Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod orog » ned 20. led 2013 16:22:51

malpan píše:je jen nekonečný, živý, prázdný prostor, ... a přesto plný přitažlivosti (lásky)

:yes:
orog
 
Příspěvky: 92
Registrován: pát 04. lis 2011 16:18:09

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod malpan » úte 22. led 2013 18:43:04

Meditativní stav pozbytí světa i ega je sice hezká věc, ale setrvání (setrvávání) v tomto stavu je jen do času.
...a přesto je možné být bez ega a přitom být "v tomto světě"... :)
Být tady a teď, bez posuzujícího kritika v sobě a při současném vnímání běhu světa je už možné žít trvale... ;)
malpan
 
Příspěvky: 615
Registrován: pon 19. zář 2011 18:10:06

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rosada » čtv 24. led 2013 10:04:11

vostalpetr píše:... v přednášce tady http://www.lampa.cz/prednasky/prazdnota.html
se najednou mnich, když všechno pustí zase octne ve stavu ega, ovšem je to jakési ego osvícené
a opět opakuje tu cestu kterou již prošel,
zřejmě tak dlouho, dokud nezemře

Co tady říká Buddha:

“Nakonec poznává, že i duchovní jednota je podmíněná, je vytvořená myslí. Jenže co je podmíněné, myslí vytvořené, to je nestálé, a co je nestálé, to musí jednou zaniknout. Jak to uvidí a pozná, odpoutá se mu srdce od marnosti stále si něco přát, odpoutá se mu srdce od marnosti stále něčím být a odpoutá se mu srdce od marnosti stále si zastírat, jak to je. S osvobozením přichází poznání: svoboden – skončeno putování, svatý život dokonán, dílo završeno, nezbývá již více na tomto světě.“


Buddha to uzavírá:

„On ví: chudším stalo se jeho myšlení o utkvělou myšlenku něco si přát, chudším stalo se jeho myšlení o utkvělou představu něčím být, chudším stalo se jeho myšlení o utkvělou představu, že neví, jak to je. Pouze jediné bohatství vykazuje - toto tělo zde, obdařené šesti smysly, jako nutnou podmínku života. O co tady méně jest, o to se vidí chudším, prázdnějším. A co zde ještě zbývá, o tom ví: zůstává toto, zůstává ono. Tak tedy, Ánando, na něho sestoupí tato pravá, nezničitelná, veskrze čistá chudoba.


Petře a dal jsi sem ty správné úryvky? To co jsem podtrhla v tvé textu, má pocit, že z těch úryvků neplyne, spíš jsou tam vyjádření, které naznačují opak toho, co píšeš.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 10:22:05

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 24. led 2013 10:51:48

Co tady říká Buddha ?
S osvobozením přichází poznání... :)
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 24. led 2013 11:53:51

vostalpetr píše:
Návštěvník píše:Co tady říká Buddha ?
S osvobozením přichází poznání... :)



A kdo má to poznání ?



„Než se narodí božství, musí zemřít lidství. Ale i toto božství musí zemřít, než se narodí Svrchované."
Rámakršna
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rafael » čtv 24. led 2013 16:25:40

Návštěvník píše:
vostalpetr píše:
Návštěvník píše:Co tady říká Buddha ?
S osvobozením přichází poznání... :)



A kdo má to poznání ?



„Než se narodí božství, musí zemřít lidství. Ale i toto božství musí zemřít, než se narodí Svrchované."
Rámakršna



velmi dobře.. :)
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod michael » čtv 24. led 2013 17:58:33

rafael píše:

„Než se narodí božství, musí zemřít lidství. Ale i toto božství musí zemřít, než se narodí Svrchované."
Rámakršna



velmi dobře.. :)



ty jsi mi rafaeli ještě neřekl kde to ego sídlí, abych tam mohl zaměřit pozornost, jak jsi doporučoval ?
michael
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rafael » čtv 24. led 2013 21:27:56

michael píše:
rafael píše:
„Než se narodí božství, musí zemřít lidství. Ale i toto božství musí zemřít, než se narodí Svrchované."
Rámakršna


velmi dobře.. :)


ty jsi mi rafaeli ještě neřekl kde to ego sídlí, abych tam mohl zaměřit pozornost, jak jsi doporučoval ?


vše co člověka oživuje, činí ho čím je, vzniká v duchovním srdci.. pokud by nebyla energie duchovního srdce nemohli by jsme žít jako lidé, je to motor těla a života,energie duchovního srdce pokud je normální božská zůstává v duchovním srdci, mírně napravo od skutečného srdce.. pokud ale obrací běžný člověk (a to jsme i my všichni zde na foru) svou pozornost k hmotnému světu, vychází tato energie násilím myšlenkou ze srdce ven a stoupá směrem k hlavě, tam se v lidské hlavě cítíme že jsme to my, že já činím, že já dělám, já vidím.. když se toto stane kundalini v páteři padá dolů do první čakry..vzniká pak ego a ego je ztotožnění s pocitem malého já, toz. já jsem tělo, já činím, já dělám, já jsem budhista, já jsem zen mistr, já jsem křestan, já jsem hinduista atd.. když se rodíme jako děti tak ego nemáme.. jsme osvícení..ego nám formuje rodina, okolí, život atd.. normální člověk má ego jako všichni ostatní.. nutí nás přemýšlet, nutí nás myslet..současně s tímto nám pomáhá vytvořit ego i karma, v které jsou naše připoutanosti a touhy, které nás stáhly zde na zemi do nového zrození.. ego jako samostatný prvek nemůže existovat, protože vzniká obrácením duchovní energie ze srdce (duchovního) směrem ke světu.. jelikož takto běžně žijeme většinou celý svůj život, každodenně tlačíme ke světu energii svého srdce a tím pádem ego živíme myšlenkami, touhami a vším co děláme, pořád tu energii táhneme ven ke světu..tímto způsobem vzniká ego a pocit já jsem tělo..pocit já..

Veškeré duchovní směry, meditace od zenu až po křestanství, mají jediný cíl..obrátit naši pozornost zpět do duchovního srdce, zastavením mysli, klidem, ať to nazývá kdo chce jak chce.. děje se pak to že když mysl stojí nebo meditujeme, ego nemá živnou půdu ani energii, aby bylo obráceno ven ke světu, pokud je meditace a klid mysli vytrvalý a dlouhý, začne obrácení směrem ven slábnout, tím dochází k velmi pozvolnému vrací energie a pozornosti zpět do duchovního srdce.. v momentě kdy energie duchovního srdce se začne zpět vracet dochází ke změně přesunu pozornosti z duchovního srdce ven - zpět do duchovního srdce..v této chvíli si začínáme uvědomovat, co je ego, proč je, kdo ho tvoří, a objevíme v tomto okamžiku svou duši, své duchovní srdce, své božské JÁ,v této chvíli jsme schopni vidět své ego z vnitřního pohledu JÁ, a v této chvíli vidíme, že ego vzniká obrácením své duchovní energie směrem ven k světu..v této chvíli vidíme že nejsme tělo, nejsme mysl, nejsme emoce, nejsme svět.,atd.. po tomto okamžiku se začíná vše zpět vracet pomalinku k normálu, kdy energie kundalili má vystoupit směrem nahoru v páteři až k hlavě a odtud se má vrátit energie zpět do duchovního srdce..je to dlouhá cesta, protože pocit ega já jsem tělo je velmi silný a na duši se nabalují připoutanosti, které jsme si myslí sami vytvořili, a energie JÁ je musí všechny trvale odstranit, až odstraní i pocit ega já, jakmile je vše trvale odstraněno spadne energie z hlavy trvale do duchovního srdce.. pak nastává osvícení, realizace atd..každý to nazývá jinak..
výrok křesťanů "buďte jako malé děti a vstoupíte do království nebeského" vyjadřuje úplně vše. Malé děti nemají mysl, nemají ego, a po narození jsou osvícené..takže tato rada je dokonalá..

Pokud se chceš tedy dívat na své ego, musíš dojít do fáze, kdy tvá pozornost změní směr z obrácení ven směrem dovnitř.. jaké k tomu použiješ náboženství nebo meditace záleží jen na tobě.. velmi rychlá metoda je dotazování.. každému je bližší něco jiného.. nevím jak moc duchovně jsi vyspělý, nebo v jaké fázi momentálně jsi abych ti mohl napsat přímo na tělo konkrétněji..
je nutné si uvědomit že ty nejsi mysl..je nutné si uvědomit že mysl k životu nepotřebujeme, že bez mysli se dá žít, musíš se odtotožnovat od mysli..okamžiky vnitřní pozornosti budou zpočátku malé, chvilkové ale bude víc a víc sílit, až jednoho dne zjistíš, že se na ego díváš automaticky..

Svou snahu musíš dělat tak, jako když malé dítě stále někam běhá a matka ho stále vrací k sobě, aby neběhalo..ty musíš stejným způsobem být vytrvalý a stále zastavovat mysl, meditovat a vracet zpět obrácenou energie ven, zpět do srdce..metodou tobě blízkou..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 25. led 2013 12:03:34

:yes:
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod irulan » pát 25. led 2013 13:01:46

Otázka jak zničit ego je nejistější cesta k posílení ega a ne k jeho zničení. Když budeš hledat ego zjistíš, že neexistuje. To je cesta jak ho zničit.

...hm, co ty na to Rafaeli?
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rosada » pát 25. led 2013 13:59:17

vostalpetr píše:Dal jsem sem správné úryvky,
tedy jen ty Budhovy úryvky, nikoli text přednášky

Pavlík říká: co pak dělá mnich dále ?

A odpovídá že zase cvičí co cvičil předtím...

Máš pocit, že se mnich neoctne opět tam kde byl, tedy ve stavu ega, ovšem ve stavu osvíceného ega ?

Opět je uvnitř časoprostoru, uvnitř snu, jen se zbavil lpění a tím pádem utrpení

Budhovi nejde o nějakou realizaci boha, Budhovi jde o zbavení se utrpení, o zbavení se ztotožnování s touhami a vůlí


Trochu myslíš mateš pojmem osvícené ego. Co to je?
P.P. používá pojem smluvní ego.
tedy byl-li až doposud Petr, tak dál se chová tak jako by byl Petr a když někdo zavolá Petře, tak se ohlédne, i když ví že není (jen) Petr, že je Prázdno.

I po osvícení/prozření tu zůstává tělo (tedy až na nějaké výjimky) -. je tu tedy nadále jednotka tělo+mysl.
Mooji to popisuje tak, že vlstně dál až do smrti se mění (ta jednotka tělo+mysl), ale já jsem to neměnné, co to sleduje.
To dlouhé za tím jsem nečetla, jestli v tom bylo něco podstatného, zkus to nějak shrnout.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 10:22:05

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rosada » pát 25. led 2013 14:50:50

Máš pocit, že se mnich neoctne opět tam kde byl, tedy ve stavu ega, ovšem ve stavu osvíceného ega ?


Ještě k tomu časoprostoru. V tvé otázce je klíčové, co nazýváš mnichem. Je-li to ta jednotka tělo-mysl, ta ta dále pobývá v časoprostoru.
Mnich pak však má dovětek buddha - probuzený. Ale Buddha (chceš-li Vědomí) byl vždy Buddhou.
Myslí mnich proběh jistý a-ha efekt: Já jsem (Buddha). Ale Buddha tím není nijak dotčen ani pozměněn.
Mnich se neoctne tam, kdy byl protože jeho mysl byla pozměněna.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 10:22:05

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rosada » pát 25. led 2013 14:51:53

To výš jsem psala zároveň s tvým příspěvkem.
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 10:22:05

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rosada » pát 25. led 2013 15:41:07

Nebo se na to můžeš sám podívat ;)
Uživatelský avatar
rosada
 
Příspěvky: 1090
Registrován: úte 20. zář 2011 10:22:05

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 25. led 2013 17:02:05

vostalpetr píše:
ty jsi mi rafaeli ještě neřekl kde to ego sídlí, abych tam mohl zaměřit pozornost, jak jsi doporučoval ?



V Rozhovorech s Mahárišim č. 612 říká Maháriši: „ Ego je neskutečné. Potíže dělá jen do té doby dokud ho řádně neprozkoumáme. Ale když se pořádně podíváme zjistíme, že neexistuje.“

V Rozhovorech č. 615 odpovídá Ramana Maháriši na dotaz návštěvníka: Jak zničit ego? „Nejdříve ego chyť a pak se ptej jak ho zničit. Kdo se ptá jak ho zničit? Ego samo. Může ego někdy souhlasit s tím zničit sebe samo? Otázka jak zničit ego je nejistější cesta k posílení ega a ne k jeho zničení. Když budeš hledat ego zjistíš, že neexistuje. To je cesta jak ho zničit.“



no právě ... :yes:
Návštěvník
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod michael » pát 25. led 2013 17:03:08

irulan píše:
Otázka jak zničit ego je nejistější cesta k posílení ega a ne k jeho zničení. Když budeš hledat ego zjistíš, že neexistuje. To je cesta jak ho zničit.

...hm, co ty na to Rafaeli?



to by mne taky zajímalo co na to Rafael ?
michael
 

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rafael » pát 25. led 2013 17:23:18

irulan píše:
Otázka jak zničit ego je nejistější cesta k posílení ega a ne k jeho zničení. Když budeš hledat ego zjistíš, že neexistuje. To je cesta jak ho zničit.

...hm, co ty na to Rafaeli?



jak jsem psal v minulém příspěvku a taky jinde zde na foru v jiném vlákně....

ego je ztotožnění s pocitem malého já, toz. já jsem tělo, já činím, já dělám, já jsem budhista, já jsem zen mistr, já jsem křestan, já jsem hinduista atd..
ego jako samostatný prvek nemůže existovat, protože vzniká obrácením duchovní energie ze srdce (duchovního) směrem ke světu..


ego je vlastně jak jsem psal dříve energie JÁ z duchovního srdce obrácená ke světu ven ze srdce.... výrok maharišiho je pravdivý protože pokud se ptáme jak odstranit ego mluvíme egem, používáme ego, myslíme egem, hledáme egem.. pokud přestaneme ego používat při meditaci, tiché mysli odstraňujeme ego tím, že mu nedáváme energii ani živnou půdu k obrácení ke světu.. každá myšlenka mysli byt jediná za celý týden je projevem ega.. pocitá já, ego lze trvale odstranit jen energii JÁ ze srdce a to tím, že energii obrácenou ven vrátíme zpět trvale do srdce JÁ..ale toto už jsem psal v minulých příspěvcích.. proto píšu že ego není skutečné, není to věc.. není to bod.. obrácenou energii ven lze vidět vnitřní pozorností.. tím ji taháme zpět do duchovního srdce..

zde je výborné video které o tom popisuje, doporučuje prohlídnout celé..

http://www.zahrada-ticha.cz/articles.php?article_id=216
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod irulan » pát 25. led 2013 18:22:34

lze zničit, co neexistuje? Snažit se o to? Nemusíme tlačit kámen pod vodu, stačí ho jen pustit...
vím, že to víš..
jen ta snaha už se pouští možná sama..
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod rafael » sob 26. led 2013 12:00:06

irulan píše:lze zničit, co neexistuje? Snažit se o to? Nemusíme tlačit kámen pod vodu, stačí ho jen pustit...
vím, že to víš..
jen ta snaha už se pouští možná sama..



lidská mysl se vždy snaží.. zpočátku aby sme mohli pustit co chceme musí být snaha..k mysli, k závislostem, k touhám jsme vždy připoutáni a oni nás ovládají celý život.. pokud chceme něco pustit musí být vždy snaha, nejdříve je usílí.. ego musí vytvořit usílí aby zničilo samo sebe..laicky se používají zbraně ega k odstranění sama sebe (ideální metoda dotazování)..jak ego slábne mizí pomalu i úsilí..vše jde až do bodu kdy mysl stojí, nejsou téměř myšlenky..v tuto chvíli mizí úsilí a myšlenky když nám už nepatří se pomalu rozplývají, pokud ale přestane usílí ego okamžitě nezmizí..jelikož je to postupný proces kdy se enegie JÁ obrácená ven vrací pomalu zpět do svého zdroje duchovního srdce.. v tuto chvíli se pak na tu vracející se energii jen díváme, v tuto chvíli není žádné usilí..v tuto chvílí mizí pomalu setrvačnost ega a vše se vrací zpět do JÁ, předpokladem aby se při vnitřní pozornosti vše vrátilo zpět je stav bez úsilí, protože usílí jakékoliv pro cokoliv je projevem ega.. takže když mysl stojí radí guruové jen se dívejte vnitřní pozorností..je to stav bez usílí, energie JÁ pak vše dořeší, není to ale hned.. tak jako hned v jednu chvíli nejde zastavit mysl.. tak jako hned nejse zastavit vlak nebo auto, vše má setrvačnost.. ve stavu bez úsilí lze vidět projevy ega, energii JÁ, vše ale stále někdo vidí..až splyne ten kdo vidí s energií JÁ to je pak realizace..i ve stavu bez úsilí je stále stav já vidím JÁ,rozdíl je ten že JÁ už není připoutané k já(ego),a dívá se na já jako něco, co JÁ nepatří..není tam ztožnění..dochází pak ke stavu kdy JÁ vidí, že mu mysl nepatří, sex mu nepatří, čich mi neptří, chuť mu nepatří..dochozí k postupnému procesu odtotožnění JÁ od já.. jakmile se já rozplyne trvale v JÁ, pak je to realizace.. ve fázi kdy mysl stojí dochází k postupným vnorům já do JÁ, které ale nejsou trvalé..jsou jen chvilkové..ale častějí a hlubší..

úplné rozpuštění ega je pocti já umírám, v tuto chvíli vidí JÁ že já umírá.. často se tento stav opakuje protože smrt já není trvalá nebo je jen částečně vnořená do JÁ..není to hned..
Uživatelský avatar
rafael
 
Příspěvky: 562
Registrován: stř 02. led 2013 14:13:54

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekod irulan » sob 26. led 2013 12:14:20

není to hned..
...
to vyjadřuje trpělivost, netlačení na pilu....
ale zároveň to
není to hned..
může znamenat připoutanost k času, předpoklad budoucnosti, následnosti něčeho po něčem a to by ses měl taky pustit. Realizace je TEĎ
"Smích je afekt z náhlé proměny napjatého očekávání v nic." (I. Kant)
Uživatelský avatar
irulan
 
Příspěvky: 851
Registrován: ned 10. čer 2012 17:38:29

PředchozíDalší

Zpět na Otázky a odpovědi

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 29 návštevníků