Zdeněk píše:...Příkladem viz zdejší Veil (podle mého odhadu Jiří Charvát, co inhaloval halucinogenní sekret z žáby). Jeho zkušenost neexistence subjektu je sice relevantní, ale nikoli pro jeho subjekt – ten naopak tato zkušenost nevědomě zastřela/posílila. A tak se tu hloupě hádá, že neexistuje :-). Nelze říci, že nemá pravdu – ale je to ukradená pravda a tak se, biblicky řečeno, kámen úhelný stal kamenem úrazu.
Nu a analogicky je to s tou tvojí tantrou (či co jsi to se svou milou provozoval). Mohl jsi dosáhnout nějakého poznání, ale místo aby subjekt rozpustilo, tak jej nevědomě posílilo. A už tak nejsi schopen přijmout informaci, která by jej ohrožovala.
Významným předělem a základním kamenem na cestě je stav ztišené mysli a schopnost pozorování myšlenek, tedy i mezery mezi nimi, jak o tom pěkně mluví ve svých básních Míla Tomášová. Bez toho se nehneš. Chtít toho dosáhnout tantrou je jako chtít vyléčit alkoholizmus alkoholem.
Skoro bych se vsadila, že civilní jméno zdejšího Veila není
Jiří Charvát.
Ona ta zkušenost s osvobozením od připoutanosti k mysli je tak stejná, že ve výsledku popis toho není nijak rozdílný. Takže hovor o tom vypadá často jako z jednoho zdroje. Proto tu může být iluze, že o tom mluví tatáž osoba.
Veil v podstatě popisuje totéž, co Vostál Petr, když mluví o nek. prostoru. S uvolněním se uvolňuje i připoutanost k mysli a samo Vědomí tak zůstává prázdné, bez jakéhokoliv časoprostorového členění. Nic tu není. Dokonce ani členění na subjekt a objekt. Tím pádem, je jasné, že nejsem nic časem a prostorem vymezitelného. Není to nic děsivého. Naopak, je to to nejpřirozenější, co může být. Život má tak to pravou chuť Života, nejspíš proto, že zcela zmizela starost o tu naši osobní maličkost, vlastně zmizela jakákoliv starost, stres, potřeba dělat si s něčím hlavu. Paradoxně, když přestaneme chtít, aby realita byla taková, jak si myslíme, že by měla být, tak zjistíme, že ta realita, která tady je, nemá chybu.
Ovšem může tady být něco jako setrvačná tendence se k mysli alespoň částečně připoutávat. Takže mysl může hned vymodelovat onoho osvíceného, který setrvává jako subjekt ve středu toho všeho a který na rozdíl od těch druhých má zkušenost s nek. prostorem.
Možná Ti může připadat divné, že Veil o něčem, co je mimo mysl, může mluvit. Může. To je normální. Dělají to tak všichni Probuzení. Jen u nich není vzpomínka na něco nepopsatelného, ale to, o čem mluví, je právě teď tady, klidně i s vědomím světa.