Jana píše:Sat Čit Ananda
V písmech existují tři formy Boha – Sat, Čit a Ananda. Parambramha se také nazývá Sachchidananda, tj. Sat Čit Ananda. To znamená, Sat (existence), Čit (vědomí) a Ananda (štěstí). Sachchidananda není jméno, je to stav Parambrahma, který obsahuje pravdu, mysl a blaženost. Sat-čit-ánanda tedy znamená neomezenou vědomou existenci.
„Pole“ této neomezené vědomé existence obecně znamená já (znamená ātmā) – protože je to základní realita nebo obecně podstatný aspekt všeho. A protože může existovat pouze JEDNA základní realita – proto by základní realitou celku měla být základní realita nebo konečná realita prominentní osoby. Vzhledem k tomu, že zdánlivý jedinec je důležitou součástí celku pro osobní zkušenost, pojďme se podrobně seznámit s Sat Čit Ananda.
Co to znamená Sat Čit Ananda?
Bůh má nekonečná jména; Ale nejsrozumitelnější a nejsmysluplnější název mezi nimi je; Sachchidananda. Sat Čit Ananda je sanskrtské slovo, které odkazuje na povahu autenticity, jak je abstrahována v jógové filozofii a hinduistické filozofii.
Někteří považují Sat Čit Ananda za totéž jako Brahman nebo Bůh (Absolutní pravost). Jiní jej používají jako slovo k definování znalosti pochopení celistvosti a jednoty veškeré reality.
Říká se, že Sat Čit Ananda je základem veškerého vědomí a veškeré dokonalosti bez omezujících parametrů. Cvičení Sat Čit Ananda znamená dosáhnout rozhodujícího cíle posvátné cesty v józe nebo hinduismu.
Význam a přínos „Sat“:
Sat znamená – věčný, trvalý, neměnný nebo nikdy nekončící. Sat není omezená existence efemérních objektivních jevů. Toto kritérium splňuje pouze Parabrahma. Jeho pravidla, disciplína, legislativa a úsilí jsou stabilní. Je u kořene vesmíru. Je tam i provozovatel změn. Celý tento vesmír se množí v jeho lůně.
Svět se dokonce mění ve stav velké katastrofy a pak se to po nějakou dobu projevuje dál. Ale nikdo do něj nevstoupí v moci kontroly. Proto se Parabrahma nazývá „Sat“
Význam a přínos „Čit“
Čit znamená – vědomí a myšlení. Informace, rozpoznání, pocity atd. jsou toho v mnoha podobách. Cit není vědomí vnímatelných objektivních jevů. V lidském svědomí a základních parametrech je viděn jako mysl, intelekt, mysl a ego. Psychologové ji klasifikují jako vědomou, nevědomou nebo nadvědomou. Čisté vědomí zůstává nezměněno ve své původní podobě i ve stavu bdění, snu, spánku a ve stavu zkoušky.
Blaženost bytí vědomí se nadále objevuje a projevuje v Satta, Raja a Tama Prakriti. Ani po smrti to nekončí. Učenec a blázen jsou přítomni ve všech podle jejich různých úrovní. Mezi kořenovou hmotou a zvířecím společenstvím je pouze zásadní rozdíl – absence vědomí.
Atomy inertní hmoty také zůstávají v pohybu. V nich také pokračuje proces produkce, zesilování a transformace; ale naprostý nedostatek osobních znalostí. Pod vlivem nějaké inspirace rotují v ose a obíhají jako planety a souhvězdí; ale nikdo není v pozici, aby se určoval v kontextu, zatímco zvířata rozhodují o své činnosti.
Vědomí bytostí je pouze částí vyššího vědomí. V tomto vesmíru je zásobárna věčného vědomí. Tím věci dostanou povolení k uspořádání a bytosti k vědomí. Konečné vědomí se nazývá Parabrahma. Podle svého plánu každého nazývá schopností běhat a myslet, tj. Chetan.
Význam a přínos „Ananda“:
Největší atrakcí tohoto světa je ‚Ananda‘ neboli čisté štěstí. Radost, ve které se objeví, běží tímto směrem. Cizoložníci si užívají nebeskou radost v nevěstincích. Alkoholici žijí ve svém evidentně existujícím světě.
Když po celodenní dřině padnete na postel, jste ztraceni ve spánku štěstí, jako by pro ně sotva existovalo jiné štěstí.
Podobně vědci, umělci, farmáři a hudebníci dostávají ve svých oborech skvělou šťávu. To je čas od času jen část zdroje radosti. Nelze to nazvat obnovitelnými.
Jeho tvorba a ponoření pokračuje jako vodní bublina. Je vidět, jestli člověk cítí v nějaké oblasti štěstí. Takže po nějaké době vypadá nudně a Nirananda začne hledat Anandu (štěstí) jinde. Taková není povaha původní nebo věčné „radosti“.
Jasné vysvětlení „Sat Čit Ananda“ nebo Sachchidananda:
Typická interpretace Sat Cit Ananda je „štěstí z poznání pravdy“. Někdy je Sat Čit Ananda vnímáno jako trojité uvědomění, kde každou ze tří složek lze brát nezávisle nebo považovat za jednu, protože jako obecné pravidlo se každá složka nachází ve všech věcech.
Někteří uvádějí, že zkušenost Sat Čit Ananda je dostupná pouze několika špičkovým a hlubokým šéfům. Je možné, že jen 20 nebo 30 odborníků mělo někdy možnost oslovit a zůstat právě teď.
Pro jednotlivce je jednodušší dosáhnout rozsvícené mysli, ale Sat Čit Ananda je ještě vyšší stav.
Ve způsobu myšlení védánty se Sat Čit Ananda používá jako ekvivalentní slovo pro tři vlastnosti Brahmanu. Je to pozoruhodně extatický zážitek nefalšovaného poznání, solidarity a extrémní reality.
I když se jedná o grandiózní cíl, který se nemusí splnit za celý život, cvičení jógy může pomoci jednotlivci přiblížit k Sat Čit Anandě.
************************************************************
Otázka: Co to znamená Sat?
A. Sat (सत्) znamená „Absolutní Bytí“, „Pravda“ a „intenzivní síla pravdy a ctnosti“. Sat tedy odkazuje na princip, který je nadčasový a čistý, který se za žádných okolností nemění.
Q. Co to znamená Čit?
A. Čit znamená „pravé vědomí“, „vědomí“, „rozumět“, „být si vědom“, „a chápat“.
Q. Co to znamená Ananda?
A. Ananda je eminence, která jde s úplností života, plností. Největší atrakcí tohoto světa je 'Anand'.
Q. Co to znamená Sat-Čit-Ananda?
Odpověď: Jednoduchá konverze Sat-Čit-Ananda je „pravda-vědomí-blaženost“. Příležitostně je Sat-Čit-Ananda uvažováno jako třícestné uvědomění, kde lze všechny 3 prvky brát zřetelně nebo měřit jako jeden, protože každá složka je objevena ve všem.
Otázka: Proč bych měl praktikovat meditaci Sat-Čit-Ananda?
A. Říká se, že Sachchidananda, tj. Sat Čit Ananda, je základem veškerého vědomí, stejně jako všech schopností. Zažít Sachchidananda, tj. Sat Čit Ananda, znamená dosáhnout zásadního cíle posvátné cesty v meditaci nebo hinduismu.
Otázka: Co znamená Sat-Čit-Ananda/Sachchidananda?
A. Sat-Čit-Ananda nebo Sachchidananda je sanskrtské slovo, které definuje povahu autenticity, jak je abstrahována v jógové a hinduistické filozofii. Někteří si však myslí, že Sat-Čit-Ananda nebo Sachchidananda jsou podobné Brahmanu nebo Bohu (Absolutní realitě).
https://themeditationguides.com/meditat ... it-ananda/
Návštěvník píše:No tos nám to teda dala
Tohle jsi dokonce i přeložila?
Bóže růžo...
... Někteří si však myslí, že Sat-Čit-Ananda nebo Sachchidananda jsou podobné Brahmanu nebo Bohu (Absolutní realitě).
Návštěvník píše:Četla jsi to pozorně?... Někteří si však myslí, že Sat-Čit-Ananda nebo Sachchidananda jsou podobné Brahmanu nebo Bohu (Absolutní realitě).
Tohle mi s tim, co tu (nevim proč) dny, měsíce, roky, desetiletí.. opakuješ,
nějaks nehraje. Vždyť je to dle tvých hlášek přece totéž.. či jak to s tebou teda vlastně je?
Jestli v tom vidim zápas, tak tvůj zápas s tou tvou iluzí. Tak už ji sekni. A bude.
Návštěvník píše:Jen já tu v tvém provevu vidím pomýlenost? Z těch, co tu zbyli?
.
Jana píše:
nikoliv představy, jak si myslí, že to ten druhý má na rozdíl od nich špatně,
Jana píše:
promluvy Probuzených rezonují v mém nitru radostí ze souznění v Pravdě,
Návštěvník píše:Návštěvník píše:Jen já tu v tvém provevu vidím pomýlenost? Z těch, co tu zbyli?
.
Tu pomýlenost vidí tady skoro všichni, ale je jim jasné, že to Jana nikdy nepřipustí. Soustavně afirmuje lásku a blaženost a snaží se tím chránit před utrpením. Můžeš jí to mít za zlé? Dokud jí to bude fungovat - a afirmace fungují dobře - tak ke změně nedojde. Nemyslím si, že někoho pomýlí. Je to dost průhledné jak i pro duchovního začátečníka, tak i pro rozumně - selsky - uvažujícího člověka. Pochybuji, že ještě někdo jiný by se chtěl - každodenními afirmacemi do nekonečna - chránit před utrpením. To bude radši hledat Pravdu/Poznání.
Jana píše:
Píšeš o hledání Pravdy/Poznání. Jsem za to vděčná, když se takoví tady najdou. Ve finále není možné se v Poznání Pravdy nesejít, protože je jen jedna.
Návštěvník píše:Jana píše:
Píšeš o hledání Pravdy/Poznání. Jsem za to vděčná, když se takoví tady najdou. Ve finále není možné se v Poznání Pravdy nesejít, protože je jen jedna.
Jani, opravdu nemám zájem poznávat to, co ty. Pro mě je podstatný mír a klid = tichá blaženost, o které není potřeba pořád dokola mluvit. Neustálé opěvování lásky a blaženosti ráda přenechám těm, kterým je to důležité a kteří si tím nějak pomáhají. Realizovaní to nedělají, protože to nemají zapotřebí.
Jana píše:Návštěvník píše:Jana píše:
Píšeš o hledání Pravdy/Poznání. Jsem za to vděčná, když se takoví tady najdou. Ve finále není možné se v Poznání Pravdy nesejít, protože je jen jedna.
Jani, opravdu nemám zájem poznávat to, co ty. Pro mě je podstatný mír a klid = tichá blaženost, o které není potřeba pořád dokola mluvit. Neustálé opěvování lásky a blaženosti ráda přenechám těm, kterým je to důležité a kteří si tím nějak pomáhají. Realizovaní to nedělají, protože to nemají zapotřebí.
Nemají nic zapotřebí, přesto o tom neustále mluví, protože si to nenechávají pro sebe.
Kdyby o tom opravdu nemluvili, tak by tyhle stránky byly prázdné.
Návštěvník píše:
Když za nimi přišli hledající, tak s nimi mluvili, proč ne. Ale mluvili s nimi tak, jak to bylo právě zapotřebí a ne že by opakovali pořád dokola jen to samé.
Návštěvník píše:Tu pomýlenost vidí tady skoro všichni, ale je jim jasné, že to Jana nikdy nepřipustí. Soustavně afirmuje lásku a blaženost a snaží se tím chránit před utrpením. Můžeš jí to mít za zlé? Dokud jí to bude fungovat - a afirmace fungují dobře - tak ke změně nedojde. Nemyslím si, že někoho pomýlí. Je to dost průhledné jak i pro duchovního začátečníka, tak i pro rozumně - selsky - uvažujícího člověka. Pochybuji, že ještě někdo jiný by se chtěl - každodenními afirmacemi do nekonečna - chránit před utrpením. To bude radši hledat Pravdu/Poznání.
Jana píše:Ve skutečnosti všechny promluvy Probuzených jsou pořád o tom samém.
Je to jen o lásce a k tomu je spousta omáčky, jak říkával Luck.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků