Návštěvník píše:
Naše slova často odrážejí stav našeho vlastního vnitřního světa. Když soudíme druhé a jejich vyjadřování, možná přehlížíme to, co je skutečně důležité – tichou přítomnost za těmi slovy, podstatu, která je společná nám všem.
Návštěvník píše:miroslav píše:P.S.
Když už bereš jméno pana Tomáše nadarmo, tak v Milarepovi ústy Marpy říká o tom co řekla Marpova manželka, když Milarepa argumentoval jejími slovy:
"Ženy toho namluví, ale dohromady to nestojí ani za slepičí vejce."
A na to si často vzpomenu, když čtu ty tvoje litanie, co sem píšeš.
Co se týče konkrétního výroku, který zmiňujete, je důležité si uvědomit, že Milarepa procházel různými fázemi duchovního vývoje. Tento výrok může odrážet jeho tehdejší úroveň pochopení a vnímání světa, která ještě nebyla plně osvobozená od iluzí a nevědomosti a pochází z období, kdy byl ještě na cestě k plnému osvícení a stále se potýkal s lidskými slabostmi a iluzemi.
V kontextu jeho cesty k osvícení to může být vnímáno jako projev jeho lidských slabostí a nedokonalostí, které postupně překonával.
Milarepa se nakonec stal jedním z nejvýznamnějších tibetských jogínů a básníků, jehož učení a příběhy inspirovaly mnoho generací. Jeho cesta k osvícení je příkladem toho, jak i velcí duchovní mistři mohou mít své slabé chvilky, které jsou součástí jejich růstu a transformace.
miroslav píše:
Tu tichou přítomnost za těmi slovy nepřehlížím ....
miroslav píše:Já nejsem ničím ani žádný svůj svět nemám.
Eduard Tomáš: Ticho bylo krásné a my vnímali, že všechno je, jak má být. Nořili jsme se do toho božského ticha, aniž bychom ho hledali, a já byl svobodný, bez podoby, nekonečný...
Troufl by sis připustit, že realita, jaká tady je, bez připoutanosti k tělu a k mysli, tedy k egu, je stále naprosto dokonalá, krásná? Že existence, kterou iluze mysli neporcuje na subjekt a objekt, je blažeností, trvalým štěstím, láskou?
Ano.
Ano.
Jana píše:A bylo by krásné, kdyby tady někdo popsal, jak zázračné je, že se z toho Ticha vynoří cokoliv, co se jeví, že Tichem není.
Pedriito píše:Jana píše:A bylo by krásné, kdyby tady někdo popsal, jak zázračné je, že se z toho Ticha vynoří cokoliv, co se jeví, že Tichem není.
To máš jako s mákem. Krásná rostlina, prospěšná nejen pro kuchyň.
Ale skrývá v sobě velké nebezpečí. A já nemůžu přijít na to, jak tyhle ty "komnaty",
lidstvo vždy objeví a otevře... A vezme i "dary", co ho ničí.
Jana píše:Pedriito píše:Jana píše:A bylo by krásné, kdyby tady někdo popsal, jak zázračné je, že se z toho Ticha vynoří cokoliv, co se jeví, že Tichem není.
To máš jako s mákem. Krásná rostlina, prospěšná nejen pro kuchyň.
Ale skrývá v sobě velké nebezpečí. A já nemůžu přijít na to, jak tyhle ty "komnaty",
lidstvo vždy objeví a otevře... A vezme i "dary", co ho ničí.
To nebezpečí číhá na koho? Na toho, kdo žije v nevědomosti ztotožněn s tělem a myslí, na toho, kdo věří, že je tělem? To nebezpečí číhá pro ego, které neexistuje?
Nebo na toho, kdo je tou nejvyšší pravdou, tichou přítomností? Nebo pro pravé Já?
Žijeme právě teď v iluzi dvojnosti, v iluzi ega, nebo v pravdě v univerzálním JÁ?
Pedriito píše:Jana píše:
Žijeme právě teď v iluzi dvojnosti, v iluzi ega, nebo v pravdě v univerzálním JÁ?
To se ptáš narkomanů, nebo koho?
Duchovní květina je taky krásná. Vyrůstá z TO, jejím stonkem je energie a jejím květem
vědomí...
Jana píše:Pedriito píše:Jana píše:
Žijeme právě teď v iluzi dvojnosti, v iluzi ega, nebo v pravdě v univerzálním JÁ?
To se ptáš narkomanů, nebo koho?
Duchovní květina je taky krásná. Vyrůstá z TO, jejím stonkem je energie a jejím květem
vědomí...
Toho, kdo je v té tiché přítomnosti nejvyšší pravdou.
Vše co vyvěrá v tiché přítomnosti, je dokonalé, krásné, pravdivé, nerozdělené iluzí ega na subjekt a objekt, na něco a něco druhého, co by mělo jinou kvalitu, než dokonalost Boží přítomnosti.
Jana píše:Toho, kdo je v té tiché přítomnosti nejvyšší pravdou.
Jana píše:Pedriito píše:Jana píše:
Žijeme právě teď v iluzi dvojnosti, v iluzi ega, nebo v pravdě v univerzálním JÁ?
To se ptáš narkomanů, nebo koho?
Duchovní květina je taky krásná. Vyrůstá z TO, jejím stonkem je energie a jejím květem
vědomí...
Toho, kdo je v té tiché přítomnosti nejvyšší pravdou.
Vše co vyvěrá v tiché přítomnosti, je dokonalé, krásné, pravdivé, nerozdělené iluzí ega na subjekt a objekt, na něco a něco druhého, co by mělo jinou kvalitu, než dokonalost Boží přítomnosti.
Pedriito píše:
A ego vyvěrá odkud?
miroslav píše:Jana píše:Toho, kdo je v té tiché přítomnosti nejvyšší pravdou.
Oni i hlupáci, krávy a kozí bobky jsou v té tiché přítomnosti nejvyšší pravdou. Myslíš, že ty jsi něco ještě vyššího než kozí bobek?
Jana píše:Pedriito píše:
A ego vyvěrá odkud?
Ego vyvěrá z nevědomosti.
V pravé přítomnosti neexistuje žádné ego, protože tady není ani čas, ani oddělenost, ani omezenost. Ego, jako myšlenka (já jsem tělo a to co si o sobě myslím, jsem něco jiného, než to, co si myslím, že jsou ti druzí...), zdánlivě vyvěrá z duality, z rozdělení, z našeho zapletení se do světa forem tvarů, jmen. Ale v podstatě nevyvěrá nikde, protože v samotném jádru, v přítomnosti, z níž vše povstává, ego nikdy neexistovalo.
Pedriito píše:Jana píše:Pedriito píše:
A ego vyvěrá odkud?
Ego vyvěrá z nevědomosti.
V pravé přítomnosti neexistuje žádné ego, protože tady není ani čas, ani oddělenost, ani omezenost. Ego, jako myšlenka (já jsem tělo a to co si o sobě myslím, jsem něco jiného, než to, co si myslím, že jsou ti druzí...), zdánlivě vyvěrá z duality, z rozdělení, z našeho zapletení se do světa forem tvarů, jmen. Ale v podstatě nevyvěrá nikde, protože v samotném jádru, v přítomnosti, z níž vše povstává, ego nikdy neexistovalo.
Aha, takže vnímáš nějakou nepravou přítomnost, kde ouřaduje ego?
Pedriito píše:A odkud tedy vyvěrá ta nevědomost?
Z pocitu či myšlenky já jsem tělo?
A odkud vyvěrá ten pocit, myšlenka?
Pedriito píše:A člověk, který má tento pocit, např děvče v pubertě,
tak žije v nějaké jiné realitě než buddha (probuzený)?
Jana píše:
Stejně tak kozí bobek, tvar a forma je jen projevem ve vědomí, objeví se a mizí, rozpadne se, splyne s okolím, pokud máš trpělivost zkoumat, čím ten bobek opravdu je. V nekonečnosti času je tady jeho projev jen nepatrností, záblesk formy, stejně tak v nekonečnosti prostoru.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník