Stránka 4 z 5

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: úte 24. led 2012 18:40:58
od Leah
je to jako kdybych ti řekl,
že je naprosto zbytečný...

Jasně, to můžeš, komukoli a kdykoli, jen to nebude kompletní.

A když čtu, tak bych řekla, že v tom, co Saša říká, je obsaženo všechno, tedy jak "do chvíle", tak "od chvíle":
Protože od určitý chvíle... člověk vidí bezpodstatnost, Prázdnotu nejen v sobě, ale i ve světě.
A vidí tam nejen bezpodstatnost, ale platnost obojího: i tý Prázdnoty, i tý formy.

:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: úte 24. led 2012 20:23:45
od Petra
vostalpetr píše:No asi proto, protože Petra má tendenci číst jen osvícené mistry,
a říká tohle mistr říct může a tohle mistr říct nemůže,


Jde o rozlišení mezi plně probuzenými a mezi těmi, které E.Tomáš nazývá "staršími spolužáky". Pro žáky/hledající jsou jak plně probuzení, tak "starší spolužáci" učitelé či Mistři. A jak je vidět nedají si na ně sáhnout. Ale to je ok, dá se to chápat.

"Podle mě je to holý nesmysl" je odpověd z ega. Ale to je u ne plně probuzených Mistrů ok.

Když ty občas píšeš "nesmysly" o plně probuzených (např. o Ramanovi či Nisargadattovi), tak by mě nenapadlo je tak vášnivě hájit, jako to tady předvedli žáci S.Hendruka. Je to tvůj pohled, na který máš právo a navíc Ramana a Nisargadatta žádné hájení nepotřebují.

:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: úte 24. led 2012 21:25:34
od Petra
vostalpetr píše:No to ne,
už jsou oba po smrti,

ale ani tak není důvod si sednout na prdel před jejich způsobem života či výuky apd.
jediný,
co je opravdu důležitý je realizace Já

to ostatní jsou jen řeči osvícené mysli k neosvícené mysli

V podstatě lze kritizovat každého, za jeho styl života učení, konání apd
jediný,
co jaksi nelze kritizovat je Já


Jak myslíš...
:)

Kritika z ega.

Nový příspěvekNapsal: úte 24. led 2012 23:10:33
od Jarda Malej
Petra:
"Podle mě je to holý nesmysl" - je odpověd z ega.

Ano, na tohle si advaitoví intelektuálové v období svého duchovního rozbřesku dávají bedlivý pozor.
Aby za žádnou cenu nemluvili z ega.
Aby z nich nedopatřením nevypadlo něco tak nepatřičného, jako: „Já myslím,“ „podle mého,“ „řekl bych že..“
Proto oni zásadně konstatují: „Je vnímáno že…“ „bylo spatřeno, uvědoměno, ..atd.
a jeden to při hovoru s nimi nějak musí vydržet, dokud je to nepustí.
Čím dřív k tomu dojde, tím líp.

Učitelé se takovými pitomostmi nezabývají.
Počítají s tím, že za nimi chodí lidé, kteří rozumějí o čem je řeč, přinejmenším mají snahu rozumět.
Počítají s tím, že jejich posluchači zpravidla ví, že řekne-li se : „Podle mě,“ znamená to,
že dotyčný zmíněnou věc vidí tak..a tak. Tedy jak tady někdy říkává Petra. …“podle mojí zkušenosti.“

:)

Re: Kritika z ega.

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 8:05:23
od Petra
Taže tedy:
Jarda Malej píše:
Já myslím (podle mého, řekl bych že) :

Petra:
"Podle mě je to holý nesmysl" - je odpověd z ega.


Ano, na tohle si advaitoví intelektuálové v období svého duchovního rozbřesku dávají bedlivý pozor.
Aby za žádnou cenu nemluvili z ega.
Aby z nich nedopatřením nevypadlo něco tak nepatřičného, jako: „Já myslím,“ „podle mého,“ „řekl bych že..“
Proto oni zásadně konstatují: „Je vnímáno že…“ „bylo spatřeno, uvědoměno, ..atd.
a jeden to při hovoru s nimi nějak musí vydržet, dokud je to nepustí.
Čím dřív k tomu dojde, tím líp.

Učitelé se takovými pitomostmi nezabývají.
Počítají s tím, že za nimi chodí lidé, kteří rozumějí o čem je řeč, přinejmenším mají snahu rozumět.
Počítají s tím, že jejich posluchači zpravidla ví, že řekne-li se : „Podle mě,“ znamená to,
že dotyčný zmíněnou věc vidí tak..a tak. Tedy jak tady někdy říkává Petra. …“podle mojí zkušenosti.“

:)


Jak myslíš...
(Nebo?)
:)

Zkušenosti

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 11:43:23
od Jarda Malej
Ale nic jiného prostě psát či říkat nejde,
než jen to jak myslím,
než jen …“podle mojí zkušenosti.“

..a tak si například někdo může myslet,(představovat ) jaké to je když se třeba běží maratón
a tyhle svoje (možno i docela zajímavé) představy uplatňovat v debatě o maratónském běhu
s někým dalším, kdo ten maratón běhá, má s ním zkušenost.
V rozhovoru s tím prvním tuhle zkušenost sděluje jak jinak, než myšlenkami.

Tak máš pravdu, že oba jsou ve stejné situaci,
a nic jiného prostě psát či říkat nejde,
než jen to jak myslím,
než jen …“podle mojí zkušenosti.“


A přesto se z rozhovoru těch dvou dá zjistit, kdo z nich ten maratón běhá,
a kdo se na něj chodí jen dívat a čte o něm odborné knihy.
Maratónský běh mají rádi jistě oba. Jenom každý trochu jinak.

:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 16:12:29
od rosada
zlatá slova
Sportu zdar! :)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 16:13:38
od Leah
Že by takový zkušený maratónský běžec běhal a zlepšoval svoje výkony v bezvědomí? :crazy: :D

Ať jde o jakýkoli obor lidské činnosti, jde o to, že laik nemusí vždy poznat, že je někdo pouhým teoretikem, takový teoretik
si ovšem může velmi dobře porozumět s jiným teoretikem (a taky nemusí).

Praktik ale, pokud bude chtít, tak několika příhodnými otázkami pozná, zda je ten, kdo by se vydával za zkušeného praktika,
jím skutečně je, nebo nikoliv. Často se to obejde i bez otázek. :)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 16:37:23
od rosada
Můj strýc měl jednoho známého, který spolu smím dělal železňáky. Říkal o něm: on vůbec neuměl běhat (to jako neměl techniku), on to všechno bral na vůli, prostě běžel, tímto stylem, tak namáhavě by, ale jiný maraton neuběhl.
To je příklad, běžců, ale znám takové lidi i ve spirituální sféře - mají svůj zcela nepřenositelný způsob.

Zajímalo? Tak si to přečti?

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 17:17:04
od Jarda Malej
od vostalpetr » stř 25. led 2012 16:38:10

Jarda Malej:
Někdy mi Petře třeba řekneš, jak úzce tyhle tvoje dnešní reakce souvisejí s tím, co je napsáno před nimi,
ale to nespěchá.

Jarda Malej:
To by mě v tvém případě také zajímalo


Vážně?
To zní nadějně, ale vzbuzuje to na druhé straně pocit, že by tě mohla zajímat diskuze o tom,
jak diskutovat trochu smysluplně. A to jsi řekl že tě nezajímá.
Pro případ že přece jenom ano, můžu navrhnout, aby jsi někdy zkusil na komentář reagovat
více v kontextu, předchozího vývoje debaty, což předpokládá ten kontext objevovat,
je-li tam ovšem nějaký. A pokud se zdá že není, lze použít dotazu.
Prostě jsme zase u té pozornosti, soustředění, a nesobeckém záměru.

:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 17:53:32
od rosada
vostalpetr píše:No mám doma indickou hru LÍLA,
taky takovej duchovní maraton,
se zkratkami a pády,

a jediná přímá cesta k Realizaci je zkraka přes několik úrovní z políčka VŮLE K OSVOBOZENÍ


Já měla na počítači i se statitikou - nejvíc jsem padala na hravosti - to není zas tak špatné.
Tak a teď ten kontext ke kritice Hendruka -> je málo hravý :D ;)

Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 18:00:09
od Jarda Malej
tady je řeč o bodhisatvoství a jiných podobných aktivitách,
třeba o tom, proč někteří realizovaní učej

Ano,máš pravdu, o tomhle se mluví často a rádo. Lidi to zajímá.
Tak hádám, že dost bylo dnes Jardy, kterýho to nezajímá.

Čau.

:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 18:55:48
od Jarda Malej
No tak dobře,
co jsi mně tedy chtěl sdělit tím,
že se pozná že někdo běhá maraton a druhej neběhá ?

Že tvoje konstatování:
Ale nic jiného prostě psát či říkat nejde,
než jen to jak myslím,
než jen …“podle mojí zkušenosti.“

platí pro velké množství různých úrovní, na niž svoje zkušenosti
podstupujeme.
Naznačil jsem pro příklad dvě z nich, které jsou si
již dost blízké a přesto jsou odlišné.

kdybych si dovolil tady napsat, že Hendruk je neduchovní popleta,
tak mám hnedka tebe a Lídu v patách
,

O Hendruka zde nejde vůbec. Ani o jakési jeho hájení či napadání.
Pro lidi pídící se na fórech po jakési pravdě může být prostě užitečné,
rozpoznat kvalitní analýzu, od bezbřehých fantazií,
aniž by přitom museli sahat po osobním hodnocení kohokoliv.
Jelikož tě mám Petře za docela bezelstného, tak mne nepřekvapuje, že nevěnuješ pozornost
různým osobním manipulacím, nepravdám či pózám, jež jsou zde nicméně docela oblíbeným pracovním náčiním.

:-)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 19:03:11
od rosada
vostalpetr píše:
nejvíc jsem padala na hravosti


co to je za políčko za číslo ?
to tam vůbec nemám...


Možná jiný překlad možná si to blbě pamatuju..., zkusím se podívat, jestli tu hru ještě mám a jestli poběží... by psaná snad pro DOS

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: stř 25. led 2012 23:20:27
od nula
vostalpetr píše:No já nevím,
podle mě si každej vždycky vybere to co potřebuje,
nebo co se mu hodí do krámu...
Myslím, že každej má nějakou rezonanci k něčemu,
takže něco vidíš a něco nevidíš,
protože tě to nezajímá

Tak okrem toho, že som práve zistila, že by si si ma , nakoľko som bruneta, nevšimol ;) ,som si z tejto dlhej diskusie vybrala práve to, čo je v citácii. A možno práve preto mi názov celej tejto témy pripadá taký ... akosi mimo... alebo čo (:P)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: pát 27. led 2012 9:43:58
od rosada
Jana píše: jakýsi druh bodhisattvovství, které je tady na tomhle vlákně kritizováno jako něco nedokonalého, nepatřičného.


Myslím, že se tu nemluvilo o bodhisattvovství jako takovém, ale o rozhodnutí předem státi se bodhisattvou.
K čemuž měl Petr poznámku, že i to může být do určitého momentu dobrým motorem.

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: pát 27. led 2012 9:49:52
od rosada
vostalpetr píše:No,
před realizací Já,
musí mysl zcela zákonitě vždycky ztichnout,
at už se jde jakoukoli cestou,
at cestou askze (netineti) nebo transformace či dzogčhenu

Objevení vnitřní prázdnoty pomocí netineti je jedna strana mince,
objevení nekonečného prostoru prázdnoty světa je druhá strana mince

((Já (atman) nejsem to co pozoruji, ale i to co pozoruji je Já))

Pomocí realizace vnitřní prázdnoty se objeví vnější prázdnota a tak je prázdnota úplná,
a samozřejmě naopak

Petr Pavlík popisoval tu jednu stranu mince jako vnor a druhou jako vhled (nadhled), říkal že k osvícení stačí umět mistrovsky jedno (každé mu jde jedno z toho líp) a to druhé aspoň trochu. vice viz. viewtopic.php?f=59&t=88

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: pát 27. led 2012 11:00:56
od Leah
rosada píše:Myslím, že se tu nemluvilo o bodhisattvovství jako takovém, ale o rozhodnutí předem státi se bodhisattvou.

Ano, a abych pravdu řekla, milá Rosado, tak mne původně ani nenapadlo, že by si to zde mohl někdo vykládat jinak,
nežli tak, jak je to psáno, ale jak je vidět, lze to vnímat naprosto jakkoliv. Je to pro mne určitým ponaučením.
:what: :)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: pát 27. led 2012 18:46:23
od Petra
rosada píše:Myslím, že se tu nemluvilo o bodhisattvovství jako takovém, ale o rozhodnutí předem státi se bodhisattvou.


"...Je věru nenasytný netvor egoismu. Čím víc a víc jej sytíš, tím víc se rozrůstá a věčně hladoví. Pak by tvoje srdce opět ztratilo sluch pro výkřik bolesti, jež zranila tvé bratry. Bud vítězem nad bolestmi i blahem, jen soucit si ponech!

Až ten tě zavolá zpět mezi zástupy, neštastným přines MÍR!"

/z povídky Prstýnek s tyrkysem od E.Tomáše/

Rozhodnutí stát se bodhisattvou je ze soucitu a ne z ega. Soucitem přestává být člověk ego - istický.
:)

Re: Saša Hendruk - kritika

Nový příspěvekNapsal: pát 27. led 2012 19:09:46
od Návštěvník
Petra píše:
rosada píše:Myslím, že se tu nemluvilo o bodhisattvovství jako takovém, ale o rozhodnutí předem státi se bodhisattvou.


Rozhodnutí stát se bodhisattvou je ze soucitu a ne z ega. Soucitem přestává být člověk ego - istický.
:)


takže díky schopnosti sou-cítění učiní dotyčný rozhodnutí - stanu bodhisattvou :confused: toť věru crazy :crazy: