Stránka 1 z 5

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 10:13:29
od Návštěvník
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dharma

"Dharma je odvozeno od sanskrtského slovního kořene dhri, a znamená způsob bytí. Termínu má být porozuměno v jeho metafyzickém významu, což je soulad s božským nebo tvořivým principem činným v individuu nebo v přírodě. Představuje individuální vnitřní zákon, který "musí" být následován, jestliže individuální život má být v souladu s přírodními zákony a univerzální podstatou bytí."

Je možné urazit způsob bytí?

Slovo Buddhovo

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 10:29:42
od Dyndy
Účel svatého života tedy nespočívá v získávání darů, důstojnosti nebo slávy, ani v dosažení mravnosti, soustředění nebo vědění. Neotřesitelné osvobození srdce – to je pravý smysl svatého života, to je jeho podstata, to je jeho cíl.

I ti kdo v minulosti byli Svatými a Probuzenými, i tito Vznešení ukázali svým žákům tentýž cíl, jaký jsem já ukázal svým žákům. A kdo v budoucnosti budou Svatými a Probuzenými, i tito Vznešení ukážou svým žákům tentýž cíl, jaký jsem já ukázal svým žákům.

Může se stát, žáci, že si budete (po mém vyvanutí) myslet: “Je pryč učení našeho Mistra. Nemáme už Mistra.” Neměli byste to však takto myslet, protože Dhammy a Vinaja (řád), které jsem učil, budou i po mém odchodu vašim mistrem.

Dhamma je vaším útočištěm,

nehledejte jiné útočiště,

Dhamma vás povede!

Proto, žáci, dobře uchovávejte a chraňte toto Učení,
ať pokračuje pro věky, pro dobro a prospěch mnohých!


Siddhártha Gautama

Re: Slovo Buddhovo

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 10:55:51
od Návštěvník
Dyndy píše: Neotřesitelné osvobození srdce – to je pravý smysl svatého života, to je jeho podstata, to je jeho cíl.


Vydechni vzduch z plic, zataj na chvíli dech a uvědom si ve středu hrudi Srdce a těsně před tím, než se nadechneš, si uvědomuj, že JSI.
Dovol, ať se srdce roztančí radostí a láskou, dovol mu svobodu, dovol, ať se setká s tichem, které nalézáš u bílé zdi, když cvičíš zazen.
Dovol, ať se to Ticho a Srdce stanou Jedním neomezeným Bytím.

Je satori něco jiného ?

viewtopic.php?f=155&t=2296&start=10#p36122

Re: Slovo Buddhovo

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 11:43:40
od Dyndy
Návštěvník píše:
Dyndy píše: Neotřesitelné osvobození srdce – to je pravý smysl svatého života, to je jeho podstata, to je jeho cíl.


Vydechni vzduch z plic, zataj na chvíli dech a uvědom si ve středu hrudi Srdce a těsně před tím, než se nadechneš, si uvědomuj, že JSI.
Dovol, ať se srdce roztančí radostí a láskou, dovol mu svobodu, dovol, ať se setká s tichem, které nalézáš u bílé zdi, když cvičíš zazen.
Dovol, ať se to Ticho a Srdce stanou Jedním neomezeným Bytím.

Je satori něco jiného ?

viewtopic.php?f=155&t=2296&start=10#p36122


Slovo Buddhovo


Není určeno pro akty zadostiučinění tohoto druhu.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 11:46:51
od Návštěvník
Neotřesitelné osvobození srdce – to je pravý smysl svatého života, to je jeho podstata, to je jeho cíl.

Učí zazen mít neotřesitelně osvobozené srdce? Jestli ano, jak? Nebo je zazen jen slepou uličkou buddhismu?

Re: Slovo Buddhovo

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 11:50:31
od Návštěvník
Dyndy píše:
Není určeno pro akty zadostiučinění tohoto druhu.

Znamená odkrývání významu Buddhova slova zadostiučinění?

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 12:15:56
od Dyndy
Znamená odkrývání významu Buddhova slova zadostiučinění?


To záleží na tom, co chceš odkrývat. Slovo Buddhovo, nebo vztahy lidí,
kteří nejsou schopni se shodnout.

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 12:31:01
od Návštěvník
Dyndy píše:
Znamená odkrývání významu Buddhova slova zadostiučinění?


To záleží na tom, co chceš odkrývat. Slovo Buddhovo, nebo vztahy lidí,
kteří nejsou schopni se shodnout.


AHA :yes:

Dyndy, ano. Podstatné je poznání Slova Buddhova.
Můžeš k tomu i ke vztahům říct něco víc?

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 16:10:42
od rafael
Jana píše:Jelikož zdejší učitel buddhismu Ryunin tvrdí, že je na tomto fóru dosud jediným, kdo zná vlastní názor Buddhy, jediným, kdo pochopil, co je to Buddhova pravda a co Buddha učil, ale odmítá se s těmi, kteří dle jeho slov urážejí svou nechápavostí dharmu, bavit, prosím toho, kdo má v buddhismu jasno, aby byl tak laskav a objasnil, jak to s tím vlastním názorem a chápáním Buddhovy pravdy je.



kdo si to myslí.. ten kdo říká že si to myslí a že je jediný kdo to chápe je jeho ego,jen ego říká že jeho pravda je jediná, že jeho názor je jediný, že on je ten pravý..

všechny náboženství jsou dokonalá, jsou různá proto, že lidé mají různou mysl a různě se přikloní, nelze říkat jen to moje je správné a vše ostatní je k ničemu.. kdyby to tak nebylo nemohli by různí duchovní od křesťanů, hinduismus, zen až já nevím po jaká náboženství být realizovaní nebo osvícení.. protože by fungovalo jen jedno jediné náboženství..

každé náboženství je projevem pouze mysli, když zmizí mysl, zmízi i náboženství..tisíce lidí mají různou mysl, proto je i tisíce různých odvětví náboženství..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: pát 18. led 2013 19:17:29
od Návštěvník
Gautama až dosud nemyslel na to, že by své poznatky sdílel s jinými. Avšak setkání s obchodníky přineslo otázku, zda by měl objevené předávat dál. Pochyboval, zda by byly jeho zkušenosti srozumitelné ostatním: Kdybych hlásal nauku a nebyl bych pochopen, přineslo by mi to (nesmyslnou) námahu a vysílení. Bráhma Svajampati, mocný bůh, vnímal ve svém nebeském světě tyto myšlenky a zjevil se před Gautamou „s rychlostí, s jakou silný muž natáhne svou paži.“ V gestu hluboké úcty obnažil bůh rameno, poklekl a prosil Gautamu, aby zvěstoval svou nauku. I kdyby mělo být jen malé množství těch, kteří by porozuměli, měl by to učinit kvůli nim.

Tato epizoda dokumentuje Gautamův názor, že bohové jsou jen pomíjivé bytosti v koloběhu znovuzrození, i když jejich moc je větší a jejich život delší než moc a život člověka. Protože Buddha se dostal nad vznikání a zanikání, je uctíván jako „učitel bohů a lidí“. Gautama vyhověl prosbě boha výrokem: Brána nesmrtelného budiž otevřena, kdo má uši, slyš a důvěřuj!...

http://cs.wikipedia.org/wiki/Gautama_Bu ... _lid.C3.AD

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 14:20:47
od rafael
Jana píše:
vostalpetr píše:
V zenu není žádný cíl, žádná praxe a metoda...

Ano, lze to říct i takhle. To znamená, že v tom místě, kde nemá bhakti jóga, křesťanství žádný cíl, žádnou praxi, metodu, jsou tímtéž, čím, je zen.

Ve chvíli, kdy tedy má zen jakoukoliv metodu a praxi, tak se jedná o přípravu, ale ještě to není zen ? A nebo je to obráceně, ve chvíli, kdy není žádný, cíl, žádná praxe a metoda, není ani zen ?
A nebo zen je i ta příprava, i ta praxe, i ta metoda ?
A nebo je to ještě i úplně jinak ?



je jedno jaká je praxe, každá praxe je jen mysl, ego, každá praxe je pouze pro mysl.. já ego praktikuji, já ego medituji, já ego jsem zenový mistr, já ego jsem skutečný učitel budhismu, kdo to říká?? já.. vše je ego, pouze mysl a ego..nic jiného.. až bude mysl a ego tak slabé, zmizí i praxe, zmízí údajný učitel, zmízí údajná praxe, ten kdo praktikuje a medituje jakoukoliv metodu je mysl a ego..nic jiného a nikdo jiný..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:07:25
od malpan
Jana píše:Díky Rafaeli, je tedy i zen, křesťanství, bhakti jóga jen pro mysl ?
Bez její interpretace tady nic takového není ?

to jsou jen způsoby (ukazatele, dveře, cesty), jak přijít k tomu, že nic takového není potřeba (k podstatě), že je to o něčem jiném. V určitém životním (vývojovém) čase jsou však nutností.
Tím, že se v dětství dostaneme výchovou (programováním mysli) mimo toto pochopení, musíme se opět výchovou (přeprogramováváním sebe samých a s následným mazáním programů) vrátit zpět k jednoduchosti, přirozenosti - k Životu

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:14:48
od rafael
Jana píše:Díky Rafaeli, je tedy i zen, křesťanství, bhakti jóga jen pro mysl ?
Bez její interpretace tady nic takového není ?



jen ego si vybírá kam se přikloní, k jakému druhu praktikování a jakému druhu meditace.. vše co píšeš výše je pro mysl..všechny praxe slouží k jednomu cíli.. k tichu, k odtranění ega.. ego si ale neuvědomuje že používá samo sebe k vlastnímu odstranění.. je jedno jakou metodou.. pokud spočíváme v JÁ, není žádná metoda, není potřeba..a proč?? protože není ego..

všechna náboženství jsou postavena na tomot priccipu.. bhtaki to bere přes lásku, dotazování přes kdo jsem já atd..a co je výsledkem?, ticho, klid mysli, odstraňování ega.. mysl se ztotožní s praxí, jakoukoliv, odstraň mysl, zmizí praxe..kdo praktikuje, odpovíš já.. a to malé já je ego..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:18:34
od rafael
Proto žádná praxe, tedy žádná mysl a žádný ego - a to je zen (prostě jen relaxace - nic, žádná praxe


pokud řekneš a to je zen ,žádná praxe, žádná mysl.. žádné ego.. kdo říká že je to zen.. já.. ego říká že je to zen.. ego říká že je to křestanství, ego říká že je to atmavičara.. ten kdo to říká je ego, odstraň ho.. ptej se, kdo to říká.. čí je to metoda zenu, komu patří metoda zenu..(křestanství, budhismu atd..) vše je to uplně stejné..je jen potřeba si to uvědomit..odstranit toho kdo to ví.. ten kdo toto vše ví je ego, mysl,já.. odstraň ho..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:28:40
od malpan
rafael píše:odstraň mysl, zmizí praxe..

dokud je jedinec součástí matrixu (dokud je mysl stále sama sebou zaměstnávána), není schopen pochopit, o čem je řeč. Proto je tu to přípravné období, kdy se věnuje tomu, že je tu i jiná část života, než samotné ego (sebestředná mysl).

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:41:42
od rafael
Jana píše:
je jedno jakou metodou.. pokud spočíváme v JÁ, není žádná metoda, není potřeba..a proč??

Nádherné, Rafaeli, díky.

Co je ego ? Je to mysl, nebo připoutanost k mysli ?

Co zůstane ze zenu, křesťanství, když zmizí připoutanost k mysli ?

V srdci, kde je mysl čistá, je vše Jedním a přeci je tady zen a křesťanství, je to nádherná hra na to, že nejsme tím, čím jsme, že hledáme cestu tam, kde jsme.

Co je to, co nás vede k sobě ?


Co zůstane ze zenu, křesťanství, když zmizí připoutanost k mysli ? - je málo pokud zmizí připoutanost..další fází kdy zmizí připoutanost je úplné odstranění ega..je fáze kdy ego není připoutané a ještě tam je a vše vidí, pak teprve dochází k odstranění ega jako takového, je to postupný proces.. v této fází je potřeba se dívat na ego sým já, dokud ego neshoří

Co je to, co nás vede k sobě ? - no přece naše JÁ, naše božská podstata nás táhne k sobě zpátky.. jsem ten koho jsem hledal, hledáme sama sebe, jen ego říká že jsem já a ty, že jsem já a bůh, že jsem já a duše JÁ

Co je ego ? Je to mysl, nebo připoutanost k mysli ? - je to vše co píšeš, ego je vše kolem tebe, celý svět je ego, mysl, připoutanosti, tělo,karma úplně vše..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 15:42:32
od rafael
vostalpetr píše:
pokud spočíváme v JÁ, není žádná metoda,



A to je zároven ta nejlepší metoda jak dojít k spočinutí v Já... :D



ano i tak se to dá říci..

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 16:07:10
od malpan
Jana píše:Kolem mě není vůbec nic, všechno se jeví uvnitř mého vědomí.
Znamená to, že když kolem nás není nic, ego zmizelo ?


kolem a uvnitř jsou totéž
kolem nás - znamená stále vydělení se (vidět se mimo), tedy stále ještě ego

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 16:19:46
od malpan
pokud je jen nekonečný, živý, prázdný prostor, ... a přesto plný přitažlivosti (lásky)

Re: Otázky pro skutečného učitele Buddhismu

Nový příspěvekNapsal: ned 20. led 2013 16:22:21
od orog
malpan píše:
kolem a uvnitř jsou totéž
kolem nás - znamená stále vydělení se (vidět se mimo), tedy stále ještě ego

Pojmy kolem a uvnitř se vztahují k lidskému tělu a jím ohraničenému jedinci, který se za bytost v těle považuje.
Když přestanu sebe sama vnímat jako jedince, projevujícího se v těle, vnímá se tělo i vznikající myšlenky uvnitř vědomí, které není tělem omezené.