Já je píše:Čtu ledacos. Třeba toto:
Nástin mystiky sv. Jana od Kříže
Zkus přečíst Ivan O. Štampach: A nahoře nic..,
Kde je myslím srozumitelně rozvedeno stěžejní Janovo zjištění, které sám Jan formuloval slovy "a nahoře nic" v knize Výstup na horu Karmel a nejkratší cestu k bohu popsal:
nic nemít, nic nechtít, nic nevědět
Stane-li se víra mystickou kontemplací, pak končí čas meditace, tj. diskursivního a fantasijního rozjímání. Známkou tohoto přechodu je podle Jana mimo jiné právě neschopnost meditovat. Takovou neschopnost způsobila vlitá kontemplace, jež nám odnímá zálibu v jakýchkoli pozemských i nebeských věcech. Tehdy zbývá jen klid bez forem meditace a otevřený zrak víry."...
Vyvážené energie v 6. čakře objasňují kosmické vědomí, pravou spokojenost a vnitřní štěstí. „Třetí oko“, sídlo intuice, je vzbuzené a zprostředkovává přístup k duchovnímu vedení, k telepatii a k mimosmyslovým vjemům. Myšlení je naplněno idealismem a fantazií. Myšlenky, přání a představy se často uskutečňují spontánně. Cesta ke všem subtilním úrovním skutečnosti je volná. Člověk má svůj život jasně a výrazně před duchovním okem.
No jde o to, jestli idealismus a fantazie je to po čem toužíš. Tohle všechno je OK. Jde ovšem jít dál. Třeba jako sv. Jan od Kříže, mnoho lidí boha jako něco vzdáleného, kam se musí přijít, čeho se musí dosáhnout, co se musí naučit vidět, ale když podniknou tu cestu a vylezou na horu Karmel", zjistí, že nahoře nic, ta cesta však vůbec není marná neboť nad tím vším je (jak píše Jan "věčná hostina".
Bůh ale není vzdálený je všudy přítomný a vždy přítomný (věčný - tedy v každém čase) a je tedy i tady a teď.
A co se ti teď nabízí je nahlédnutí, že není žádná distance mezí bohem a tebou. Tak jak pravil Ježíš
Já a Otec jedno jest
Když píšeš mám já - znamená to že je tu ten, který má já a je tu ten, kterého někdo má a považuje za já. Který z nich jsi ty.
Ale nijak na tebe netlačím, je to jen nabídka a ne každému ji lze nabídnout.
Sri Swami Vishwananda řekl něco ve smyslu:
Považujte se za boží děti, až do té doby kdy budete moci říct: Já a Otec jedno jest.