O štěstí

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 11. bře 2021 7:04:47

Zdeněk píše:
Zdeněk píše:Zjevně moc zvyklý sedět v meditační pozici není no...

"Koho chce Bůh zahubit, toho zbaví rozumu."
Marcus Aurelius

Že by Bůh chtěl zahubit toho, kdo na místo vnímání slov o zdroji štěstí sleduje umění sedět?
Návštěvník
 

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 11. bře 2021 8:21:27

Návštěvník píše:Že by Bůh chtěl zahubit toho, kdo na místo vnímání slov o zdroji štěstí sleduje umění sedět?

"Umění sedět" (jak to nazýváš), tedy vipassana/dhjána/samantha, se štěstím úzce souvisí a je základním kamenem buddhizmu (tedy původního, nikoli pozdějších deformací). Žádná slova o duchovní cestě sama o sobě praxi nemohou nahradit, bez odpovídající praxe (a to phowa sama o sobě není) jsou úplnou iluzí a vy jste toho smutným dokladem.

Jak bys mohl být šťastný, pokud bys svému duchovnímu vůdci (Karmapovi, na kterém jeho linie stojí a padá) jeho dědictví ukradl? To by bylo "štěstí" ignoranta.

A argumentovat, že Ježíš také nebyl zvyklý sedět v meditaci... to je s prominutím tak blbé, že už nemám slov... :-)
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » čtv 11. bře 2021 9:29:33

Zdeněk píše:
Jak bys mohl být šťastný, pokud bys svému duchovnímu vůdci (Karmapovi, na kterém jeho linie stojí a padá) jeho dědictví ukradl? To by bylo "štěstí" ignoranta.

A argumentovat, že Ježíš také nebyl zvyklý sedět v meditaci... to je s prominutím tak blbé, že už nemám slov... :-)


Co tím myslíš tím ukradením dědictví duchovnímu vůdci?

A na tom, že Ježíš nebyl zvyklý sedět v meditaci také nevidím nic tak blbého.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 11. bře 2021 10:52:52

miroslav píše:Co tím myslíš tím ukradením dědictví duchovnímu vůdci?

Viz Karmapa controversy. Ole Nydahl měl na ní sice nepřímý, ale podle mého soudu nakonec rozhodující vliv.

miroslav píše:A na tom, že Ježíš nebyl zvyklý sedět v meditaci také nevidím nic tak blbého.

No.. že Ježíš pravděpodobně nebyl zvyklý sedět buddhisticky náležitě v meditaci, to asi nebude zas tak blbá úvaha. Blbý je, když si z takové hypotézy buddhista vytvoří příklad. Asi jako kdyby se křesťan měl řídit Buddhovým učením o Bohu.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 11. bře 2021 17:21:05

Zdeněk píše:
miroslav píše:Co tím myslíš tím ukradením dědictví duchovnímu vůdci?

Viz Karmapa controversy. Ole Nydahl měl na ní sice nepřímý, ale podle mého soudu nakonec rozhodující vliv.

miroslav píše:A na tom, že Ježíš nebyl zvyklý sedět v meditaci také nevidím nic tak blbého.

No.. že Ježíš pravděpodobně nebyl zvyklý sedět buddhisticky náležitě v meditaci, to asi nebude zas tak blbá úvaha. Blbý je, když si z takové hypotézy buddhista vytvoří příklad. Asi jako kdyby se křesťan měl řídit Buddhovým učením o Bohu.

Jestli Buddha a Ježíš měli vést každý jiným způsobem k něčemu jinému a ty chceš naslouchat oběma, tak ti nezbyde, než se rozdvojit nebo zbláznit.
Návštěvník
 

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 11. bře 2021 19:07:02

Návštěvník píše:Jestli Buddha a Ježíš měli vést každý jiným způsobem k něčemu jinému a ty chceš naslouchat oběma, tak ti nezbyde, než se rozdvojit nebo zbláznit.

Slova nejsou, co vyjadřují, tudíž lze vyjadřované vyjádřit mnohými vyjádřeními, i zdánlivě protichůdnými, neboť jsou formovány v kontextu jednotlivých civilizací či dobového smýšlení. Znalý (kontextů) se tím nedá zmást.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod salmo1cz » pát 12. bře 2021 12:14:02

Ano to je úskalí diskuse, pro diskuse je potřeba vědět jinak nemá smysl a je ztrátou času a energie.
Buddha i Kristus hovořil každý k jinému archetypu člověka.V oněch dobách se věřilo že, mysl sídlí pod srdcem v oblasti bránice a nějak souvisí z dechem "dech,duch,pneuma, bránice,fren, schizofrenie"
Konec konců indiáni situují mysl do srdce, upanišády situují do srdce intuici, resp.intuice je neplatná pokud neprojde srdcem.Černoši střední Afriky situují myšlenky a emoce do břicha, resp.do trávicí soustavy včetně jater..Můžete se klidně smát, ale všichni mají častečně pravdu.
Kristus stejně jako Jan Křtitel prišli od Esejců "chasajja hesi'im"zboží lékaři, proto Kristu nemusel sedět a dýchat protože hovořil k jinému archetypu člověka.Hovořil k člověku tzv.5 generace.
salmo1cz
 

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » sob 13. bře 2021 7:52:09

salmo1cz píše:Kristus stejně jako Jan Křtitel prišli od Esejců "chasajja hesi'im"zboží lékaři, proto Kristu nemusel sedět a dýchat protože hovořil k jinému archetypu člověka.Hovořil k člověku tzv.5 generace.

Jaká 5 generace?!
Jsem poslán jen ke ztraceným ovcím z lidu izraelského, odmítl Ježíš kananejskou ženu. Příchod mesiáše byl totiž Esejci dlouho a pečlivě připravován, neboli Ježíš přišel na svět protože a kvůli jejich víře. I kananejské ženě bylo pomoženo pro její víru, přestože židovkou nebyla.

A tato víra, která léčí, hory přenáší, byla přibita na kříž. Což nepochopili nejen židé, ale ani Mohamed, mimozemšťan Ra, mimozemšťan Bašar, ale ani současný pozemský Jiří Ledvinka. Či vezdejší Jana resp. primitivně vulgární Vostál (neboť nikdy víru neměl).
Bez ukřižování by ale Ježíš Kristus nemohl být cesta, pravda i život.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » sob 13. bře 2021 10:39:50

Zdeněk píše:
A tato víra, která léčí, hory přenáší, byla přibita na kříž. Což nepochopili nejen židé, ale ani Mohamed, mimozemšťan Ra, mimozemšťan Bašar, ale ani současný pozemský Jiří Ledvinka. Či vezdejší Jana resp. primitivně vulgární Vostál (neboť nikdy víru neměl).
Bez ukřižování by ale Ježíš Kristus nemohl být cesta, pravda i život.


Hluboká víra je vztah. Aby hory přenášela musí mít protějšek - Boha (Otce), Ježíše. Gurua atd.
Nefunguje víra v sebe a ve své schopnosti. To je pak spíše pýcha a ta předchází pád

K té víře bych ocitoval, co jsem o víře napsal dříve na jiném vlákně :

"A k té víře - tedy k tématu.
Víra má několik vrstev. Na té povrchní je to opravdu jen důvěra, přesvědčení, hloupost atd.
Pak je hlubší samozřejmá neuvědomělá víra, třeba že to co vidíme, je skutečné.
A pak ještě hlubší víra. O té mluvil například Ježíš když říkal: "Víra tvá tě uzdravila" (ne já)
Tato víra, pokud jsme schopni ji nějak ovlivňovat (měnit) u sebe nebo u druhých, je základem opravdového léčitelství, zázraků a magie.
Třeba Ramanovi se stalo, že jistá žena vyšla ze společenství posluchačů a položila mu k nohám své umírající dítě. Dítě se uklidnilo, přestalo se dusit a najednou bylo zcela zdravé.
Ramana na to hned reagoval: "Já s tím nemám nic společného, Já jsem si ani nepřál, aby dítě nezemřelo"
Zkrátka víra té matky udělala zázrak - tak hluboká víra, že Ramana svojí mocí dítě zachrání, uzdraví. Ale ne Ramana, ale moc její hluboké víry v to, že se to stane udělala ten zázrak..."
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » sob 13. bře 2021 14:22:21

miroslav píše:Hluboká víra je vztah. Aby hory přenášela musí mít protějšek - Boha (Otce), Ježíše. Gurua atd.
Nefunguje víra v sebe a ve své schopnosti. To je pak spíše pýcha a ta předchází pád

Podstatou lásky není Erós či Filia, kde je vzájemnost neboli vztah podmínkou nutnou, podstatou je Agapé, které žádný protějšek ke své existenci nepotřebuje.

Čili záleží, co ono sebe je, u víry v sebe. Pokud stojí na světě forem, pak by se kananejské ženy nejspíše dotklo, že je přirovnávána ke psům a replika s drobky spadlými ze stolu by ji patrně ani nenapadla. A tak by jí pomoženo nejspíše nebylo, protože kvůli psům sem Ježíš nepřišel. Podobně ani Ramanovo sebe by nepomohlo, bylo-li by viděno jen ve světě forem, ani vztah k němu by nejspíše nepomohl.

Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » stř 17. bře 2021 13:25:58

Zdeněk píše:Podstatou lásky není Erós či Filia, kde je vzájemnost neboli vztah podmínkou nutnou, podstatou je Agapé, které žádný protějšek ke své existenci nepotřebuje.



A co takhle Otec, Syn a Duch svatý?
Láska bez vztahu snadno sklouzne k sebelásce.
Proto v buddhismu je pro "Agapé" používané označení soucit. Sou-cit, sou-bytí.

Láska k Bohu bývá často paternalistická - pořád o něm něco chceme v něco skrze něj doufáme atd.

Sou-cit s Bohem je to pravé. To nás vede k tomu Drtikolově postavit se na jeho místo.

P.S.
V angličtině Compassion - "spoluvášeň"
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » stř 17. bře 2021 16:51:37

miroslav píše:
Zdeněk píše:Podstatou lásky není Erós či Filia, kde je vzájemnost neboli vztah podmínkou nutnou, podstatou je Agapé, které žádný protějšek ke své existenci nepotřebuje.



A co takhle Otec, Syn a Duch svatý?
Láska bez vztahu snadno sklouzne k sebelásce.
Proto v buddhismu je pro "Agapé" používané označení soucit. Sou-cit, sou-bytí.

Láska k Bohu bývá často paternalistická - pořád o něm něco chceme v něco skrze něj doufáme atd.

Sou-cit s Bohem je to pravé. To nás vede k tomu Drtikolově postavit se na jeho místo.

P.S.
V angličtině Compassion - "spoluvášeň"

Vidím v tom docela dezorientované myšlení v důsledku babylónského matení pojmů :).

Otec, Syn a Duch svatý jsou různé aspekty téhož. Buddhistická mettá je láska ke všem bytostem, tedy i k sobě. Čili opět, u sebelásky záleží, co či kdo je ono sebe.

Soucit předpokládá u druhého nějaký nedostatek, který empaticky pociťujeme jako svůj. Bůh nemá žádný nedostatek. Tvé stavení se na roveň Bohu má za následek snížení Boha na antropomorfní stvoření. Proč mi říkáš dobrý? Nikdo není dobrý, jedině Bůh pravil Ježíš Nazaretský člověku, který před ním poklekl. Možná bychom si z něj při své pýše mohli vzíti příklad.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » čtv 18. bře 2021 11:37:08

Zdeněk píše:
Otec, Syn a Duch svatý jsou různé aspekty téhož.


A co třeba ty - ty nejsi aspektem téhož?

Trojjedinost Boží je právě vyjádření Boha jako vztahu.
Ježíš nežil ve vztahu? K Otci, k bližním?

Jasně, že v hinajáně se ještě vztah neřeší. Je třeba napřed vykořenit tendenci k účelovým vztahům.

A pak následuje mahajána - a tu svým příkladem představuje Ježíš.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 18. bře 2021 13:09:03

miroslav píše:A co třeba ty - ty nejsi aspektem téhož?

I hovno je aspektem téhož, to ale neznamená, že je nám hovno rovno. Proto měl by ses pokořit a kát, Miroslave, než ti ono hovno začne po zásluze vládnout.

miroslav píše:Trojjedinost Boží je právě vyjádření Boha jako vztahu.
Ježíš nežil ve vztahu? K Otci, k bližním?

Ježíš byl ve vztahu k Otci pokorný a poslušný až k smrti. A vyzývá nás k témuž.

Vidíš kam tvá praxe rovnostářského vztahu vede, Miroslave - místo rozpouštění sebe k sebeafirmaci, místo pokory postavení se na roveň Bohu.
Ukájen a opájen ve vztahu tančíš se svou milou na palubě Titaniku.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » čtv 18. bře 2021 15:41:16

Zdeněk píše:
Vidíš kam tvá praxe rovnostářského vztahu vede, Miroslave - místo rozpouštění sebe k sebeafirmaci, místo pokory postavení se na roveň Bohu.
Ukájen a opájen ve vztahu tančíš se svou milou na palubě Titaniku.


Z čeho tak usuzuješ?
Pro mne vztah (láska, soucit) je cestou ze sebelásky - sebestřednosti. "Ne já, ale ty..." nebo "Buď vůle tvá.." atd.
To je očistná cesta vztahu a obětavé lásky a sou-citu.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 18. bře 2021 16:29:07

miroslav píše:Pro mne vztah (láska, soucit) je cestou ze sebelásky - sebestřednosti. "Ne já, ale ty..." nebo "Buď vůle tvá.." atd.

Kdo může být ono ty, kterému odevzdáváš svou vůli. Robot s umělou inteligencí? Koza?
"Ten, koho miluji", asi namítneš. Čili tvůj objekt, tvé já projektované do druhého, tvé nevědomé sebenaplnění, sebeuspokojení v uspokojeném svém, čili nevědomá sebestřednost.

Bůh ale objekt v zásadě není a ukřižování přináší uspokojení asi jako mrtvému kabát.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » čtv 18. bře 2021 17:09:44

Zdeněk píše:
miroslav píše:Pro mne vztah (láska, soucit) je cestou ze sebelásky - sebestřednosti. "Ne já, ale ty..." nebo "Buď vůle tvá.." atd.

Kdo může být ono ty, kterému odevzdáváš svou vůli. Robot s umělou inteligencí? Koza?
"Ten, koho miluji", asi namítneš. Čili tvůj objekt, tvé já projektované do druhého, tvé nevědomé sebenaplnění, sebeuspokojení v uspokojeném svém, čili nevědomá sebestřednost.

Bůh ale objekt v zásadě není a ukřižování přináší uspokojení asi jako mrtvému kabát.

No, snažím se jen popsat zkušenost.
I Ježíš měl vztah k Bohu Otci jako k objektu i když zároveň si byl vědom, že jedno jsou.
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 18. bře 2021 18:11:20

miroslav píše:I Ježíš měl vztah k Bohu Otci jako k objektu i když zároveň si byl vědom, že jedno jsou.

Jednak si byl vědom, že jedno jsou, a také toto jedno Ježíše opustilo, v důsledku čehož na kříži zemřel.

Tudíž považuje-li někdo svoji snahu ukájet svou milou za jakousi snad i náboženskou aktivitu... no, jestli spíš nepatří do blázince Miroslave... :-)
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

Re: O štěstí

Nový příspěvekod miroslav » čtv 18. bře 2021 21:18:17

Zdeněk píše:
miroslav píše:I Ježíš měl vztah k Bohu Otci jako k objektu i když zároveň si byl vědom, že jedno jsou.

Jednak si byl vědom, že jedno jsou, a také toto jedno Ježíše opustilo, v důsledku čehož na kříži zemřel.

Tudíž považuje-li někdo svoji snahu ukájet svou milou za jakousi snad i náboženskou aktivitu... no, jestli spíš nepatří do blázince Miroslave... :-)


Koukám o čem to píšeš.
Pro tebe je vztah ukájení své milé??

Nemáš ty s těmi vztahy ve svém životě nějakou špatnou zkušenost, že to tvoji mysl stále stáčí k takovýmto myšlenkám?
Uživatelský avatar
miroslav
 
Příspěvky: 1009
Registrován: čtv 29. kvě 2014 9:33:24

Re: O štěstí

Nový příspěvekod Zdeněk » čtv 18. bře 2021 21:55:52

miroslav píše:
Zdeněk píše:
miroslav píše:I Ježíš měl vztah k Bohu Otci jako k objektu i když zároveň si byl vědom, že jedno jsou.

Jednak si byl vědom, že jedno jsou, a také toto jedno Ježíše opustilo, v důsledku čehož na kříži zemřel.

Tudíž považuje-li někdo svoji snahu ukájet svou milou za jakousi snad i náboženskou aktivitu... no, jestli spíš nepatří do blázince Miroslave... :-)


Koukám o čem to píšeš.
Pro tebe je vztah ukájení své milé??

Nemáš ty s těmi vztahy ve svém životě nějakou špatnou zkušenost, že to tvoji mysl stále stáčí k takovýmto myšlenkám?

Nejednou jsi zmiňoval svou Ženu s velkým Ž, kontext o kterém mluvíš je tudíž erós, který se snažíš podvrhnout za agapé. O tom tento rozhovor je.

Nu a já jsem théravádový buddhista, my to vidíme taknějak podobně. Kdybych byl tebou zatracovaný mimozemšťan Ra, notovali bychom si mnohem lépe.
Zdeněk
 
Příspěvky: 1441
Registrován: ned 20. led 2019 18:12:05

PředchozíDalší

Zpět na Inspirativní myšlenky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník