Stránka 2 z 9

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: ned 14. srp 2016 22:16:32
od Návštěvník
rosada píše:
pohádka píše:
ros píše:Odpověď: "jsem buddha" ani odpověď "nejsem buddha" vám nejsou k ničemu, kromě toho, abyste do mě mohli šít, tak si vyberte a do toho.


Tak jsi Ty sama Buddha, který přesně ví, co kdo potřebuje a co nepotřebuje pro vysvobození nebo ne, když jsme prý všichni Buddhové?


Buddha, který přesně ví ...
zvláštní představa buddhy, tím určitě nejsem.
Nevím, co potřebuješ, potřebuješ-li něco.


Jak vysvětlíš, že jsi věděla, k čemu nám co je, když teď tvrdíš, že nevíš? Myslíš si, že do nás vidíš nebo jen předpokládáš, že ostatní baví "šít" do někoho, protože to baví Tebe?

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: ned 14. srp 2016 22:20:13
od pohádka
rosada píše:
pohádka píše: Myslíš si, že Tvá kredibilita ohledně buddhismu je dostatečná pro poučování druhých o Buddhovi?

rosada píše:Nemám za sebou studium buddhismu.

Myslím, že jsem nikoho nepoučovala, navíc z mého pohledu to nebylo, až tak o budhismu. Spíš o různých pohledech, úrovních a tak.
Ale možná, že neoplývám kredibilitou ani na to.


Jsou to otázky k tématu.

ros píše:
Zdeněk píše:
ros píše:nemohu říct, že jsem buddha a tak se do této pozice nenechám vmanipulovat.

Nicméně na Skutečnosti to nic nemění.
...

Co můžeš vědět o Skutečnosti, když nejsi buddha?

Co můžeš tvrdit o Skutečnosti, když se do této pozice nenecháš vmanipulovat?


Otázky tak trochu od tématu.
Asi došlo k nedorozumnění. Do čeho se to nechci nechat vmanipulovat.
Tak jak pohádka položil svůj dotaz, bylo jasné, že neví co je budha.
Jeho představu (a asi ani) tvou o tom, co je buddha nesplním. Nač tedy prohlášení "já jsem buddha" !?! :what:

Čekala jsem odezvu na to, co jsem psala. Toto doazování směrem k druhým je na nic.
Odpověď: "jsem buddha" ani odpověď "nejsem buddha" vám nejsou k ničemu, kromě toho, abyste do mě mohli šít, tak si vyberte a do toho.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 9:08:27
od rosada
Návštěvník píše:
Jak vysvětlíš, že jsi věděla, k čemu nám co je, když teď tvrdíš, že nevíš? Myslíš si, že do nás vidíš nebo jen předpokládáš, že ostatní baví "šít" do někoho, protože to baví Tebe?

To jsou tvé konstrukce, že jsem psala k čemu co je. To s tím šitím byla nadsázka. Měla jsem takový pocit, zkušenost z tohoto servru. Nebaví mě do někoho "šít" a myslím, že to nedělám. Možná by ses měl(a) zamyslet nad tím, proč se cítíš poučovan(á) a že se do Tebe šije. (píšu možná .. nemusíš, je to jen volně ložená rada, přišla mi na mysl, tak jsem ji napsala, NEMUSÍŠ ji následovat).


Toto vlákno, jsem psala na impuls od ryunina, reakcí na jeho text a pro psaní jsem myslela na něj, takže jediný, kdo by se na tomto vlákně mohl cítit poučovaný, je on.
:)
..............................................
Stejně je k povšimnutí (pro mě či kohokoliv koho to zajímá), že zatím co mě fascinuje možnost vyjádření obojího "jsem" i "nejsem", bavíme se tu o šití.

Měl byste někdo reakci k těm úhlům pohledu?

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 9:20:10
od Návštěvník.N
rosada píše:Stejně je k povšimnutí (pro mě či kohokoliv koho to zajímá), že zatím co mě fascinuje možnost vyjádření obojího "jsem" i "nejsem", bavíme se tu o šití.

Měl byste někdo reakci k těm úhlům pohledu?

Snad jen že v diskusích je nesmírně zajímavé sledovat, jak každý účastník reaguje jakoby z jiného světa: z toho, který mu umožňuje jeho úhel pohledu.

A jak míra jistoty vlastním úhlem pohledu je nepřímo úměrná možnosti pochopit, o čem ten druhý mluví a co se pokouší vyjádřit.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 14:23:05
od pohádka
rosada píše:
Návštěvník píše:
Jak vysvětlíš, že jsi věděla, k čemu nám co je, když teď tvrdíš, že nevíš? Myslíš si, že do nás vidíš nebo jen předpokládáš, že ostatní baví "šít" do někoho, protože to baví Tebe?

To jsou tvé konstrukce, že jsem psala k čemu co je. To s tím šitím byla nadsázka. Měla jsem takový pocit, zkušenost z tohoto servru. Nebaví mě do někoho "šít" a myslím, že to nedělám. Možná by ses měl(a) zamyslet nad tím, proč se cítíš poučovan(á) a že se do Tebe šije. (píšu možná .. nemusíš, je to jen volně ložená rada, přišla mi na mysl, tak jsem ji napsala, NEMUSÍŠ ji následovat).


Toto vlákno, jsem psala na impuls od ryunina, reakcí na jeho text a pro psaní jsem myslela na něj, takže jediný, kdo by se na tomto vlákně mohl cítit poučovaný, je on.
:)
..............................................
Stejně je k povšimnutí (pro mě či kohokoliv koho to zajímá), že zatím co mě fascinuje možnost vyjádření obojího "jsem" i "nejsem", bavíme se tu o šití.

Měl byste někdo reakci k těm úhlům pohledu?


Podívej, jak je to absurdní. Ty založíš vlákno o tom, že jsme všichni Buddhové. Na první otázku reaguješ tak, že tazatel svou otázkou dokázal, že neví, co je Buddha a že se ptá, jen aby do Tebe "šil".

Já přesně vím, kdo je Buddha, proto jsem se takhle zeptala. Buddha je jednoznačně definovaný. Nejde v tom lavírovat.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 15:11:23
od Návštěvník
Kdo je podle tebe pohádko Buddha?

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 15:30:19
od pohádka
Návštěvník píše:Kdo je podle tebe pohádko Buddha?


Je to ten, kdo se v tomto životě vysvobodil ze znovuzrození a už se znovu nikdy nenarodí a právě toto je jeho poslední zrození. Tedy ne ve smyslu, že všechno je pomíjivé a všichni se jednou už nenarodíme.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 16:42:34
od Návštěvník
pohádka píše:
Návštěvník píše:Kdo je podle tebe pohádko Buddha?


Je to ten, kdo se v tomto životě vysvobodil ze znovuzrození a už se znovu nikdy nenarodí a právě toto je jeho poslední zrození. Tedy ne ve smyslu, že všechno je pomíjivé a všichni se jednou už nenarodíme.

S tímto názor já moc nesouzním, ale nechci ti ho brát..., jestli se někdo znovu inkarnuje nebo ne je o formě (projeveno - neprojeveno) a aby to bylo určující známkou buddhovství nebo nebuddhovství (jakási forma), tak by bylo jaxi mimo... a je...

Zkus to pohádko ještě jednou, znovu se zamyslet, co je to podle tebe buddhovství, tedy jestli chceš...

Malou nápovědou by pro tebe mohl být příspěvek na tomto vlákně od Návštěvníka N, který píše něco o vlnách a oceánu.

Podle mne je buddhovství osvobození. Buddha je tedy Osvobozený.

Od čeho? nabízí se otázka...

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 16:58:52
od nop
Eviduji tři významy slova Buddha, resp. buddha.

a/ to, co vyjádřila pohádka „Buddha je jednoznačně definovaný. Nejde v tom lavírovat.“,
a to:
„Je to ten, kdo se v tomto životě vysvobodil ze znovuzrození a už se znovu nikdy nenarodí a právě toto je jeho poslední zrození.“

b/ o bódhisatvovi se také používá slovo buddha, rozdíl je v tom, že bódhisatva se ze soucitu zdržel „na pomezí“, kde se už cítí jen maličko z pojmu „osobnost“, skoro neznatelně (jak říká Minařík).
Příklad: Kwan Jin (Quan-Yin) žila tak ctnostně, že by už mohla opustit samsáru a vyvanout. Na poslední chvíli se jí k sluchu donesl nářek bytostí, které zde trpí. Jata soucitem pozdržela odchod a zůstala na tenkém rozhraní, kde působí až dodnes.

c/ v bývalé Indočíně (Laos, Kambodža, Barma, Thajsko) se slovo buddha hovoří též o těch, kdo dosáhli prozření, osvícení, tedy začátku spasení, ale čeká je práce na sobě, očišťování, pokračování, jsou tedy prozření, osvícení, odlehčení, ale ještě zatížení minulostí. Nemohou tudíž „vyvanout“, nezpracované chyby či karmické vazby by je vrátily zpět do koloběhu životů. Čeká je ještě znovuzrození (počet životů závisí na množství potřebné práce).

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: pon 15. srp 2016 19:00:48
od rosada
Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech. Nechci půl roku něco studovat. Reagovala jsem v duchu ryuninova člámku a tam mistr Dogen mluvil o Buddzích, tak jsem v tom pokračovala. Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno, tedy nadpis taky pokulhává. Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Oceán je hlubinou i vlnami. Vlna (logicky vzato) není a nemůže se stát celým oceánem. Ale právě pro to, že oceán je i i vlnami, může se i ve vlně procítit jako celý oceán - to je mytérium.
Vlna se zase může procítit jako součást ocenánu - to je zážitek.

No nic už zase plkám ...

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 12:23:14
od pohádka
Návštěvník píše:
pohádka píše:
Návštěvník píše:Kdo je podle tebe pohádko Buddha?


Je to ten, kdo se v tomto životě vysvobodil ze znovuzrození a už se znovu nikdy nenarodí a právě toto je jeho poslední zrození. Tedy ne ve smyslu, že všechno je pomíjivé a všichni se jednou už nenarodíme.

S tímto názor já moc nesouzním, ale nechci ti ho brát..., jestli se někdo znovu inkarnuje nebo ne je o formě (projeveno - neprojeveno) a aby to bylo určující známkou buddhovství nebo nebuddhovství (jakási forma), tak by bylo jaxi mimo... a je...

Zkus to pohádko ještě jednou, znovu se zamyslet, co je to podle tebe buddhovství, tedy jestli chceš...

Malou nápovědou by pro tebe mohl být příspěvek na tomto vlákně od Návštěvníka N, který píše něco o vlnách a oceánu.

Podle mne je buddhovství osvobození. Buddha je tedy Osvobozený.

Od čeho? nabízí se otázka...


Vždyť jsem to napsala - osvobozený od znovuzrození. "Buddhovství" je asi to, co to další zrození vylučuje. Oceán a vlny nejsou žádnou nápovědou pro buddhistu, který chce následovat Buddhu. Nápovědou je Buddha a jeho vědecky pojaté učení o čtyřech vznešených pravdách a osmidílné stezce. Další nápovědou mohou být také jeho údajné minulé životy a ten poslední.

Oceán a vlny jsou nápověda pro rekreanty, kteří chtějí zažít něco lepšího než dovolenou u rybníka.

Chceš mi ten názor brát, protože píšeš:

Zkus to pohádko ještě jednou, znovu se zamyslet, co je to podle tebe buddhovství, tedy jestli chceš...


Kdyby ne, tak jde napsat třeba:

"znovuzrození a vysvobození z něj je o formě, samotné "buddhovství" není o formě, protože formy přesahuje"

Je to ale nesmysl, protože když něco definuješ jako negativní vymezení vůči formám, stále to tím v sobě ty formy obsahuje.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 12:31:08
od pohádka
rosada píše:Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech. Nechci půl roku něco studovat. Reagovala jsem v duchu ryuninova člámku a tam mistr Dogen mluvil o Buddzích, tak jsem v tom pokračovala. Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno, tedy nadpis taky pokulhává. Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Oceán je hlubinou i vlnami. Vlna (logicky vzato) není a nemůže se stát celým oceánem. Ale právě pro to, že oceán je i i vlnami, může se i ve vlně procítit jako celý oceán - to je mytérium.
Vlna se zase může procítit jako součást ocenánu - to je zážitek.

No nic už zase plkám ...


Buddha neučil Advaitu ani Neo-Advaitu.

To přirovnání s oceánem svádí k představám, které neodpovídají skutečnosti, protože každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán. Celý oceán je každá její změna. To je to mystérium, odlišující představitelný model od skutečného vědomí.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 13:14:04
od Návštěvník.N
rosada píše:Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech... Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno...

:yes:

Než se tohle rozpozná, může pochopitelně docházet k preferování některých pojmenování a k potřebě zdůrazňovat jejich rozdílný význam.

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 13:26:00
od Jana
pohádka píše:...každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán...


Přesně tak, neexistuje žádná skutečnost, která by nebyla dokonalou celistvostí, proto jestli je buddha vším, pak jím nelze nebýt.

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 13:33:07
od pohádka
Jana píše:
pohádka píše:...každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán...


Přesně tak, neexistuje žádná skutečnost, která by nebyla dokonalou celistvostí, proto jestli je buddha vším, pak jím nelze nebýt.


Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.

Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 13:45:09
od Jana
pohádka píše:
Jana píše:
pohádka píše:...každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán...


Přesně tak, neexistuje žádná skutečnost, která by nebyla dokonalou celistvostí, proto jestli je buddha vším, pak jím nelze nebýt.


Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.


To je moc hezká myšlenka, ale ta skutečnost má i druhou tvář, která se jeví ještě skutečnější.

Nejsem ani prd, nejsem vůbec nic.

Ale je to taková ohromnost, že z toho, co jsem, se energie nevysaje, i kdyby ses zvencnul.

A neuhněteš z toho ani kuličku, ani buddhu, ani nic jiného.

:what:

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 13:59:06
od pohádka
Jana píše:To je moc hezká myšlenka, ale ta skutečnost má i druhou tvář, která se jeví ještě skutečnější.

Nejsem ani prd, nejsem vůbec nic.

Ale je to taková ohromnost, že z toho, co jsem, se energie nevysaje, i kdyby ses zvencnul.

A neuhněteš z toho ani kuličku, ani buddhu, ani nic jiného.

:what:



Re: ad Dogen: všichni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 14:11:57
od Jana
Ať žijí.



Na zdraví.

:)

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 14:52:31
od pohádka
Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Jana píše:Ale je to taková ohromnost, že z toho, co jsem, se energie nevysaje, i kdyby ses zvencnul.


:crazy:

http://buddhism-for-vampires.com/

Re: ad Dogen: všihni jsme buddhové

Nový příspěvekNapsal: úte 16. srp 2016 21:08:33
od rosada
rosada píše:Nerada se pohybuji v přesně vymezených pojmech. Nechci půl roku něco studovat. Reagovala jsem v duchu ryuninova člámku a tam mistr Dogen mluvil o Buddzích, tak jsem v tom pokračovala. Ve skutečnosti jsem psala o tom čemu se anglicky říká Buddha Nature. V advaitě Vědomí. Vědomí (Buddha nature) je jen jedno, tedy nadpis taky pokulhává. Asi tam mělo být něco jako všichni jsem buddhovství.
Oceán je hlubinou i vlnami. Vlna (logicky vzato) není a nemůže se stát celým oceánem. Ale právě pro to, že oceán je i i vlnami, může se i ve vlně procítit jako celý oceán - to je mytérium.
Vlna se zase může procítit jako součást ocenánu - to je zážitek.

No nic už zase plkám ...


pohádka píše:Buddha neučil Advaitu ani Neo-Advaitu.

To neva, byl Buddha. :-)

To přirovnání s oceánem svádí k představám, které neodpovídají skutečnosti, protože každý jeden kousíček každé vlny je ve skutečnosti celý oceán. Celý oceán je každá její změna. To je to mystérium, odlišující představitelný model od skutečného vědomí.

Myslím, že píšu totéž - to s tím mystériem, ale já radši jen naznačuju, ať se každý podívá sám. :)

Čemu nerozumím je, že po takovém výroku můžeš napsat:

Buddha je Tvoje máma, protože když je něco definované jako vysvobození ze znovuzrození, stále to v sobě to znovuzrození obsahuje.


:what: