Návštěvník píše:Mně to vysvětlovat nemusíš,
Nejrychlejší cestou do extáze je utrpení
Tedy popírání,
Třeba ti ta tvoje extáze jednou v nestřeženém okamžiku spadne,
To jen ty se voblbujes konceptem že vše je iluze.
„Co je“ není logické, není závěr. Nedá se to popsat, protože se to nedá s ničím jiným srovnat. Vzhled je popsatelný, to „není“ je nepopsatelné. Protože co je, je současné „je“ a „není“, nelze to popsat. Ačkoli to, co je, nelze popsat, zdá se, že vyvstávají slova: ráj, dokonalý, úžasný, čistý, svobodný, absolutní, nekonečný, láska.
A to je to co tu tvoji mysl neustále roztáčí dokolečka dokola,
Žádnej paradox tam není
Paradox mysl zastavuje,
Popírání popírání mysl naopak roztáčí...
No nic proti tomu,
Kdyby jsi tím alespoň něco zjistila či poznala,
Veil píše:Návštěvník píše:1. Ego je plné nevědomosti
„Všechny věci jsou Brahman“. Přátelé i nepřátelé jsou Brahman, takže vše dobré je Brahman, a vše špatné je také Brahman. Všichni lidé ve světě jsou otroky okolností (iluze).
Moment moment moment. Tak všechno je brahman, dobré i zlé, ale lidi nejsou brahman? Iluze není brahman? Co to ten týpek vypráví?
Návštěvník píše:"Všechny věci jsou Brahman"
Vaše reakce: Ptáte se, jak mohou být věci Brahman, ale lidé a iluze nejsou.
Rozbor: V Advaitě je skutečně vše Brahman, včetně lidí a iluzí. Myšlenka je, že všechno, co existuje, je manifestací jedné základní reality. Nedorozumění může pramenit z toho, že to, co vnímáme jako "oddělené" (lidé, iluze), je ve skutečnosti jedním a tím samým Brahmanem.
"Jejich řeč má schopnost odhodit nevědomost ega a každá řádka této knihy vyhladí čtenářovu nevědomost o svém Pravém Já a vynese na povrch Pravou přirozenost jeho Bytí."
Nisargadatta
Jana píše:Přesně tak. Bez poznání paradoxu, "co je" to, "co je a není", se jeví celá ta Nisargadattova kniha jako nesmysl.
Ale na druhou stranu, když nevědomá mysl přestane komentovat text téhle Nisargadattovo knihy, tak se začne pozvolna rozkrývat skutečnost, která je za tou zdánlivostí skryta.
Pak je jasné, to, co říká Nisargadatta: " Každá věta v této knize má moc dát vám ovoce Sebe-realizace."
Návštěvník píše: Pak trollové z Newmana agresivně otravují: "Kdo čte Nisargadattu?" Kdo je šťastný??" OK. Chápeme to!
Veil píše:Jana píše:Přesně tak. Bez poznání paradoxu, "co je" to, "co je a není", se jeví celá ta Nisargadattova kniha jako nesmysl.
Ale na druhou stranu, když nevědomá mysl přestane komentovat text téhle Nisargadattovo knihy, tak se začne pozvolna rozkrývat skutečnost, která je za tou zdánlivostí skryta.
Pak je jasné, to, co říká Nisargadatta: " Každá věta v této knize má moc dát vám ovoce Sebe-realizace."
To je samozřejmě celé jen nepochopení.
Veil píše:Návštěvník píše: Pak trollové z Newmana agresivně otravují: "Kdo čte Nisargadattu?" Kdo je šťastný??" OK. Chápeme to!
Ne, nechápete.
A nechápe to ani Nisargadatta.
Návštěvník píše:Veil píše:Jana píše:
Ale na druhou stranu, když nevědomá mysl přestane komentovat text téhle Nisargadattovo knihy, tak se začne pozvolna rozkrývat skutečnost, která je za tou zdánlivostí skryta.
Pak je jasné, to, co říká Nisargadatta: " Každá věta v této knize má moc dát vám ovoce Sebe-realizace."
Co je celé pochopení?
Návštěvník píše:Veil to chápe?
Návštěvník píše:Proto můžeš psát jen o tom, co nechápeš?
Veil píše:Návštěvník píše:Proto můžeš psát jen o tom, co nechápeš?
Já o ničem nepíšu.
Návštěvník píše:Veil píše:Návštěvník píše:Proto můžeš psát jen o tom, co nechápeš?
Já o ničem nepíšu.
Ani zdánlivě?
Veil píše:
Nepochopení je, že je někdo skutečný, kdo může něco poznávat.
Nepochopení je, že je nějaká mysl.
Nepochopení je, že je nějaké poznání.
Nepochopení je, že je nějaký subjekt, nějaké pravé já, pravé vědomí, nadjá, absolutno, cokoliv.
Nepochopení je, že je nějaká skutečnost, která je skryta nějakou zdánlivostí.
Nepochopení je, že je komu co dát a že někdo může něco sebe-realizovat.
Nepochopení je, že osvícení závisí na poznání.
Zpět na Šrí Siddharaméšvar Maharádž
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník