Návštěvník píše:Jednat podle záměru znamená jednat bez ulpívání
Nelpím na tom.
Moderátor: ryunin
Návštěvník píše:Jednat podle záměru znamená jednat bez ulpívání
Záměnou těch dvou pojmů se směšuje jednání bez ulpívání a jednání ulpívající na výsledku.Bez schopnosti tento rozdíl u sebe rozpoznat může být duchovní praxe i nebezpečná, člověk může skončit jako magik, který zná jen vlastní vůli a považuje to za cosi duchovního.
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Jednat podle záměru znamená jednat bez ulpívání
Nelpím na tom.
Používat záměr neulpívat na dosaženém pro dosažení cíle...to je protimluv, protože se tu parádně lpí na tom, že se nemá lpět, aby se něčeho dosáhlo.
vostalpetr píše:Jednat podle záměru znamená jednat bez ulpívání
Už jsme o tom tady párkrát hovořili,
můj názor je, že toto je možné až teprve v úrovni uvědomění nek.prostoru vědomí kterým já jsem
vostalpetr píše:Mluvíš tady o záměru jako o ulpění
Zaměňování obou významů podle libosti ukazuje na neschopnost nebo nezájem to od sebe rozpoznat.
Sorry, ale v tom případě diskuse postrádá jakýkoliv smysl.
Nepostrádá to smysl,
budto to nám nechápavým vysvětlíš, v čem je ten rozdíl
abych se musel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět,
přece jen bych viděl rozdíl když řeknu
já jdu na záchod
nebo
je zde chůze na záchod
Záměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu,abych se nemusel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět, aniž bych za to doufal v případné osvícení.
Záměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu, abych...
Linda píše:Záměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu, abych...
Vzpomínám si, že na jiném fóru se o rozdílu mezi ulpěním a jednáním bez ulpění taky čile diskutovalo.
V podstatě nakonec došlo ke shodě, že jednání bez lpění je takové jednání, kdy něco děláme v přítomnosti, protože = záměr
Účelové jednání s nějakým cílem, aby - je chtění; upíná se na něco, co může nastat až v budoucnosti.
Stejně to vysvětluje i Balsekar, Tolle a další.
Se záměrem žijeme v současném okamžiku, při chtění se vztahujeme k něčemu v budoucnosti nebo v minulosti.
Takže je mi líto, ale žít tak, jak nejlépe to dokážu, abych... je příklad chtění.
Kéž by všichni kolem nás žili alespoň tak, aby se za své chování nemuseli stydět ani před ostatními, ani před sebou. Aby tak žít CHTĚLI.
jednání bez lpění je takové jednání, kdy něco děláme v přítomnosti, protože = záměr
Účelové jednání s nějakým cílem, aby - je chtění; upíná se na něco, co může nastat až v budoucnosti.
Stejně to vysvětluje i Balsekar, Tolle a další.
Se záměrem žijeme v současném okamžiku, při chtění se vztahujeme k něčemu v budoucnosti nebo v minulosti.
Linda píše:V podstatě nakonec došlo ke shodě, že jednání bez lpění je takové jednání, kdy něco děláme v přítomnosti, protože = záměrÚčelové jednání s nějakým cílem, aby - je chtění; upíná se na něco, co může nastat až v budoucnosti. Stejně to vysvětluje i Balsekar, Tolle a další. Se záměrem žijeme v současném okamžiku, při chtění se vztahujeme k něčemu v budoucnosti nebo v minulosti.Takže je mi líto, ale žít tak, jak nejlépe to dokážu, abych... je příklad chtění.
Záměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu,abych se nemusel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět, aniž bych za to doufal v případné osvícení.
abych se nemusel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět
Návštěvník píše:Zbýváabych se nemusel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět
Návštěvník píše:Záměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu
Návštěvník píše:áměr bez lpění - žít tak, jak nejlépe to dokážu,abych se nemusel sám před ostatními i před sebou za sebe stydět, aniž bych za to doufal v případné osvícení.
vostalpetr píše:protože = záměr
Takže protože jsi něco napsal, tak proto ti odpovídám,
ale možná ti taky odpovídám proto, abych tě opravil a přivedl věc na správnou míru
přičemž to ABY mně může zůstávat docela dobře skryté
Jana píše:ryunin píše:ale v buddhismu teda, nevím jak jinde, nás zajímá konečná pravda a ta už právě konceptem není, proto je za všemi koncepty, filozofií, náboženstvím a není v ní žádná diskuze spor nebo srovnání.
Ryunine,
prosím, můžeš napsat, co je ta konečná pravda ?
Existuje nějaká jiná konečná pravda v buddhismu, než v křesťanství ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků