miroslav píše:Jana píše:Návštěvník píše:
Svět je iluze, jen Brahmán je skutečný.
Svět je Brahmán.
To, co začátečník má považovat za iluzi, je nakonec přece jen Brahmán, který je skutečný.
To znamená, že pořád je to totéž. Dokonce i smyslové poznávání je stejné (stejně nedokonalé), ale je tady k tomu i jasné, čím to všechno ve skutečnosti je. Jen je to poznávané v celistvosti toho, co je.
Takže jestli mluvíš o začátečníkovi, tak ten poznává jen zdánlivou realitu (iluzorní svět) skrz nedokonalé lidské smyslové vnímání a svou mysl, vychází z toho, co "ví".
Pro něj je svět tvořený z forem.
Jestli mluvíš o Probuzeném, tak je tu poznání, že forma je prázdnota a prázdnota je forma (jev ve vědomí). Proto moudrost říká: "Nejsem nic". Láska říká: "Jsem vším".
Všechno má stejnou kvalitu lásky bez jakékoliv podmíněnosti formou. Protože Poznání nevychází z "vědění", ale uvědomění. To je skutečné. To je skutečný svět, o kterém Maharaj říká, že v něm vždy pěkné počasí, ani noc a ani den, ani teplo ani chladno, nikdo se v něm nenarodil a nikdo v něm neumírá.
Nezemřelo ti Jano náhodou tvoje dítě? Nebo co se ti stalo v životě tak hrozného, že potřebuješ pořád utíkat od reality?
miroslav píše:Návštěvník píše:
Svět je iluze, jen Brahmán je skutečný.
Svět je Brahmán.
Ty se držíš toho prvního - to je začátek, první fáze cesty.
To druhé zatím není tvojí zkušeností. To přijde až později, když to první splní svoji roli a ty se toho pustíš.
Teď to jenom papouškuješ.
Jana píše:
Vždyť jsi snad u Eduarda Tomáše nenacházel nic, s čím bys u něj nesouhlasil, ne?
Návštěvník píše:E. Tomáš: ...Absolutno je všechno, co je. Stvoření, vesmír i sama tvorba, to všechno je jenom Absolutnem, at se jeví jakkoli.
Mája také?
E. Tomáš: Samozřejmě, všechno je v Absolutnu a nemohlo by to bez něho žít. Absolutno však může žít bez čehokoliv, nebot v pravdě jen Ono jediné je skutečné.
Všechno ostatní je neskutečné?
Z nejvyššího hlediska ano. Ale není to odlišné (od Absolutna).
Návštěvník píše:E. Tomáš: ...Absolutno je všechno, co je. Stvoření, vesmír i sama tvorba, to všechno je jenom Absolutnem, at se jeví jakkoli.
Mája také?
E. Tomáš: Samozřejmě, všechno je v Absolutnu a nemohlo by to bez něho žít. Absolutno však může žít bez čehokoliv, nebot v pravdě jen Ono jediné je skutečné.
Všechno ostatní je neskutečné?
Z nejvyššího hlediska ano. Ale není to odlišné (od Absolutna).
E. Tomáš: Samozřejmě, všechno je v Absolutnu a nemohlo by to bez něho žít. Absolutno však může žít bez čehokoliv, neboť v pravdě jen Ono jediné je skutečné.
Všechno ostatní je neskutečné?
Z nejvyššího hlediska ano. Ale není to odlišné (od Absolutna).
Podíváme se dokonalejším nástrojem, který vidí dokonaleji, mikroskopem v největším detailu vidíme světélkující prázdnotu
Návštěvník píše:Podíváme se dokonalejším nástrojem, který vidí dokonaleji, mikroskopem v největším detailu vidíme světélkující prázdnotu
O pohledu mikroskopem psal Pedrito. Bude jistě rád, že tě to oslovilo.
Návštěvník píše:Podíváme se dokonalejším nástrojem, který vidí dokonaleji, mikroskopem v největším detailu vidíme světélkující prázdnotu
O pohledu mikroskopem psal Pedrito. Bude jistě rád, že tě to oslovilo.
Jana píše:Návštěvník píše:E. Tomáš: ...Absolutno je všechno, co je. Stvoření, vesmír i sama tvorba, to všechno je jenom Absolutnem, at se jeví jakkoli.
Mája také?
E. Tomáš: Samozřejmě, všechno je v Absolutnu a nemohlo by to bez něho žít. Absolutno však může žít bez čehokoliv, nebot v pravdě jen Ono jediné je skutečné.
Všechno ostatní je neskutečné?
Z nejvyššího hlediska ano. Ale není to odlišné (od Absolutna).
Tak ještě jednou, pomalinku.
Mája je iluze, sen. Můžeme říct, že ta iluze je skutečná, můžeme říct, že sen je skutečný, ale nemůžeme říct, že iluze je skutečnost, že to, co se nám jen zdá, je skutečností.
Jana píše:
Tak ještě jednou, pomalinku.
Mája je iluze, sen. Můžeme říct, že ta iluze je skutečná, můžeme říct, že sen je skutečný, ale nemůžeme říct, že iluze je skutečnost, že to, co se nám jen zdá, je skutečností.
Návštěvník píše:
Můžeme říkat všechno možné, ale mudrc poznává máju/iluzi jako Skutečnost.![]()
Mahariši: Výraz mája se používá k označení projevům/jevům Skutečnosti. Je tedy mája Skutečností.
Jana píše:Návštěvník píše:
Můžeme říkat všechno možné, ale mudrc poznává máju/iluzi jako Skutečnost.![]()
Mahariši: Výraz mája se používá k označení projevům/jevům Skutečnosti. Je tedy mája Skutečností.
Prosím, můžeš sen dát tu citaci, kde se píše, že mája je Skutečnost, s velým "S" na začátku slova, tedy označující absolutní Skutečnost?
Díky.
Jinak pokud jde o relativní skutečnost (malé "s"), tedy neúplné poznání Skutečnosti (Pravdy), tak na tom se zcela jistě shodneme.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků