti.
dodo
 
Příspěvky: 721
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod miroslav » stř 24. dub 2024 13:19:46

dodo píše:
Príkladom toho nezmyslu je aj to Absolútno v pohybe. Ak je Absolútno definované ako nemenné a ničím nepodmienené súcno v ktorom prebiehajú zmeny - pohyb, je nezmysel tvrdiť, že je tými zmenami, pohybom v ňom prebiehajúcimi.


Nojo, to by potom ale byla dualita. Absoutno neměnné - a - změny, pohyb, které nejsou Absolutnem? Jsou v Absolutnu jako něco jiného?

Někteří moudří také říkají - "Jediné, co je neměnné je, že vše se mění".

Ty jsi dualista nebo monista?
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 3600
Registrován: čtv 29. kvě 2014 10:33:24

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 13:45:20

.
Kdo se ztotožnil s Absolutnem, ten už nepotřebuje žádné definice. Popisuje, jak to s Absolutnem je, z přímé zkušenosti - jako třeba Tomášovi. Tomášovi chápali, že se někdo potřebuje držet definic. Vůbec by se nesnažili mu jeho přesvědčení brát. Tenhle postoj te typický pro realizované. Lidé mají běžně potřebu se hádat, přesvědčovat, dokazovat - chtějí prosadit svoji pravdu. Pro realizovaného jsou - jako všechno - Absolutnem, a proto nevidí žádný důvod se s nimi hádat, přesvědčovat je. To je láska.

Každý má právo si myslet, co chce, a třeba se i o to hádat, když jinak nemůže. Může i tvrdit, že to, co říkají realizovaní, je nesmysl.

:)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod dodo » stř 24. dub 2024 13:48:38

miroslav píše:
dodo píše:
Príkladom toho nezmyslu je aj to Absolútno v pohybe. Ak je Absolútno definované ako nemenné a ničím nepodmienené súcno v ktorom prebiehajú zmeny - pohyb, je nezmysel tvrdiť, že je tými zmenami, pohybom v ňom prebiehajúcimi.


Nojo, to by potom ale byla dualita. Absoutno neměnné - a - změny, pohyb, které nejsou Absolutnem? Jsou v Absolutnu jako něco jiného?

Někteří moudří také říkají - "Jediné, co je neměnné je, že vše se mění".

Ty jsi dualista nebo monista?


Teba to nezaujíma Miroslave. Keby ťa to skutočne zaujímalo, už by si došiel k tomu základnému, počiatočnému, aspoň intelektuálnemu pochopeniu toho, o čom hovoria Prebudení, o čom hovoril aj pán Tomáš a nemotal by si sa furt dookola svojimi zcestnými otázkami a poznámkami.
dodo
 
Příspěvky: 721
Registrován: stř 01. črc 2015 1:01:01

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 13:52:43

miroslav píše:
dodo píše:
Príkladom toho nezmyslu je aj to Absolútno v pohybe. Ak je Absolútno definované ako nemenné a ničím nepodmienené súcno v ktorom prebiehajú zmeny - pohyb, je nezmysel tvrdiť, že je tými zmenami, pohybom v ňom prebiehajúcimi.


Nojo, to by potom ale byla dualita. Absoutno neměnné - a - změny, pohyb, které nejsou Absolutnem? Jsou v Absolutnu jako něco jiného?

Někteří moudří také říkají - "Jediné, co je neměnné je, že vše se mění".

Ty jsi dualista nebo monista?


Poznáš, kdo je schopen něco pochopit a kdo ne, Miroslave? Má to smysl někomu, o kom už víš, že to nedokáže pochopit, něco vysvětlovat? Co k tomu řikali Tomášovi?
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 13:59:47

Tak jsem si to video, Péťo, měla možnost teď, co vnouček spinká, kousek poslechnout a přepsat to, a musím říct, že v širším kontextu je to nádhera. Naprosto skvělý popis toho, kam vlastně všichni ti Probuzení směřují naše poznání:

https://www.youtube.com/watch?v=w4h9s4RjpAU

6,58 Bezprostřední žití života tam, kde to právě vychází z nestvořeného.

7,00 Myšlenky ještě jsou nemyšlenky.

7,11 A všechny nauky vlastně vedou k tomuto.

7,13 Vedou zpětně běžným způsobem, někdy hodně pomalým, a všelijakými zákrutami vedou k té bezprostřednosti vnímání života.

7,22 ET - Tam, kde pozorovatel, pozorování a pozorované je jedno a to samé.

7,35 MT - Když se ještě nevyčlenilo nic z jednoty, teprve je tam jako takový, jako takový semeno tvořivosti.

7,42 MT - Příprava té energie, kde ještě myšlenka je nemyšlenou.

7,56 MT - Myšlenka čistého svatého Já ještě dokonale úplně se neuvědomila

8,02 MT - Myšlenka se ještě neuvědomila jako stvořené, teprve jde do stvoření.

8,06 MT - Jakmile se ale uvědomí ve stvoření, tak už je tady hned tolik pokušení myslet: "Já chci, já bych měl a já musím a tak dále, .."

8,16 ET - Dokud se neuvědomí jako jenom prosté Bytí, jako existence, čisté vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne.

8.34 MT - Ta blaženost je totiž z té původní tvorby. To už je vlastně to uvědomování. ta blaženost.

8,39 ET - No, to už jen ten pohyb, no.

8,43 MT - Z prvního pohybu. Z nepohybu vzchází pohyb a tehdy už je tam ta blaženost. Už je tam dobro. To vzniklo z té původní emanace, to je láska,

9,00 ET - To je takový dobro, kdybyste ho chtěli popsat, tak se vám to prostě nepodaří.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 14:09:26

6,58 Bezprostřední žití života tam, kde to právě vychází z nestvořeného.

7,00 Myšlenky ještě jsou nemyšlenky.

7,11 A všechny nauky vlastně vedou k tomuto.


Tady je absolutní klid a v tomhle klidu a nepohybu je všechno jedním, všechno je absolutno, všechno je láska.

Jakmile to mysl začne dělit na oddělené samostatné jednotky, které vznikají a zanikají, tak už je to život v oné nevědomosti.

Bezprostřední žití života tam, kde to právě vychází z nestvořeného - tady je jasné, že všechno je ve své podstatě nestvořené, všechno je jedním, ničím neomezenou láskou.

Jak zdůrazňuje Nisargadatta, pohyb nebo změna existuje pouze na úrovni iluzorního světa zkušeností. Ve skutečnosti, podstata našeho bytí, kterou označoval jako “Já jsem”, je vždy stálá a neměnná.

Absolutno je samo o sobě bez iluze mysli absolutně stejné neměnné bez pohybu.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 14:12:45

.Petra píše: To Já si uvědomuje samo sebe ve stvoření


Uvědomuješ si sebe samu, jako stvořenou? Nebo to Já si uvědomuješ jako něco jiného, než jsi a to je stvořené?
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 14:13:09

Když máš potřebu to rozebírat, Jani, tak to rozebírej.

Já tu potřebu nemám. To, co říkají, je pravda. Nepotřebuji na tom něco měnit.

:)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 14:15:07

Jana píše:
.Petra píše: To Já si uvědomuje samo sebe ve stvoření


Uvědomuješ si sebe samu, jako stvořenou? Nebo to Já si uvědomuješ jako něco jiného, než jsi a to je stvořené?


Podstatné je, jak vidíš sama sebe, Jani. :)
.Petra
 

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 14:19:16

.Petra píše:Když máš potřebu to rozebírat, Jani, tak to rozebírej.

Já tu potřebu nemám. To, co říkají, je pravda. Nepotřebuji na tom něco měnit.

:)


Zajímá mě Tvůj pohled. Jestli můžeš otevřeně mluvit o tom, co poznáváš jako Probuzení, tak je to nepochybně inspirativní a ve finále by v tom nemělo být vůbec žádné nedorozumění. I pro Tebe to může být radostí to sdílet, stejně s jakou radostí a ochotou to sdílejí Tomášovi.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod Jana » stř 24. dub 2024 14:21:46

.Petra píše:
Jana píše:
.Petra píše: To Já si uvědomuje samo sebe ve stvoření


Uvědomuješ si sebe samu, jako stvořenou? Nebo to Já si uvědomuješ jako něco jiného, než jsi a to je stvořené?


Podstatné je, jak vidíš sama sebe, Jani. :)


Jako myslí nedotčené, tudíž jako časoprostorově neomezené, tím pádem jakožto nestvořené.
Jana
moderátor
 
Příspěvky: 7151
Registrován: pon 25. črc 2011 20:38:09

Re: Pan Tomáš

Nový příspěvekod .Petra » stř 24. dub 2024 14:32:07

Jana píše:
.Petra píše:Když máš potřebu to rozebírat, Jani, tak to rozebírej.

Já tu potřebu nemám. To, co říkají, je pravda. Nepotřebuji na tom něco měnit.

:)


Zajímá mě Tvůj pohled.


Už jsem k tomu napsala dost.

Nepředala jsi přesně, co tam Tomášovi říkají. Ale to mne nijak zvlášt neudivuje...

Akorát bych každému, koho to opravdu zajímá, doporučila, si to poslechnout pozorně a raději několikrát.

:)
.Petra
 

PředchozíDalší

Zpět na Duchovní směry

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků