naprosté zamezení...čehokoliv - to nezní moc svobodně
Dosti svobodně zní například slovo - pustošení..čehokoliv.
naprosté zamezení...čehokoliv - to nezní moc svobodně
A k tomu právě potřebuje žák cvičit samadhi, což znamená sjednotit mysl a Já při plném bdění. V knize "Tripura Rahasya" čili "Tajemství Trojice" od Svami Ramananda Saraswatiho je definice samadhi, která zní takto:
"Samadhi je odvrácení mysli od zdánlivé objektivity světa k nekonečné subjektivitě Absolutna a je buď úplná nebo částečná. Úplné je splynutí s Absolutnem, částečné je odložení prvotní nevědomosti jakoby Já bylo jen tělem. Toto částečné samadhi se nazývá savikalpa, úplnému se říká nirvykalpa, které když je trvalé, nazývá se Sahadža nirvykalpa samadhí.
Savikalpa samádhi
Jsou dva druhy samádhi: savikalpa a nirvikalpa.
Savikalpa samádhi je známo také pod jménem sampradžnáta a sabídža samádhi.
V savikalpa samádhi je tripuli čili trojice: poznávající, poznatelné a poznané.
Sampradžnáta samádhi nebo savikalpa je možné, když je mysl jednobodová.
Je zde jenom částečně zamezené myšlení.
Samskáry neboli stopy vjemů nejsou spáleny, proto jméno sabídža (se semenem).
Když jogín medituje jen o sattvické mysli samé, zbavené radžas a tamas, dosáhne intenzivní radosti. Proto se to jmenuje sédans samádhi čili samádhi blažené.
Jogín cítí klam "já jsem".
vostalpetr píše:No sahadža samandhi by pak znamenalo že přirozeně spočíváš v nějakým meditativním stavu,
sahadža nirvikalpa pak že spočíváš přirozeně ve Vědomí Já
a sahadža ego, no to jsem celej já....
vostalpetr píše:No to teda koukám, něco je tady ouplně jinak,
teda na foru,
no to je for,
všechno se furt mění
a nic netrvá věčně...
vostalpetr píše:
(jen moc nechápu, co myslíš ty obě strany zdi,
vostalpetr píše:No dalo by se to tak říct,
jenže když otevřel oči, tak byl stále v nirvikalpa ovšem s vědomím světa
vostalpetr píše:Kdyby to proběhlo "správně" tak tě to nevyplyvne "do světa" ale uvidíš svět "v sobě", v Atmanu
vostalpetr píše:PS.
vcelku dobrá na orientaci je Učebnice atmavičáry od Vacka,
kde popisuje tyhlety věci z vlastní praxe
vostalpetr píše:Přecházíš z vnitřní nirvikalpy (bez ega)do savikalpy, tedy do stavu s egem
Není to určitě špatný, no ale taky to není to nejlepší,
takže se koukej polepšit...
vostalpetr píše:Petra píše:
Ne, při otevřených očích říká Ramana jasně, že je to savikalpa. Nirvikalpou nazýval samadhi bez vědomí světa.
Řídím se Ramanovou definicí.
Tak jo, vždyt je to jedno,
ale mrkni na to,
já to dlouho říkal jako ty....
(možná taky díky Ramanovi... )
Návštěvník píše:Leckde se píše, že prožitek nirvikalpa samadhi tě změní navždy.
Zpět do hmotného světa se vrací člověk tímto poznatkem navždy poznamenaný, změněný. Je to nevratné, už jsi pak ocejchován napořád.
vostalpetr píše:Odpovídá to mé zkušenosti. Zřejmě mají ostatní jiné zkušenosti, ale to není můj problém.
.....................................................................................................
Opravdu ???
vostalpetr píše:
Ty říkáš, že ta zkušenost se jmenuje savikalapa, já říkám, že se to nirvikalpa s vědomím světa...
Petra píše:vostalpetr píše:
Ty říkáš, že ta zkušenost se jmenuje savikalapa, já říkám, že se to nirvikalpa s vědomím světa...
Nirvikalpa a vědomí světa se vzájemně vylučuje.
vostalpetr píše:A co sahadža nirvikapala ?
to je podle tebe co? jen bez vědomí světa ?
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků