Nirvána

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. srp 2022 17:30:39

NIRVANA

(Skt. - ukončení, v páli - nibbana)

stav odpoutanosti dosažený během života díky zřeknutí se pozemských aspirací. Tento stav znemožňuje narodit se po smrti. Podle učení bráhmanů znamená nirvána společenství individuálního ducha s absolutnem (bráhmanem). V buddhistické filozofii je nirvána chápána jako onen nepochopitelný stav blaženosti, ve kterém jsou nakonec odstraněny všechny faktory bytí, které určují jednotlivce. Zastánci pozdější mahájány nirvánou nechápou úplné ukončení existence, ale stav svatosti, ve kterém byla vykořeněna zloba a přestala fungovat. karma a která se navždy stala požehnáním pro všechny bytosti. viz také indická filozofie.

Filosofický encyklopedický slovník. 2010 .
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. srp 2022 17:31:05

NIRVANA

(Skt. – nirvāna, Pali – nibbāna, doslova – zánik) – jedna z hlavních. koncepty buddhistického a džinistického náboženství, znamená cíl „cesty osvobození“ a dokončení náboženství. život, nějaká vyšší svatost. Buddhistické kánony. díla popisují N. takto: "Je tam, kde není ani země, ani voda, ani oheň, ani vzduch, ani místo v prostoru, a není ani vnímání, ani nevnímání, ani tento svět, ani onen svět." ani obojí dohromady, ani slunce Neexistuje žádný pohyb, žádný odpočinek, žádný vznik, žádné zničení. Nehýbe se ani nestojí, na ničem není založeno. Je to ve skutečnosti konec utrpení.“ Spolu s pojmy utrpení, cesta osvobození od utrpení, karma, tvoří nauka N. základ buddhistického náboženství. V tomto ohledu je v nauce N. důležité poznamenat rysy charakteristické pro jakékoli náboženství. reprezentace: rozdělení na „pozemský svět“ a „nepozemský“, „tento svět“ a „ten svět“, „podmíněný svět“ a „nepodmíněný“. Existence „nepodmíněného“ světa není nikde prokázána. Jedno z označení pro „ten svět“ je N. Buddhisté rozlišují dva druhy lidí: obyčejné a „svaté“, patřící do dvou zcela odlišných rovin existence – „světské“ a „nadpozemské“. Člověk se stává "svatým" vstupem na "cestu", tzn. když se odpoutá od všeho „pozemského“, přetrhne vazby s „podmíněnými“ věcmi a usiluje pouze o N.

N. se zdá „nepředstavitelná“, „nepochopitelná“, ve světě se jí ani vzdáleně nepodobá a žádná úvaha ji nepřibližuje. Všechny představy o N. jsou falešné představy. „Svatý“ to v sobě chápe, ostatní mu musí věřit. N. je popsán pouze v protikladu ke třem znamením všech podmíněných věcí. N. je nesmrtelnost ve věcech proměnlivých, nestálých. N. - ustání utrpení v protikladu ke světu plnému vzrušení a utrpení. N. je útočiště, vysvobození, vysvobození, konec světa. N. dosáhne světec po zdlouhavém. rozvoj pěti ctností (víra, odvaha, pozornost, soustředění a moudrost) a prostřednictvím „tří dveří osvobození“: prázdnota (šúnyáta), nepřítomnost znamení (animitta), nepřítomnost tužeb (apranihita). Jakmile pochopíme tyto „tři dveře osvobození“, vyšší učení již nepředstavuje žádné obtíže a vše se stává samozřejmým.

Různé školy dávají těmto třem termínům různé významy. Theravadinské a sarvastivadinské školy se pokoušejí vysvětlit prázdnotu, N., a celé Buddhovo učení. Zdá se, že celý svět se skládá z oddělených dharm, které se navzájem nahrazují a „podmiňují“. N. na rozdíl od nich odkazuje na „nepodmíněné“ dharmy. Mahájánové školy odmítají všechny pokusy o racionální vysvětlení N. Prázdnota, bez rysů a bez tužeb nejsou předmětem diskuse, ale tři objekty koncentrace (samádhi), a teprve potom jsou to „dveře osvobození“. N. je transcendentní, nesrozumitelné logické. myslel. Možná jednota. pozitivní epiteton N. je "", proto je logické, že v pozdním buddhismu se N. stává nerozeznatelným od nebeského ráje.

lit.: Vallée Poussin L. de la, Nirvana, P., 1925; Stcherbatsky Th., Pojetí buddhistické nirvány, Leningrad, 1927; Sangharakshita B., Přehled buddhismu, Bangalore, ; Conze E., buddhistické myšlení v Indii. Tři fáze buddhistické filozofie, L., .

I. Kutašová. Moskva.

Filosofická encyklopedie. V 5 svazcích - M .: Sovětská encyklopedie. Redakce F. V. Konstantinova. 1960-1970 .
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. srp 2022 17:31:28

NIRVANA

NIRVANA (Skt. nirvana, Pali nibbāna - zánik, zánik) - v indickém náboženství (Ajivika, Jainismus atd.) nejvyšší cíl všech živých bytostí; jeden z klíčových konceptů buddhismu, označující stav dosažený Buddhou jako výsledek znalosti čtyř ušlechtilých pravd a průchodu osmi stupňů dhjány (meditace). Stav nirvány zahrnuje úplné vymýcení afektů a egocentrických připoutaností (kleshas, ​​​​ashaya), které „vyživují“ znovuzrození (samsára, karma), takže její nástup je často přirovnáván k vyhasnutí ohně v důsledku vyčerpání zásob paliva. . V textech je nirvána často popisována čistě negativními termíny jako absence některých základních vlastností samsárické existence – především duhkha.

V Buddhově postoji k nirváně lze vidět něco specifického pro úroveň publika. Snažil se zajistit, aby nirvána nesloužila pouze jako kontrast k obvyklé praxi jeho posluchačů, ale také jim připadala jako atraktivní cíl. Je nepravděpodobné, že by se většina stoupenců Buddhy nechala inspirovat ideálem nicoty (takto interpretovalo nirvánu mnoho evropských myslitelů, kteří považují buddhismus za formu nihilismu), proto pro ně mluví o blaženosti. „pokročilejší“ – o zastavení vědomí. Nirvána nemusí nutně znamenat fyzickou. Smrt arhata, který již zažil nirvánu, se nazývá parinirvana (vyšší nirvána). Věří se, že ti, kteří ho dosáhli, úplně zmizí ze všech existencí, světů a časů, a proto bódhisattvové, kteří se starají o blaho ostatních bytostí, odkládají svůj konečný odchod, aby jim pomohli zmírnit jejich osud.

V mahájáně je nirvána ztotožňována se sunjatou (prázdnota), dharma-kája (neměnná Buddhova esence) a dharma-dhatu (konečná realita). Nirvána zde není výsledkem procesu (jinak by to byl další přechodný stav), ale nejvyšší věčnou pravdou, která je implicitně obsažena v empirické existenci (identity nirvány a samsáry).

V. G. Lysenko

Nová filozofická encyklopedie: Ve 4 sv. M.: Myšlenka. Editoval V. S. Stepin. 2001 .
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. srp 2022 17:33:04

„NIRVANA“ v jiných slovnících:

- (ind.: mír, blaženost). V buddhismu: posvátné sebezapomnění ponořením ducha do nicoty; odstranění ze všeho marného; nirvána nebo nirvána: splynutí Buddhy s nejvyšší bytostí. Slovník cizích slov zahrnutých v ruském jazyce. Chudinov... Slovník cizích slov ruského jazyka

Nirvána- (sanskrt, páli - nibbana - sozbe soz (doslova) "tіrshіlіk etudі toқtatu", "оshu", "sonu") - үndі dіni philosophialyқ oyynyn negіzgі bіr categorialaryny Kundelikti azap kasiretke toly baқytsyz bolmystan arylyp, karma zaңynyn negіzіnde kaita… … Filosofický terminderdin sozdigі

- (Skt. nirvâna, Pali nibbâna, dosl. „zánik“), jeden z hlavních pojmů v buddhistickém náboženském mytologickém systému, označuje nejvyšší stav vědomí, na rozdíl od samsáry, kdy nedochází k žádným znovuzrozením a přechodům z jedné sféry. .. Encyklopedie mytologie

- (inosk.) Naprostý klid. St Moderní člověk, pokud není ve své duši buddhista a nestanoví si Nirvánu jako ideál existence, může o stabilní rovnováze... misce utrpení a radostí, bodu štěstí... Sergovi jen snít. Pečorin. Milovat a… … Michelsonův velký vysvětlující frazeologický slovník (původní pravopis)

Blaženost, neexistence Slovník ruských synonym. nirvána viz neexistence Slovník synonym ruského jazyka. Praktický průvodce. M.: Ruský jazyk. Z. E. Alexandrova. 2011... Slovník synonym

Nirvána- Nirvána ♦ Nirvána V buddhismu název absolutna nebo spásy; je to samotná relativita (samsára), sama pomíjivost (anicca), kdy mizí bariéry vztyčené nespokojeností, myslí a očekáváním čehokoli. Ego mizí (na ... ... Filosofický slovník Sponville

Nirvána- Nirvána. Smrt Buddhy. Neznámý indický umělec. NIRVANA (sanskrt – zánik), ústřední pojem buddhismu a džinismu, znamenající nejvyšší stav, cíl lidských aspirací. V buddhismu - psychologický stav úplnosti ... ... Ilustrovaný encyklopedický slovník

- (Skt. - zánik) - ústřední pojem buddhismu, znamenající nejvyšší stav, cíl lidských aspirací. Nirvána je zvláštní psychologický stav plnosti vnitřního bytí, absence tužeb, dokonalé uspokojení, absolutní ... ... Encyklopedie kulturních studií

- (vyblednutí sanskrtu), ústřední pojem buddhismu a džinismu, znamenající nejvyšší stav, cíl lidských aspirací. V buddhismu psychologický stav plnosti vnitřního bytí, absence tužeb, dokonalé uspokojení a ... ... Moderní encyklopedie

Sanskrt - zastavení) - stav odloučení, dosažený během života kvůli odmítnutí pozemských aspirací. Tento stav znemožňuje znovuzrození po smrti. Podle učení bráhmanů znamená nirvána společenství individuálního ducha s absolutnem (bráhmanem).

Nirvána
Skt. nirvána – zánik), v buddhistické kulturní tradici – stav vědomí nejvyšší úrovně rozvoje. Chelo-P.GS, když dosáhl stavu nirvány, stává se tím Buddhou - osvíceným. Stav nirvány nelze popsat z hlediska lidské kultury. Je opakem „samsáry“ – takového rozvoje vědomí, který zahrnuje pokračování utrpení a další inkarnace duše. Správná samsára vede k nirváně. Pozitivně nirvána znamená dosažení stavu absolutní svobody, míru a blaženosti. V nirváně se zlepšující samsára vytrácí, řetězec znovuzrození - inkarnací se zastaví, člověk se dotýká věčné existence. Nirvány lze dosáhnout během života, ale ve své dokonalé podobě je dosaženo po smrti. Buddhové, kteří dosáhli nirvány, se nemohou vrátit do stavu samsáry. Zároveň jsou známy myšlenky „živých inkarnací“ – buddhů, kteří ve zlomových okamžicích dějin přicházejí k lidem, aby působili jako duchovní vůdci. Takové inkarnace (bódhisattvové) přispívají k pokroku kultury, který obyčejní lidé nemohou poskytnout, protože nemají úplný obraz o tom, co se děje, neznají skutečný účel historických událostí. V různých kulturách existují představy o duchovní domovině neviditelné pro obyčejné lidi – zemi Šambala, kterou obývají duchovní bytosti úrovně nirvány. Ve slovanské kultuře je to země "Belovodie". V některých učeních (mahayana) existuje několik úrovní nirvány podle stupně dokonalosti. V mahájánové tradici tedy nejvyšší úroveň rozvoje mají bódhisattvové, kteří nejen dosahují nejvyšší úrovně osvícení a svobody, ale jsou také schopni „cestovat v dimenzích“. Mohou například přímo přejít z duchovní formy do fyzické (při zachování vědomí minulých inkarnací a astrálně-duchovního světa).

V Buddhově postoji k nirváně je vidět určité přizpůsobení se úrovni publika. Snažil se zajistit, aby nirvána nesloužila pouze jako kontrast k obvyklé praxi jeho posluchačů, ale také jim připadala jako atraktivní cíl. Je nepravděpodobné, že by se většina stoupenců Buddhy nechala inspirovat ideálem nicoty (takto interpretovalo nirvánu mnoho evropských myslitelů, kteří považují buddhismus za formu nihilismu), proto pro ně mluví o blaženosti. "pokročilejší" - o zastavení vědomí. Nirvána nemusí nutně znamenat fyzickou smrt. Smrt arhata, který již zažil nirvánu, se nazývá parinirvana (vyšší nirvána). Věří se, že ti, kteří ho dosáhli, úplně zmizí ze všech existencí, světů a časů, a proto bódhisattvové, kteří se starají o blaho ostatních bytostí, odkládají svůj konečný odchod, aby jim pomohli zmírnit jejich osud.

V mahájáně je nirvána ztotožňována se sunjatou (prázdnota), dharma-kája (neměnná Buddhova esence) a dharma-dhatu (konečná realita). Nirvána zde není výsledkem procesu (jinak by to byl další přechodný stav), ale nejvyšší věčnou pravdou, která je implicitně obsažena v empirické existenci (myšlenka identity nirvány a samsáry).


Nirvána(Skt. - zánik, zánik, zánik) - in dharmická náboženství: konečný cíl náboženské praxe, osvobození od utrpení; osvobození od tužeb a jiných omezení těla, stav kontemplace, stav dokonalého duchovního poznání. Stav nejvyšší blaženosti, konečný cíl lidských aspirací. Nekonečný mír, plnost nadosobního života, splývající s životem Vesmíru, chápaný skrze sebe s nepopiratelným zachováním jednotlivosti. Po dosažení nirvány si člověk začíná uvědomovat sám sebe ve všem, co existuje a ve všem, co existuje v něm samotném.

V bráhmanismus a hinduismus Nirvána je chápána jako splynutí s Brahmou.

V buddhismu nirvána :

nepoznatelný stav nehynoucího míru a spokojenosti;
přerušení řetězu znovuzrození (samsára), zastavení reinkarnací, absolutní, nedotknutelný mír;
nepodléhají žádným definicím;
mezi buddhistickými buddhistickými učenci a učenci buddhismu vždy byla a stále probíhá debata o tom, jak přesně by člověk měl realizovat nirvánu.
V zásadě je obvyklé rozlišovat 3 typy nirvány:

okamžitá nirvána – krátkodobý stav klidu a osvícení, známý každému člověku;
skutečná nirvána — stav Toho, kdo během života dosáhl nirvány v tomto těle;
nikdy nekončící nirvána – stav toho, kdo dosáhl nirvány po zničení fyzického těla.
Podle Buddhova učení navzdory utrpení, které prostupuje všemi úrovněmi samsárické existence, existuje stav, ve kterém již není utrpení, a tento stav je dosažitelný. Toto je stav nirvány. Prožívání stavu nirvány v buddhismu je často označováno pojmem amata, absolutní duchovní zásluha, taková jakost, která ničí kauzální vztah karmické existence.

Sútra-pitaka charakterizuje nirvánu jako „osvobozenou mysl (čitta), která již nemá připoutanosti“. Mysl již není ztotožňována s paradoxy bytí, stává se nehynoucí, nikdy nekončící, čímž se osvobozuje. Nirvána označuje konec nevědomosti (avidya), vrhající mysl do nekonečného řetězce znovuzrození, závislé existence (samsára). Ve vážném smyslu nirvána není žádné místo nebo stav, je to realizace nesporné pravdy.

Přední buddhistické školy interpretují tento důležitý koncept pro první světové náboženství různými způsoby. V théraváda(hinajána) nirvána – výstup z kruhu znovuzrození (samsára) a přechod k úplné neexistenci. Buddha Šákjamuni byl jen první z lidí, kteří našli nirvánu. Na základě théravádových vír je nirvána uvedení do stavu odpočinku dharmy, jejíž „vzrušení“ tvoří to, co je vnímáno jako živá bytost na úrovni běžného („neosvíceného“) vědomí. Toho je dosaženo, podle čtvrté „ušlechtilé pravdy“, následováním „ušlechtilé osmidílné cesty“.

Theraváda rozlišuje dva typy nirvány:

nirvána "se zbytkem" - v ní sídlí buddhistický světec (arhat) před konečným výstupem z kruhu znovuzrození ("zbytek" je jeho tělo, kterému se říká "poslední");
nirvána „beze stopy“, kdy se pro arhata „uklidní“ celý soubor dharmy a on na dlouhou dobu přestane existovat.
Théraváda postavila protiklad nirvány a samsáry do kategorie hlavních potíží při získávání osvobození. Tato opozice je považována za určující konečný cíl existence, který spočívá ve vyhýbání se utrpení samsáry a dosažení osvobození prostřednictvím nirvány. Na rozdíl od mahájánových škol však théraváda nepovažuje dualitu nirvány a samsáry za překonatelnou, tyto dva protipóly jsou vždy účinné pro každého, včetně Buddhy a arhatů.

Jako názorný příklad této duality se často uvádí příběh Buddhy před jeho přechodem do parinirvány, když byl ještě na Zemi: již dosáhl nirvány, ale byl také v samsáře, protože byl vnímán emocionálními orgány lidí kolem něj.

Koncept nirvány (stejně jako mnoho jiných a nejprve myšlenka Buddhy) byl radikálně přepracován v r. mahájána. V souladu s doktrínami mahájány byla nirvána nejprve považována za protějšek samsáry, tvořící s ní jedinou realitu. Později, od dob Nágárdžuny, se objevila učení, která prohlašovala nirvánu za totožnou se samsárou. Nirvána zde již není neexistence, ale naopak nejdokonalejší bytost, stav, ve kterém sídlí Buddha (Buddha). Buddha je ve své vlastní základní metodě bytí – „tělo Dharmy“ – věčný, všudypřítomný, všezahrnující a zdá se, že svými vlastnostmi prostupuje vším, co existuje. Z toho bylo vyvozeno, že každý člověk je zpočátku obdařen „přirozeností“ Buddhy, a jak má být, může zůstat v nirváně. Tato důležitá pozice mahájánové doktríny osvobození je formulována jako „samsára je nirvána“.

Náboženská praxe v mahájánských školách je zaměřena na pochopení a uvědomění si vlastní původní podstaty člověka, což také znamená dosažení nirvány. Pravda, ne všechny školy připouštěly možnost takového osvícení všemi bez výjimek ze strany lidí, jmenovitě se v tom zříkaly různé druhy hříšníků.
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Pedro » stř 31. srp 2022 19:37:42

Svatá makrelo!
Pedro
 

Nirvana

Nový příspěvekod Návštěvník » stř 31. srp 2022 19:50:24

Nirvana :yes:
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 01. lis 2022 22:50:21

Oceán nemůže zůstat sám a tak vzniká pojem vlny.
Když vlny stoupají, oceán nic neztratí a když vlny klesají, oceán nic nezíská.
Samsara, iluze, mája, hra, jsou vlny na oceánu nirvány.

Obrázek
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » pát 31. bře 2023 11:44:57

Obrázek

Přijměte to, co přichází.
Pusťte, co odchází.
Pokud existuje oceán, musí být vlny.
Tyto vlny jsou samsára.
Oceán je nirvána.
Tohle všechno je tanec.
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 02. kvě 2023 21:19:44

Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » úte 15. srp 2023 11:52:37

Obrázek

A „ani se nenadáš", přijde poznání, to veliké Poznání, že jsi byl stále v Nirváně, že jsi nikdy z ní nevyšel, že jsi nikdy z ní ani nemohl vyjít, protože jsi sám Nirvána.
František Drtikol
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » ned 20. srp 2023 10:48:22



Co je Nirvána?

Nirvana spočívá v "Já jsem".

Mohli bychom také říci, že Nirvána je to, co krátce prožíváme při naplnění touhy. Když po něčem toužíme, tak je naše mysl ve stavu napětí a rozrušení. Proč? Protože nemáme to, co chceme. Stav utrpení je stav nespokojenosti, je to stav smutku.

Když získáme to, co chceme, aktivita hledání v mysli skončí.

V tu chvíli mysli vyvane.

Když mysl dostane předmět, který chce, činnost myšlení a cítění skončí.

To je vyvanutí mysli.

Co se děje pak? Překvapení je, že zažijete štěstí ne, že jste dostali předmět, který chcete, ale proto, že hledající mysl zmizela, a naše skutečná podstata štěstí zářila. To je Nirvána.
Návštěvník
 

Re: Nirvána

Nový příspěvekod Návštěvník » čtv 21. bře 2024 17:58:27

Malá a velká nirvána

Petr Pavlík

Obvyklá otázka bývá, když tedy všechno vyhoří a není už nic dalšího, zda to člověku nebrání jednat. Zda to nevede k pasivitě: nechám toho, prohlédl jsem hru, dál už nic nemá cenu. Vždyť i za Buddhových časů, když některý z jeho žáků došel probuzení, tak vítězně prohlásil „Skončeno putování, svatý život dokonán“. Znamenalo to tedy skutečně, že dál se už o nic nemusel starat?

Znamenalo a neznamenalo. Onen ctihodný mnich dosáhl za svého života toho, co Buddha nazýval nirvána se zbytkem. Ještě stále mu však zbývalo tělo a s ním naučené zvyky, různé vztahy, city a pocity. Jenom lpění na tom všem ustalo. Oheň v něm sice stále ještě hořel, ale nebyl tu už nikdo, aby přikládal do plamenů. Buddha k tomu dodává, že konečná nirvána beze zbytku přijde teprve až všechno palivo vyhoří, až všechno dočista utichne, a to že je možné až po smrti. Ne ale po smrti každého, pouze po smrti člověka plně osvobozeného.

Je zde tedy nirvána se zbytkem, ta je za života, a pak nirvána beze zbytku, a ta je až po smrti. Můžeme tomu říkat třeba malá a velká nirvána. Kupodivu ta malá nirvána není o nic menší než ta velká, naopak je to úžasný zázrak, že taková věc je možná už za života. Právě tahle malá nirvána je tím, o čem máme ta krásná a přesvědčivá svědectví, protože o té velké už nikdo svědčit nemůže.

Jenže protože v té malé nirváně život stále ještě zbývá, tak člověk docela normálně jedná, vždyť je tady stále ještě cosi, co dál hoří. To by z něj byla jinak chodící mrtvola, a ne probuzený člověk. Žije tedy dál svatým životem. Z toho, že „svatý“ dneska není příliš populární slovo, vidíte, že přece jen něco znamená (směje se). U mnoha Buddhových žáků byl tento svatý život po probuzení dokonce dlouhý a pestrý, a ostatní jim byli za něj vděční. Jenže jak se jejich život lišil od toho obyčejného, v čem byl vlastně svatý?

Zkusíme se ještě vrátit k tomu ohni. Ten brahmín se tam tenkrát ptal zvědavě: tak jak je to vlastně? Samozřejmě, že se neptal obecně, ale zajímalo ho, co se stane s ním. Tamto jen tak říkal, aby to pěkně vypadalo. Ve skutečnosti ho ale zajímalo: kdybych se stal mnichem a dosáhl probuzení, budu pak po smrti nebo nebudu? To každého z nás zajímá nejvíc. Nejlepší by přece bylo mít se pořád dobře, ne? A kdyby to nešlo, tak aspoň netrpět, souhlasíte? A pokud ani to nejde, tak raději nebýt vůbec, co říkáte? (směje se)

Kdepak, právě tohle mu Buddha začne bourat, a napadne samotnou jeho otázku. Dneska by řekl: „Říkej si, že oheň tu není nebo si říkej, že tu stále je, případně si říkej cokoli jiného, a budeš si to pořád jenom říkat, nic víc! Takhle se nikam nedostaneš. Nirvána to všechno překračuje, nirvána znamená víc.“

Tak co myslíte, jak je to s tím svatým životem po probuzení? Co kdybychom zkusili napodobit Buddhův styl: Že pak mnich nic nedělá, to se nehodí. Že něco zvláštního dělá, to se také nehodí. Ale pozor, že žije obyčejným životem neprobuzeného člověka, to se také nehodí! Je to zkrátka všecko jinak…

Co se dá dělat, ona je to pak skutečně nirvána, sice malá, ale dočista pravá, a s nirvánou si neporadíme nějakým receptem. A to je na tom to krásné a hluboké, a proto to stojí za to.

Tak se mějte moc hezky a příště na shledanou.
Návštěvník
 

Předchozí

Zpět na Inspirativní myšlenky

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků