Moderátor: ryunin
Zdeněk píše:... maniakální učitel, groteskní mlátič prázdné slámy a slovní alkoholik ryunin ...
Zdeněk píše:.... není li předmět, nemůže být pochopitelně ani cíl.....
nop píše:Co by jinak dělal mystik, který vydrží TND, kdyby netušil, že tam někde je před ním netušená budoucnost ?
ryu.nin píše:
Mistr Dogen taky učil, že zazen znamená odhodit tělo a mysl. To ale neznamená, že se snažíme odhodit tělo a mysl, to už by byla meditace, už by tu byl cíl. Mistr Dogen říkal, odhoďte tělo a mysl okamžitě. To znamená okamžitě seďte jako buddha, nikam se nesnažte dostat, okamžitě vyjádřete sami sebe, to je totéž, co zapomenout na tělo, zapomenout na mysl, zapomenout na sebe, a prostě jen jednat, v tomto případě sedět v lotosové pozici. .
ryunin píše:Účelem jazyka je komunikace, sdělení, nikoliv jazyk sám. Můžeme se přít o to co je meditace, ale to mi nepřijde zajímavé. Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.
ryunin píše: Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.
ryu.nin píše:Jano, ty mluvíš o absolutnu.
ryu.nin píše:Jak absolutní ,tak relativní je důležité. Takže učení buddhismu je dualistické v tom smyslu, že rozlišuje mezi pravdou a lží, jasností a iluzí, životem a smrtí, cvičením a necvičením, meditací a zazenem, atd. Tato dualita nám pomáhá, abychom pochopili, co jsme, což už je na úrovni neduality. Takže článek o tom, že zazen není meditace, pomáhá člověku správně sedět v zazenu a zaujmout správný postoj. Když tedy někdo přijde na zazen, řeknu mu, nemedituj, jen seď. To zní dualisticky, co je správné a co špatné? Ale když správně cvičíme, můžeme překonat dualitu já a oni, iluze a probuzení, tělo a mysl, tady a tam... Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen. Teď pouze sedím a nemedituju. Pokud tomu někdo říká bezpředmětná meditace, je mi to fuk. Ale když jsem s přítelkyní, taky jí neříkám, Cítím k tobě silnou náklonost. Misté toho řeknu Miluju tě. Má to na ní lepší efekt, je to direktní. Tak když řeknu že zazen není meditace, je to pro mě jasnější zpráva než když řeknu bezpředmětná meditace. To je příliš suchý, vědecký termín. Nemedituj, jen seď.
ryunin píše:Účelem jazyka je komunikace, sdělení, nikoliv jazyk sám. Můžeme se přít o to co je meditace, ale to mi nepřijde zajímavé. Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.
Jana píše:ryunin píše: Spíš mě zajímá ta myšlenka, ze zazen není meditace.ryu.nin píše:Jano, ty mluvíš o absolutnu.
O tom, že zazen není meditací a tedy, že zazen není ani zazenem, se dá mluvit jen z pohledu absolutna.ryu.nin píše:Jak absolutní ,tak relativní je důležité. Takže učení buddhismu je dualistické v tom smyslu, že rozlišuje mezi pravdou a lží, jasností a iluzí, životem a smrtí, cvičením a necvičením, meditací a zazenem, atd. Tato dualita nám pomáhá, abychom pochopili, co jsme, což už je na úrovni neduality. Takže článek o tom, že zazen není meditace, pomáhá člověku správně sedět v zazenu a zaujmout správný postoj. Když tedy někdo přijde na zazen, řeknu mu, nemedituj, jen seď. To zní dualisticky, co je správné a co špatné? Ale když správně cvičíme, můžeme překonat dualitu já a oni, iluze a probuzení, tělo a mysl, tady a tam... Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen. Teď pouze sedím a nemedituju. Pokud tomu někdo říká bezpředmětná meditace, je mi to fuk. Ale když jsem s přítelkyní, taky jí neříkám, Cítím k tobě silnou náklonost. Misté toho řeknu Miluju tě. Má to na ní lepší efekt, je to direktní. Tak když řeknu že zazen není meditace, je to pro mě jasnější zpráva než když řeknu bezpředmětná meditace. To je příliš suchý, vědecký termín. Nemedituj, jen seď.
Říkáš - pust mysl, která by měla něco dělat, která by mohla chtít začít meditovat a nech jen tělo, ať dělá, co má - sedí.
Ale jestli bys mohl, zkus mi vysvětlit jak fungoval ten Tvůj život po oné meditaci, jak píšeš:
"Jednu dobu jsem během zazenu opravdu meditoval, postpuně jsem se dostával do stavu tichosti a klidu, postupně jsem mizel, mizelo mé já a mé starosti, pak jsem tedy záměrně pracoval na tomto stavu, po hodině zazenu to fungovalo. ALe to právě byla meditace, ne zazen."
Jestli tomu rozumím, tak ses dostával do stavu bez ega. Ve stavu bez ega nemůžeš meditovat, není tu nikdo, kdo by to mohl dělat. Ale ten stav je meditativní.
Zkus mi vysvětlit, proč by Tvůj žák neměl v meditaci ztratit ego a objevit si tu nemožnost meditovat taky sám?
ryunin píše:Dogen Sangha volné uskupení učitelů, kteří dostali transmisi dharmy - tudíž tu transmise dharmy je, Zdeněk tu tedy nehorázně lže - tito lidé dostali transmisi dharmy od učitele Nishijimy Gudo roshiho, který dostal transmisi dharmy od učitele Niwa Rempy.
ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.
Zdeněk píše:A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.
Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.
Zdeněk píše:ryunin píše:Dogen Sangha volné uskupení učitelů, kteří dostali transmisi dharmy - tudíž tu transmise dharmy je, Zdeněk tu tedy nehorázně lže - tito lidé dostali transmisi dharmy od učitele Nishijimy Gudo roshiho, který dostal transmisi dharmy od učitele Niwa Rempy.
A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.
Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.
Jana píše:Zdeněk píše:A od koho ji získal Zuigaku Rempo Niwa? Od nikoho. Hlásí se k Dogenovi, od toho ji pochopitelně dostat nemohl, neb ten již několik set let nežije.
Snažíte se navodit dojem, že linie vašich učitelů sahá až k Dogenovi, neboť transmise Dharmy tento význam obvykle konotuje. Tak tomu ale ve vašem případě není. V tomto smyslu vás (nikoli mne) lze označit za lháře.ryunin píše:Navrhuju příště ban lidem, kteří píšou lži typu, že naši učitelé v Dogen sanze nemají transmisi dharmy. Je to opravdu velká drzost tohle psát a je to vážná věc, myslím, že tohle by nemělo být na poradně tolerováno.
Psát pravdu drzost není. Drzost je mazat pravdivé příspěvky. Že mohou být pro někoho nepříjemné to nijak neomlouvá.
Možná bys to mohl, Zdenku, kritizovat, kdybys mohl prokázat, že z téhle linie nikdy nevzejde buddha.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků