Jana píše:
7,35 MT - Když se ještě nevyčlenilo nic z jednoty, teprve je tam jako takový, jako takový semeno tvořivosti.
7,42 MT - Příprava té energie, kde ještě myšlenka je nemyšlenou.
7,56 MT - Myšlenka čistého svatého Já ještě dokonale úplně se neuvědomila
8,02 MT - Myšlenka se ještě neuvědomila jako stvořené, teprve jde do stvoření.
8,06 MT - Jakmile se ale uvědomí ve stvoření, tak už je tady hned tolik pokušení myslet: "Já chci, já bych měl a já musím a tak dále, .."
8,16 ET - Dokud se neuvědomí jako jenom prosté Bytí, jako existence, čisté vědomí a taky trochu blaženosti. To když se to pohne.
8.34 MT - Ta blaženost je totiž z té původní tvorby. To už je vlastně to uvědomování. ta blaženost.
8,39 ET - No, to už jen ten pohyb, no.
.Petra píše:
Poznáš, kdo je schopen něco pochopit a kdo ne, Miroslave? Má to smysl někomu, o kom už víš, že to nedokáže pochopit, něco vysvětlovat? Co k tomu řikali Tomášovi?
miroslav píše:Takže ani sám nic v tomto duchu nevysvětluji, většinou reaguji na rozpory v naivních "duchovních" představách, které tu prezentuje hlavně Jana.
.Petra píše:miroslav píše:Takže ani sám nic v tomto duchu nevysvětluji, většinou reaguji na rozpory v naivních "duchovních" představách, které tu prezentuje hlavně Jana.
Má nějakou cenu psát, že má Jana naivní duchovní představy? Ona odpoví, že o duchovnu nic nevíš - a tak budete na sebe reagovat pořád dokola. Mají takové vzájemné reakce nějaký smysl? Jak by to viděli Tomášovi?
miroslav píše:
Někteří moudří také říkají - "Jediné, co je neměnné je, že vše se mění".
Ty jsi dualista nebo monista?
6,58 Bezprostřední žití života tam, kde to právě vychází z nestvořeného.7,00 Myšlenky ještě jsou nemyšlenky.
7,11 A všechny nauky vlastně vedou k tomuto.
8,43 MT - Z nepohybu vzchází pohyb a tehdy už je tam ta blaženost. Už je tam dobro. To vzniklo z té původní emanace, to je láska
9,00 ET - To je takový dobro, kdybyste ho chtěli popsat, tak se vám to prostě nepodaří.
Je to Dokonalé, nemá to chybu, je to Boží, krása, štěstí pravého Já, láska, ráj....
miroslav píše:A tenhle duchovňácký pingpong zase cvičí tu duševní a duchovně formulační oblast a rozlišovací schopnost.
salmo1cz. píše:Přesně tak, poslechnout nebo přečíst opakovaně.
Pan Tomáš i hezky, polopaticky až dětsky hravě vysvětluje jak Absolutno tvoří.
To jsou ty agregáty, smysly ATP .
To je základ Dharmy.
Je dobré když někdo dává citace, tak aby si je alespoň přečetl a vnímal i konotace k uvedenému.
Hezký den.
miroslav píše:.Petra píše:miroslav píše:Takže ani sám nic v tomto duchu nevysvětluji, většinou reaguji na rozpory v naivních "duchovních" představách, které tu prezentuje hlavně Jana.
Má nějakou cenu psát, že má Jana naivní duchovní představy? Ona odpoví, že o duchovnu nic nevíš - a tak budete na sebe reagovat pořád dokola. Mají takové vzájemné reakce nějaký smysl? Jak by to viděli Tomášovi?
To byla jiná doba - nebyl internet a nebylo tolik výřečných "osvícených a "probuzených" jako je dnes.
No a já to beru také jako takový sport. Hodně jsem si toho uvědomil, poznal lépe příčiny té namyšlené "probuzenosti" a "osvícenosti", prohlédl různé finty protihráčů atd.
.Petra píše:miroslav píše:Takže ani sám nic v tomto duchu nevysvětluji, většinou reaguji na rozpory v naivních "duchovních" představách, které tu prezentuje hlavně Jana.
Má nějakou cenu psát, že má Jana naivní duchovní představy? Ona odpoví, že o duchovnu nic nevíš - a tak budete na sebe reagovat pořád dokola. Mají takové vzájemné reakce nějaký smysl? Jak by to viděli Tomášovi?
miroslav píše:To byla jiná doba - nebyl internet a nebylo tolik výřečných "osvícených a "probuzených" jako je dnes.
No a já to beru také jako takový sport. Hodně jsem si toho uvědomil, poznal lépe příčiny té namyšlené "probuzenosti" a "osvícenosti", prohlédl různé finty protihráčů atd.
.Petra píše:Dnes jsem pochopila, proč je mi to, co ty a Jana píšete, tak cizí. Jste si hodně podobní. Hlavně tím negativním pohledem na druhé - ty je vidíš jako výřečné a namyšlené "probuzeností a osvíceností", mající naivní "duchovní" představy, že fintí apod. Negativně vidíš dokonce i děti - na rozdíl od Ježíše. Jana je zase vidí jako nevědomé, v pekle, strašně neštastné a trpící - dokud nebudou říkat to samé co ona. A jde vám především o sebe - o vlastní osvobození. Všichni ostatní by to podle vás měli dělat jako vy dva.
Naopak je velmi blízké, jak mluvil Ježíš nebo E. Tomáš. Proudí z toho láska k lidem, k bližním, k druhým.
Ty vidíš to, co říkají Tomášovi na těch videi, jako úvahy? Pro mne je to popis jejich zkušenosti, když mluví o tom prvotním pohybu - o začátku tvoření. Tebe, psal jsi, nezajímá, jak je to s tím pohybem, tobě jde jen o osvobození. Podle mne to naopak může mít pro některé hledající velký smysl, poslechnout si, co o tom Tomášovi říkají. Začíná tím i bible - vznášející se duch Boží (klid Absolutna) a pak začne tvořit - Bůh Stvořitel (pohyb Absolutna). Ono je to sice obojí současně, ale to je pro lidi, žijící v čase, velmi těžké pochopit.
Petra_ píše:
Vidíš to podobně, já ale vnímám ten kořen v Miroslavově pohledu, že ti všichni okolo jsou jeho protihráči. Tento předpoklad ho vytrhává z toho vnitřního klidu a on se tak sám cítí v jakési hře, u které ho jeho ego nutí vždy vyhrávat. A v této jeho představě vidím příčinu jeho negativistického pohledu na vše okolo. Jen si myslím, že je tak unesen svou hrou, že nevidí, co je cenou pro osobní vítězství nade všemi.
.Petra píše:
Ty vidíš to, co říkají Tomášovi na těch videi, jako úvahy? Pro mne je to popis jejich zkušenosti, když mluví o tom prvotním pohybu - o začátku tvoření. Tebe, psal jsi, nezajímá, jak je to s tím pohybem, tobě jde jen o osvobození. Podle mne to naopak může mít pro některé hledající velký smysl, poslechnout si, co o tom Tomášovi říkají. Začíná tím i bible - vznášející se duch Boží (klid Absolutna) a pak začne tvořit - Bůh Stvořitel (pohyb Absolutna). Ono je to sice obojí současně, ale to je pro lidi, žijící v čase, velmi těžké pochopit.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 16 návštevníků