No nevím nevím - na Zdeňka píše moc učesaně. Já myslel že Zdenda jako neočkovaec už zaklepal bačkorama. Ale třeba se jenom zamiloval a teď se bojí psát pod svým jménem.
miroslav píše:Salmo nepíše jako AI. Ten naopak slovy šetří a víc zkoumá než vykládá. To je náš šlověk
miroslav píše:Salmo nepíše jako AI. Ten naopak slovy šetří a víc zkoumá než vykládá. To je náš šlověk
Návštěvník píše:Mirova rodina, ty povíš i to, co nevíš, nebo víš? Dost jsi nám ho tu přiblížil. Nedivím se té rozpačitosti, která trvá.
Ale jako hrob.
Akorát to všichni vědí.
Miroslave, to máš ukecanyho vázala, jen co je pravda.
Návštěvník píše:Necháme toho. Ten, komu věříš, nepotřebuje, abys mu citoval kohokoli, natož Miroslava.
Návštěvník píše:Mirova rodina, ty povíš i to, co nevíš, nebo víš? Dost jsi nám ho tu přiblížil. Nedivím se té rozpačitosti, která trvá.
Ale jako hrob.
Akorát to všichni vědí.
Miroslave, to máš ukecanyho vázala, jen co je pravda.
salmo1cz. píše:Cože?
Vždy píšu pod svým nicken, snad jenom dvakrát se mi propašoval návštěvník.
Nick je zároveň Emil.
Cz tam mám né pro zajímavost, ale angažoval jsem se na mezinárodním webu okolo chovu ryb.
Otázka, odkud jste, mě rozčilovala, pro některé pány profesory bylo podstatné odkud jste, než jak věci fungují a proč.Nakonec to dopadlo dobře, byla přepracovaná metodika a tím to bylo ukončeno.To byl můj cíl.
Osobní invektivy nepoužívám.
Nevím odkud a kam vanete, takže to neřeším.
Návštěvník píše:To už je pro ty odvážnější, se nad tím zamyslet, nemusí hned spočinout, ani si tu větu vyčítat. Je to palivo pro oheň.
Kam přikládáš polínka. Jako ty Nisagadatovi a jako Maharišiho.. Dál to zkoumat nebudu, nelíbí se mi přístup Osha ani Saibaby, atp. i když asi mluvili krásně. Ale neberu je těm, kdo je maj za mahaguru. Vím o tom své, toď vše.
miroslav píše:Návštěvník píše:Pedro, M. tě má tam, kde chtěl. Opět v roli té slabomyši. Stačí, aby zašoupal nohama.
ja mysle že to k tomu svému elaborátu, že moře existuje a vlny neexistují napsal jako doplněk - že je to pro ty odvážnější si to takhle myslet.
Ot.: „Brahman je skutečné. Svět (džagat) je iluzí", to je hlavní heslo Šrí Šankaračárji. Přesto jiní říkají, „Svět je skutečností". Co je pravda?
Odp.: Obě tvrzení jsou správná. Vztahují se k různýmn stádiím rozvoje a jsou vyslovována na základě různých hledisek. Aspirant (abhjasi) začíná s definicí, že to, co je skutečné, existuje vždy. Potom svět eliminuje jako neskutečný, protože je proměnlivý. Hledající nakonec dosáhne Já a tam nalézá jako hlavní rys jednotu. Potom to, co bylo původně odmítnuto jakožto neskutečné, je rozpoznáno jako součást jednoty. Když je člověk absorbován ve skutečnosti, je také svět skutečný. Existuje jen bytí v Seberealizaci a nic než bytí. [10]
Ot.: Šrí Bhagaván často říká, že mája (iluze) a skutečnost jsou totéž. Jak je to možné?
Odp.: Šankara byl kritizován za své názory na máju, aniž byl pochopen.
Řekl, že:
1) Brahman je skutečný
2) vesmír je neskutečný,
3) a vesmír je Brahman.
Neskončil druhým bodem, protože třetí vysvětluje ostatní dva. Znamená, že vesmír je skutečný, je-li vnímán jako Já a nereálný, je-li vnímán odděleně od Já. Proto je mája a skutečnost jedno a totéž. [11]
Ot.: Svět tedy skutečně není iluzorní?
Odp.: Na úrovni duchovního žáka musíte říci, že svět je klamem. Jinak nelze. Když člověk zapomene, že je Brahman, které je skutečné, trvalé a vždy přítomné, klame sám sebe tím, že se pokládá za tělo ve vesmíru naplněném pomíjejícími těly a pracuje v tomto klamu, musíte mu připomenout, že svět je neskutečný a klamný. Proč? Protože jeho vidění, jež zapomnělo své vlastní Já, dlí ve vnějším, hmotném vesmíru. Nestočí se dovnitř do introspekce, pokud mu nevštípíte, že celý tento vnější materiální vesmír je neskutečný. Jakmile žák jednou realizuje své vlastní Já, pozná, že kromě jeho vlastního Já nic jiného neexistuje a začne se na celý vesmír dívat jako na Brahman. Bez Já žádný vesmír neexistuje. Pokud člověk nespatřuje Já, jež je původem všeho a za skutečný a trvalý považuje jen vnější svět, musíte mu říkat, že celý vnější vesmír je iluzí. Nemůžete jinak.
Vezměte si papír. Vidíte jen písmo a nikdo si nevšimne papíru, na němž je napsáno. Papír tu je, ať je popsán nebo není. Těm, kteří považují za skutečné písmo, musíte říci, že písmo je neskutečné, že je iluzí, protože spočívá na papíru. Moudrý člověk pohlíží na písmo a na papír jako na jednotu. Tak je to i s Brahman a vesmírem.[12]
Ot.: Takže svět je skutečný, je-li zažíván jakožto Já a neskutečný, je-li spatřován jako oddělená jména a tvary?
Odp.: Tak jako je oheň zatemněn kouřem, je zářící světlo vědomí zastíněno skrumáží jmen a tvarů, světem. Když se mysl dík soucitné boží milosti stane čistou, bude podstata světa pochopena nikoli jakožto klamné tvary, ale jen jako skutečnost. Jen ti, jejichž mysli jsou zbaveny zlé moci máji, kteří se vzdali poznání světa, a jsouce k němu nepřipoutáni, získávají takto poznání samo-zářící svrchované skutečnosti, mohou správně pochopit smysl výroku, „Svět je skutečný". Byl-li rozhled člověka přetvořen k podstatě pravého poznání, bude svět pěti prvků, počínaje éterem (akáša), skutečný, neboť je svrchovanou skutečností, jež je podstatou poznání.
Počátečním stavem tohoto prázdného světa, jenž je zmatený a přeplněný mnoha jmény a tvary, je blaho, jež je jediné, tak jako je jen jeden žloutek ve vajíčku mnohobarevného páva. Poznejte tuto pravdu přebýváním ve stavu Já. [13]
https://www.zivotvpritomnosti.cz/clanky ... 20%5B13%5D
Maharádž: Všichni jste promočení, protože hustě prší. V mém světě je vždy pěkné počasí. Není tu noc ani den, teplo ani chladno. Netrápí mne tu žádné starosti ani výčitky svědomí. Má mysl je osvobozena od myšlenek, neboť tu nejsou žádné touhy, jichž by byla otrokem.
Tazatel: Existují dva světy?
M: Váš svět je pomíjivý a proměnlivý. Můj svět je dokonalý a neměnný. Můžete mi o svém světě říkat cokoli chcete – budu poslouchat pozorně, možná dokonce i se zájmem, ale ani na okamžik nezapomenu, že váš svět neexistuje, že sníte.
T: V čem se váš svět liší od mého?
M: Můj svět nemá žádné charakteristické vlastnosti, podle kterých by se dal rozpoznat. Nelze o něm říci nic. Já jsem svým světem. Můj svět je mnou samotným. Je úplný a dokonalý. Každý otisk je vymazán, každá zkušenost odmítnuta. Nepotřebuji nic, dokonce ani sebe ne, neboť sám sebe nemohu ztratit.
https://www.advaita.cz/26232n-23.-rozli ... ja-jsem-to
Jana píše:
Vlna na moři není tvarem, izolovanou formou se jménem, ale je jen projevem moře, se kterým se nic neděje.
Návštěvník píše:miroslav píše:Salmo nepíše jako AI. Ten naopak slovy šetří a víc zkoumá než vykládá. To je náš šlověk
Slovem náš myslíš koho? Tebe a vazala?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků